Viditeľnejšie značenie prejazdov cez električkové trate zatiaľ nebude

Na realizáciu zlepšovacieho návrhu DPB nie sú peniaze.

Cestné prejazdy cez električkové trate by mohli byť bezpečnejšie. Dopravný podnik Bratislava ešte v závere minulého roka podľa našich informácií predložil magistratu návrh na doplnenie značenia pre motoristov pred ľavými odbočeniami cez koľajnice. Návrh predpokladal doplniť vodorovné značenie “pozor električka” podobne ako je to pri vybraných peších priechodoch cez električkové koľajnice. Vodiči áut tak mali byť lepšie upozornení na to, že pri odbočovaní vľavo budú prechádzať cez električkovú trať.

Hoci operatívna komisia pri Oddelení plánovania dopravy magistrátu na začiatku tohto roka návrh zamietla, mesto na myšlienku zlepšenia značenia pred električkovými prejazdami nezanevrelo. „Otázka realizácie zaujímavého podnetu zo strany DPB je viac-menej otázkou voľných finančných prostriedkov a v súčasnej situácii, kedy mesto musí pre vývoj tohtoročného rozpočtu viazať jednotlivé kapitoly, tak je takýto projekt odsúdený na čakanie,“ informoval nás Ľubomír Andrassy, hovorca primátora.

Mesto v uplynulej dobe nechalo obnoviť „zebry“ cez priechody pre chodcov, a to aj cez električkové trate. Na nich však majú od minulého roka prednosť električky a nie chodci. Zaujímali sme sa preto, či by nebolo efektívnejšie využiť časť takto vynaložených prostriedkov na realizáciu návrhu dopravného podniku. „Výrazná väčšina značenia („zebier“ na peších priechodoch cez električkové trate – pozn. red.) je viazaná na komunikácie, ktoré využíva nielen električka, ale ide aj o cestu pre vozidlá. Preto je nevyhnutné, aby táto forma dopravného značenia bola udržaná a obnovovaná,“ informoval Andrassy.

Na znižovanie počtu dopravných nehôd na prejazdoch cez električkové trate prostredníctvom viditeľnejšieho značenia si tak budeme musieť počkať, kým bude mesto v priaznivejšej finančnej situácii.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Richie Urbino 12 Nestalo by sa to keby ze ten vodic daval pozor a pouziva aj zrkadla.Ved neni mozne aby v zrkadle nevidel elektricku.A uz ked ju nevidel tak mu odporucam kupit si v careffori za 3 eura zrkadielka mrtveho bodu.Sam ich pozivam aj je to vynikajuca vec a nie len v premavke ale aj pri parkovani
Aj mne sa to stalo, keď som cestoval na čkd T6 #7913-7914 zrazili sme sa s autom z Prešova neďaleko snm.
Reakcia na: jr1961 #9:
Tento rok bol obdobný "škandál" s obnoveným náterom. Deklarovali, že bude protišmykový a nebol, prvé dni dokonca po daždi púšťal farbu a tak mesto dalo spraviť nezávislý posudok. Bohužiaľ zatiaľ som nedostal informáciu ako dopadol...
Reakcia na: jr1961 #9:
No, myslím, že stačí navštíviť pár štátov v okolí Slovenska a človeku je hneď jasné, že Slovensko proste spadá do kategórie "skôr na Balkán alebo ďalej na východ". ?
Dojala ma zmienka o tom, či sa miesto obnovenia zebier nemali označiť prejazdy pre autá. Je Bratislava hlavným mestom a je Slovensko v Európe? Pretože z takýchto úvah by som tipoval skôr na Balkán alebo ďalej na východ. Žijem na Blízkom Východe, dopravné značenie to mizne pod asfaltom, pretože ako sa ten taví tak ho autá pneumatikami prenášajú. Značenie sa teda obnovuje niekoľkokrát do roka a to nehovorím o štátoch ťažiacich ropu, ale trebárs o Libanone. Aj tam sú lepšie a kvalitnejšie značené cesty ako na Slovensku. Nielen v Rakúsku, ale ja v Libanon blikajú obrubníky a ostrovčeky, hlavne na nebezpečných kríženiach ciest. Koľajová doprava je v o niečo horšom stave (od roku 1997 tu nič nepremáva), ale Bratislava to kvalitou svojich tratí dobehne.

V Jordánsku, kde je cez deň meskutočne teplo a cesty križujú púšť majú ešte lepšiu kvalitu a čiary sú doplnené ordazkami. Pri nočnej jazde máte dojem, akoby ste išli po pristávacej dráhe, stredová čiara svieti bielo, krajnice žlto. Cesty prekonávajú obrovské výškové rozdiely (najnižší bod v Jordánsku je 400 m pod morom), prakticky jediný kilometer nie je vodorovný.

V Bratislave vodorovné značenie nevidieť, povrch ciest pripomína tankodrom a keď zaprší tak neviem, ktorá z čiar je platnešia a ktorá menej platná. Obnova čiar raz za uhorský rok sa nezaobíde bez sporov o to, kto si nabalí rypák a oslavných fanfár pre každý meter nekvalitného bieleho náteru.

Takže aby som to uzavrel. Otázka nie je čo treba urobiť. Treba označiť všetko a udržiavať to značenie v neustále kvalitnom stave. Treba udržiavať električkové trate, skrátka, politici nesmú hrabať pre seba ale pre spoločnosť.
Mne sa celkom pozdáva, čo som nedávno videl v susednom Rakúsku v Neusiedler am See. Pri železničnom prejazde blikali vo vozovke umiestnené červené svetlá , tak ako sú u nás na niektorých prechodoch pre chodcov tie biele. Nedá sa to prehliadnuť.
Ahojte vsetci!Moj nazor je taky ze kazdy z vas kto vlastni vodicak mal by ovladat aj PCP takze staci pouzivat spätne zrkadla a riadit sa predpismi.Ved aspon u mna je samozrejme ze ked vchadzam na trat z na lavu stranu tak automaticky sa pozeram do zrkadla.Podla mna netrea ziadne blikace staci len aby sme sa mi vodoci pozerali a venovali premavke
Reakcia na: luky133 #5:
No, utópia.....čo už. Ale ak by sa na pol roka zrušila doprava pre mestkých zamestnancov (myslím auta služobné), prípadne politici by nemali sprievod 4 policajné autá, je veľká šanca, že za pol roka by sa na takomto plýtvaní ušetrilo 🙂 už len PHM mi prijdú pri dnešných cenách a tom množstve ako dosť slušná položka, ktorá by za daľší polrok zarobila aj na terminál Vazovova 🙂 Nuž, svoje sny sme dosnívali, je načase vziať krompáč, a ísť do roboty makať pre naších obľúbencov...
Reakcia na: fanatikmhd #4:
Lenže mesto nemá na takmer nič peniaze... Napr. na jednej komunikácii schválili osadenie výstražnej značky ešte koncom júla s tým, že ju tam osadí aj príslušné oddelenie. Máme už pomaly október a značka tam stále nie je a pritom ide o položku niekoľko desiatok eur ak ju primontujú na stĺp VO a nie vlastný stĺpik. A my chceme od mesta blikače? ? Je to super nápad avšak pochybujem, že je realizovateľný najbližší rok/dva... 😕
Staré a osvedčené blikače. Nevidím problém v inštalácii nezávislých blikačov na trati (privolávací kontakt, odvolávací kontakt, napájanie a hotovo). V Gothenburgu sú na riadálach aj pre chodcov kde križujú električkovú trať spravené blikače. Bez zvuku, iba sa rozblikajú. Také jednoduché, aj jednosvetelné by sa raz dva uplatnili, a ani by to zas tak moc nestálo. A ušetrené škody by ich možno aj za rok (ak by sa osvedčili) navrátili....
Reakcia na: Mike #1:
Podľa mňa za to môže nepozornosť. Raz sa mi stalo pri odbočení poza Istropolis z Vajnorskej v smere od T. Mýta, že oproti išlo veľa aút. A tak som sledoval medzeru, do ktorej som sa mohol zmestiť, že keď som ju našiel, vyrazil som bez toho, aby som sa pozrel či električka ide, alebo nie (aj keď asi 3 min. predtým som sa pozrel). Bol som ešte začiatočník, ale až na koľajniciach som si uvedomil, že som sa nepozrel.
Reakcia na: Mike #1:
Blikace by boli super .)
Bodaj by vodorovné značenie "daj prednosť električke" automaticky znamenalo zníženie kolízií na prejazdoch. Nejaké percento vodičov si to možno neuvedomuje, možno väčšina mimobratislavských. Aj keď väčšina z tých čo som sa s nimi o tom bavil nech boli z akejkoľvek hornej dolnej a či mali vodičák pár mesiacov alebo veľa rokov tak povedali že "električka má vždy prednosť" (čo zasa tiež neplatí úplne :-D) Ale ok, to nebola reprezentatívna vzorka.
Ale oveľa väčšie percento kolízií je preto, že aj keď si účastník cestnej premávky uvedomuje, že električká má prednosť, on si ju jednoducho nevšimne. Či už preto, že sa sústredí napr. na premávku v opačnom smere (čiže keď v smere jeho jazdy za priecestím), alebo sa pozerá pred seba a do bokov, a nie do spätného zrkadla, alebo tam vletí lebo si myslí že to pre tou električkou ešte stihnú (a nestihnú), prípadne niekedy to môže byť aj zlý odhad vzdialenosti (ostanem stáť tak, že električka predomnou/za mnou prejde, príp na Špitálskej (nejako sa vedľa nej zmestím).

Na lepšiu viditeľnosť električky pomohlo keď celý deň svieti, ale voči tým vodičom IAD to chce ako sa už otrepane hovorí väčšiu osvetu, alebo možno aj niektoré nové upozornenia na zvislé značenie dopravné značky? Ak už nie nejaké červené (oranžové?) blikače..