Slovenská metropola chce výraznejšie preferovať mestskú hromadnú dopravu

O zámeroch mesta informoval v tlačovej správe hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Slovenská metropola by mala vo väčšej miere preferovať mestskú hromadnú dopravu. Zhodli sa na tom členovia novovytvorenej poradnej komisie primátora Milana Ftáčnika pre  verejnú dopravu. Odborná komisia vytvára priestor pre vecnú diskusiu o otázkach preferencie, podpory verejnej dopravy, o témach týkajúcich sa zvyšovania kvality, zatraktívnenia cestovania v prostriedkoch MHD. Na prvom pracovnom rokovaní komisie (11. júl 2012) sa tiež riešili otázky spojené s rozšírením existujúcich vyhradených pruhov pre vozidlá mestskej dopravy. Dopravné projekty preferujúce verejnú dopravu začne magistrát realizovať v druhej polovici septembra.

Bratislavský magistrát vytypoval 13 úsekov na cestách I. a II. triedy, pričom v prvej etape by sa mali realizovať úseky na Gagarinovej ulici a na tzv. vnútornom mestskom okruhu ohraničenom ulicami Šancova, Štefánikova a Karadžičova. Nové „BUS pruhy“ majú pomôcť  zrýchliť verejnú dopravu, autobusy či trolejbusy by nemuseli stáť v zápchach. Najvýraznejšia preferencia prejazdu vozidiel MHD sa očakáva na Gagarinovej ulici. Dnes totiž prejde týmto úsekom trolejbus v čase dopravnej špičky za viac ako 45 minút, po vytvorení vyhradeného pruhu by sa cestujúci dostali do centra mesta za 15 až 20 minút.

Členmi Komisie pre verejnú dopravu sú okrem zástupcov samosprávy a dopravného podniku aj predstavitelia rezortu dopravy, občianskych združení pôsobiacich v oblasti dopravy (napr. Občianska iniciatíva Lepšia doprava, združenie mhd.sk, Klub priateľov mestskej hromadnej dopravy a regionálnej dopravy). Poradná komisia bratislavského primátora sa bude v nadchádzajúcich mesiacoch okrem iného koncepčne venovať veľkým celomestským projektom. Ide o projekt nosného dopravného systému, rekonštrukciu Starého mosta či modernizáciu električkových, trolejbusových tratí s možnosťou využitia európskych fondov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #11:
Ta mentalna pripravenost sa ma tykat Bratislavcanov alebo magistratu? 🙂
Reakcia na: ivanbuto #10:
"Bus pruhy budú určite môcť využívať aj taxíky. Ale len tie, ktoré budú obsadené, inak budú pokutované."
Chystá mesto aj zmenu zákona, ak chce pokutovať taxíky v BUS pruhoch?

"O cyklistickej doprave v týchto pruhoch zatiaľ neuvažujeme, pretože zatiaľ nie sme „mentálne" pripravený na takúto prevádzku."
Takže cyklisti sa vlastne budú môcť motať medzi dvoma jazdnými pruhmi... prosto geniálne riešenie.

Reakcia na: Stapfel #7:
Keby sa spravil buspruh na každej dvojpruhovej ceste,tak by sa kvoli zápcham totálne upchali aj jednopruhové cesty a križovatky takže by sa tie autobusy do svojho pruhu nedostali. Resp. predtým ako by sa tam dostali by im vzniklo meškanie rovnaké alebo väčšie ako dnes aby následne potom prešli časť trasy plynulo iba so zastavením na križovatkách (aj to iba niektorých) a zastávkach..
Reakcia na: Stapfel #7:
Ja som v Ľublane pred rokom aj pol bol jeden semester a ten bus pruh bol vo väčšej dĺžke len na Slovenskej ceste aj to mi prišlo najmä preto, aby tie busy nekonečne dlho stojace na zastávkach Pošta/Bavarski dvor neblokovali IAD.
Keby to bolo na mne tak by som na každej dvojprudovej ceste spravil bus-pruh (ako v Ľublane) a uplne by bolo nepodstatne kolko čaka daky chudačik v aute. Ja som zastancom radikalnych metod a tak by každy dajme tomu kilometer bol dop fotak ako na dialniciach. Vošlo by auto fotak cvak a pokuta 1000€ a to bez pardonu. Električky by na radialach jazdili prefgerovane niečo ako vlaky či metro . Proste mali by mali semafory aby mali istotu že pred nimi nič neni a tym by mohli chodit rychlejšie + by sa 90% prejazdov zrušilo len tie velke by sa nechali len pre priklad na ružinovskej by od zast slovanet ostalo len pred nemocnicov, križ tomasikova a na astronomickej (koli 87 a 67).
Reakcia na: CC-04/077 #2:
Keď už, tak odsek, slovenčinár. ?
Reakcia na: gejza #3:
Ale ti ludia maju trvaly pobyt v Bratislave. Za mesto chodia len spavat vacsinu casu travia v Bratislave!
Gagarinka je len o tom, že hajzlíci s trvalým pobytom v BA jazdiaci na autách s bratislavskými ŠPZ denne upchávajú prístup od Lužnej .... ak by si zosúladili trvalý pobyt s realitou, neokrádali by mestský resp. obecný rozpočet a bol by relevantný dôvod na dopravné riešenia .... takto sa vychádza z nereálnych čísel .... a dopravný inšpektorát .... škoda reči
*vytipoval (prvy riadok, druhy odstavec)
ak to zase stroskota na dopravnom inspektorate tak si mozeme vies co. Aj ked naposledy na Kamennom evidentne zalobovali u Kalinaka, tak hadam. Gagarinka by velmi pomohla.