Bratislava sa rozlúčila s „Bombardérom“

Počas troch týždňov si mohli Bratislavčania vyskúšať, ako sa cestuje modernou nízkopodlažnou električkou.

Viac ako 3000 kilometrov najazdila električka Bombardier Flexity Outlook v Bratislave a podľa odhadu previezla viac ako 30000 pasažierov. Mesto dnes usporiadalo krátku rozlúčku na Kapucínskej ulici.

Na úvod sa primátor Milan Ftáčnik ospravedlnil, že vozidlo nejazdilo po všetkých električkových tratiach ako to avizoval v máji. „Bohužiaľ po všetkých radiálach sme ju pustiť nemohli, pretože sme zistili, že technický stav našich tratí to neumožňuje.“

Problematické trate chce mesto riešiť ich modernizáciou z eurofondov. Mesto sa taktiež uchádza o nenávratný finančný príspevok z fondov EÚ na nákup električiek s termínom dodania do roku 2015. „Prvá reakcia ministerstva je pozitívna,“ informoval primátor.

Magistrát počas uplynulých týždňov rozdával vodičom automobilov letáky informujúce o výhodách MHD. „Spojili sme prezentáciu električky s propagáciou verejnej dopravy, ktorú považujeme za nosný systém dopravy v Bratislave v budúcnosti,“ informoval primátor.

V rámci svojho príhovoru viceprimátorka Viedne Renate Brauner zdôraznila úlohu verejnej dopravy v meste: „Mesto Viedeň bolo už tretí raz po sebe vymenované za mesto s najväčšou kvalitou života. Jedno z kritérií, prečo sa podarilo získať toto ocenenie je to, že zabezpečuje kvalitnú mestskú hromadnú dopravu. Investície do MHD sú vlastne investíciami do kvality života.“ Viceprimátorka zároveň informovala, že za značným nárastom turizmu vo Viedni je aj kvalitná doprava.

Električka bude teraz putovať do španielskeho mesta Alicante. To obnovilo električkovú dopravu v roku 1999 a  vozidlá potrebuje pre ďalšiu novovybudovanú električkovú trať.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mikymas #15:
Este ich nikto nekupil ?
bolo načase kupit take masiny
Reakcia na: 810zssk #13:
To sa uz nedozvieme... 😉
Inak tak ma napadlo, co bude na tom mieste kde docasne namontovali to prehadzovanie vyhybky? Vyzera to dost velke, pouzivaju snad v Alicante EMTest palubak? ?
Reakcia na: 810zssk #10:
boli tam špeciality, ale naučili sa s tým vodiči jazdiť a niekedy ani nepoužili ovládanie výhybky na zmenu polohy ?
Reakcia na: 810zssk #10:
Prve dni pouzivali zelezo, ale potom uz, co som nou isiel, tak prehadzovanie islo.
Reakcia na: kecho #9:
Isiel som nim zhruba rovnako vela krat a okrem prveho razu rolovali vzdy.. takze som mal stastie a ty smolu, vid VLKov prispevok.

Inak domontovane prehadzovanie vyhybiek fungovalo? Lebo az moc casto som videl pouzitie zeleza.
Reakcia na: 810zssk #7:
isiel som nim asi 5x, ale prvykrat rolovali zastavky az vcera 😉
Reakcia na: 810zssk #7:
informačný systém bol veľmi zvláštny a ak sa správnym spôsobom nespustil, na trase už ho nebolo možné spustiť (cieľ na vonkajších displejoch bol, ale vo vnútri nezobrazovalo zastávky)... ak sa vodič pomýlil (mýlili sa často, ovládanie bolo dosť komplikované), tak zastávky neboli...
Reakcia na: kecho #6:
Urobili. Rolovat zacali asi treti den premavky s vlkmi.
Vedel by niekto vysvetlit, preco dnes (posledny den premavky) v Outlooku rolovali zastavky? Preco to neurobili pocas predoslych 18 dni?
to ze vo viedni sa viac ludi prepravi MHD ako autami. sice sa zda ze je to "len" 37 %, ale treba zobrat celu statistiku ..
MHD: 37 %, IAD: 29% pesi: 28 %, bicykle 6%

podiel IAD klesol zo 40% v roku 1993 na 29% teraz a pri MHD to slo z 29% na 37% ...
"V rámci svojho primátorka viceprimátorka Viedne Renate Brauner zdôraznila..." - co tym chcel autor povedat? ?
Reakcia na: Hug0 #1:
Kludne aj dopravny analytik! ?
„Bohužiaľ po všetkých radiálach sme ju pustiť nemohli, pretože sme zistili, že technický stav našich tratí to neumožňuje.“

Ja som to zistil ešte pred dodaním do Bratislavy. Môžem byť teraz dopravný znalec ? Prosiiim ?