Tunel pod hradom potrebuje ďalšie opravy

Najnovší prieskum tunela odhalil ďalšie problémové miesta, návrat električiek do tunela je v nedohľadne.

Kedy bude možný návrat elekričiek do tunela pod hradom zostáva aj po oprave prasklín stále neznáme. Už počas opravy dvoch tunelových pásov si dopravný podnik objednal prieskum celej tunelovej rúry pomocou georadaru. Tento detailný prieskum podľa očakávaní odhalil ďalšie rizikové miesta, ktoré budú potrebovať sanáciu. V týchto dňoch prebieha prieskum týchto častí tunelovej rúry, na základe ktorého sa opäť rozhodne o ďalšej sanácii.

Ako už bolo medializované, po oprave tunela by mali zostať v platnosti reformované električkové linky. Spokojnosť s nimi vyjadrilo v nedávnej ankete imhd.sk 73 % respondentov. Cez tunel by mali byť presmerované linky 5 a 9, na nábreží by mali zostať linky 4 a 6 bez zmeny trás. Linka 9 by z tunela pokračovala Námestím SNP a ďalej po svojej terajšej trase. Na linke 6 by mala byť predĺžená ranná špička a posilnená popoludňajšia špička na 8-minútový interval. Linka 7 by sa mala predĺžiť až na Nám. Ľ. Štúra pre spojenie Šafárikovho nám. s Račianskou radiálou.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Včera pred polnocou čulý ruch pri "dolnom" portáli. Výhybkári dokonca riešili niečo na výhybkách do tunela, žeby skúšobná prevádzka oddnes?
podľa včerajšej prehliadky tunela a vyjadrení ha tak skoro asi neotvoria...
Dokonca som vtedy aj ja jazdil 7čku ? (87-89) Pravda, cez tunel chodilo minimum ludi ale "vzduch" to nebol nikdy", ale pod most a spod mosta bola slusne vytazena! Aj Kapucinska mala svoj zmysel. Dokonca prva ranna brala pravidelnych cestujucich od Chatama (vtedy sa to volalo Tunel) az do mesta ?
Reakcia na: Emil #10:
Viem, ale je to rýchlejšie a na Obchodnú bude zo Šafka chodiť linka 2. Tá trasa cez tunel by sa mi páčila, ale bolo by to dlhšie, chcelo by to asi o jeden voz viac do výpravy (ak nie aj o dva) a navyše dávnejšie už niekto tu na imhd písal, že keď linky 6 a 7 v 80. rokoch takto jazdili, že medzi Kapucínskou a Novým mostom vozili prevažne vzduch.
Na Spitalskej zas kopiruje 3ku 🙂 Cez Obchodnu by bolo osluzena etre aj zastavka Kamenne "horebrehom" ?
Idelana obsluzne aj ked utopisticka trasa: ZST Vin - Spitalska - Kapucinska - Tunel - Most SNP - Safko - Obchodna - ZST Vin... ?
Ked sa aj otvori tunel, nebolo by odveci dat aj cez vikend L6 aspon poobede (od 14tej do 21tej) ,lebo samotna L4 s intervalom 15 minut, to nebude nic lakave pre cestujucich.

a L7 jednoznacne cez Spitalsku obojsmerne (ak by sa predlzila na Safko)
Reakcia na: Emil #7:
Rozhodne by mala ísť cez Špitálsku, ináč by príliš kopírovala linku 5.
7 na Stura cez obchodnu alebo Spitalsku?
Inak su niekde fotky co vlastne stým tunelom bolo?
Reakcia na: bobino #1:
3 a 8 cez Šafko by boli dosť problematické. Uvažoval som o tom, ako by to mohlo byť a každý variant má nejaké chyby:
1.) 3 aj 8 by chodili cez Špitálsku (ako predtým 11 a 14), pričom 5 a 9 by chodili po Obchodnej a cez tunel. Nevýhoda by bola v tom, že buď by z Trnavského mýta odchádzali naraz dve linky na Špitálsku (4 a 😎 a naraz dve linky na Obchodnú (2 a 9) alebo naraz dve linky do KV (4 a 9).
2.) 3 by chodila po Špitálskej a 8 po Obchodnej až na Štúra. Nevýhoda by bola v príliš kľukatej trase linky 8, ktorá by kopírovala až po Trnavské mýto linku 2, ktorá v tomto úseku bohato stačí.
3.) 3 by išla z Rače po Obchodnej na Štúra, 8 po Špitálskej, pričom 9 by sa prehodila cez Obchodnú a tunel a 5 by išla cez Špitálsku, SNP a tunel. Opäť by však vznikol podobný problém ako v bode 1.

Čo sa týka linky 6, celodenná premávka by znamenala navýšenie výkonov a celkovo ju mimo špičky na Karloveskej radiále netreba, linka 4 to hádam na Šafko utiahne v tom čase aj sama. Ako už bolo spomínané, na Šafko bude potiahnutá linka 7 a do Ružinova sa dá dostať linkou 78 (a cez víkend 95+50 alebo peši na Malú Scénu a 50).
Super, tak to co som im navrhoval aj bude.
Pozadoval som linku 7 až na Šafko a linke 6 predlzit poobednu spicku.

Ale aj tak idiotizmus,aby som furt cestoval dookola nabrezim, lebo v DPB už nevedia čo so sebou. Uz davno vravim, sukromnika na nich !!!.
správa TASR:
""DPB si preto objednal prieskum georadarom, ktorý v ostení tunela odhalil ďalšie, ešte závažnejšie poruchy na troch problematických úsekoch," vysvetlila Staneková"

http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/v-tuneli-objavili-dalsie-trhliny-termin-nedodrzia.html?page_id=283193
Nejaký odhad dĺžky trvania tunelovania, teda "sanácie"? ďalšie 2 mesiace? pol roka? rok? Hlavne, že to už mohlo byť hotové, keby to robili naraz s tými dvomi(?) teraz opravovanými pásmi...
3 a 8 cez safko nebude cestovat,6 celodenna?