Mesto navrhuje ďalšie integrované prestupné zastávky

Prvú navrhla Občianska inicitatíva Lepšia doprava

Poslanci budú 26. apríla rokovať aj o prestupných zastávkach. Autori dokumentu pre mestské zastupiteľstvo argumentujú aj znižovaním počtu liniek pri súčasnom posilnení zostávajúcich: „Je potrebné zefektívniť linkové vedenie (znížiť počet liniek spolu so skrátením ich intervalov), čo musí v konečnom stave zvýšiť ich prepravné výkony. Jednou z podmienok je nutnosť postupne vybudovať prestupné zastávky (prestupné terminály), na ktorých môžu cestujúci bez peších presunov (‚prestup na jednej hrane‘) alebo s minimálnymi pešími presunmi bezpečne a pohodlne prestúpiť.“ Budovanie takýchto prestupných zastávok je jedným z opatrení navrhovaných v Pláne hospodárskeho a sociálneho rozvoja (PHSR) 6.

Navrhované integrované prestupné zastávky

Blumentál (Floriánske nám.)

Návrh vychádza z materiálu Občianskej iniciatívy Lepšia doprava, o ktorom sme už písali. Predpokladá sa vybudovanie zastávok tzv. „viedenského typu“ na Radlinského ul. pred Daňovým úradom Bratislava I, ktoré by však nemali byť pojazďované cestnou dopravou. S takýmto riešením zatiaľ nesúhlasí Krajský dopravný inšpektorát a je takto ohrozené čerpanie eurofondov.

Cez združenú zastávku električiek a autobusov by okrem električkových liniek 2 3 5 78 mala v smere k Floriánskemu nám. jazdiť autobusová linka 94 a v smere na Račianske mýto mali jazdiť aj linky 31 3959. „Ďalej by pokračovali takisto po električkovom páse až k Račianskemu mýtu, kde by sa pred križovatkou preradili do pravého jazdného pruhu. Tým by sa vyhli kolóne pred Račianskym mýtom (čo vodiči dnes často robia nelegálne). Zriadenie buspruhov na električkovom páse je v súlade s opatreniami PHSR 7,“ uvádza materiál.

Stavba by v prípade odsúhlasenia mohla byť realizovaná ešte v tomto období čerpania eurofondov a mala by si vyžiadať náklady 150 tis. €.

Dúbravka, Pri kríži

Návrh uvažuje s integrovaním nástupišťa a výstupišťa električiek so zastávkou pre autobusové linky 20 22 23 2634 s cieľom uľahčiť prestupovanie z/do Devínskej Novej Vsi. Pri prestupovaní by už nebolo potrebné prechádzať cez vozovku.

Ružinov, Astronomická

Jednalo by sa o podobnú zastávku ako v predchádzajúcom prípade, s obsluhou električiek a autobusových liniek 67 78 87178.

Nový most

Spojením električkovej zastávky so zastávkou autobusových liniek 28 50 70133 by sa dosiahlo pohodlnejšie a bezkolízne prestupovanie z Dúbravky a Karlovej Vsi k Eurovea, Autobusovej stanici, Vlčieho hrdla a Podunajských Biskupíc.

Návrhy treba ešte posúdiť

Pred realizáciou uvedených zastávok však eštre treba vykonať posúdenia:

  • posúdenie únosnosti koľajovej trate na zaťaženie kolesovými vozidlami MHD,
  • návrh stavebných úprav na električkovej koľajovej trati,
  • stavebná úprava vjazdu a výjazdu autobusov na teleso koľajovej trate,
  • dopravné značenie,
  • úprava, príp. zriadenie cestnej dopravnej signalizácie pre bezpečný a spoľahlivý výjazd a zaradenie autobusov naspäť na cestnú komunikáciu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: barto #14:
Myslel som z hľadiska okolia, nie hluku vo vozidle. Ale tak či tak, po druhom zamyslení som si odpovedal aj sám 😃
Reakcia na: titomi #13:
jazda pri otvorenom koľajisku je tichšia ako krytom, tie kamene lepšie absorbujú hluk ako betón ktorý ti ho odráža smerom hore, samozrejme je to len z pohľadu jazdy električky a nie valenia sa kolies po koľniciach 🙂
Všetko super, ale keď vidím, aké podklady a v akom stave sú po nedlhom užívaní na samostatných zastávkach busov, tak veru neviem, čo to bude robiť s električkovými podkladmi...

Len tak mimochodom, vie niekto, či jazda po koľajach zapustených do pevného podkladu (napr. do betónového podkladu) je hlučnejšia ako pri otvorenom koľajisku? Pre lepší obraz - porovnanie hluku jazdy električiek na Vajnorskej a Račianskej radiále?
Reakcia na: intony #8:
Alebo aj Lafranconi aspoň smer mesto.
Reakcia na: Valec #9:
Tak v KV to DPB "nevedel" lepšie, ja verím že on sa to postupom času naučí. ?
Reakcia na: Valec #9:
Posledny cestujuci stlaci gombik ?
Reakcia na: Mike #6:
Trochou preferencie myslíš niečo na spôsob vjazdu do obratiska v KV? ?
Napríklad aj Nový most v opačnom smere, tiež Zátišie a preriešenie Zlatých pieskov by to chcelo. Linka 53 by mohla stáť na Odbojárov na spoločnej zastávke už dnes a ak by GIB v minulosti nehral na vlastnom piesočku, krásna a priestor šetriaca spoločná zastávka mohla byť pri Slovanete.
Reakcia na: Mike #6:
V návrhu, ktorý máme rozpracovaný v rámci OI Lepšia doprava, máme busové zastávky ako paralelné vedľa el. v oboch smeroch. Sľubujeme, že už čoskoro to dáme von, teším sa na diskusiu.
Reakcia na: galiyosha #5:
Aha no jedine ak tak. Vlastne ak tam nebude tá zastávka uprostred molecky tak 32 a 33 budú mať celú ulicu na to aby sa preradili doprava.
Jedine že by sa potom zrušila teda dnešná zastávka Molecova na Molecovej a vďaka tomu by rozšírili zjazd z Molecovej dolu na 3 pruhy, ako sa tiež uvažovalo.
Ale kebyže to je tak ako píšeš, resp. samožno zhodneme, musela by tam byť funkčné dynamické riadenie semaforov aspoň s trochou preferencie. Lebo ináč by čakajúci trolejbus na svoj signál mohol zbyočne blokovať el. za nim, ktoré nemôžu využiť svoje voľno (a naopak), čím by narástlo zdržanie tbus aj el v tomto uzle.
Reakcia na: Mike #4:
V pravom pruhu Molecovej smerom na DD je pre tú "druhú" zastávku ostatne spravený aj kreténprint.
Ako by odbáčanie (trolej)busov na spoločnú zastávku menilo priepustnosť križovatky Molecova - Karloveská? Neviem, v akej polohe sa so spoločnými zástavkami uvažovalo, ale ak v tej súčasnej -- a nič zásadné mi neuniká --, nebolo by treba snáď ani upravovať signálny plán. Od nábrežia na Molecovu je jeden odbočovací pruh, zatiaľ čo hore Molecovou sú pruhy dva. Pokiaľ by sa značením autá vytlačili do práveho pruhu smerom hore, (trolej)bus môže súbežne s nimi odbočiť do ľavého pruhu. V opačnom smere nevidím vôbec žiaden problém, (trolej)bus by z ľavého pruhu dole Molecovou odbočil na električkový pás...
Reakcia na: slavius #3:
Ja si pamaätám ešte za nám. Cíleka ako ho presvedčil DPB pred argumentami z magistrátu, že radšej nech sa to nekomplikuje a otočka sa zatrolejuje tak je nakoniec dnes. A to bola doba, že ešte "boli peniaze". (aj keď od roku 1989 sa stále deklaruje že nikdy na nič nie sú..).
A aj tak to zníženie rizikovosti prebiehaním cez 2 priechody resp. dvojnásobným čakaním na zelené, čo malo byť odstránené tak, že 33 by mala nástup tam kde aj výstup a teda cestujúci by absolovovali 4 minútovú cestu po obratisku a križovatkách ako bonus ("druhá" zastávka Molecova mala byť uprostred ulice aby bola spoločná aj s 32), sa nakoniec nerealizovalo lebo nebudem menovať ktorý predstaviteľ DPB so smiechom vyhlásil že (to bola taká blbosť, že sme to nakoniec zatrhli (osobne súhlasím); pozn. miestni vedia že už tam bol prichystaný aj prístrešok pre novú polohu).
Ale zasa sme tam kde sme boli, teda v bode 0.
Ale ak má ísť tbus obojsmerne na spoločnú zastávku s el. tam je potom aj problém s priepustnosťou CSS v križovatke Karloveská Molecova. Tá by oproti dnešku zákonite klesla aj ak by tam úplne fungovala preferencia aj pre bus, tbus aj el. A tu už sme zasa pri policajtoch...
Reakcia na: Lbr #1:
Presne tak, na Molecovej sa to už prebúravalo zo dva krát a vždy tam bola možnosť spraviť prestup na hrane medzi električkami a trolejbusmi. Samozrejme je to drahšie riešenie, ale to, čo sa tam deje teraz (a bohužiaľ bude diať aj naďalej) je ešte horšie ako na Kamennom námestí. A takáto každodenná situácia je úplne na nezaplatenie a aj mňa kruto vyháňa do gumokolu (no zatiaľ úspešne a rád odolávam tomuto nutkaniu) - príde električka a bez porušenia pravidiel nemá cestujúci z nej šancu stihnúť trolejbus, ktorý práve odišiel z otočky pri Riviére a úbohý človek ho vidí ako prejde okolo neho počas vystupovania. Stačí kúsok ostražitosti a behu a dá sa to stihnúť, no rozumný človek radšej počká a počká a ešte raz počká, aby sa dostal na zastávkuu a pripravil sa na čakanie na ďalší spoj... A toto má byť prestupný uzol?! Frustrujúce miesto pre cestujúcich... Takto nakoniec tú lúku nad Dlháčmi budú musieť prebudovať na parkovisko, bo gumokoly sa na sídlisko už teraz akosi nezmestia... Ech, ale som sa rozpísal, stačilo na dnes 🙂
Škoda že tam nie je aj Molecova... Rozhodne je to väčší prestupný uzol ako Pri kríži. Kde sa stala chyba? ?