Spoje liniek 4164 vždy nenadväzujú, k zlepšeniu príde od 2.4.2012

V súvislosti so spustením trolejbusovej trate na Hroboňovej ul. dochádza k rozdeleniu doterajšej linky 41 priamo spájajúcej oblasť Drotárskej cesty s križovatkou Pražská - Šancová - Štefánikova a Hlavnou stanicou. Po novom bude linka 41 obsluhovať len úsek Búdková - Vozovňa Hroboňova a trolejbusová linka 64 bude pokračovať ďalej až na Trnavské mýto. Prestup bude zabezpečený na zastávke Vozovňa Hroboňova. Dopravný podnik avizoval, že obe linky budú mať interval 20 minút, a to vrátane autobusu na skrátenom úseku. "Jeho interval bude prispôsobený premávke trolejbusu č. 64, na ktorý bude od vozovne Hroboňova nadväzovať," uvádza sa v oficiálnom stanovisku DPB.

V skutočnosti však bude prevádzka iná. Interval 20 minút bude zabezpečený len na trolejbusovej linke 64 a len počas pracovných dní v čase cca 6. - 19. hod. V ostatných časoch bude mať linka 30-minútový interval. U linky 41 bude situácia komplikovanejšia. Rovnaký interval ako trolejbus - a teda aj šanca nadväzovať medzi sebou spoje oboch liniek - bude iba v rannej a popoludňajšej špičke pracovných dní. V sedle pracovných dní bude mať linka 41 interval 20 a 40 minút, čo znamená, že pri každom treťom spoji nebude zabezpečený nadväzný spoj. Cez víkend nebude nadväznosť zabezpečená v dvoch prípadoch. Vzhľadom na tieto skutočnosti cestujúcim odporúčame využívať Plánovač spojení na imhd.sk, ktorý vyhľadá iba tie spojenia, ktoré budú mať zabezpečený prípoj. V prípade nenadväzujúcich spojov pri ceste linkou 64 s prestupom na linku 41 bude cestujúci čakať pri prestupe až do 34 minút.

 Okrem tejto zmeny DPB zhoršuje interval na trolejbusovej linke 210 v špičke pracovných dní z 10 na 12 minút, ktorý bol zavedený po uzatvorení električkovej trate na Hlavnú stanicu ako jedno z náhradných riešení za električky. Náhrada za tieto zrušené spoje nebude zabezpečená. Podľa našich informácií je dôvodom zmeny nedostatok prevádzkyschopných trolejbusov pre linku 64 jazdiacu po novej trati.

Doplnené: Podľa aktuálnych informácií by malo dôjsť k úprave cestovného poriadku linky 41 od pondelka 2.4.2012 tak, aby nadväzovali všetky spoje medzi linkami 64 a 41 nielen v smere na Trnavské mýto ako teraz, ale aj v smere na Drotársku cestu. Do cestovného poriadku linky 41 by mali byť doplnené tie spoje, ktoré sú dnes vynechané z dôvodu čerpania pracovnej prestávky vodičom, teda linka by mala mať pravidelný 20- resp. 30-minútový interval.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ludia uz tu nerieste cestovanie s batozinou. Originalny bratislavcan ide na hlavnu stanicu taxikom a "pastikari" tu aj tak neplatia dane ? ? ? Pekny 1.april vsetkym ?
P.S. Momentalna trasa linky 41 je fakt nafigu.
Podla mna batozina s cestovanim linkou 41 na Hlavnu stanicu nic nema. Dovod, preco novy stav obyvatelom nevyhovuje je taky, ze logicky kazda lokalna linka by mala byt napojena na prestupny uzol, z ktoreho sa da dostat na dalsie smery. Touto zmenou sa JEDINY hlavny prestupny uzol tejto linky, teda Hlavna stanica, zrusil!!! Druhy mensi uzol, ak sa to tak da nazvat, bol na zastavke Hrobonova na Brnianskej ulici. Dopravny podnik tvrdi, ze smer Budkova s prestupom na trolejbusy do centra je vyhodny, avsak pred zmenou sa clovek dostal do centra mesta autobusom 41 s prestupom na Sokolskej RYCHLEJSIE!!!. Pokial ide o znizenie emisii, tak ani ten s prepacenim najvacsi hlupak by netvrdil, ze odstranenie autobusovej linky v dlzke DVOCH zastavok tomu pomoze!!! Nad kopcom na Brnianskej premava cele mesto spolu s linkami 21, 34, 63, 83, 84,184, (141) suvisle s novou tbusovou linkou 64. A linka co ma 3-4 zastavky spolocne je vevyhodna? Ako tu uz bolo spominane, tak od Patronky az po Trnavske mysto sa vsetky linky prekryvaju a to musim spomenut, ze vsetky tbusy, ktore doteraz jazdili na Kramare, stale jazdia SUBEZNE!!! Podla aktualnych argumentov dopravneho podniku a sposobu riesenia napojenia linky 41, by pod Kramare mal jazdit jeden tbus a prestup by mal byt umozneny az niekde na stromovej alebo linka 32 z Dlhych dielov by mala byt ukoncena niekde na Janotovej, aby sa tam umoznil prestup na dalsiu linku, ktora by obyvatelov zviezla JEDNU zastavku k nosnym elektrickovym linkam!!! Som zvedavy, ako by dotknuti obyvatelia danych oblasti potom reagovali...
Reakcia na: david1 #38:
Ale o akej trati sa bavime kde by si potreboval navysovat vozokm?
Reakcia na: 810zssk #29:
pocital som zo zachovanim L84,184 ,ktore sa nerusia asi vzhladom na to ,ze nemaju z coho posilnit novu linku 64.
Reakcia na: 810zssk #35:
Mne je strašne komické, že na skutočnom sťažovaní obyvateľov Drotárskej sa tu priživujú študenti z HoPA, ktorým sa dokopy nič nezmenilo, akurát že musia šlapať cez jeden prechod pre chodcov a asi 100 m k budove HLST ?
Reakcia na: slw62 #33:
Ja mám priamu linku na hl. stanicu a ako väčšina obyvateľov TRVALO ŽIJÚCICH v Bratislave tam cestujem s ťažkými taškami a kuframi tak cca 2-3 krát do roka. Ale z toho pár krát som sa busu tej linky nedostal lebo bol úplne preplnený a ďalší išiel už moc neskoro. Tak som išiel prázdnejšími spojmi, aj keď som po ceste 2 krát prestupoval.
Reakcia na: slw62 #33:
A to cela Drotarska denne cestuje s kuframi a taskami na hlavnu stanicu? Mas na to nejaky podklad?
Reakcia na: slw62 #33:
Nie kazdy ma priamy spoj na hl.stanicu a nikto tu neplace. Aj ini musia prestupovat aj s batozinou a nevadi im to. A to, ze idu 4 linky na Trnavske je vedlajsie. Nastudujte si, kvoli comu sa zaviedla elektricka trakcia a ake su podmienky a potom nieco komentujte.
Reakcia na: Trolleybus #26:
kvôli takýmto názorom je situácia na Slovensku taká zlá, všetko čo dobre funguje

treba zrušiť, zmeniť lebo financie sú najdôležitejšie a brať ohľad na zákazníka je len

fráza!

na Trnavské mýto idú 4 spoje, tak aká vyťaženosť 204 a 209, neboli o nič viac plné ako iné
spoje, zato po Bratislave jazdí aj mnoho nevyužitých spojov a na to peniaze sú!

dotyčnému želám aby na vlastnej koži zažil viacnásobné prestupovanie

s kuframi a taškami, potom uvidí aká je to zábava!
Reakcia na: Ari #30:
Este ze tam bolo to "asi", lebo nie su.
Reakcia na: Andy #27:
Yes. Ale DPB má tento rok kapitálové výdavky 0. A aj keby tam mal nejakú sumu, tak za to radšej asi opravia trať v Dúbravke, alebo nebodaj na hlst., prípadne nakúpia nové busy/tbusy... tú trať by si len tak sám od seba DPB podľa mňa (tak skoro) nepostavil..
Reakcia na: d3k0 #22:
nehovorím o špičke kedy cestujúci používajú všetko čo je k dispozície, ale mimo špičky, okrem 33 a liniek vrakunskej radialy iné trolejbusy sú vždy asi prázdne
Reakcia na: david1 #28:
O akej trati sa bavime? Lebo skoro vsade kde sa navrhuju tbusy sa s nimi pocita ako s nahradou abusov, cize ziadne navysenie vozokm.
Aj keby sa nasiel cisto hypoteticky sponzor co by Bratislave nakupil 10 trolejbusov este by muselo mesto navysit pocet obj.vozokm.
Este to potiahnut po zast. Hrobonova a bude to o.k.
Inac preco musia cakat az do pondelka na upravu CP?
Reakcia na: Mike #24:
Pokiaľ sa dobre pamätám, v nejakom magistrátnom materiáli pred pár rokmi bola vypočítaná návratnosť výstavby tej trate na niekoľko rokov aj keby žiadne eurofondy nedostali a jazdili by tam len tie výjazdy a dojazdy.
Musím povedať že nová trolejbusová linka je celkom slušne využívaná. Ťahať autobusovú linku pod trolejovým vedením by bol úplný nezmysel. A pre Vás čo neviete ako cestovať na Hlavnú stanicu tak L64 stojí pod stanicou. tam treba vystúpiť a ten kúsok si prejsť peši. A ak s tým máte problém tak na sokolskej môžete prestúpiť na L32. Neviem prečo musíte byť vždy so všetkým nespokojní. Môžete byť radi že L64 čiastočne odbremeňuje vyťažené linky 204 a 209 v úseku Sokolská - Trnavské mýto. A že sa Vám 20 minútový interval zdá smiešny? Tak nakúpze dopravnému podniku nové trolejbusy a na tejto ako aj iných linkách potom môže byť lepší interval.
Zajtra 28.3. o 16:00 hod je u p. primátora v Primaciálnom paláci hodina otvorených dverí.
Tých, ktorí chcú riešiť linku č. 41, prijme podľa prísľubu, ktorý dal na otvorení L 64, prednostne.
Prídete?
Reakcia na: AAA #23:
možno dali možno nedali... toto išlo ako prvé aj preto že projekt bol v najväčšom štádiu rozpracovanosti, všetky podklady už boli dávno pripravené a všetko (pozemky) boli majetkoprávne vysporiadané (toto je najväčší problém..)
Lenže v tej otázke prevádzky je z toho taký dojem že to nikdy nebolo poriadne doriešené ani MG ani DPB... resp. keď počas stavby (alebo ešte pred ňou) viacerí z DPB prehlásili že však "my tade chceme ťahať iba výjazdy a dojazdy" a manipulačné jazdy, tak ľudia zodpovední za eurofondy povedali že "tak na to rýchlo zabudnite, na to sa malo myslieť skôr než sa išlo žiadať o eurofondy, na manipulačnú trať by mesto vraj eurofondy nikdy nedostalo... a na reko vedenia vo vozovni už duplom...
Inak by ma zaujímala reálna návratnosť tej novej trate, keď aj tak jej jediné zmysluplné využitie je 13 výjazdov/dojazdov na 201 a 10 dojazdov 202 s vlkmi a 13 výzadov 202. (Počet poradí je z kuchárskeho webu, tak sorry, ak nie je presný) plus pár služobných jázd denne navyše. Ako chápem, že asi chceli za EÚ peniaze opraviť trať vo vozovni, ale neviem, či sa tie fondy nedali využiť zmysluplnejšie...
Reakcia na: Ari #18:
Tak to asi v nejakom inom meste je 210 v rannej spicke poloprazdna...