Obstál v konkurencii výrobcov SOR a Iveco Bus.
Verejnú súťaž na dodávku 5 nízkopodlažných autobusov s dĺžkou 11,9 - 12,2 m, ktorú vypísal DPMŽ 6. marca 2014, vyhrala spoločnosť Solaris Bus & Coach z poľského Bolechowa. Do Žiliny dodá vozidlá Solaris Urbino 12 spolu za 990 000 € bez DPH.
Výsledky tendra mali byť známe už v apríli, no podanie námietok slovenským výrobcom autobusov Troliga Bus spôsobilo ich oneskorenie.
Otváranie ponúk nakoniec prebehlo 9. júna 2014 a na jeho základe i na základe následnej elektronickej aukcie vzišiel ako víťaz verejnej súťaže Solaris. Na druhom mieste skončila firma SOR, ktorá dodala karosérie pre žilinské trolejbusy Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR, na treťom mieste sa umiestnila spoločnosť Corex, ktorá dodáva vozidlá Iveco Bus na slovenský trh. Zmluvu podpísali Solaris a DPMŽ 3. júla 2014.
Vozidlá poľského výrobcu autobusov, trolejbusov a električiek Solaris prevádzkujú dopravné podniky v mnohých krajinách Európy (vrátane Švajčiarska) i mimo nej. Na Slovensku sa autobusmi Solaris môžeme zviezť v Bratislave, Košiciach, Prešove a Nitre.
Kona
Keď si to tak zhrnieme:
Solaris má silnú konkurenciu vo výrobe električiek (dodal len do dvoch miest Európy, aj to len v počte pár kusov), u trolejbusov sa v podstate delí so Škodou (ak teda neprihlási čisto svoje typy Solaris Trollino, ale to už je dlho od posledných dodávok), u autobusov je nejaká tá konkurencia v kvalite, ale keďže sa hlavne západné (nemecké) firmy veľmi neprihlasujú do našich a českých zákaziek, tak cenovo je mu konkurentný len SOR, elektrobusy (nielen od Solarisu) nejdú všeobecne veľmi na odbyt, plynové busy nejak zvlášť ani nevyrába, midibusy sa predávajú len tak "stopovo" v malých počtoch.