Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Majou #22560:
Úlohou nadjazdu bude riešiť dopravu (aj hromadnú) počas uzávierky viaduktu z dôvodu jeho rekonštrukcie a následne bude spolu s Uhoľnou ulicou súčasťou druhého mestského okruhu. Vďaka tomu sa odľahčí Kysucká a na Hviezdoslavovu bude popred stanicu umožnený vjazd iba vozidlám MHD, kde sa tiež počíta s vytvorením predstaničného námestia. Z negatív, okrem toho estetického, spomeniem, že na križovatke s ul. J. Milca, ako aj s Ľavobrežnou budú svetelné signalizácie.

Zdá sa, že už sa upustilo od myšlienky presunúť autobusové nástupište na Uhoľnú. V návrhu je nakreslené v dnešných miestach, aj keď so zmenami - mierny posun, šikmé státie autobusov (len čo s dlhšími autobusmi - napr. kĺbové na L25 a L35?).
Ešte k tomu premosteniu z Ul. 1. mája. Ten most bude nejak zaujímavo riešený? Napr zavesený? Lebo v tej dokumentácii sa na jednom mieste rozširuje - vyzerá to ako laná z piliera. Vzhľadom na detailnosť sa to nedá určiť.
Inak prestrešenie asi nebude ponad koľaje. Najprv z celkom odvážneho variantu zapustiť železnicu pod zem ( ano, pre také malé mesto dosť utópia) sa vyvinul najlacnejší agresívny variant s mega nadjazdom a najnutnejšími investíciami, čiže nástupištia budú obyčajné.
Architektúra a urbanizmus, ktoré sa majú robiť hlavne s ohľadom na človeka a nie pre autá v dopravných projektoch nemá miesto.
Nadjazdy v centrách miest sa už dávno nemajú robiť, iba vo výnimočných prípadoch. Na tom mieste nadjazd nemá čo robiť.
Reakcia na: Sawuel #22558:
Sawuel: AC/DC: Tak tam proste dvojičky jazdiť nebudú. Dopravcovia vedia už zo dvadsať rokov, mohli niečo robiť. Najmä ten jeden, národný, dvojičkový.
Reakcia na: Dispecer #22557:
Dodnes som sa o to moc nezaujímal ale zjavne sa niečo bude naozaj robiť.
Pár nejasností:
- podjazd 1.mája - Uhoľná -> je zrazu nadjazd, vraj kvôli zložitým spodným vodám a znečistenému podložiu (vďaka PCHZ) čo by predražilo stavbu kvôli dekontaminácií -> OK.
-> bude na daný most prístup z perónov keď už pôjde nad nimi (netuším vďaka extra detailnému náčrtu) ? Predpokladám že si cezeň budú skracovať cestu aj SADisti bude tam teda zastávka aby sa nemuselo chodiť z autobusovej stanice ? Predpokladám že nie kedže tade bude môcť (asi?) jazdiť aj IAD. Vitajte v Ladcoch 😃
- Tvar A-bus stanice -> To je tá ktorá sa začala stavať v roku 2006 ? 😃 😃 Kam zmyzla novo vybudovaná tržnica ??
- Prekrytie perónov -> V návrhu z roku 2013 sú prekryté nie len peróny ale aj koľaje. Zostáva to tak ? Ako sa do toho zakomponuje daný most ?
- AC/DC -> Po prepnutí Žiliny a možno aj úseku Budatín - Krásno nK. na AC, akým spôsobom budú prevádzkované dvojičky na trase Ostrava - Košice ? Asi sa budú musieť dostatočne rozbehnúť 😃 Vzhľadom na 60km/h obmedzenie do budatína asi až do Krásna nezájdu.
- Zastávka Žilina-odbočka -> Konečne niečo fajn pre dochádzajúcich do priemyselnej zóny. Škoda len že na pešo je to 0,5 - 2km. Na 24ku prestup dostupný ale to môžu ísť rovno vlakom na "hlavnú stanicu" a nie vystupovať v "Strážove" Prípadne sa môžu odviesť do Žilinskej lehoty. Nechýba teda zastávka pre MHD na prestup na napr 27 alebo 31 (trocha presmerované?) ? Prípadne výhľadovo po spojení s P. Chlmcom na spojenie aj s ním ? Ak sa teda niekedy rozšíri integrovaná doprava určite bude táto zastávka obrovským lákadlom na prestup z IAD.
- Nový nadjazd k Terminálu -> Výborne zrušme pár rokov starú cestu a postavme novú 😃 To sa naozaj nedal nadjazd postaviť hneď pri stavbe Terminálu ?? Neriešme že Terminál vlastne ani nefunguje 😃
ŽSR plánujú v rámci modernizácie prepojiť Ľavobrežnú s ul. 1. mája a predĺžiť podchod až po Uhoľnú
https://www.zilinak.sk/prispevky/7882/zsr-planuju-v-ramci-modernizacie-prepojit-lavobreznu-s-ul-1-maja-a-predlzit-podchod-az-po-uholnu
Prosím, spomeniete si niekto na jednu neMHDčkovú vec?

Žilinská cestovka Amigos Travel minimálne v rokoch 1998-2002 prevádzkovala letnú kyvadlovú linku do Španielska. Na webe uvádzali autobus Renault FR1, ale keďže žiaden z daného obdobia na ZA značkách nepoznám, nenájde sa dakto kto by to vedel potvrdiť príp. upresniť?
Vopred vďaka ?
Reakcia na: Dispecer #22553:
Asi myslel,či prišlo už všetkých 15 kusov.
Ináč,266 na l.6/7 a 279 na skúšobnej jazde.
Reakcia na: Majou #22552:
Čo či majú?
Už ich majú všetky z prvej dodávky?
Reakcia na: Mongolec #22549:
Dá sa už niekde nájsť aj návrh vyhotovenia laku hybridov a elektrobusov? Podľa termínov dodania prvých kusov z každého typu súdim, že by prvé kusy mohli doraziť do ZA asi do júna/júla 2018.
Dostupná je už aj zmluva na elektrobusy:
http://www.dpmz.sk/zmluvy/1509719244_67.pdf

Zverejnené boli predložené ponuky k hybridom vrátane nákresov:
http://www.dpmz.sk/verejne-sutaze-nadlimitne-zakazky-od-18042016/
Reakcia na: Mongolec #22539:
A niečo o zmluvách so Solarisom a Škodou Electric sa nevie. Lebo si ich tu nedal a nie sú ani na stránke dopravného podniku. Boli už vôbec podpísané.
Reakcia na: URBINO #22543:
Dik za info. V BA by sa šotouši za ne aj pobili hadam a soferi oslepli z tolkych bleskov z fotakov. ?
Reakcia na: Mongolec #22544:
Tiez som na to pozeral ze len 24ks ale z interieru 12M z BA (ten ma 31 sedadiel) sa to dalo pekne urcit ,ze ako to bude vyzerat. Teda ziadna slava, rovnako nezmyselne nastavene ako nove NB12 pre BA.
Mňa zaskočilo, že tie hybridy majú mať iba 24 sedadiel a z toho len 4 na nízkej podlahe. V ich predchodcoch (Citybus, Citelis), ako aj vo všetkých ostatných autobusoch a trolejbusoch v Žiline, je počet miest na sedenie vyšší. Ak si pozrieme fotografie už premávajúcich Urbanwayov vo svete, vidíme, že v prednej časti je priestor, aby boli aspoň v jednom rade osadené dvojsedadlá.
Reakcia na: Petto #22542:
Budú také isté.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.