Sezónna turistická vlaková linka je zaradená do IDS BK.
Počas voľných dní od 27. apríla do 13. októbra 2019 bude už po tretí raz v prevádzke sezónna turistická vlaková linka zo Záhorskej Vsi cez Zohor a Sološnicu do Plaveckého Podhradia. Vlak Záhoráčik bude premávať počas víkendov a sviatkov trikrát denne a v špeciálnom vagóne bude poskytovať aj miesto pre prepravu 20 bicyklov. Pri ceste z Bratislavy je možné použiť vlakovú linku S20 s prestupom na cyklovlak v stanici Zohor.
Cestujúci si môže zvoliť, či bude Záhoráčikom cestovať za tarifu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), alebo za tarifu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK), t.j. možné je použiť všetky lístky IDS BK. Zaradenie jednotlivých staníc do tarifných zón je možné nájsť v schéme zón IDS BK. Za bicykel je však potrebné zaplatiť podľa tarify ZSSK, keďže dovozný lístok IDS BK nie je možné v regionálnych vlakoch použiť na prepravu bicykla. Jednosmerný lístok pre bicykel stojí 1,50 €, celodenný stojí 2,50 €.
- Odchody vlaku zo Zohoru do Plaveckého Podhradia: 8:50, 12:50, 16:50
- Odchody vlaku z Plaveckého Podhradia do Zohoru: 10:23, 14:23, 18:23
Kompletný cestovný poriadok s nadväznosťami vlakov z/do Bratislavy je možné nájsť na stránke ZSSK.
Turistický cyklovlak prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko a jeho prevádzku financuje Bratislavský samosprávny kraj v rámci podpory cestovného ruchu v regióne Záhorie. Keďže pravidelná osobná doprava na železničnej trati Zohor - Plavecké Podhradie bola zastavená v roku 2003, sezónny cyklovlak poskytuje jedinečnú príležitosť odviezť sa po tejto trati na Záhorí.
BigMac
Táto paródia na (cyklo-)turistickú linku, čo premáva v troch pároch vlakoch v intervale 4 hodiny bude premávať len vtedy, pokiaľ bude mať ZSSK, OSD Bhl. dostatok bagiet 813 (správková rezerva nula) a nikto práve nezabudne dať na nabíjačku ten zázračný cykloprívešák.
Panstvu z odboru ŽKV akosi ušlo niekoľko drobných, ale podstatných technických detailov:
Napätie palubnej siete bagety je 24V=. Bageta nemá zásuvku pre nabíjanie prívešáku, ten zvolenský zázrak síce vie jazdiť na VNR, ale len v spojení s inou bagetou alebo v spojení s 812.
Napätie AKB prívešáku je 48V=, takže z bagety nie je dobíjateľný, rovnako sa z bagety nedajú ovládať dvere.
O kapacite bicyklov radšej decentne pomlčím, kto chce, ten si spočíta cyklostojany z fotky interiéru.
Vrcholom je "priebežná ohrádka" z vodovodných trubiek po jednej strane bočnice vozu. To má akú funkciu? Načo? Komu? Keď sa vlakvedúci zadýcha pri nakládke, aby sa mal kde chytiť a vydýchať?
O myšlienkových pochodoch autora tohto hotfixu svedčí aj odobratie teplovzdušného agregátu a zaplechovanie sacích mreží. Nádrž na "vykurovací olej", rozumej naftu pre bufík tam však zostala a až do ukončenia minulej sezóny bola doplna natankovaná a zaplombovaná.
Nádrž na vodu pre hajzlík sa však zo zásady nezbrojila. Veď čo by sa stalo, keby si tam niekto umyl ruky, viete si predstaviť tú národohospodársku škodu? Voda..., mydlo... a nebodaj papierové utierky...?