Záujem bol o 48 autobusov a jeden trolejbus.
Dopravný podnik Bratislava zverejnil výsledky obchodnej verejnej súťaže na najvýhodnejší návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na predaj ojazdených dopravných prostriedkov MHD. Dopravný podnik v súťaži spolu ponúkal 94 ojazdených autobusov a trolejbusov v rôznom stave. Úspešnými navrhovateľmi sa stali šiesti záujemcovia, ktorí prejavili záujem o kúpu 48 autobusov a jedného trolejbusu. S úspešnými navrhovateľmi by následne mali byť uzatvorené kúpne zmluvy. V súťaži uspeli:
- Ares Bus, s.r.o.: SOR B 9.5 #3533, SOR BN 9.5 #3551, Tedom C12 G #2104, 2107, 2108, 2121, 2123 a 2124, Karosa B 741 CNG #1620, 2607 a 2652.
- DZS - M.K. Trans, s.r.o.: SOR B 9.5 #3530, 3531 a 3532, SOR BN 9.5 #3539, SOR BN 10.5 #3403, 3405, 3407, 3410, 3415 a 3421, Mercedes-Benz Sprinter #1900, Iveco Daily #1902, 1903, 1904 a 1906.
- kmko logis, s.r.o.: Tedom C12 G #1107, SOR BN 10.5 #3404 a 3412.
- Mgr. Peter Krajči: Mercedes-Benz Citaro CNG #2020.
- RETROBUS, s.r.o.: Tedom C12 G #1102 a 2114.
- Štefan Kudrík: Tedom C12 G #1101, 1103, 1104, 1105, 1106, 1108, 1109, 2125, 2126 a 2127, SOR B 9.5 #3501, 3508, 3509, 3518, 3521 a 3526, Škoda 14 Tr #6272.
Niektoré z týchto autobusov pravdepodobne ešte poslúžia v iných mestách (napr. spoločnosť DZS - M.K.Trans prevádzkuje MHD v Michalovciach, Humennom a Starej Ľubovni), niektoré z nich budú zrejme už len zošrotované a niektoré sú už ponúkané na ďalší predaj na jednom z inzertných portálov.
Aktualizácia: Viaceré vozidlá napokon odpredané neboli. Niektoré sa opäť vrátili do premávky, iné boli predávané v ďalších kolách.
mirec240
#7 Ak je pravda, že jazdia len 6290 a 6294 tak by ma zaujímalo, kde skončili tie ostatné. Či ich zošrotovali alebo sú niekde odstavené? Nikde som žiadne informácie o nich nezachytil. Ak už naozaj nie je kam tak to potom chápem. Je pravda, že veľa vozov z Čiech na Ukrajine skončilo v 2015 a 2016.
To s tým Zlinerom, no minimálne pri 14Tr som žiadne väčšie problémy s týmito vozmi nezaregistroval. Pri 15TrM boli vozy, ktoré boli zničené, ale určite nie všetky. A v Zlineri sa robili aj GO Karos, pričom všetky s GO v 2008 vydržali v plnom počte až do jesene 2017, aj keď aj za cenu podľa mňa zbytočných opráv (2648). Zatiaľ čo trolejbusy odjazdili po GO tak 3-4 roky, to je proste málo.