Predĺženie intervalu na linke 7 (od 19.11.2018)

Linka 7 bude mať v rannej špičke 8-minútový interval.

Od pondelka 19. novembra 2018 už nebude obnovený 4-minútový interval na linke 7 v rannej špičke počas školského roka. Linka bude premávať každých 8 minút. Zároveň budú všetky popoludňajšie spoje skrátené po ŽST Vinohrady.

Posilnený interval 4 minúty bol zavedený len v septembri tohto roka a fungoval do komunálnych volieb.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #66:
Zastávku Mariánska vybaví električka za pár sekúnd na rozdiel od čakania na volno od Amerického nám.
Nerobí to problém ani teraz a to sa tam zbiehajú aj linky od Krížnej.
Reakcia na: david1 #64:
Tak je potrebné skrátiť cyklus.
Reakcia na: david1 #64:
To sa stávalo úplne bežne. Ale zastávka Mariánska je len pre jeden voz do 45 m a pred zastávkou veľmi čakať nemôže, lebo je tam zúžené miesto.
Reakcia na: Valec #61:
Veď dočasne ako zastávka Kamenné nám.. 😉
Reakcia na: ivanbuto #62:
Lebo podla Solidera sa tam ráno dobehli tri električky a tým pádom sa to dlho výprázdňovalo. Pre dlhý cyklus z tohto smeru.
Reakcia na: ivanbuto #62:
"Ak raz budú premávať dlhšie súpravy, aj tak bude zastávka len pre jednu." - ale budeme môcť mať 65 metrové električky 😃
Reakcia na: Valec #55:
Ja zase nie celkom rozumiem, prečo je potrebné, aby cez Americké prešli dve súpravy naraz, ktoré potom aj tak pôjdu za sebou. Súčasný stav je podľa mňa OK.
Čo sa týka dĺžka zastávky, áno, má byť po rekonštrukcii na dve súpravy, otázka je, či je to vhodné, pretože to odsúva čelo nástupišťa v smere k Blumentálu ďalej od križovatky (i keď smerovanie vystupujúcich cestujúcich je rôzne). Ak raz budú premávať dlhšie súpravy, aj tak bude zastávka len pre jednu.
Reakcia na: david1 #58:
Neviem, či odpílenie zábradlia stačí na to, aby predĺženie zastávky vyhovovalo dnešným predpisom.
Reakcia na: Solider #57:
Ak by bolo priechodné obmedzenie IAD, tak potom stačí aj za súčasného stavu len zmeniť signálny plán tak, aby (a kľudne stačí len v špičkách) mala električka od Blumentálu častejšie voľno. Proste podobný režim, ako na Kollárovom. Jediná investícia je nový signálny plán a preprogramovanie radiča.
moje pozorovania z tohto tyzdna (som vacsinu casu doma, takze tych jazd mam pomenej...)
v utorok rano (spicka), L3 smer mesto sa po vinohrady narvala tak, ze na vinohradoch uz par ludi nepobrala (a to tam nebol ziaden balik z vlaku); ak si niekto takto predstavuje kulturne cestovanie tak ja teda nie, a ak su take velke tlaky k tomu aby tu L7 zacinala, potom by pytalo aj to, aby tie linky ktore idu zozadu z race mali prejazdne niektore zastavky bez zastavenia (obdobne ako na zelezniciach REXy), nech sa vsade nezdruzuju snazenim sa niekho sa tam este narvat...
dnes popoludni (~14 hodin), opat L3 ale smer raca, prichadza na vinohrady vcelku slusne napchata a dobieha pred nou iducu L7, na vinohradoch viac ludi nastupi (tych co vyliezli z tej L7) ako vystupi... 14tu hodinu este za nejaku spicku nepovazujem a opat kultura cestovania uplne vynikajuca....
a to vraj mesto chce aby ludia necestovali autami, to potom asi budu davat na tie vozdila aj madla zvonka a rebrik na strechu aby sa mali kam pomestit....
Reakcia na: Valec #55:
Odpíliť to zábradlie sa nedá? Či máme udržovať 50 ročný stav tejto zastávky?
Reakcia na: Valec #55:
Po rekonštrukcii sa má nástupište predĺžiť na dĺžku dvoch súprav. Pokiaľ ide o semafory v okolí, tu záleží na tom, či chceme v centre preferovať IAD alebo MHD. Ja osobne sa domnievam, že v centre by mal byť vylúčený tranzit IAD – na Ul. 29. augusta a Mickiewiczovej určite, takže by tam mohli byť vymenené radiče a zavedené preferencie, takisto ako na Americkom námestí, tak aj pri Medickej záhrade 🙂
Reakcia na: Solider #53:
Absolútna preferencia by sa bila s dopytom na priechode pre chodcov (viď #54) a mohla by spôsobovať problém blokovaním priechodu bližšie k Rači a odbočiek z/do Nobelovej.
Reakcia na: david1 #54:
Na Americkom ti nepomôže predĺžiť dĺžku signálu, nakoľko sa tam dva vlaky do zastávky nezmestia. Aj K2Ska má zadné dvere už v zábradlí.
Reakcia na: Solider #50:
Dík za zhrnutie.
Na Vinohradoch ti "zoberie" volno aj vyvolaná zelená dopytom pre chodcov k/od ŽST Predmestie. Čiže električka následne čaká ak nejde naraz s nimi. Teda ak v poslednom týždni neprišlo k zmene.

Hečková je v zelenej vlne pre autá spolu s ostatnými semaformi od Pekla. Tam sa však dlho nečaká.

Hej Riazanská by sa zišla prerobiť na Z prechod . Kominársku by som vypol.

Na Americkom nastaviť v rannej špičke dlhšie volno pre električky od Blumentálu, aby prešli dva vozy. Kludne môže ostať pevný cyklus.
Smer Špitálska už nemusí byť taká dlhá zelená pre autá , ktorá je tam nastavená ešte od dôb tranzitu cez Štúrovu.

Čo sa týka grafikonov tak L7 určite dať pred L3 hlavne poobede to kričí ako sa vlečie prázdna kačka za plnou 30T , ktorá postupne naberá dopyt do Petržky.

Každopádne obnoviť posilové spoje aspoň od Vinohradov. Mne je fakt jedno kam. Plné je to ráno hlavne po Račko.
Reakcia na: Valec #51:
Boli zmenené koordináty polohy pre prihlásenie vozidiel do križovatky. Stále to nie je stopercentné a nie je to ani absolútna preferencia, ktorá tam pokojne mohla byť. Radič to umožňuje.
Reakcia na: Solider #46:
Stále nerozumiem tým posledným dvom vetám... Ak sa pri 8 min. intervale omeškala L3 a dobehla ju L7, to je pochopiteľné. Deje sa to aj dnes (dokonca bežne L7 dobehne L3 už na Vinohradoch).
Ale ako sa mohlo pri 4 min. na Americkom stretnúť 7, 3, 7? Však prvá 7 šla normálne, za ňou niečo menej meškajúca 3, ktorú mohla dobehnúť ďalšia 7. Ja som pár krát zažil, že L3 meškala toľko, že sa na Americkom dobehli 3, 7, 7. Ale tiež som pár krát videl aj kombináciu 3, 7, 5, 7 na Račku.
Opačnou L7 niečo málo vyriešiš, ale dobiehanie na Račianskej radiále nevyriešiš nijako. Hlavne pri potrebe kapacity ma Račianskej radiále je jediným možným riešením (okrem skracovania intervalu) mať kapacitnejšie súpravy na všetkých linkách.
Reakcia na: Solider #50:
Ja práve v poslednej dobe sledujem, že preferencia na križovatke Vinohrady funguje slušne a na rozdiel od minulosti sa tam zbytočne nestojí (ale možno som mal len šťastie).
V smere do Rače pochopiteľne pustí len jedno vozidlo, druhé až po určitom čase od predošlého signálu.
V smere do mesta podrží voľno aj pre dve vozidlá súčasne. Tu by som zmenil jediné to, aby ti palubák dal pokyn na voľno o 4 s skôr... v lete tak možno čakať na zastávke s otvorenými dverami až do signálu. Dnes je to akurát na príjazd od zastávky k semafóru, ale nezohľadní sa čas zatváranie dverí.
Reakcia na: david1 #48:
So signálmi na viacerých križovatkách sa nedá pohnúť, pretože je tam starý radič, ktorý neumožňuje prihlasovanie vozidiel cez rozhranie TETRA. Na križovatke s ul. Pri vinohradoch je len detekcia, ktorá nefunguje úplne spoľahlivo a nepodarilo sa to vyriešiť ani po úpravách od Siemensu, tzn. je to nevhodný systém. Na križovatke s ul. Hečkovou je pevný signál. Križovatka s Peknou cestou má selektívnu preferenciu a pri 2-minútovom intervale v oboch smeroch a absolútnej preferencii autá ani autobusy v špičke jednoducho neodbočia. Tu by možno stálo za úvahu vrátiť nástupište smer Rača do pôvodnej polohy pred križovatku. Križovatky Nový záhon aj Malé Krasňany fungujú relatívne spoľahlivo. Križovatku na ŽST Vinohrady treba vyladiť, tam nie je problém, ak by bol prúd áut zastavený na krátku dobu počas prejazdu električiek. Je tam problém s prihlasovaním vozidiel, ak sa stretnú dve električky za sebou, čiže stojaca električka pred križovatkou nestihla svoj signál, ale ide na signál druhej električky a kým prvá električka prejde, tá druhá nemôže z objektívnych príčin (v smere do Rače napríklad pravidlá jazdy cez EOV), ale križovatka si myslí, že druhá električka prešla a odhlási električku a križovatka sa vracia do pevného režimu. CSS na Skalickej bude s preferenciou. Na Riazanskej postačuje vypnúť svetlá pre električku a urobiť Z priechod. CSS Sliačska má byť s preferenciou. CSS Pionierska a Račko musia byť v pevnom režime. CSS Legerského aj CSS Kominárska sú s preferenciou (aktuálne na CSS Legerského problém s prihlasovaním druhého voza v poradí a dynamikou), CSS Americké námestie je v pevnom režime a pokiaľ nebude zakázaný tranzit cez Mickiewiczovu, tak to aj tak ostane.
Reakcia na: TomJ #47:
Opačná 7 obsluhuje Blumentál, posilňuje Račiansku radiálu od Vinohradov po Blumentál a zároveň nezapcháva Americké námestie. Bavíme sa však o posilovej 7 z Vinohradov, tak, ako bolo pôvodne plánované.
Reakcia na: Solider #46:
Takže zrušíme potrebné posilnenie lebo nevieme pohnúť s grafikonom alebo signálom volno" pre električky v rannej špičke.
Takýmto zmýšlaním sa fakt v tej Bratislave nikam neposunieme.

Mimochodom vláčiky sa robili aj pred posilnením. L3 a L7 večne spolu a minútu za nimi L5. Záležalo od svetiel /Vinohrady to vedia zastaviť aj na 60 sec./ a samozrejme od štýlu jazdy jednotlivých vodičov.
Reakcia na: Solider #45:
A ako pomôže opačná L7 Blumentálu a zhlukovaniu vozov na Račianskej?
Reakcia na: Valec #44:
Písal som o zhlukovaní vozidiel už v úseku Komisárky – ŽST Vinohrady. To pred 4 min. intervalom na linke 7 nebolo – k zhlukovaniu dochádza najmä kvôli zlej polohe linky 7 dve minúty za linkou 3, ktorá ide po štyroch minútach, kedy nič nešlo, je tam Škodovka s piatmi dverami, ktoré sa oveľa dlhšie zatvárajú. Takže linka 3 ide priemerne dve minúty zmeškaná v časovej polohe linky 7, takže na väčšine trasy po šiestich minútach od posledného spoja. V prípade 4 min. intervalu na L7 to znamenalo, že sa na Americkom námestí stretli 7, 3, 7. Čiže tretie svetlá, cestovný poriadok zdrap papiera a vláčiky aj na opačnej strane smerom naspäť do Rače. Toto nie je cesta.
Reakcia na: Trolley #41:
Opačná L7: Blumentál – Obchodná – Kamenné nám. – Špitálska – Blumentál
L17: ŽST Vinohrady – Vazovova – Ružinov
Reakcia na: Solider #40:
Ako opačná 7 alebo 17 do Ružinova vyrieši to, aby sa nezhlukovali vozidlá na Račianskej radiále (o ktorom píšeš o príspevok nižšie)?

Inak, zhlukovanie vozidiel bolo aj minulý rok a deje sa aj dnes. Ak sa ti raz na Vinohradoch snaží natlačiť 200 ľudí do polonaplneného vozidla (a na ďalších zastávkach tiež), tak zhlukovaniu nijako nezabrániš.
Reakcia na: Solider #40:
Dobre, ale opačná L7 pri intervale 4 min, nie? Alebo L7 s i 8 min dnešné kolo, a ďalšia L (11, 17, to je jedno) s i 8 min opačné kolo ako dnes 7. 😁

Lebo dnes na L7 iba 3 dupláky.. to nie je nejako zvýšená kapacita...
Reakcia na: Solider #38:
Z oficiálneho listu DPB bol ako problém označený práve Blumentál a veľké množstvo spojov v špičke v tomto uzle. Nezaznamenal som tam ani jeden výpadok napájania počas rannej špičky.
Reakcia na: Solider #40:
Čo myslíš tou opačnou L7 a L17?
Reakcia na: Mike #39:
Buď opačná 7 alebo 17 do Ružinova.
Reakcia na: Solider #38:
Dobre, ale aké je teda riešenie? Tam (= úsek Vinohrady - Blum) treba čo najväčšiu kapacitu a trojičky ani nové dlhšie vozidlá tu budúci rok nebudú.
Reakcia na: TomJ #35:
Blumentál nie je problém, práveže je žiaduce, aby tam premávala posilová linka z Rače, pretože sa tam prestupuje na hrane na linku 94 smer Petržalka. Hlavný problém 4-minútového intervalu z Rače je ten, že sa dobiehajú vozy, keďže je na Račianskej množstvo semaforov bez preferencie (na rozdiel od Karlovky, kde sú od Molecky iba 2 a aj to len pre chodcov) a premávajú tam vozy rôznych typov s rôznym počtom dverí. Viacero vozidiel v úseku spôsobuje nadmerné zaťažovanie meniarní a výpadky napájania v preťažených úsekoch, navyše odber Škodoviek je ďaleko väčší oproti odberu klasických vozidiel TT/K. Nakoniec, množstvo nakopených vozidiel spôsobuje nižšiu priepustnosť cez svetelné križovatky, čo znamená ďalší nárast meškaní.
Reakcia na: david1 #36:
Mohla by sa točiť na Šafku, prípadne by sa veľký počet vozov dal eliminovať aj tak, že by sa posilové spoje z Vinohradov spojili s linkou 6.
Na odbočke z Vazovovej do Krížnej je, v opačnom smere si nie som istý.
Reakcia na: TomJ #35:
A točil by si ju na Šafku, aby si sa vyhol Blumentálu? Tam to tiež nie je vhodné na ďalšiu linku.
Sú vôbec dole na Vazovovej aj elektrické výhybky v nepoužívanej slučke?
Reakcia na: david1 #34:
Ak by bol problém iba uzol Blumentál a nič iné, tak jednoducho linku 7 mohli dať cez Vazovovu a doprava na Americké. Ľudia idúci do centra by to skoro vôbec nepocítili, jedine späť do Rače by na Blumentáli stálo o jednu linku menej.
Reakcia na: Valec #33:
Veď ja viem dôvod posilnenia. No ofiko dôvod bol zaslaný z DPB problémy s priepustnosťou na zpackanom Blumentáli a "vraj" zrazu dostatočná pôvodná kapacita čo je samozrejme blbosť.
Jedine ten Blumentál beriem .
Preto som navrhol to presmerovanie posilovej linky lebo najväčší nátresk je v úseku Vinohrady - Račko.

Áno úsek Račko - Trnavské by bol určite slabo využívaný . No to máš aj teraz pri kolečku okolo Reduty pri L8 a kedysi pri L11 a 14.
Od Trnavského a po Trnavské by ho vedel zaplniť Ružinovský dopyt, kde je ráno tiež plnka.

Z N. Mesta ide väčšina na L50, 196 smer Ružinov. Kto chce ísť do mesta volí Predmestie na prestup. Je to rýchlejšie a bez ďalšieho prestupu.

L2 to teraz v pohode stíha aj kvôli trase. Ak by bola vedená do mesta bola by plnšia viac ako kedysi L6.
Reakcia na: david1 #32:
Dôvod boli vlakové linky S55 a S65, ako aj očakávaný nárast cestujúcich v uzle Vinohorady po reorganizácii PAD. Vlaky sa posilnili, postupne rastie aj záujem o vlaky na Nové Mesto, taktiež sa už časť ľudí naučila prestupovať v regióne.

Cieľom nebolo vymyslieť novú linku premávajúcu len v rannej špičke, obzvlášť premávajúcu úplne inde, než ľudia cestujú. (Zvažovala sa aj linka z Vinohradov na Nové Mesto, ktorá by posilnila obe stanice, ale L2 na Novom meste kapacitne postačuje aj s K2Skami)
Ono, tá niekdajšia 17tka do Ružinova cez Vazovovu previezla tak 5 - 7 ľudí na spoj. Pritom na Vazke vystúpila polovica osadenstva (tá prvá už na Račku) a gro ľudí šlo hore k Blumentálu.
Reakcia na: kelovy #30:
Veď to bol aj dôvod posilnenia L7.
Ak nestíhal Blumentál tak tie vložené spoje označené napr. L17 mali dať cez Vazovovu do Ružinova.
Boli by obslúžené obidve mýta a Ružinovu by sa tiež ráno zišla posila.
Stačilo by ráno 6:30 - 8:30
Reakcia na: kelovy #30:
Interval na L7 je zredukovaný už tento týždeň kvôli výluke na SNP, čiže malo by to vyzerať rovnako
Dnes ráno som išiel do Rače 59-kou a oproti išla električka 7 totálne natrieskaná, to bola hlava na hlave, ja si nechcem predstaviť ako to bude vyzerať od pondelka 😞 Asi ľudia budú cestovať aj na strechách vozňov ako v Indii.
Reakcia na: Mike #28:
Hej priemerne max 5-6 súprav sa tam podarí dať..

Aspoň ten CP mohli upraviť. Hlavne poobede je nezmysel aby išla v závese za L3. Naspäť za L5.
Reakcia na: david1 #24:
Tak ak dobre počítam tak v Krasňanoch je 29 T6, 6 T3G, 1 T3S 1 T3M a 3 T3P teda spolu 40 súprav.

Z toho sa do 9. novembra vypravovalo 18 na L5, 4 na L8, 2 na L9 (spolu 24) a na L7 v lepšom prípade 8-9 súprav, v horšom prípade 5-6.
Reakcia na: si #26:
Poobede šla 7 minútu pred 3, takže na čakanie to veľký vplyv nemá. 😉
no jo, aj to malo co sa spravilo dobreho musia zas do... (a zas aby som si daval pozor kedy idem z domu (a duplom z prace kedze popoludni bude 7 pre mna opat nepouzitelna) nech nemusim dlho trcat na zastavke...)
Neviem z akého dôvodu to potom spustili a ľudia sa potešili a aj zvykli. Pochybujem tiež, že náhrada bude skapacitnenie súprav. Takže ďakujeme za to.
Reakcia na: Petto #23:
Meniareň určite nebol ten problém. Jazdilo tam kedysi viac spojov..
Nestíhal vraj Blumentál.. Čo sa ani nečudujem pri jeho spackanej realizácii. Slučka na prepínanie výhybky v zastávke a jazdný pruh v el. páse.
Vraj budú sa snažiť vypravovať na L7 "kapacitnejšie" súpravy.
No neviem kde ich chcú zobrať.
Reakcia na: anjelik.e #19:
Lebo volby uz boli a Nesrovnal/Pilinsky skoncili. Dovod je ale aj iny: Meniaren nebude stihat v zime aj kurit v elinach aj aby jazdili. Takze viacero dovodov.
Reakcia na: anjelik.e #21:
Možno to bolo len n skúšku tak ako boli predtým na skúšku predĺžené spoje výlukovej L6 (počas rekonštrukcie Štúrovej ul.) zo ŽST Vinohrady do Rače počas rannej špičky.
Ale ak sa to raz schválilo, okrem iného muži ženám s plnými taškami nákupov určite neuvoľnia miesto, prečo sa to zrušilo? Veď o dopyte vedeli pre zavedením predĺženia trasy spoja.
Reakcia na: anjelik.e #19:
Podľa mňa to bolo z dôvodu, že poobede už toto predĺženie nie je až tak potrebné. Veľká časť cestujúcich z mesta totiž vystupuje už na ŽST Vinohrady a z Rače až taký veľký dopyt po 3. spoji nie je.
Vie mi niekto z kompetentných vysvetliť z akého dôvodu bolo zrušené vraj krvopotne presadené poobedňajšie predĺženie linky č.7 až na Komisárky? To ste si vôbec nevšimli novú výstavbu a prílev nových ľudí? Takým spôsobom sa nevylúči doprava autami po meste, ale práve naopak.
Reakcia na: TomJ #16:
Pôvodne tie vložené spoje na L7 mali začínať a končiť na ŽST Vinohrady, ale potom ktosi, kdesi rozhodol o tom, že všetky spoje pôjdu už z Rače.
Bravo DPB, tomu hovorím snaha o prilákanie ľudí z áut do MHD. Čo bude ďalej? Zrušenie zastavovania vlakov na Vinohradoch a na Predmestí? 🤮 Dúfam, že aspoň kačice zmiznú zo 7. Aspoň ráno...
No nič. Vymyslíme petíciu za 17 ako píše TomJ
Skôr by mali zaviesť rannú posilovú 7 (alebo hoc aj 17 nech sa to odlíši), ktorá by išla len z Vinohradov v preklade s linkou 7. A nastaviť to tak, aby išla skrátená 7 z Vinohradov tesne pred linkou 3 (ktorá chodí z Rače najplnšia), potom normálna linka 7 z Rače a potom linka 5.
Napr.:
7 (skrátená): 00 08 16 24 32 40 48 56
3: 01 09 17 25 33 41 49 57
7: 04 12 20 28 36 44 52
5: 06 14 22 30 38 46 54
Reakcia na: Pajo #8:
Zjavne si ráno ešte nebol na Vinohradoch. Ináč by si takú blbosť nenapísal..

Prechod do večerného sedla o 18:30 je problém v celej sieti.
Reakcia na: MatejBA #11:
Pri tom počte vlakov je zbytočné robiť niečo operatívne. To nie je nedeľa, kedy prídu na Hlavnú stanicu miesto jedného rýchlika za hodinu tri. Na Vinohrady/Predmestie prichádza v rannej špičke viac vlakov, ako bude mať L7 po novom odchodov.
Reakcia na: Solider #10:
Nie, z tých 11tich za hodinu, ktoré zastavia v rannej špičke v uzle Vinohrady/Predmestie.
Reakcia na: MatejBA #11:
To sme tu už mali v nedelu kedysi. No odišla vždy až po odchode bežnej linky /narvatej/ prázdna lebo sa muselo dopiť kaffe ...
Reakcia na: Valec #9:
Boha zvladaju urobit 131 a 141 zo stanice operativne podla prichodu vlakov - to by nevedeli urobit napriklad 17 ako operativnu linku z Vinohradov do mesta? A to tak, aby prisla pred hociakou inou elektrickou ako prva na zastavku, alebo umoznili nastup priamo pri vychode zo stanice v obluku?
Reakcia na: Valec #9:
Myslíš tie vlaky zmeškaných električiek za sebou? 😂
Reakcia na: david1 #7:
Alebo aj nie... podľa toho aké vlaky si vychytal z Vinohradov.
Super že to skončilo. 4 min. bolo naozaj zbytočné plytvanie prepravnými výkonmi. Čo je ale oveľa väčší a fakt megaprúser je desný víkendový interval 7-8 minút v čase od 18:50 z Račianskeho mýta do Rače, to je fakt riadna plnka.

Snáď každý normálny jedinec uzná, že do Rače je z centra iný dopyt o 19:00 cez pracovný deň ako v sobotu alebo nedeľu. 😠
Reakcia na: Hug0 #6:
lenže ti za chvilu prišlo niečo prázdnejšie..
Reakcia na: david1 #5:
Bola aj pri 4minútovomintervale lebo všetci ste sa natlačili do prvej električky čo došla... 😃
Reakcia na: MatejBA #3:
Ivo asi nie skôr Pilinský z Rače a niekto v DPB...

zase bude mega tlačenka od Vinohradov ach jaj.
Reakcia na: MatejBA #3:
To bol fetiš od jedneho poslanca z Race.
IvoNko to este na rychlo Srovnava 😂