K vlakovým linkám S55 S65 a S70 bude posilnená aj MHD.
Od 11. júna 2018 bude v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) zahustená vlaková doprava na tratiach z Bratislavy smerom do Trnavy a do Senca. Nové vlaky budú v pracovných dňoch premávať na integrovaných linkách:
- Linka S55: Trnava - Pezinok - Bratislava, Rača - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto
- Linka S65: Senec - Bernolákovo - Ivanka pri Dunaji - Bratislava, Vajnory - Bratislava, Predmestie - Bratislava, Nové Mesto - Bratislava, Petržalka
Vlaky na týchto linkách budú premávať približne v hodinovom intervale. Medzi linkami S55 a S65 bude možné prestúpiť v stanici Bratislava, Nové Mesto. V tejto stanici je možnosť prestupu aj na linku S70 z/do Kvetoslavova.
Linka S65 zároveň zabezpečí nové vlakové spojenie aj v rámci mesta medzi stanicami Nové Mesto a Petržalka.
K rovnakému dátumu budú posilnené aj vybrané linky MHD k železničným staniciam Nové Mesto, Vajnory a Podunajské Biskupice zlepšením intervalu, resp. presmerovaním:
- ŽST Nové Mesto (S55, S65, S70): linka 50 v intervale 6 minút počas špičiek a predĺžená premávka linky 196 v rannej špičke zo ŽST Nové Mesto
- ŽST Vajnory (S60, S65): predĺžená linka 52 v intervale 20 minút počas špičiek; vzhľadom na nejednotný interval vlakov budú prípoje linky 52 len k vybraným vlakom
- ŽST Podunajské Biskupice (S70): zlepšenie obsluhy presmerovanou linkou 78
Pripomíname, že využívanie regionálnych vlakových S-liniek v rámci mesta je možné s predplatnými cestovnými lístkami (električenkami) pre zóny 100+101 (okrem "neintegrovaných" električeniek na platobných kartách), alebo s jednorazovými cestovnými lístkami IDS BK.
V druhej polovici roka 2018 by malo podľa Bratislavskej integrovanej dopravy prísť aj k zlepšeniu regionálnej autobusovej dopravy v rámci IDS BK posilnením autobusových spojov a zlepšením ich nadväzností na regionálne vlaky.
810zssk
V prvom rade by som rad videl presunutie sedlovych vykonov novych vlakov do vikendu kedy je dvojhodinovy takt. Pride mi rozumnejsie mat interval 30/60/30//60, ako 30/30/30//120. Plus cast vykonov teoreticky mohla ist do pridania chybajucich vecernych vlakov.
Dalej ked uz teda ZSR nie su schopne napchat viac vlakov na Hlavnu stanicu, tak fakt sa malo ist cestou toho ze jedna cela linka na Nove Mesto/Petrzalku a druha cela na Hlavnu stanicu, nez rozbijanie liniek do dvoch roznych stanic a zneprehladnovanie systemu.
Je tiez skoda ze ani ramcovy navrh GVD 2019 nepocita s prepracovanim Rajky v kontexte tychto novych vlakov. Urcite sa mi javi zmysluplnejsie predlzit tam tieto vlaky, namiesto GySEVu - nech uz ta Rajka ma spojenie aj do inych casti mesta, ked uz tam tie vykony platime. Vztah Rajka-Bratislava je iste silnejsi ako Petrzalka - Hegyeshalom.