Dočasné obmedzenie liniek 50 68 93 9499 (19.2. – 2.3.2018)

Linky budú premávať podľa prázdninových cestovných poriadkov.

Pre nedostatok vodičov z dôvodu prebiehajúcej chrípkovej epidémie budú od 19. februára do 2. marca 2018 autobusové linky 50 68 93 94 a 99 premávať v pracovných dňoch v prázdninovom režime. Zmeny sú zapracované v cestovných poriadkoch týchto liniek platných od 19.2. a tiež aj v Plánovači cesty.

Dopravný podnik na svojej webstránke informuje, že na linky 50 94 a 99 budú z dôvodu predĺžených intervalov medzi spojmi nasadené kapacitnejšie kĺbové vozidlá miesto štandardných 12-metrových.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: C4H8Cl2S #133:
Zemeguľu budete rypákom ryť ako červené myši! Poslal bych vás všechny do Mišelinky tahat gumy, hajzlové intelektuálský!
Ja furt, že koho mi to ten Dunčík pripomína a on je to svobodník Halík!
Reakcia na: mi.v #132:
3 roky?! Veď to je nie, že výsmech ale vymočenie sa do tváre ľuďom. Minimálne 10 rokov v base plus 5 dní po 12 hodín v uhoľnej alebo uránovej bani, či inom zariadení, kde by odmakali týždenne 60 hodín. Čiže za naše peniaze by nebolo nič ? A nielenže peniaze vrátiť, ale k nim ešte doplatiť 5% navyše ako "bonus" za "lepkavé prstíky." A samozrejme zodpovednosť nielen dotyčného v prípade, že bude nejaké špekulatívne prevody firmy a majetku na rodinu robiť aby sa zabránilo konfiškácií. Pekne krásne tak ako exekútor oberie bežného smrteľníka, tak šup, tu politici rad radom by svoje vily a majetky strácali ako sklerotik veci v byte. S takýmto kladivom na zlodejov vo vysokej politike a ich kamarátov by sme docielili stavu, kedy by buď politici nemali žiadnu rodinu ? lebo kto by sa k nim hlásil v obave o majetok, alebo pri čo i len úvahe o kriminálnej činnosti by ich doma rodina zfackala tak, žeby v momente zabudli na lúpenie. ☺ A je po probléme. Rýchlo, efektne, účinne aj poistkou a prevenciou a úplne legitímne. ? ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #130:
celkom by stačilo odsúdenie na 3 roky PLUS povinnosť vrátiť všetky ukradnuté peniaze, ktoré zabavenie majetku daného človeka (a členov jeho najbližšej rodiny, ktorých majetok v predmentom období znateľne vzrástol) nepokrylo

nezmysel je to, že odsúdený dostane trest (a sedí za mrežami za naše peniaze - v roku 2014 náklady na väzňa boli 14 000 € ročne), ale málokedy dostane povinnosť nahradiť celú škodu. Ísť sedieť na 5-10 rokov a potom si užívať 10 000 000 € je pre niektorých ešte stále celkom dobrý obchod, ktorý sa oplatí
a dnes nasadene kratke vozy na L50? ? dakujeme
Reakcia na: 810zssk #129:
10 rokov za zadlžovanie štátu a rozkrádanie financií, ktoré na daniach odvedú občania v stámiliónoch eur?! To myslíš vážne? Neskutočné ... 10 rokov tu dostávaš za vraždu alebo za názor dokonca a to dokonca názor, ktorý opisuje realitu pričom obžaloba predkladá dôkazy takým systémom, že "cituje" výroky spôsobom, že : tri bodky ... 2-3 slová ... zas tri bodky ... 3-4 slová ... tri bodky ... Toto ak sú dôkazové materiály pre prokurátora a justíciu, tak ja už neviem kde to žijeme. Ale keď doložíš ako ten a onen minister spreneveril Eurofondy cez narýchlo založené spoločnosti, na čo sú špecialisti hlavne mafiáni zo Smeru a nevedia za očividné a zjavne závažné ekonomické trestné činy odsúdiť nikoho, tak to je čo za bordel? A pričom ekonomická trestná činnosť spôsobuje nedostatok financií aj v zdravotníctve vinou čoho tu zomierajú ľudia, alebo sú neliečení a iba sa naťahuje ich agónia, čím sa tu preukázateľne pácha genocída. Takže v prvom rade pozeraj na práva miliónov ľudí, kde sú ich práva na zdravotnú starostlivosť, vzdelanie, dopravné služby, služby verejnej správy, atď. môžeme menovať do večera a potom až pozeraj, že kde sú práva zlodejov z čias Mečiara, Dzurindu a Fica. Práva takýchto ľudí čo poškodzujú životy miliónom ľudí, by mali byť úplne na konci až, pretože oni práva iných nepoznajú a neuznávajú. Takisto nemôžeš čakať uvedomienie si u viacnásobného vraha, že si uvedomí, že iní majú právo na život a tak ho nemôžeš pustiť von medzi ľudí a musíš vykonať také opatrenia aby sa medzi ľudí nikdy nedostal. A keďže ako si sám poznamenal, že nič nie je bezchybné (ale to mám skôr pociť, že sa snažíš zľahčovať závažnú ekonomickú trestnú činnosť akou je privatizácia), tak pri každom prípade hrozí, že dotyčný bude omilostený a na kauciu pustený pod odpikaní polovice trestu. A keďže papalášom sa dávajú spodné hranice trestov, tak by dostal 10 rokov a po odpykaní polovice by vyšiel von z basy vysmiaty s miliónmi vo vrecku. Ak toto po X rokoch "kvalitnej" práce našej justície, kde sú top úspechy odsúdenie primitívnych mafiánov s IQ pod 100 čo kradli odrobinky v porovnaní s našimi politikmi alebo nejakého chudáka za krádež pečiva, tak si daj dolu rúžové okuliare a pozeraj na vec pragmaticky a proobčiansky/pronárodne a nie propoliticky. Byť pekný v EÚ môžem mať u prdele, keď nám tu bezrestne pobehujú zlodeji mecenáši Smeru a EÚ nemá žiadny problém, že im nalievame Eurofondy do vrecka. Prosím budíček!
Reakcia na: gejza #128:
Mozes reformovat co chces kolko chces, chyby sa proste obcas stanu. Ziaden organ nie je neomylny a zrovna ekonomicka kriminalita sa tazsie dokazuje absolutnym sposobom. A nemyslim si ze vazenie na napr. 10 rokov by bolo vyrazne menej "motivacnym" trestom ako trest smrti.

Argumentov proti trestu smrti je milion, ak mas o temu uprimny zaujem, Google je tvoj kamarat. Napokon este dodam ze Slovensko nemoze trest smrti zaviest kedze by islo o porusenie Europskeho dohovoru o ochrane ludskych prav a zakladnych slobod. Apropo, jedina krajina v Europe ktora vykonava trest smrti je Bielorusko, to je teda spolocnost v akej sa chceme ocitnut, ze? Dokonca ani taka barbarska krajina ako je Rusko nema (oficialny) trest smrti.
Reakcia na: 810zssk #127:
"No a potom je trest smrti ako taky nevhodnym riesenim. Uz len kvoli moznym justicnym omylom, alebo nebodaj ucelovemu zneuzivaniu. A verim ze hoci to pohla na clenov a fanusikov LSNS nenaznacuje, sme civilizacne uz za hranicou takychto stredovekych rieseni."


...... samozrejme, že k zavedeniu trestu smrti za ekonomickú kriminalitu je potrebné pridať dôkladnú reformu zložiek majúcich v kompetencii presadzovanie práva ... a pokiaľ ide o politické pozadie, inšpiroval som sa krajinami ako USA, Japonsko, India, Saudská Arábia, Malajzia či Singapur, avšak nemám podrobnejšie informácie o tamojšej voličskej či fanúšikovskej základni ĽSNS

.... btw. súhlasím, že je potrebné výrazne zvýšiť úroveň vymožiteľnosti práva a práve hrozba aj takéhoto trestu za určité formy ekonomickej kriminality by bola účinným nástrojom .... keďže sme však na fóre o verejnej doprave, tak už túto tému nebudem rozvíjať
Reakcia na: C4H8Cl2S #126:
V prvom rade zvysovat tresty za cokolvek, co sa v sucasnosti nedari dokazovat je podobne ako zvysovat stupen zohrievania na pokazenom radiatore. Na potlacanie korupcie stacia ovela miernejsie tresty ako navrhujes, ale je potrebne aby sa tieto ciny darilo preukazovat na sudoch.

No a potom je trest smrti ako taky nevhodnym riesenim. Uz len kvoli moznym justicnym omylom, alebo nebodaj ucelovemu zneuzivaniu. A verim ze hoci to pohla na clenov a fanusikov LSNS nenaznacuje, sme civilizacne uz za hranicou takychto stredovekych rieseni.
Reakcia na: 810zssk #125:
Už to aj tak šlahnuto vyzerá, pretože viacero ľudí tu schytá za nepohodlný názor. Nechápem čo je zlé na gejzovom príspevku. Ja s trestom smrti za okrádanie štátu a národa nemám, nakoľko sa viem živoť poctivo a mám morálne zábrany voči tomu, zatiaľ čo duševne a charakterovo zmrzačení ľudia pri moci s tým problém nemajú, ale keďže ich nejde nijak po dobrom už 20-30 rokov odstaviť od moci, tak jediný spôsob sú hrdelné tresty. Efektivita opatrení by bola 100% a preventívny účinok 100%.
Reakcia na: C4H8Cl2S #124:
Ano, preto ze niekto niekomu "trci zo zadku" ti dava ANONYMNE minuska, lebo z anonymneho ohodnotenia nejakeho Dunca ktory nikoho nezaujima sa daju ziskat vyznamne benefity ?
Reakcia na: Valec #116:
Ako vidíš podľa reakcií, tak jediné čo sa zdvihne je tlak šofér, pretože síce pisálkovia vedia kde je problém ale keď sa detailne pomenujú problémy a prístup vedení dopravcov, tak vymínuskované, pretože prednejšie je trčať zo zadku niekomu vplyvnému, než sa postaviť na stranu tých, ktorí si to skutočne zaslúžia. Obhajovať ľudí v nepretržitej prevádzke bude kto? Aha, nikto, na to nie sú státisícové granty od vlády a Eurofondy, pretože pracujúca slušná väčšina za menej než je 80% z priemerného platu nie je zaujímavá pre nikoho, iba pred voľbami pre politikov. Na tom sa nedá urobiť sa pekným, pretože pomáhať slušným a pracujúcim nie je "in" ?
Bohužiaľ traja ľudia s tým nesúhlasia pretože:
1. V tom lietajú sami alebo ...
2. V tom lieta ich rodina alebo ...
3. V tom lietajú ich známi ...

A tak typicky po slovensky :"Odsudzujem to a treba to prešetriť. Ale keď sa to týka mojej rodiny a kamarátov, tak skutok sa nestal alebo prižmúrim očko." Čiže s týmto protekcionizmom sme nielenže v rokoch 1948-1989 ale skôr kdesi v stredoveku kde si monarcha, ktorý dedí moc robí čo chce a ľud môže držať hubu. Ja s tým trestom smrti alebo aspoň doživotím nemám najmenší problém, nakoľko v momente keby mi dakto núkal úplatok tak ho ztlčiem a volám políciu aby ho odniesli. Nestrpím takéto maniere, ale keď niekto áno, tak je to jeho vizitka.
Reakcia na: C4H8Cl2S #121:
sú krajiny, kde je za ekonomickú kriminalitu trest smrti
Reakcia na: Valec #112:
Ako ale zmeniť tú prestíž? Niečo môžeme spraviť aj my tu možno alebo samotní šoféri, či rodičia, žeby tie pozície neprezentovali ako som písal. Možno sedliackym rozumom podané vysvetlenie, že skúste si predstaviť, že DPB príde na mesiac, či dva o vedenie a riaditeľov a potom na mesiac čo i len o 20% prevádzkových zamestnancov, tak čo skôr pocítite. A potom tým aspoň primerne inteligentným docvakne, že aký je význam ktorej profesie v doprave. Mne osobne je veľmi ťažko pochopiteľné, že napr. také SADky ako podkopávajú vlastný biznis, okrádajú vlastne samých seba na náhradných dieloch, opravách, úplatkoch, čistené vozidiel atď. Minimálne o jednej SADke viem, že má vo svojom areáli umyvárku vozidiel, ktorej vlastníkom je však človek z vonku, ktorý je ale prepojený s vedením podniku a zmluva stojí tak, že bez ohľadu na znečistenie vozidiel je SADka povinná, zdôrazňujem slovo POVINNÁ odobrať daný počet čistení vozidiel. Ak zo 150 vozidiel je ozaj znečistených 100 ale počet čistení vychádza tak, že musia linkou prehnať všetkých 150 vozidiel, tak aj tých 50 čistých musí ísť do linky. A platí to objednávateľ. Tie peniažky by sa pri tom mohli využiť na zvýšenie miezd a tiež platenie celého času šoférom dôstojne. Ale poďme do príkladov, ktoré sú na celom Slovensku a síce, že ako šofér preberáte na závode vozidlo 4:00-4:15, máte platený presun na autobusku s vozidlom, potom samozrejme jednotlivé jazdy. Avšak medzi jazdami výjde aj 1-2h pauza. Aby ste mali výkon alebo aby to v danom dni sadlo a nemuseli ťahať druhého šoféra, tak odjazdí šofér nie 8h ale 12h. Logicky by mal končiť o 17:00-30 najneskôr. Omyl. Šofér sa z práce dostane až 20:30, čiže 16h je mimo domova ale zaplatených má 12h. Ako ďalší bonbónik robia SADky to, že aby na papieri všetko sedelo podľa fondu prac. času, tak skracujú alebo umelo predlžujú jazdné časy (väčšinou skracujú) ale pravidelne celé roky spoj mešká 4-7 minút. A zaplatené to nemajú, pretože na papieri je napísané, že jazdí ten a onen turnus a tak je zaplatený. Akékoľvek meškania sú "nepredvídateľné veci", ktoré nemôžu ovplyvniť mzdu. Nakoniec SADka sama nadeľujúca takéto mzdy, ktoré sú pod úroveň dôstojnosti remesla argumentuje voči objednávateľovi tým, že nemôžu jazdiť v taktovom režime, že sa autobusy nemôžu čakať v uzloch s vlakmi alebo navzájom pretože pri väčších prestojoch by šoféri nemali mzdu, resp. by dostali 60% či koľko, presne neviem už. V každom prípade SADka vydiera objednávateľa skrz vlastnú mzdovú politiku, ktorej sa potom prispôsobuje kvalita dopravných služieb a divíme sa, že cestujúci sú nespokojní. Je nevyhnutné dodať, že VÚCky na Slovensku platia nemalý balík peňazí na výkony SADkám, čiže na mzdy šoférov by sa isto našlo peňazí len to by sa nesmeli kupovať náhradné diely aj vtedy keď stačí oprava a ešte aj s 300% prirážkou. Tam peniažky plynú. Čiže p. Sadovský s výrazom "duckface" a s hodinkami za 10 000 eur môže mlátiť zobákom, že nie sú peniaze aby sa spoje čakali. Tie peniaze sú na jeho konte, na konte dealera dielov a opráv a príp. v jeho Audine a iných pôžitkoch.

Peniaze sú, bohužiaľ kradnutie na Slovensku je také okaté, až sa stalo tolerovaným a zlodejov oslovujeme "pán podnikateľ", pričom skutočný podnikateľ obracia každé euro a platí dane štátu aby títo od štátu z tých daní dostali na svoj biznis. Tak sa "podniká" na Slovensku bohužiaľ v doprave väčšinou a obávam sa, že nielen v nej. Toto správanie súkromného sektora škodí tým poctivým bohužiaľ. A selektuj to, keď nemáš kedy, 8h spíš, 2h príprava a cesta do práce, 8h robota, 1h cesta domov, 1h riešiš nákup príp. iné problémy. Ostávajú ti 4h, ktoré stráviš s vyplazeným jazykom alebo s deckom na krku keď ho musíš tlačiť do učenia a pod.
Reakcia na: Jadran #119:
Nie je súkromník ako súkromník.
Reakcia na: Valec #117:
Robiť vodiča pre DPB zas nie je až taká bieda, ako niektorí tvrdia. Zvlášť v dobe súkromníkov, v dobe kde "minimálka na papieri, zvyšok do ruky", v dobe "prepáč ale musíš ešte ťahať, keby niečo, policajtov vyriešime za teba"... skratka DPB ponúka určitú istotu, najmä čo sa týka výplaty a pracovného času. Istotu, ktorú nie každá dopravná firma vie v dnešnej dobe pre vodiča garantovať. Nie je to med lízať, ale azda žiadna práca nie je úplne pre každého.
Reakcia na: Valec #117:
Dôvod je pohodlie a je predsa rozdiel byť za pásom ako za volantom. Nie každý vydrží tempo za pásovou výrobou.
Ináč Lidl v CZ dvíha min.plat na 28 000Kč v Prahe ešte viac lebo nevedia nájsť stabilný personál.
Reakcia na: Andy #115:
Neviem, sú plné internety ľudí sťažujúcich sa, ako vyžiť zo 400 € platov, pritom je plno zamestnávateľov, ktorí nevedia nájsť ľudí za dvojnásobok. A to hovorím o pozícií vodič, predavač/pokladník, výrobný pracovník... žiadne sofistikované práce.

Rovnako aj v DPB je kopa vodičov, čo vykrikujú že už dávno mohli ísť robiť do VW a mať výrazne vyšší plat. A napriek tomu, že VW stále prijíma tam doteraz neodišli. Z toho mi logicky vyplýva, sú iné dôvody (ako prezentované finančné), prečo tam neodišli.
Reakcia na: Melange #114:
"či sa rozhodne pracovať ako kamionista, zájazdový autobusár, vodič MHD"

Ale to je len o tom preťahovaní si vodičov medzi firmami. Lebo raz dá viac DPB, raz nejaký nákladný dopravca. Vždy ponúka niekto vyšší plat ako ostatní, ale problém získať dostatok vodičov majú všetci. Ak by si chcel lákať ľudí z iných odvetví, tak by sa napr. v DPB museli platy vodičov zvýšiť o 30 až 50 %.
Reakcia na: Valec #111:
Myslím, že väčšina ľudí takto neuvažuje.
Reakcia na: Valec #111:
Ešte raz, je to motivácia pre váhajúcich. Nie pre rozhodnutých. Zďaleka nie každý vie presne, čo chce robiť, navyše to sa aj zvykne meniť. A niekto trebárs aj môže vedieť, že ho baví práca vodiča, ale práve mzda môže byť ten faktor, či sa rozhodne pracovať ako kamionista, zájazdový autobusár, vodič MHD, alebo dokonca možno taxikár...
Reakcia na: Valec #111:
A este by som dodal ze na to ci chcem nieco robit maju zasadny vplyv aj pracovne podmienky. A to je nieco v com DPB dlhodobo zlyhava a nezlepsuje. Prihody o nebrzdiacich vozoch, arogantnych nadriadenych (nemylit si s nadriadenymi ktori ziadaju aby si vodic robil pracu ako ma), nariadovani nadcasov a podobne pocuvam od vodicov takmer stale. Napriklad nechapem preco ma DPB tak obrovsky problem zabezpecit aby aspon vsetci vypravcovia mali civilizovanu uroven - na niektorych prevadzkach to ide, na inych nie. Uz to by veci podstatne zlepsilo.
Reakcia na: C4H8Cl2S #110:
2.
Vidíš, pekne si to (na začiatku) zhrnul. Nejde len o platy, ale aj o spoločenskú prestíž pracovnej pozície. A nezanedbateľným faktom sú aj pracovné podmienky, pracovná doba a množstvo ďalších faktorov, na ktoré mzda nemá vplyv, alebo by ich musela výrazne prevýšiť.

Riešenie každého jedného problému na druhej strane ovplyvňuje náklady, ktoré musí niekto pokryť (objednávateľ, cestujúcich, alebo obaja v nejakom pomere), čo zas vzbudzuje odpor inde. Veď toť vo vedľajšom fóre tento týždeň pani s nostalgiou spomínala na lístky za 1 Kčs.

Takže riešenie nie je také jednoduché a priamočiare, ako sa môže na prvý pohľad zdať.
Reakcia na: Melange #109:
Ak raz niečo nechcem robiť, tak to nebudem robiť ani keď tam bude mzda vyššia. Ja napríklad nemám záujem robiť v bani a nebudem mať záujem, ani keby mal baník v čistom 3.000 € a náborár by ma chodil každý deň osobne prosiť.

Naviac, ak niekto robí niečo, čo nechce, tak sa to prejavuje aj na pracovnom výkone (už dnes máš možnosť ľahko rozoznať pána vodiča od krútiča volantu).
Reakcia na: Valec #106:
1. To som nikde nepísal, že od mzdy závisí chrípka, i keď od mzdy sa odvíja kvalita života a od kvality života zdravie. Nakoniec dobre, že si to napísal, pretože to spolu súvisí aj. Nejde ale o "príležitosť dostať chrípku", ide o dlhodobý podstav, ktorý je cítiť nielen teraz. Len teraz je ho viac vidno, lebo je vyššia chorobnosť.

2. Tú otázku nemyslíš snáď vážne. Pri všetkej úcte ale takéto stupídne zmýšľanie majú vo vedeniach dopravných podnikoch, sprivatizovaných ulúpených SADiek, ZSSK a Carga a preto sú v takých sračkách ako sú. Môžeš im ísť s takýmto prístupom radiť zapadneš medzi nich. Ťa nenapadlo, že keby bola tá profesia atraktívne ohodnotená, tak by mali mladí väčší záujem ísť do tejto profesie?! Lenže invalidná mentalita 80-90% tejto populácie prezentuje šoférov, rušňovodičov a ostatný prevádzkový personál ako niečo podradné, ako v montérkach zasraných od oleja roboš. Drzosť ľudí nepozná hraníc pretože ani nemajú šajnu v akom pracovnom nasadení sú títo ľudia, čím musia prejsť aby získli papiere, skúšky, periodické prehliadky a ostatné skúšky a prehliadky v priebehu výkonu povolania počas tých rokov. A táto neúcta až drzosť ľudí voči týmto ľuďom sa odráža na mzdách aké im prisudzujú gauneri v bielych golieroch. Možno ako píše "sk4ever", že záujem o papiere aj je, ale otázne je, že koľko ľudí vôbec prejde psychotesty. Teraz čo som sa bavil s jedným rušňovodičom od súkromníka, ktorý pobral bars čo do kurzu aj z ulice (údajne aj nezákonne bez splnenia podmienok podľa § 27, ods. 1) písm. b) zákona č. 514/2009 o doprave na dráhach, čiže zaujímavé, že pre súkromníka zákon neplatí a nikto to nedozoruje) a keď mu tí chalani došli na zácvik už na rušeň, tak sa nestačí diviť, že čo to dostal za nímandov. Možno tak 8-10% by si vedel predstaviť len ako kvalitných rušňovodičov, zvyšok tak maximálne robiť posunovačov, alebo jednoduchšie práce i keď, aj tam sú psychotesty. Inak je veľký paradox, že tí čo sú vo vedení týchto podnikov a berú 2-3 tisícové platy, tak zázračne pri takej veľkej zodpovednosti za celý podnik psychotesty robiť nemusia.
Reakcia na: Valec #106:
"2. Ako vyššie mzdové ohodnotenie vyrieši aktuálny problém s nedostatkom vodičov, ktorý je celoeurópsky?"

Nie je to prinajmenšom väčšia motivácia pre váhajúcich, ktorí nechcú robiť vodiča z rôznych dôvodov, ale vyššia mzda by ich napokon presvedčila? Vždy je to otázka ponuky a dopytu...
Reakcia na: C4H8Cl2S #100:
Na sobotu a nedelu nebyva vela volnych sluzieb. Vyprava je mensia. Vela vodicov preferuje vikend, kludnejsia jazda, priplatky.
A to nie je len tak, vynechat poradie. To musia prerobit zadelenie, grafikon, nastupy. Kto to bude robit kvoli 2 vikendom? Dalsia vec, ze vodicovi musis dat zmenu vediet vcas. Nariadit nadsas je nieco ine, ako zmenu zrusit. Vodici memaju flexikonto pracovneho casu. Bud robia 4/2, alebo 5/2. Sam by som bol zvedavy, ak by sa niekto do tohto pustil, kolko vodicov by este dodatocne ochorelo..
Reakcia na: Valec #106:
Tento problem je ovela obsirnejsi. Moj nazor je, ze vyssia mzda by prilakala vodicov od inych dopravcov.
O nezaujme o povolanie by som nehovoril. Co viem, autoskola je stale plna a caka sa aj dva turnusy. Lenze vacsina tych chalanov chce dva roky odjazdit vodicak a KKV a ist prec. Cize z dlhodobeho hladiska to pravdepodobne vela nevyriesi.
A nezanedbatelna je aj personalna politika DPB.
Co je pre nich plny stav? Co je pre nich prijatelna rezerva.
Nie je pre nich vyhodnejsie pretazovat sucastnych vodicov a hladat maximalny pocet brigadnikov, nez platit "sediacu" rezervu?
Ved problem s vodicmi je x rokov a nepamatam si, kedy pretym sa utlmovala doprava.
Reakcia na: C4H8Cl2S #105:
Riadne si odbočil od témy. Ale však skús mi vysvetliť:

1. Ako vyššie mzdové ohodnotenie vodiča súvisí s príležitosťou dostať chrípku?
2. Ako vyššie mzdové ohodnotenie vyrieši aktuálny problém s nedostatkom vodičov, ktorý je celoeurópsky?
Reakcia na: Valec #103:
To už v akých sračkách sú dopravné podniky, SADky a železnice je obraz invalidnej personálno-mzdovej politiky a tiež prezentácie tých profesií systémom. Stále sa vytvára obraz, že šofér autobusu, rušňovodič alebo iný prevádzkový zamestnanec je v montérkach od oleja zasratý šupák čo neuspel nikde. Bohužiaľ taký je postoj vrchnosti, čo deklarujú mzdami aj povýšeneckým až arogantným prístupom k tým zamestnancom, a tiež aj zmagorení rodičia to v deckách budujú, že úspešný je iba ak vyštuduje nejaký odbor kde sedí celý deň v kancli a nezarába menej ako 1200-1500 čistého mesačne, chráň ho Boh od práce na zmeny či do manuálnej práce! ?

Takže dokiaľ sa nájdu peniaze na tučné Vianočné prémie pre vedenie dopravných spoločností a nie na dôstojné mzdy zamestnancov, tak to takto bude vyzerať. Nesie za to vôbec niekto zodpovednosť? Bol vymenené vedenie napríklad takej Arrivy za fraškú čo spôsobili v Nitre a celkovo aj v kraji?
Reakcia na: 810zssk #102:
Ľahšie ale neznamená, že vôbec. ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #100:
V DPB jazdí aj kopec vodičov-bridádnikov a u nich je väčšia šanca, že ti vezme naviac zmenu cez víkend, než v pracovný deň. Navyše aj u riadneho vodiča, ktorý robí len cez pracovné dni je väčšia šanca, že potiahne nadčas cez víkend, keďže cez pracovný deň sa neroztrhne na dvoch.
Reakcia na: C4H8Cl2S #100:
Lenze vzhladom na to, ze cez vikend je sluzieb menej (ale vodicov rovnako), tak lahsie zozenies vodica ktory pojde robit nadcas z volna v sobotu, alebo nedelu, nez v pracovny den.
Reakcia na: 810zssk #60:
Mohli to využiť na konečne nejaké normálne zmeny, pretože tá 20 minútovka cez víkend na 39/61/63 je kalamita. Navyše keby sa to dalo do 15min intervalu, tak by to sedelo aj s električkami na prestup.
Reakcia na: Valec #76:
Ale veď keď ti vypadne šofér na 14-21 dní napr. tak vypadne aj na víkendovej službe, nielen cez pracovný deň a teda jeho fond pracovného času zamestnávateľovi chýba. Ide o to, že tie ušetrené odjazdené výkony šoférov môže potom DPB použiť práve cez pracovné dni.
Reakcia na: david1 #79:
A ktorý politický darmožráč tvrdí alebo sa zasadzuje o nedotknuteľnosť linky 39?
A robí sa doprava alebo politika? Ak to prvé, tak politici nech si dajú pohov a tak to druhé, tak môže ísť celá taká doprava do hája. Alebo skoncovať raz a navždy s politickými páprdami, čo kalkulujú hlasy a robia z dopravy a aj ostatných odvetví trhací kalendár, ktorí sa mení po každých voľbách a pred každými voľbami.
Reakcia na: Mike #97:
Zácvik (minimálne v Petržalke teda, neviem ako na ostatných prevádzkach) po novom už nie je na hodiny, ale na jednotlivé linky viazaný, t.j. musia pobehať každú linku z danej prevádzky po opakovaných problémoch s novými vodičmi, ktorí dostali hentakú a onakú linku zo zálohy a odmietli ju robiť s tým že ju nepoznajú. Vďaka tomu zácvik trvá mnohokrát aj dlhšie ako tie dva týždne, ale aspoň to má nejaký efekt.
Reakcia na: Vladimír #94:
V DPB je bežný zácvik u autobusov veľmi cca 100 hodín, teda v prepočte na služby možno aj viac ako tie dva týždne. Ale v závislosti od objektívnej situácie (teda napr. ako je teraz) a schopností daného vodiča sa bežne skracuje na 90-80-70 hodín a prípadne aj menej 😃 A tiež bývajú situácie keď je vodič uprostred zácviku, teda postupne spoznáva nové linky a typy vozidiel (už ich je tu podstatne menej ako v polovici 90tych rokov), ale medzitým už mu dajú normálne službu písanú naňho - ktorú odjazdí on sám ?
Reakcia na: S499.1023 #95:
Presne tak, mne stačilo C-čko a kurz na palice a jazdilo sa o dušu ?
Reakcia na: Vladimír #94:
Nemáš D-čko? Dobre, dostaneš automat ? . Ale dnes už asi nie je divoká polovica osemdesiatych.
Reakcia na: 810zssk #93:
Ďalšia vec je doba zaškolenia. Štandardný zácvik nového vodiča trvá v našej firme 2 týždne. Nemyslím si, že ktokoľvek patrične nezaškolený zvládne len tak z večera do rána sadnúť za volant autobusu MHD a jazdiť s ním v pravidelnej doprave.
Reakcia na: gejza #92:
Ono je rozdiel medzi skodami na zdravi a skodami z toho ze si v autobuse ludia nesadnu.

Ked je niekde doprava prerusena uplne, vtedy armada samozrejme zasahuje - vid pravidelne v Devine pri povodniach.
Reakcia na: 810zssk #90:
tak keď môžu vojenskí lekári suplovať civilných v čase ich štrajku, prípadne asistovať pri povodniach, tak by mohli riešiť aj tento typ kalamity ... aj Tebe vďaka za reakciu
Reakcia na: S499.1023 #89:
viem, že nemám plné kasína záklaďákov, ale máme plné kasína VzP (vojakov z povaľovania) .... a práve tí by mohli za tie prachy, ktoré dostávajú z rozpočtu, aj niečo zmysluplné robiť .... každopádne vďaka za reakciu
Reakcia na: gejza #88:
Pretoze armada nesluzi na to aby autobus chodil kazdych 7 a nie 10 minut. Osobne mam pochybnosti ci by DPB vobec takuto moznost vyuzil ak by existovala.
Reakcia na: gejza #88:
Milý gejza, dnes nemáš plné kasína záklaďákov s čerstvými vojenskými déčkami vo vrecku.
mám jednu laickú otázku - nie je práve chrípková epidémia medzi vodičmi jednou z možností na využitie armády ? Ide predsa svojim spôsobom o kalamitu, takže namiesto hnitia v kasárňach by mohli vojenskí vodiči šoférovať autobusy - som si istý, že vodičáky príslušnej skupiny majú a mohli by vyplniť to, čo spôsobila chrípka
Reakcia na: omg123 #86:
Tak som ta zle pochopil.
Ako nie je spicka? Ja som mal dnes spicku od pol siedmej do pol tretej. Od piatej do pol siedmej bola pohoda. 😃
Reakcia na: sk4ever #85:
a niektori by ten spoj rusili.tam tiez neexistuje spicka ako pri inych linkach.ja vacsinou na zochovej uz vystupujem, ale tam stale nastupuje kvantum ludi uz k tym co nastupili pri zimaku a v centre.ti co idu k zimaku by asi mali prestupovat? .
inak ja som konkretne nepisal ake navysenie kapacity bolo vhodne na L50. len som skonstatoval ze v sucasnosti su tie NB18 vyuzite , su potrebne. 12m busy by ludi nezobrali.
Dnes som mal L39. Minutu predomnou isla X31 od intrakov, ktora premavala po trnavske myto. Ja som mal odchod tusim 14:06. Aj tak ma cakalo kvantum ludi, co isli na univerzitu k zimaku. Kollarko som isiel za nim a vobec som prazny nebol.
Reakcia na: 810zssk #80:
V ziadnom pripade, ak nebude BUS pruh na radlinskeho hoc aj po elek.trati smer TrMy, tak dufam,ze sa nevrati L31 k Trmy. To co pise david1, spolahlivost L31 je uz lepsia a dokonca tym skratenim doslo po rokoch aj k posilneniu spiciek k CSU o 33 perc.
Reakcia na: 810zssk #80:
To súčasné vedenie L31 z pohladu spoľahlivosti je rozhodne lepšie.
Mám to odsledované.
Vyhne sa denným kolónam na Radlinského a Karadžičovej. Dosť sa využíva prestup električka 2,8 vs.L31.
Nestáva sa, že níč nejde cez 20 min. pokiaľ nie je problém na nábreží samozrejme.
Reakcia na: omg123 #74:
No ty, aspon tak som to pochopil..
Reakcia na: Valec #75:
Ja som to nikde nepoprel. Sam uznavam, ze ponuka je lepsia, aj ked jeden vypadne, je to lepsie. Iba som povedal, ze 18m s 7.5min intervalom je nezmysel a kvoli Slimaku len tazko zrealizovatelny.
Reakcia na: Petto #78:
Rozsekavat nic nutne nie je, len treba 31 vratit do povodneho stavu, teda aby mala medzi CSU a TrMy spolocnu trasu. Tym padom v useku CSU-TrMy je prijatelny interval a na Suhvedznu zostane zachovany sucasny stav.
Reakcia na: Petto #78:
L39 sa rušiť určite nebude. To by politicky neprešlo. Pokusy už boli.

Na druhej strane je v preklade s L61 cez víkendy a v sedle. Doladiť treba poobednú špičku. V centre má spoločný int. 5 min. 31/39 v špičke čo je v pohode. Jediná chyba je nezachádzanie na Blumentál. No v prac. dni sa využíva hojne aj nosná L94 s ktorou sa dá odviesť k STU, kde je aj 39.
Reakcia na: omg123 #77:
Bohuzial s tou 39 ma pravdu, ta linka s int. 20 min nema co hladat v centre, akurat tak dakam na lazy moze chodit. Rozseknut ju na 31 a nejaku linku na Suhvezdnu
Reakcia na: C4H8Cl2S #58:
len ty nemen 201/202
-lahko sa pamata kedy to ide
-kapacita je potrebna
-pomaly nic ine z PB cez vikend nejazdi
k tym dalsim bludom sa nebudem vyjadrovat, mozu ini.?
ze zrusit 39 ?
Reakcia na: C4H8Cl2S #58:
Výborne, a teraz navrhni niečo na dvojtýždňové obdobie chrípkových ochorení. A mysli na to, že tá chrípka je aj v pracovných dňoch, takže predĺžením intervalu na 201/202 cez víkend si nič nevyriešil.

Inak, čo si myslíš, koľko električkárov má papiere na autobus (vrátane platnej KKV) a predsa radšej jazdia za menej peňazí na električke.
Reakcia na: sk4ever #71:
Kapacitne je 10 min. s 18m vozom o čosi lepšie, ale ponuka je biednejšia a teda menej zaujímavá. Ja viem o 5 ľuďoch, čo začali MHD (na linke 50) využívať práve po skrátení intervalu z 10 na 7,5 min.
Vkontexte nových vlakov na ŽST Nové Mesto od leta si na L50 viem prestaviť (aspoň v špičkách, ak už nie celodenne) 6 minút so sólami. Cez prázdniny nech je tam tých 10 min. s kĺbmi. Ušetria sa vodiči a zároveň výrazne neutrpí kapacita ktorá tam je potrebná, lebo, a to sa zhodneme, na dopyt v L50 nemá veľký vplyv či sú alebo nie sú prázdniny.
Reakcia na: sk4ever #71:
a kto si take zelal??
Reakcia na: sk4ever #71:
Ach, uz vidim. Tak sme sa cely cas nerozumeli, ospravedlnujem sa.
Reakcia na: C4H8Cl2S #58:
ty chces predlzovat interval L91/191, ktore obsluhuju coraz vacsie slnecnice? mas vobec tusenie o aku velku stvrt ide? cestujes tade kazdy den a vidis kolko ludi nastupuje a vystupuje?
a o L99 ani nehovorim, ved ta nesluzi iba na prestup elektricky, ale aj dalsich busov, cestujes vobec MHD? tymto tak akurat vyzenies ludi do IAD...dislike
Reakcia na: 810zssk #66:
Ja som povedal, ze 18m kazdych 10 min je kapacitne lepsie, ako 12m, kazdych 7.5. Diskutoval som o tom, ze 18m kazdych 7.5min. ,ako si niekto zelal je zbytocnost. Uz sa chapeme?
Reakcia na: Mike #69:
dik za vysvetlenie
Reakcia na: lenci #68:
Tu, na imhd boli už cestovné poriadky upravené. Takže tento cestovný poriadok, ktorý tu je pre pracovné dni, je ten práve aktuálne platný. Aby to nemiatlo, tak pôvodné stĺpce školský rok a prázdniny boli zrušené. (Ináč má cez školský rok interval 7-8 min.)
50-ka ma definovane iba Pracovne dni a Volne dni. Co teda znamena, ze bude v pracovnych dnoch premavat v prazdninovom rezime?
diky
Má niekto údaje, či by sa neušetrilo nejaké to poradie napr. na 68, ak by mala dostatočnú preferenciu? Ušetrený voz+vodič. V špičkách bežne chodia dve naraz, a samozrejme ako naschvál Capacity.
To isté napr. prestoje na svetlách Štefánikova x Leškova, atď.
V iných mestách - nebudem menovať - je preferencia BUS, nielen TRAM, spôsobom, ako ušetriť na výprave, nielen ako zrýchliť dopravu. No rozumiem, že sú linky, kde sa viac ako 1-2 min. neušetrí, tam výraznejší efekt nebude. No asi sa zhodneme, že s preferenciou v BA sme na úrovni roku 1990.
Reakcia na: sk4ever #62:
Ja viem o com sa bavime, ale ked 10 min s 12 metrami nestacilo cez prazdniny, tak logicky nebude stacit cez skolsky rok. Preto ked sa interval zredukoval na 10 minut sa to vykompenzovalo tymi 18m aby to stacilo.
Reakcia na: Petto #25:
Podľa výpravy je to dosť tvrdá improvizácia, na 10 pároch spojov sa vystriedalo 7 vozov...
Reakcia na: sk4ever #63:
Samozrejme vyssi osoh by malo to co pise 810zssk - obojsmerne cez Most SNP. Ale ste riesili len otocku, ktora je ako vravis 2 kruhace + STOP.
Reakcia na: Petto #56:
Presne tak 4pruh. Na zaciatku zastavky, dalej bus pruh s pripojenim az pri prechode, idealne s prednostou pre bus, ako na kosickej s mileticovou. Urcite by sa to vyriesit dalo.
Reakcia na: 810zssk #55:
Nie. Bavime sa teraz o 10 min s 18m a 10min s 12m cez prazdniny. Trosku kapacitny rozdiel
Reakcia na: C4H8Cl2S #58:
A čo tak L63 seknúť po Jelačičovu. Na čo duplicita s L204. Do Avionu by sa viac hodila posilnená L61 , ktorá ide v obývanom území. Dnes ide vzduch voziaca L63 v sedle naraz s L96 , ktorá však toho vezie podstatne viac.

S električkami dúfam že iba žartuješ..
Reakcia na: C4H8Cl2S #58:
Akurat ti uplne uslo ze sa bavime o docasnych opatreniach pocas chripkovej epidemie a nie prelinkovavani Bratislavy. Snad nechces aby sa ludia na dva tyzdne ucili nove trasy.
Reakcia na: sk4ever #53:
V špičke určite hej. Netvrdím že v celej trase je to narvaté. No to nie je žiadna linka.
Reakcia na: Valec #22:
- ušetriť na L50 nasadením klbákov
- dať L37 do intervalu takého aby bola s L30 opäť v preklade
- namiesto L39, 61 a 63 viedli len 61 a 63 ale častejšie a cez víkendy každých 15 minút, tak aj tam šlo niečo ušetriť. L31 by mohli potom kľudne potiahnúť na Trnavské mýto a 39 nemusela vôbec existovať už, s 20 min intervalom strašiť v centre BA, to je "úžas", zároveň keby šli 61 a 63 do i=7-8/15/10//15, tak by nemusela existovať L30 a teda L37 by mohla ísť s 12m vozidlami čiste do rovnakého intervalu ako 61 a 63, verím, žeby to prinieslo úsporu šoférov a zároveň aj odstránilo chaos s linkami v Lamači, kde ich pribúda a pribúda ale kvalita žiadna. Linka 2x za hodinu v BA, s tým nemajú šancu vytiahnúť ľudí z IAD, kedy to pochopia konečne pri L44?!
- ak sú električkári, ktorí majú vodičáky na autobus, tak mohli dočasne L7 seknúť po Vinohrady v rannej špičke, príp. električky dať po rannej špičke na zvyšok dňa do 10 min a potom by aj L99 tak mohla jazdiť každých 10 minút
- cez víkendy 201 a 202 vrátiť do 12 min intervalu ako kedysi, 12min tam cez víkendy vždy stačilo.
- poobednú špičku na 91/191 mohli dať z 15 na 20 minút
Reakcia na: Petto #56:
No, po prve vela stastia s presviedcanim niekoho aby to postavil a potom s vychadzanim z tej zastavky v spicke...

Myslim ze sucasne riesenie je vyhovujuce. Skor by som riesit ako obojsmerne umoznit vedenie L50 cez Novy most, bez toho aby bola zhorsena obsluha na Auparku. Skoda ze ten podjazd popod rampu je moc nizky na bus 😕
Reakcia na: 810zssk #54:
On myslel priebeznu konecnu ? Ja citam ze pisal o prejazdnej konecnej, co uprimne ani neviem co je. Pochopil som ho, tak ze sa vyhradi 4.pruh na Einsteinovej pre 2 vozidla pre vystup/nastup L50, kde mozu stat do 10minut. Samozrejme ziadnu priebeznu konecnu a la 68cka/ 94cka v centre nechcem ani ja. To by potom vyzeralo ?
Reakcia na: sk4ever #53:
V #35 si napisal ze 10-minutovy interval so solami cez prazdniny nie je postacujuci (konkretne si napisal "Prazdniny suhlasim, ze su masaker, lebo 50 nie je moc "studentska" linka a prechod na 10 min interval je moc skok.")

A teraz tu tvrdis, ze ked jazdi v 10-minutovom intervale cez skolsky rok, tak je vsetko v poriadku a stacia tam sola.

Nemas pocit ze si protirecis?
Reakcia na: Petto #51:
Oproti tomu napad aby linka vymetajuca polovicu Ruzinova a vsetky tamojsie zapchy mala na Auparku PRIEBEZNU konecnu na kraji trojprudovky je skutocne riesenie.
Reakcia na: david1 #52:
Debata bola o tom, ze sucasny interval 7.5min s 12m je nedostacujuci a treba tam dat 18m. Nepostrehol som, ze by niekto hovoril o navrateni 10min intervalu, o com sa vraj uvazuje, pre usporu ludi.
Reakcia na: sk4ever #48:
L50 ex38 prepája tri električkové radiály a zabezpečovala spojenie s SAD stanicou a oblúbenou Miletičkou.
Mne sa nezdá jej trasa vôbec krkolomná. Klbáky tam už boli s 10 min.int. no zvolil sa model nízkopodlažné kraťase pre prevažne geriatrických cestujúcich v krátkom 6 min. int. Neskôr v 7,5 min.

Neskoro večer po 22 hod je prázdna no to je aj kopec iných nosných liniek. Preto však nezavedieme hneď 30 min.int. MHD musí byť atraktívna, aby ju ľudia aj používali.

Reakcia na: sk4ever #47:
Suhlasim. Konecna AUPARK pre L50 je riesena katastrofalne pre obraty.
Btw. Admin nepremyslali ste o zmene koncepcie diskusie? Asi vec zvyku, ale pride mi to neprehladne.
A kludne prid aj ty omg123, aj 810zssk. Lebo ste sa tu do mna pustili, ako keby som vobec nevedel, co hovorim a o com hovorim
Reakcia na: david1 #45:
Ja o tom, ci tam bude a nebude striedac nerozhodujem. Ale osobny nazor, ze striedac od noveho mesta po slimak a spat bola hlupost. Ale nechce sa mi to rozpisovat. Mam dost roboty z vozenim vzduchu na jednej nemenovanej linke. Ty mas svoj pohlad cestujúceho a spravny a ja tvrdim, ze treba hladat efektívnejšie riesenia, nez nasadit 18m vozy. Nikde netvrdim, ze L50 je super vymyslena, ale taky masaker, aby tam "museli" ist 18m vozy to nie je. To je moj nazor.
Ale vies co? Prid niekedy. Zober elektricenku, mozes sa vozit so mnou aj celu sluzbu, poviem ti moj nazor, ukazem ti to aj z druhej strany. A uvidis, ci mierne zmenis nazor.. A nie tu zabomysie vojny viest.
Reakcia na: omg123 #44:
Zmestili sa tam v 7 min intervale? Asi iba s tym striedacom, co bol9 cele nanic. Presne o tom hovorim, nechat 18 hodin jazdit 18m voz kvoli par jazdam je luxus podla mna. Hladal by som ine riesenie.
Do Auparku by som nezachadzal, chod cez dva kruce a stopku. To musel byt inzinier. Ja by som zbudoval prejazdnu konecnu od Einsteinovej. Jeden pruh navyse, oproti dnesnemu nastupistu. To by odburalo kopec problemov. Tak isto nerozumiem, co sa mocny Aupark nedozaduje posilovych spojov, hlavne 20.30,az 21.30. Hoc by chodil len po Nivy.
Neboj sa ja velmi dobre viem, kedy a kde su zapchy v BA, ale vobec si nespominam, ze by som ich niekde spominal... Ale kludne ma oprav.
Reakcia na: sk4ever #35:
Je dôvod , aby pri Slimáku prestávkovali väčšinu dňa tri-štyri vozy?
Nemali ste už striedačov a pauza bola na ŽŠT N.Mesto v sociálke električiek?
Reakcia na: sk4ever #35:
zaujimave ze sa zmestil na konecnu ked tam boli nasadene vrakosy a zmesti sa aj teraz.ak jazdis jedno poradie tak kolko z toho je v spicke? "kvoli trom odchodom denne" nie kvoli trom, spicka trva trosku viac.len ty to nevnimas odjazdis jeden smer v spicke tam a raz naspat. a myslis si ze su v bratislave minimalne zapchy.
preco by sa nemalo zachadzat?lebo je tam jedno mega nakupne stredisko kazdy den plne.a oproti mega kancelarsky komplex?kde by si chcel mat konecnu, na kremnickej?
Reakcia na: bratislava #40:
Ano problem s malo vodicmi je dlhodoby. A ked je ludi nedostatok a vsetci tahaju nadcasy a potom vypadne, napr 3. kolona 60 ludi (a to len vodici). Tak si ich nenakreslis. A ked vidim kolko chalanov sopli a kasle, tak mam obavu, ze vystriedaju tych co su teraz PN. Alebo sa pridaju a utlmi sa viac liniek. Ja neviem. Iba som povedal, ze treba ratat aj s moznostou, ze sa to neskonci za 3 tyzdne. Ale verim, ze sa to nestane a to najhorsie budeme mat za sebou
A na linkách 68 a 93 budú premávať dvojkĺbové 7-dverové busy od SOR. ?
Reakcia na: omg123 #31:
Neviem podľa čoho posudzuješ L68, ale sledujem ju už desiatym rokom a celý ten čas majú špičky veľmi ďaleko od vozenia vzduchu...
Ešte predlžovať? A to už prečo? Veď chrípkové obdobie Bratislavu ešte poriadne nezasiahlo a už nemajú ľudí. Skôr si myslím že je problém niekde inde...Nedostatok vodičov počas celého roka. Chrípkové prázdniny budú mať 3 týždne, to nemajú ani deti v MŠ a ZŠ 🙂
Reakcia na: bratislava #38:
Na vsetko nadavat je take Slovenske. A nikto nepovedal, ze sa to nepredlzi. Treba ratat aj s takou moznostou. Momentalne riesenie vidim tak, aby kazdy co moze vo volnom čase odjazdil nejaku linku, alebo vymyslel funkcne klonovanie uz hotovych vodicov.
Super, takže v MHD majú chrípkové obdobie 3 týždne...kedže sú od 5.3. jarné prazdniny... To je aké Slovenské!!! Potom môžu ľudí vyháňať z áut do mestkej dopravy... BRAVO
Reakcia na: Ámos #34:
Aj 83 cestovat do Dubravky nie je slast. Ale ano momentalne v tejto situacii by to bol dobry krok
Reakcia na: 810zssk #33:
Prepac zamiesal som tam aj reakciu na omg123. Ber to tak, ze to hovorim vam dvom. 🙂
Reakcia na: 810zssk #33:
Ano priemerne len 2,5 krat denne. Ale vsetky zastavky. Lebo ju soferujem. Ver, ze z pohladu celeho dna je vytazena v pohode. A to vazne. Prazdniny suhlasim, ze su masaker, lebo 50 nie je moc "studentska" linka a prechod na 10 min interval je moc skok.
Snazim sa ti vysvetlit, ze z pohladu autobusu je nezmysel, aby tam bol 18m, kvoli trom odchodom denne, ked by sa naplnil. A na L50 su vsetky vozy nasadene celodenne. Bavime sa pri zachovani intervalu. Za 2. to je nemozne, nezmestili by sa na konecnu.
Neprebuduju ju. Nie je kde a asi ani zaco. Keby si mal zaujem, verejne zachody pri Slimaku nez sa dostanes k umyvadlam zbadas kreslo, chladnicku, mikrovonku, kanvicu. To je socialne zariadenie pre vodicov! 😃
Dalsia vec je konecna Aupark. Tam sa nemalo ani zachadzat, to vymyslel....
A teraz, sam si povedal, ze dnes pri 10min s 18m je to cca to iste, ako 7min 12m. Ja neviem, budem to vediet porovnat zajtra. Ale otazka. Ked jeden vypadne, kedy to bude vadit viac?
P. S. Myslim, ze z toho poctu obsluzenych zastavok, co mam za rok na L50. 3x nenabrat vsetkych je v pohode statistika. Ked som bol maly, tak nedostat sa do 2-3 L37 (Zatevna-Technopol) za sebou bol moj denny ritual. A to som nakoniec stal na jednej nohe, co ani nebola moja. 😃
Presunut Capacity z 83 na 93 a 94 skutocne mohli.
Reakcia na: sk4ever #32:
"Za posledny rok si osobne pamatam max 3 pripady, ze sa na zastavke nedostali vsetci ludia do vozidla"
Tak potom je vsetko v pohode. Niekto kto ide tou linkou priemerne 2,5 krat denne zazil za rok LEN tri pripady kedy sa ludia NEZMESTILI do autobusu. Vsetko je v poriadku, standard je naplneny, odlozte auta, cestujte MHD! ? ? ?

A teraz vazne, 50 chodi slusne vytazena. Prazdninovy interval cez prazdniny (kedy nie je kompenzovany klbakmi) je vyslovene masaker. Je pravda ze 50ka je vytazovana velmi nerovnomerne a vzhladom na svoj charakter nenasleduje bezny rezim spicka-sedla, preto sa niekedy moze zdat ze je v pohode.
Reakcia na: omg123 #31:
Neviem, kedy sa vozis na L50. Mozno chodis z Auparku na AS Nivy, kde vacsinou je dost ludi, potom slabota, az na par odchodov. Bavime sa z pohladu busu nie ze za dve hodiny je kazdy plny. Lebo tam jazdi 14 busov a za dve hodiny sa tam kazdy otoci hore dole cca jeden a stvrt krat. Nechce sa mi tu rozpisovat casy. Ja mam moznost sa na L50 previezt asi tak 80x mesačne OD Slimak-Aupark a spat. Myslim, ze mam celkom prehlad.
Za posledny rok si osobne pamatam max 3 pripady, ze sa na zastavke nedostali vsetci ludia do vozidla. Moj skromny nazor je, ze cestovat L50 zdaleka nie je taka katastrofa, ako napr. L93.
Mimochodom mudre hlavy sedia na Olejkarskej a bude lepsie sa obratit tam.. Aj ked prebehlo pocitanie cesrujucich, takze ti pravdepodobne zdelia, ze vsetko je v poriadku. 😉
Reakcia na: sk4ever #30:
L50 a vzduch? kedy ? o 22:30?vzduch vozia skor capacity na L68. a to bez ohladu na to ci je pracovny den alebo vikend. by sa kludne mohli presunut na L93.a preco je nedostatok 18m busov? lebo schopny manazment, ktory vymysla nezmyselne kategorie menisch busov. ako keby nebolo jedno ci pride na zastavku 10,5 m bus alebo 12m bus. ale nahradit vrakosy alebo este navysit kapacitu, to nie.
Reakcia na: omg123 #27:
L50 vacsinou vozi hlavne vzduch. Kvoli max 5. odchodom z napr. 24 je nezmysel tam nasadzovat 18m. Plus je tam problem z vydrzou pri OD Slimak. A keby cakas 15 min miesto 10, ked vznikne "diera", tak si interval urcite vsimnes.
A to sa ani nemusime bavit, ze 18m busov je nedostatok a 12m musia niekde jazdit.
Reakcia na: C4H8Cl2S #20:
Pretoze vo vozovni Petrzalka maju najvacsi vypadok vodicov.
Reakcia na: Joyki #12:
Aspon trochu by sa to dalo zmiernit ked by MBCC z L98 docasne presunuli na L93 a SOR-ky z L93 na L98.
a ja som si myslel ze uz konecne dosli na to ze v rannej spicke je 12m bus malo. aj dnes tie 18m boli dost plne.interval nie je podstatny ani som si nevsimol ze je iny, L50 jazdi uplne nahodne.
Inak čo sa stalo s cestovným poriadkom L192? Niesu tu v ňom uvedené žiadne odchody...
Reakcia na: Martin Fundárek #24:
Uz premava ?
A čo 192? Nebude premávať?
Reakcia na: sk4ever #19:
Pochybujem, že Karosy pôjdu na celodenky. Skôr by som ich očakával vo väčšom počte na linkách 59 a 75, z ktorých sa stiahnu SORky na linku 50.
Reakcia na: C4H8Cl2S #20:
Zrejme z toho, že majú najkratší interval a prázdninovú verziu CP. Ale kľudne napíš, aké linky by si zreguloval ty.
Reakcia na: C4H8Cl2S #20:
veď zregulovali aj L50, tá nie je vypravená z Petržalky.
Z akého dôvodu si to zlízli najvyťaženejšie Petržalské linky? Prečo nezregulovali iné linky? Či si petržalčania platia menej za služby DPB?
Reakcia na: Petto #6:
Skor by som povedal, ze tie pocty su 150/90. Cize 900/720/hod. Asi sa bude viac meskat, hlavne po 19:00, ked sa jazdna doba skracuje. Ak budu Karosy, som zvedavy, kolko ich sluzbu "prezije".
Reakcia na: Gryzly65 #17:
O to pokoj, ja osobne by som sa vôbec neurazil... ?
Reakcia na: Jadran #15:
Žeby k vám zas po sto rokoch dotiahli plynosy? ?
Reakcia na: david1 #8:
Chripkova epidemia sa nefyka len vodičov DPB. Na uliciach je momentalne viditelne mensia premavka.
Reakcia na: david1 #7:
Ja som hlavne zvedavý, kde zoberú toľko kĺbov navyše. V rannej špičke ušetria akurát tak 4ks na 68 a 3ks na 93. V prázdninovom režime na 99 treba 9 vozov, na 94 zas 7.
Reakcia na: Joyki #12:
Detto 68.
Reakcia na: Petto #1:
Časť 37-čky (abo aj celá?) ide do Petržalky
Ale na 93 bude masaker, aj ráno, aj popoludní.
Cize do 2. marca je grafikonova chripka a od 3. marca su uz prazdniny...
Reakcia na: Valec #4:
A ak by boli, tak by asi jazdilo viac autobusov Karosa B 741 cez pracovné dni.
ze tu L99 nezrusia uplne

ved uz len kvoli zvazaniu k prestupom by mala mat castejsi interval, nie devalvovat este aj sucasny, o vikendoch ani nehovorim, tragicka linka
Reakcia na: Petto #5:
Teraz hej. Na L 50 nezabudni, že už k oslabeniu došlo pred cca. rokom.
Bol tam 6 min.int od obeda do večera. Čiže 10x70 máš 700 ľudí.
Reakcia na: Dezerter #3:
Masaker ani nie. Ten kĺb lepšie pojme poobedné vláčiky.
N L99 si myslím že kĺb bude zbytočný. Tam bude skôr problém nevychádzanie prestupov.
Reakcia na: Dezerter #3:
Tabulkovo to ale vychadza na posilnenie kapacity ?
solo 70 ludi x 8 odchodov je 560 osob/hodinu
klbak 110 ludi x 6 odchodov/ hodinu je 660 osob/hodinu
Reakcia na: Dezerter #3:
Tabulkovo to ale vychadza na posilenie kapacity ?
solo 70 ludi x 8 odchodov je 560 osob/hodinu
klbak 110 ludi x 6 odchodov/ hodinu je 660 osob/hodinu
Reakcia na: Dezerter #3:
Ak budú všetky kĺbové, tak kapacita bude vyššia.
Ta L50 bude masaker aj s 18m vozdilami 😕
prestupy na L99 a z nej budú náhodne..
Na jurakovych linkach ziadne obmedzenie ? Ci budu soferi vypomahat aj mimo domovskej vozovne ? ?