Dopravný podnik opäť posiela stroje a robotníkov zhotoviteľa na stavbu.
Po dvojtýždňovej prestávke od 26. septembra 2017 opäť pokračujú práce na rekonštrukcii električkovej trate na Špitálskej ulici. Keďže stavebné povolenia na rekonštrukciu trate a vybudovanie novej zastávky Mariánska boli zrušené, bratislavský dopravný podnik pokračuje v prácach, ktoré označuje ako zabezpečovacie na základe ohlášky Bratislavskému samosprávnemu kraju. Ich cieľom má byť čo najskoršie obnovenie premávky električiek po Špitálskej ulici.
Práce na vybudovaní zastávky Mariánska v smere do centra mesta nateraz pokračovať nebudú. Vybudovanie zastávky bude možné až po definitívnom určení jej novej polohy a po vydaní nového stavebného povolenia.
Dopravný podnik Bratislava v súvislosti so zrušením stavebného povolenia na rekonštrukciu trate ministerstvom dopravy podal podnet na Krajskú prokuratúru na preskúmanie uvedeného rozhodnutia. Krajská prokuratúra postúpila podnet na Generálnu prokuratúru, ktorá by mala vo veci rozhodnúť.
Melange
Dočasná zastávka Kamenné námestie v smere do centra však nie je vyhovujúca, lebo želaný stav je zastávka pod Manderlákom, takže tú dočasnú berme, že tam nie je. Podľa môjho názoru by v tejto oblasti malo prísť k celkovej reorganizácii zastávok vrátane trolejbusových. Vedel by som si predstaviť prestupný uzol medzi trolejbusmi a električkami na Americkom námestí, pričom po úprave koľají, aby nástupištia mohli byť bližšie k sebe, by tu vznikol triangel električkových nástupíšť - v smere do centra pred Medickou, v smere na Blumentál by ostalo jedno zo súčasných a v smere na Trnavské mýto by bolo na mieste súčasného v smere do centra, ale samozrejme na opačnej strane. Tam by malo byť aj nástupište trolejbusov v smere na Záhradnícku (Mickiewiczova by bola zrušená). V opačnom smere by zastavovali zrejme najlepšie oproti súčasnej Mickiewiczovej, to by bolo blízko na električkové nástupište pred Medickou. Áno, v tomto smere by bol prestup o niečo zložitejší, avšak ostatné prestupy by boli jednoduchšie. Skrátila by sa aj absurdne dlhá vzdialenosť trolejbusových zastávok Mickiewiczova a Karadžičova a zároveň príliš krátka vzdialenosť Kollárko a Mickiewiczova. Zastávka na Odborárskom námestí by bola zrušená.
Špitálska by tak mala zastávky na oboch svojich koncoch. Či by mala mať ďalšiu zastávku aj v strede, je na zváženie. Súčasná vzdialenosť nástupíšť Kamenné námestie a Mariánska v smere von z centra mi príde príliš blízke. Vedel by som si predstaviť nástupište v smere do centra v navrhovanej (spornej) lokalite a v opačnom smere pred ázijským bistrom, teda medzi ulicami Mariánska a Dobrovského.