Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: theo #13694:
Saratovská bude mať dve linky s intervalom 30' špička, 60' sedlo, plus vložené jednotky a spoje P5, čo znamená 6 spojov v rannej špičke, následne 4 spoje v sedle a neskôr 5 spojov v poobednej špičke. Východná bude mať 4 spoje ráno, následne 2 spoje v sedle a neskôr 2 spoje v poobednej špičke, čo zohľadňuje to, že na celej vetve žije menej obyvateľov a poobede je to z kopca. Ten rozdiel tak nie je tak výrazný.

A už len tak všeobecne: nech by sa urobilo čokoľvek, vždy schytáme nejaký hejt, líšilo by sa to len v tom, že od koho. Ak by nejazdili klbáky aj počas víkendov a všetkých päť, schytáme hejt od diskutujúcich. Ak by jazdili klbáky aj počas víkendov a všetkých päť, schytáme zase hejt od vodičov, ktorí nechcú jazdiť 24. No kam inam s klbákmi, keď je tá linka bezkonkurenčne najplnšia?
Reply on: Marek6283 #13693:
Bolo by predĺženie 23ky v tomto návrhu udržateľné? Teraz sa nepozerám na Východnú, ale na Pod Sokolice. Má tá lokalita také osídlenie a služby, aby okrem L1, L6 uživila ešte aj L23?

Podľa návrhu má byť Max obslúžený, ak to dobre čítam
L1 - 15/30/30
L6 - 30/30/60
ak k tomu pridáš L23, ktorá sa tam bude otáčať
L23 - 15/30/60
tak by si mal niečo ubrať na L1 a L6. Prípadne počkať, až sa areál Meriny zastavia tak, ako to sľubuje developer...

Z druhej strany, je to trochu paradoxné a hodné nejakého väčšieho zamyslenia, prečo Saratovská dokáže uživiť L1, L4, L11 v intervale
60/30/60
30/30/60
30/30/60
plus P5,
a Východná len
15/30/60

Podľa mňa sa to zamotáva na tom, že vždy nejaká väčšia časť Trenčína doplatí na to, že nechceme kompletne prestupný systém.
A zároveň navrhovatelia aj mesto by asi neustáli, ak by ubrali zo Saratovskej, kde sú ľudia zvyknutí na nejakú obsluhu a hodili tie linky na Východnú, kde sú ľudia zvyknutí, že autobus ich odvezie len do centra... a potom už len nejaká rezidenčná oblasť zvaná Sihoť s podobnými službami, aké majú aj na Východnej a okolí.
Reply on: TomoSK #13692:
Vtedy bola úplne iná doba a aj situácia, v takej atmosfére a časovej tiesni vy nepracujete, máte teraz kľud a všetci vám vychádzajú v ústrety!!! Chcem sa poďakovať za vtedajšiu prácu a bezproblémový prechod na vtedy nový grafikon a aj za vodičov za turnusové obehy, kde každý z nás nemá napríklad takú 24ku viac ako 2x za deň , zohľadnili sa potreby vodičov.... a Trenčín nikdy nemal problém s nedostatkom vodičov aký majú dopravcovia inde!!! Jazdenia z Juhu 2 na Juh 1 tu už bolo , i keď to bola linka č. 20 a z Juhu 1 sa neskôr pre nezáujem a frflanie cestujúcich upustilo, jazdenie cez Staničnú tu tiež už bolo . l.č. 19 , 5-jeden účelový žiacky spoj a aj l.č. 50 a upustilo sa pre nezáujem od toho, preto tu s tým jazdením na ŽST Zlatovce to nevidím úspešne ale čas ukáže. Treba skrátka popracovať na tej 6ke, veď 11ku ste nedali do Kubrice aj do Opatovej tak nechápem prečo teraz zase toto?! Treba 23 potiahnuť cez starú Sihoť -Max a zokruhovať ju, u 2ky trvať na zastávke pri zadnej bráne nemocnice, inak linka bude vzduchoprázdna a každopádne bude pre ľudí ktorý sa tu dostali i keď menej častým spojením ale priamo z miesta na miesto problém zvykať si prestupovať a najmä na takom mieste ako je križovatka Pred Poľom . Tento systém sa tu už v 2016 zaviedol ale len okrajovo v ranných hodinách cez víkend keď sa zrušila 25ka a týždni večer keď cestujúci zo zámostia museli prestupovať na Hasičskej na Sihoť a aj z Lauga na 28.10. a do mesiaca prestali MHD na cestu z práce používať, keď som sa pýtal pre čo, odpoveď bola prestupovanie=chodíme autami viacerý spolu... To že budú jazdiť autobusy častejšie bude dobré, rozloží sa doterajší počet cestujúcich, bude komfort pre nich ale aj nám sa lepšie jazdí s menej plným busom. Treba však ľudí popredu dostatočne pripraviť-informovať o tom ako sa dostanú tam kam cestujú obvykle alebo aj náhodne po novom, lebo v 2006 sa nový grafikon už 1.9. spúšťal a ja som zrovna vtedy začal na MHD a pamätám si tu nespokojnosť a ako sa to muselo meniť ....
Reply on: kvorka #13690:
Podľa tohto kľúča, že nie je umenie znižovať počet liniek rušením takých, s ktorými sa nepočítalo, môžeme tvrdiť, že naopak umením je napriek zníženiu počtu liniek rozširovať obsluhované územie aj o také časti mesta, na ktoré sa pôvodný návrh z roku 2016 vykašľal, ako sú Noviny, Vinohrady či Zlatovce. Same shit. 🙂
Reply on: kvorka #13690:
Na margo "diletanti na meste si ich presadili". Ja rozumiem, že expresívny slovník sa spoza klávesnice používa ľahko, len by som rád zdôraznil, že napríklad požiadavka na obsluhu Novín (linka 12), alebo na spojenie z oblasti Bratislavskej a Nových Zlatoviec do Dolného mesta bola a stále je absolútne legitímna. Pamätám si, v prípade Novín, ktorý poslanec to presadil a tento termín by som pre popis jeho osobnosti rozhodne nepoužil.

Áno, nie je umenie vyškrtať linky. Len by som rád pripomenul, že v novej koncepcii popri škrtaní liniek stále zachovávame a ešte oproti súčasnosti zlepšujeme pokrytie územia MHD. To by len pri jednoduchom "vyškrtnutí" linky 12 nebolo možné.

Čo sa týka časti "skutek utek" - upresním, že s výnimkou zastávky Brnianska pri PTA sú už dlhé roky zrealizované všetky zastávky MHD, s ktorými počítal cestovný poriadok z roku 2016 v podobe, v akej ho schválilo MsZ. Zámostie nebolo dočasné, lebo otoč, pretože už v roku 2017 bola upravená komunikácia pri KD Zlatovce tak, aby sa tam mohli otáčať autobusy.
Reply on: Michal Mazánik #13689:
Čiastočne. Len čiastočne. Nie je umenie zrušiť linky, ktoré pôvodný návrh v roku 2016 neobsahoval, ale diletanti na meste si ich presadili (12,13,31). Rovnako ako neochota riešiť klbaky a pod. A treba povedať, na plnu hubu a pravdivo, že mesto sľúbilo v roku 2016 veľa vecí, ktoré dodnes nie sú. Zámostie preto bolo len dočasné, lebo otoč, lebo nové zastávky...lebo skutek utek. Preto dnes je šanca urobiť veci inak. Ale...
Reply on: kvorka #13688:
Na margo počtu liniek by som ešte rád doplnil jednu poznámku. Keď hovoríme o zjednodušovaní siete, nemali by sme sa pozerať len na celkový počet liniek. Podstatné je skôr to, koľko liniek mám na konkrétnej trase. Vysvetlím.

Dnes, ak prídem ako cestujúci na zastávku Braneckého a mám v úmysle cestovať do oblasti Zámostia, musím si pozrieť papiere s výveskami liniek 3, 5, 13, 17, 27 a 31. Celkom si teda musím prejsť 6 rôznych cestovných poriadkov a pochopiť 6 rôznych variácii trasy. Po novom si budem pozerať už len dokonalo preložené linky 3 a 7. Zníženie počtu liniek na jednotlivých trasách teda prinesie pravidelnejšie intervaly, ktoré sa dnes vplyvom vysokého počtu liniek rozbíjajú.

Zjednodušenie linkového vedenia nie je primárne o tom za každú cenu znížiť ich celkový počet. Ide o skôr o to, aby sa mi ponuka na konkrétnej trase neskladala zo 6-7 rôznych liniek s pár spojmi. Presne tento problém nová koncepcia rieši.
Reply on: TomoSK #13687:
To som ani netvrdil, len z pohľadu počtu liniek som to tak napísal.
Reply on: kvorka #13685:
No 7 a 17 po rozdelení na 7 a P7 rozhodne nebudú to isté... Na P7 zostane jedna jediná poznámka (viď. dnešná 7 v prílohe), 7 (dnešná 17 v prílohe) zostane úplne bez poznámok, dnes ich je tam snáď 5.
Reply on: TomoSK #13683:
Ale potom neplatí, že P jazdia do priem.parku, keďže tu máme spoj na P6 do Aozetky
Reply on: TomoSK #13682:
No ono to je porovnateľné, lebo 1 a 1s zodpovedá terajšej 4. Naopak 2 a 12 končia, ale nová 2 sa bude vetvit. Na linke 3 ten jeden spoj do AOZ nestojí za reč (inak zostane teda na 3 či na P6), 7/17 a 7/P7 je to isté. Že končia 31 a 13, je zrejmé. Aj 27. Ale inak to nie je žiadny rozdiel v prehľadnosti.

Tá nočná doprava nie je len kvôli stanici. A na Sihoti ani nemôže byť. Takže ak má noc mať zmysel, musí sa dať prejsť naše malé mesto za 25 min.

Dúfam, že bude 6/16. Číslo 9 by som nedával. Už aj kvôli opačnému smeru, kde sa lepšie pamätá koncept číslovanie s 6 na konci

Reply on: TomoSK #13682:
Nestačilo by pri tej 1 na Saratovskú len inverzne napísať názov konečnej na displejoch, tak ako to má dnes 4ka, keď pokračuje na ZŠ Kubranská? Aby to 1S nepôsobilo chaoticky pre ľudí, čo čakajú 1 a príde im 1S (ale nehovorím, že 1S je úplne zlý nápad).
Reply on: draxter #13678:
Obsluha trojkou zostáva zachovaná smerom od Juhu, Dlhých honov a dolného mesta, P6 bude brať ľudí od stanice a na Sihoť, náhrada za súčasný ranný 309404/5 a poobedňajší 309404/14. Rozumiem dôvodom, prečo to dnes jazdí PAL, ale skôr či neskôr kraj prestane (bude musieť prestať) objednávať spoje, ktoré jazdia iba po meste a dotovať tak kvázi "modré MHD spoje".
Reply on: milan007 #13677:
Ak by sme brali do úvahy len súčasný rozsah premávky, nech to je fér, skóre by bolo 15:19, pričom si dovolím tvrdiť, že prehľadnosť sa zlepší.

Linke 1 síce pribudne poznámka, no iba v jednom smere o predĺžení na Saratovskú. Linkám 2 a 12 to zostane porovnateľné, vybrané spoje do Biskupíc, ak by sa dnes jazdilo na družstvo, bolo by to na rovnako. Linkr 3 zostáva VOP, linka 4 príde o poznámky úplne, linka 5 sa mení na P5 a bude mať prakticky ustálenú trasu, linka 6 sa rozdelí na 6, 9/16 a P6, čím prídu linky 6 a 9 o poznámky úplne, na P6 by mali byť v jednom smere asi len dve, v opačnom tiež. Linka 7 a 17 sa rozdelí do liniek 7 a P7, pričom obe budú mať takmrr vždy rovnakú trasu, takže sa to opäť sprehľadní. Linka 8 zostáva bez poznámok, linka 11 takisto, hromada odštiepených liniek s pár spojmi zaniká. Na 24ke pribudne poznámka s predĺžením do LOT, a tým sme vlastne výčet skončili - variantných trás bude o dosť menej.

Teraz ešte krátko k jednotlivým bodom - mestská pokladnica nie je bezodná a už toto je nárast, nemyslím si, že pravidelná linka cez nový most je aktuálne prioritou. To niekedy do ďalšej etapy navyšovania výkonov.

Nočná doprava - cez deň môže byť Juh - Sihoť najsilnejšia diametrálna spojnica, no v noci o tom skutočne veľmi silno pochybujem. Nejakými úpravami však N2 určite prejde.

2 - tá je tu kvôli Novinám, nemocnicu berie 4/11 a 24, čo tu už bolo ooakocane vysvetľované. Aj bez dvojky je počet spojov od Sihote výrazne vyšší.

4 - niekoľkokrát tu boli uvádzané súčasne frekvencie linky 4, ale občas mám pocit, že sa to totálne míňa účinku. Ak mám ráno medzi 7. a 8. z Opatovej v MHD 90 ľudí, môže si tvrdiť kto chce čo chce, ale "aj tá hodinovka je veľa" je proste vyjadrenie pocitmi, ktoré nezohľadňuje realitu. Opatová je výrazne väčšia než Kubrica a jej poloha ju predurčuje na to, že bude mať vždy kvalitné spojenie a počet ľudí využívajúcich VHD tu je vyšší, než v iných MČ.

8 - nepopieram, že sa tu klbák občas objaví, ale nevyhnutnosť to nie je, je citeľne slabšia. Ráno o 7:30 z Juhu je taká plná preto, lebo pred spojom je dlhšia diera.

11 - áno, býva veľmi dobre vyťažená, ráno by sa aj tu mal objaviť klbák.

23 - neverending story.

25 - na verejnej prezentácii bol uvedený graf nástupov a výstupov, kde vidno, že dav nastúpi na Juhu, následne linka zbytočne povozí všetkých až ku Keramoprojektu a dav vystúpi v Laugu a pri Tescu. Absolútne zbytočná zachádzka po Inoveckej, obzvlášť po posilnení 24. Radšej priblížim Laugo k ľuďom od Bezručovej, ktorí to majú objektívne ďaleko.

N - v x je koncept vyslovene odvoz od vlakov. Sihote I až III sú dostupné podchodom (toto dokonca skonštatovali samotní poslanci), zostala nám len Sihoť IV, a tá je skutočne tak malá, že nočnú linku samú o sebe neuživí. Preto sa uprednostnil smer, kde žije polovica mesta.
Reply on: kvorka #13679:
Zastávka Odevná by mala byť situovaná (ako správne odhahol Draxter) na konci ulice Veľkomoravská, pred okružnou križovatkou s ulicou Odevná, na mieste bývalého štadióna Ozeta. Tak ako vo všetkých prípadoch, aj zadefinovaniu tejto trasy predchádzala testovacia jazda s autobusom. Poloha zastávky bola predbežne konzultovaná s ODI, ktorý bude mať pri povolení konečné slovo.

Prečo zastávka v tomto mieste? V rámci prípravy novej koncepcie sme si prechádzali všetky developerské zámery v Trenčíne, ktoré sú aktuálne aspoň vo fáze posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA). V lokalite Odevnej by malo byť v budúcnosti (rok 2029) približne 500 bytov. V smere do centra sú dobre obslúžené zastávkou Zlatovská, v smere z mesta je ale zastávka Park Úspech priveľmi ďaleko. Toto sa rieši práve novou navrhovanou zastávkou Odevná.
Reply on: kvorka #13679:
To neviem, ale ulica Odevná je na mieste, kde som hrával futbal za Ozetu - nahradila štadión Ozety a sú tam 6poschodove bytovky. Netuším však podľa tej schémy liniek, kde to je (žeby vo vnútri bloku? Neviem či tade prejde bus). Tu by som privítal starý formát, ako sme mali na imhd do roku 2016, aby sme lepšie videli, kde majú byť zastávky.
Kde je zastávka Odevná?
Reply on: milan007 #13677:
Dôvod, prečo do AOZ ide P6 a nie dajme tomu P5 či P3? Myslím, že by vzhľadom k účelovosti týchto spojov P6 mali byť len spoje do priem.parku a do AOZ samostatné číslo. Alebo to riešiť zachadzkou na 3 ako dosiaľ.
Takže počet liniek je po novom: 1,2,3,4,6,7,8,11,16,23,24,25,N1,N2,N3,P5,P6,P7
po starom boli
1,2,3,4,5,6,7,8,11,12,13,17,22,23,24,25,26,28,31
Výsledok 18:19

Prehľadnosť má obdobné hodnoty, aj doterajšie vedenie malo svoj zmysel a plusy.

Mrzí ma, že pravidelná linka cez nový most znova nie je. Len P-čko. Cize aj tu je to obdobné.

Nočná doprava: nemožno porovnávať, lebo mesto 50 poslalo do zabudnutia. A teraz sa uvidí, sú tu naznačené pozitíva, aké ak zásadný problém hlavnej dopravnej osi. Juh - Sihoť totiž jazdilo vždy 3-4 linky (8,18,21,28+50/X), dnes je to 4,8,28 a po novom má byť 4,8,11. Preto aj nočná doprava by tento hlavný prepravný prúd mala zabezpečiť. Nech je ako chce, ľudia musia N prijať. A to nebude, ak niekomu povieme, že na trase trvajúcej 24 minút bude stáť 10 min na stanici.

1: dobrá zmena, tiež som to dávno navrhoval
2: ak bude tá nemocnica, môže byť. Bez nej to ale bude bieda.
3: áno, to je ono
4: aj za mňa veľa spojov pre Opatovú, linka tohto parametra napríklad na Juhu III dnes nie je. Príliš veľa krúženia, aj do Kubry, aj na Sihoť. Taký vymetak. Uvidíme. Ja by som jej trasu volil inak.
6: áno, len treba spoje vyčleniť pod 16 čo idú do Kubrej
7: toto som najviac zvedavý, tá trasa je za mňa divná, hoci Kvetnej som vždy prial poriadnu linku MHD
8: stálica, nie je o čom, občas klbak a je to dokonalé
11: prekvapenie, za mňa jedna z top liniek s 8. Vyťažená, niekedy až veľmi.
16: verím, že vznikne
23: čakal som, že ostane 28. Súhlasím, že krátka trasa. Ten Max by sa mi pozdával.
24: správne
25: cieľom bolo povymetat Dlhé Hony, takto to síce pôjde stredom, ale zase ľudia od Slnečného námestia či od Kútov to budú mať ďalej. Uvidíme. Ja som dúfal, že pri Laugu zmení číslo na 27 a obehne po Novom moste Zámostie.
P: vec účelovosti, tam nemám čo
N: ešte raz, koncept dobrý, len to ozaj doladiť. Pre mňa prekvapenie, že N v "x" nechodí na Sihoť (resp. tam už nezačína)
Reply on: TomoSK #13675:
Ale keďže Sihoť je len raz za hodinu, tak sa to dá sprejazdovat. Pauza môže byť pred N3.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.