Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Posledná informácia z FMK (finančná a majetková komisia) je, že platba kartou pri všetkých dverách bude spustená od 1.7.2024. Potvrdil mi to prednosta MsÚ, takže už to považujem za záväzné.

Koniec hlásenia.
Reply on: kvorka #13550:
a ešte trochu spamu, takto vo finále:
1 - premávka celotýždenne, dal by som až do 00:20, 20/30/60
2 - premávka celotýždenne, 30/60/60-120
3 - premávka celotýždenne, 30/60/60
4 - premávka celotýždenne, 30/60/60 (do Opatovej 120)
6 - premávka celotýždenne, 30/60/60 (v celom úseku trasy)
7 - premávka celotýždenne, 30/60/60 (v dvojičke so 17)
8 - premávka celotýždenne, 20/30/60, premáva do 23:30
11 - premávka celotýždenne, 30/60/60
16 účelové spoje AS - priem. park
17 - premávka celotýždenne 30/60/60 (vo dvojičke so 7)
24 - premávka celotýždenne 60/60/30//60
25 - premávka celotýždenne 60/60/60
27 - premávka cez víkend 60 min od 09:00 do 20:00
28 - premávka celotýždenne 30/60/60 až do 22:30
- linky 1 a 8 nahradia aj nočnú linku
- zredukuje sa počet liniek
- vyriešia sa spoje dnes vedené pod linkou 6 len na časti jej trasy AS - priem. park, čo bude prehľadnejšie
- Zámostie dostane linkou 3 pravidelnú a častejšiu obsluhu, rovnako sa 6 posilní do pravidelného taktu
Juh I: linky 3,4,11, majú v "a" 60 min, čiže spolu 20 min, v "x" 10/20
Juh II: linky 1,7,8,17,25 majú v "a" spolu 15 min, v "x" 7/10
Juh III: premávka do 22:30, 30/60/60
Reply on: kvorka #13549:
Môj návrh liniek:
1 už toľko omielaná zmena Sihoť IV miesto Kubrej za sídliskom Pred poľom - ale dobudovanie dvoch zastávok!!! Pred poľom smer Sihoť a Sihoť III (Žilinská) smer Pred poľom
2 prehodiť do Kubrej miesto Sihoť IV, všetky spoje cez Noviny do Nozdrkoviec. Okrem pracovných zmien LOT stačí raz za hodinu. Kľúčové je spojenie nemocnice, ak by linka túto zastávku neobslúžila, potom ani nemá význam, lebo zo Sihote ide častejšie 24.
3 posilniť na 30/30/60 a prehodiť na Juh I, čím sa zabijú dve muchy jednou ranou: posilní sa Juh I v "a" na 20 min interval, lebo dva spoje do hodiny sú bieda. Keď mal Juh I v "a" 12-15 min interval, vieme ako riadne využité spoje boli. Nie tak ako teraz.
4 ponechať bez zmeny, osvedčila sa
5 zrušil, spoje do 3 a 7
6 posilniť v "a" na pravidelných 60 min a vylúčiť spoje do priemyselného parku, ktoré so šestkou majú len pramálo spoločné - nejdú ani na jednej vetve na konečnú, idú miniúsek linky a len pletú - vyhradiť im 16 pre prehľadnosť
7 bez zmeny trasy
8 bez zmeny trasy, ja by som predĺžil premávku večer ešte viac
11 bez zmeny trasy, zjavne treba posilnenie aj dopoludnia aj v poobednej špičke
12 zrušiť
13 zrušiť, víkendové spoje do 3
17 bez zmeny, dvojička so 7
22 zrušiť, spoje do 1 a 8
23 zrušiť, asi najslabšie využívaná linka na Juhu - keď sa pozrieme do roku 2006, keď vznikla 28, tak je jasné prečo - príliš krátka, čím má malý potenciál a ľudia z Juhu III potrebujú ísť aj na hokej, futbal, na Sihoť IV je ideálne kvôli tomu, že oba konce sú v najrozvíjajúcejších sa koncoch mesta, kde sa stavajú bytovky. Spoje zrušenej 23 do nej rozumne včleniť.
24 zvážiť posilnenie
25 asi jediná linka, ktorej trasa a ani CP neviem posúdiť v rámci celého dňa
27 zachovať bez zmeny
28 bez zmeny trasy, oproti 23 má výhodu že ide okolo nemocnice, vhodná aj pre kĺbové vozidlo, spája oblasti s HBV, ide cez stanicu. Oproti linke 23 (ktorá vznikla pôvodne pre spojenie Juh III - Kubrá) je toto linka s potenciálom. V roku 2006 jazdila až do 22:30 a bola veľmi využívaná. Po redukciách na súčasnú podobu je to slabšie, ale riešenie je jasné - linka 23 zrušiť a vytvoriť čo možno najlepší cieľ na druhej strane, ktorým len centrum rozhodne nie je.
31 zrušiť
Reply on: Viko #13548:
Tak to je, ale myslím, že v TN sa to neignoruje, to skôr len niektorí jednotlivci majú "plné huby" toho, že MHD je len pre prácu a školu a zvyšok je luxus.
Ja súhlasím s tým, čo píše milan nižšie. Už v roku 2016 boli identifikované potreby nových zastávok, z ktorých pribudli len Vinohrady. Mesto úplne zlyhalo pri VHD v okolí Merkury Marketu a LIDL-i na Brnianskej, to je centrum záujmu ľudí. Môj otec ide autom do LIDL-u len preto, že ak ovraví, žiadna MHD mu tam nejde. Do Laugaricia sa naopak zveze 27, lebo kto ide na nákup, presadať nebude. Ale dopyt cestujúcich, čo generuje LIDL, Markury Market a firmy na Brnianskej (je tam napokon oproti Lildu aj notariát, lekáreň), je úplne mimo. Takže ja očakávam, že keď sa do kadejakých cyklostesiek investuje, že zriadenie zastávok v tejto lokalite konečne zabezpečí.
Z môjho pohľadu by bolo vhodné aj to, aby sa zrýchlil prepravný čas tam, kde to je možné.
Reply on: TomoSK #13530:
"Vždy sa pri organizácii dopravy spomína dochádzka do práce, do škôl a k lekárovi" - a ja by som len doplnil, že ak sa nemyslí aj na voľnočasové účely, ide o porušovanie 332/2023 Z. z.! Plná citácia:
"§ 20 Dopravná obslužnosť územia
(1) Dopravnou obslužnosťou územia na účely tohto zákona sa rozumie zabezpečenie poskytovania primeraného rozsahu dopravných služieb vo verejnom záujme na území vymedzenom v zmluve o dopravných službách, najmä na zabezpečenie dopravy do zamestnania, škôl a školských zariadení, zdravotníckych zariadení, úradov alebo na účel uspokojovania spoločenských potrieb vrátane dopravy späť, prispievajúcej k trvalo udržateľnému rozvoju záujmového územia."
Reply on: kvorka #13540:
Zastávky Psotného a hlavne Brnianska boli navrhované v r. 2016 len tam boli potrebné nejaké "dotiahnutia" zo strany Mesta.
Mohlo sa to dotiahnuť pred vybudovaním cyklotrasy keby bol záujem. V danej lokalite je veľa inštitúcií. V roku 2016 bolo mnoho pripomienok na absenciu zastávky na tejto ulici.
Taktiež na zrušenie zastávky prímestskej dopravy Trenčín, autoservis pri budovaní kruhového objazdu bol veľký ohlas.
Reply on: draxter #13544:
45 na Skalku, k pútnickému kostolu? Či som na nejakú zabudol? 😅
Aké bolo tretie najvyššie číslo použité na označenie linky MHD TN?
Reply on: draxter #13541:
Žiaľ, okolie Lidlu a Merkury považujem z pohľadu MHD za najhoršie vyriešenú a som zvedavý, čo sa zlepší.

Áno, rekreačné ciele v Kubrici by mali dostať šancu. Dakedy sa linka do Opatovskej doliny ukázala ako správny ťah.
Reply on: draxter #13541:
Čo sa týka takýchto predĺžení, určite nie predlžovať len nejaké povyberané tri-štyri hrozienka, ale všetky spoje v nejakom časovom rozmedzí. Ohľadom tohto predĺženia ale môžeme byť pozitívne naladení. 😉
Reply on: kvorka #13540:
To si pamätám, bol návrh zastávku urobiť hneď za krizovatkou s Bratislavskou. Potom v mieste bývalého ČSAO (kde bola predtým i konečná).

Inak čo tak v letnej sezóne spoje linky 11 predĺžiť až k chate? Aspoň 4 za deň.

Nové zastávky: Pred poľom smer Sihoť, Žilinská smer Pred poľom, predĺženie na Východnej.
Reply on: TomoSK #13537:
Vynechanie Záblatia isto nie je vhodné, jednak pre štvrť Pod privadzacom, ktorá sa ešte bude zväčšovať, ako aj pre vzdialenosť k ostatným častiam lokality (TnUni, Rybáre, kaštieľ). Porovnaním Hanzlikovskej a Záblatia je jednoznačne vynechanie Hanzlikovskej menšie zlo. Bavíme sa o linke 6, trojka by naďalej jazdila ako jazdí. Zastávky pri Lidli: už pred 10 rokmi som na mesto podával, že niekde pri terajšej lekárni pred krihacom by zastávka mala byť - obsluha Merkury, firiem a dnes aj Lidlu by bola excelentná. No nič mesto neurobilo, naopak dnes tie cyklo pruhy sú len a len problém.
Reply on: TomoSK #13537:
Len doplním kolegu, čo sa týka spojenia Vinohrady - hlavná stanica, ktoré sa často v požiadavkách opakuje, tak skutočne predĺženie podchodu ŽST Zlatovce až do štvrte Vinohrady by legálnou cestou sprístupnilo obyvateľom Vinohradov jednak stanicu Trenčín-Zlatovce, ale tiež aj zastávku RAD Trenčín, ŽST Zlatovce pred stanicou, na ktorej by mohli zastavovať takmer všetky RAD spoje z/na autobusovú stanicu (v tejto veci už prebehlo rokovanie s TSK a SAD Trenčín).

S predĺžením podchodu sa stotožnil ako hlavný architekt mesta, tak aj developer Vinohradov, ktorý na svojich pozemkoch necháva územnú rezervu pre napojenie vyústenia podchodu na ulicu Vladimíra Predmerského, ktorá vedie do centra Vinohradov (k zastávke Vinohrady). Na túto tému už prebehlo viacero stretnutí s dotknutými subjektami, kľúčovú rolu samozrejme bude hrať dohoda so ŽSR. Optimistický termín realizácie bol myslím po roku 2026.
Reply on: mrcheef #13535:
Zastavovanie RExov v stanici Trenčín-Zlatovce bolo v hre, avšak po "prehadzovaní loptičky" medzi ZSSK a MD SR to akosi vyšumelo - bola to požiadavka kraja. Predpokladám, že vzhľadom na linkovú koncepciu diaľkových vlakov by platilo pravidlo, že buď nič alebo všetko, čo je samé o sebe veľmi rozumné.

Bohužiaľ, nateraz si budeme asi musieť vystačiť iba so zastavovaním na veľkej stanici. Prípojom ako takým bola pri koncepcii cestovného poriadku venovaná osobitná pozornosť, a tu by som mierne poodkryl z CP, že z Vinohradov bude možné docestovať (uvádzam režim víkend, je najslabší čo do intervalu) na železničnú a autobusovú stanicu každú hodinu od cca 5. do 21. hodiny s cestovným časom 23 minút. Časová poloha je nastavená na odchod v 50. minútu z Vinohradov a príchod v 13. minútu na stanicu tak, že prípojný Ex Tatran smer Bratislava odchádza v 26. minútu (prestupný čas 13 minút) a prípojný R Považan smer Žilina odchádza v 23. minútu (prestupný čas 10 minút).
Reply on: kvorka #13534:
Nedá sa viac než súhlasiť, že úsek Brnianska - Pod privádzačom je vyše 1,5 kilometra dlhý a bez zastávok, a vo všeobecnosti sa dá asi povedať, že Brniansku trápi deficit zastávok. Ako pred kruhovým objazdom pri Lidli, tak aj pred kruhovým objazdom pri družstve.

Čo sa týka zastávky pri Lidli, problematickým aspektom tam sú nové cyklopruhy, ktoré, pokiaľ dobre viem (ak sa mýlim, opravte ma prosím) postavené s nejakou formou finančnej podpory a 5 rokov sa do nich nesmie nijakým spôsobom zasiahnuť. Čo sa zase zastávky pred kruháčom pri družstve týka, netvrdím, že by nebola vhodná, osobne by som však netvrdil, že sa jedná o kľúčovú zastávku v rámci lokality. Naskýtajú sa mi tam dve možnosti, akým spôsobom túto zastávku využiť, jeden považujem za vhodnejší, druhý za nevhodný:
a) po zriadení tejto zastávky naďalej vykonávať závlek do Záblatia,
b) po zriadení tejto zastávky obmedziť zachádzanie spojov do Záblatia.

Aké plus a mínusy majú jednotlivé riešenia? Pri variante a) by to pomohlo najmä cestujúcim od zastávky Hanzlíkovská prichádzajúcim od Zlatovskej, ktorí by po zrušení "téčka", ktoré vykonávajú linky 5/6 v súčasnosti mohli vystúpiť už skôr a dôjsť si domov pešo, pričom by nemuseli absolvovať okruh po Záblatí. V priloženom materiáli sú izochróny pre zastávku v danej polohe, pričom sú odstupňované po jednej minúte priemernej pešej chôdze. V prípade varianty b) by to bolo mierne problematickejšie, nakoľko by lokalita Pod privádzačom bola síce dostupná na pešo z tejto zastávky v pomerne rozumnej časovej dostupnosti, avšak Záblatie by úplne vypadlo z obsluhy.

Z tohto dôvodu si myslím, že zastávka nehrá kľúčovú rolu, avšak by bola vhodným suplementom do siete zastávok v danej lokalite. Pomohla by síce cestujúcim z oblasti Hanzlíkovskej, avšak pre cestujúcich z Detského mestečka je už vhodnejšie previezť sa cez to Záblatie a docestovať až na svoju zastávku. V prípade obsluhy týchto lokalít by som sa skôr koncetroval na systematickejšiu obsluhu zastávky Bratislavská, z ktorej je lokalita Detského mestečka dostupná podchodom, prípadne aj zastávky ŽST Zlatovce, ktorá by mala byť v dohľadnej dobe prepojená s Vinohradmi aj oficiálne vďaka predĺženiu podchodu k nástupištiam.
Reply on: draxter #13532:
K tej ceste do Lauga. Je to zadané projektantovi Ševčíkovi, takže minimálne na projektovej časti za už začalo pracovať. Aj keď priznám sa, že detaily neviem, keďže spomínaný projektant chýbal na poslednej Cyklokomisii (keďže mala byť témou aj trasa napojenia Lauga cez Zongorku a Tr. Turnej popri železnici).
Reply on: TomoSK #13533:
Určite súhlasím aj ja, že obsluhu MHD v novej obytnej štvrti na Vinohradoch a vlastne v Zámosti/Zlatovciach treba prekopať. V súčasnosti je obsluha nedostatočná a cestovať z Vinohradov na veľkú stanicu hlavne v okrajových časoch, kedy ešte/už nepremávajú osobné vlaky do a zo Zlatoviec je v podstate nemožné. Zlatovciam a celej tej lokalite by dopravne okrem zlepšenia obsluhy MHD veľmi pomohlo, aj keby v Zlatovciach okrem Os vlakov zastavovali určite aj REX (BA-TN), aspoň prvé ranné začínajúce v Trenčíne a posledné večerné končiace v TN. Tým by sa značne otvorili možnosti pre Zámostie cestovať do BA a z BA vo veľmi skorých ranných a neskorých večerných hodinách, kedy MHD ešte / už nepremáva. Cez deň, keď chodia Os MY-TN a Zlatovce-ZA by zastavovanie v Zlatovciach nebolo až také potrebné. Hlavne u prvých ranných vlakov a posledných večerných by to výrazne zlepšilo obsluhu. Zo Zlatovskej stanice sa už človek peši dostane v okrajovom čase aj na Vinohrady a do okolia.
Reply on: TomoSK #13533:
Aj ja si myslím, ako píše draxter, zastávka pred kruháčom (v smere do Záblatia/Zlatoviec) je kľúčová pre celú sieť v tamojšej lokalite. Aj pre linku 27, nielen pre 6. Mňa by zaujímalo, kde všade majú zastávky pribudnúť, lebo určite to potrebné a správne je. Dokonca, keď sa bavíme o Zlatovskej, tak jednoznačne hlavná zastávka je Úspech, ktorú v minulosti MHD obsluhovala pomerne divne, dnes by to mohla byť zastávka po Hasičskej a gymnáziu/Braneckého ako tretí esenciálny bod, odkiaľ by sa linky mohli vetviť priamo alebo po Staničnej na Bratislavskú.

24: súhlasím, jej trasa po celej dĺžke Legionárskej ulice je absolútne vhodná a je to de facto tiež nosná linka.
Reply on: draxter #13532:
Myslíme si, že vhodnosť polokruhov 5 a 6 skončila v momente, kedy sa lokalita súčasných Vinohradov zmenila z poľa na obytnú zónu. Zámostie ako také by malo dostať nižší počet plnohodnotných a jednoduchých liniek, z ktorých niektoré by mali v Záblatí meniť číslo tak, aby sa uspokojili aj vzťahy v rámci samotného Západu. V rámci samotného Zámostia by mali na niektorých miestach popribúdať zastávky tak, aby mohla byť MČ obslúžená viac plošne, než dnes, kedy je doprava centralizovaná iba na Zlatovskú.

Čo sa týka linky 24, toto je jeden z prvkov súčasného linkového vedenia, do ktorého nevidíme dôvod z hľadiska trasy zasahovať. Jediný zásah bude do rozsahu premávky, ktorý určite nebude upravovaný negatívne - bude rozšírený do podoby, aký si linka s takouto intenzitou prepravných prúdov zaslúži. Súčasná hodinovka v sedle a 40-minútovka v špičke je aj v kombinácii s linkami 2 a 12 (spolu 2x za hodinu sedlo, 20 minút v špičke) pomerne nedostatočná, ako kapacitne, tak aj intervalovo.😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.