Prešovčanov čaká presmerovanie liniek, Vyšná Šebastová sa dočká MHD.
Od 1. júla 2015 dochádza k zmenám v linkovom vedení MHD Prešov. Upravujú sa trasy liniek 11 22 36 42 44 a N2. Rušia sa linky 34S a 36A a zriaďuje sa obsluha Vyšnej Šebastovej a jej časti Severná mestskou hromadnou dopravou.
- Upravené trasy liniek:
- 11 Terchovská - Slávičia - Škultétyho - Čierny most - Na Hlavnej - Poliklinika - Levočská - Na Rúrkach
- 22 Teriakovce - Šalgovík - Laca Novomeského - Pod Táborom - Na Hlavnej - Sabinovská - Šidlovec
- štandardnou trasou linky 36 bude: Trojica - Na Hlavnej - Rusínska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
- 42 Borkút - Wilecova hôrka - Jilemnického - Železničná stanica - Čierny most - Nemocnica - Hviezdna
- 44 Solivar - Kysucká - Laca Novomeského - Rusínska - Veľká pošta
- Linka N2 bude naviac obsluhovať sídlisko Šváby v trase: Pod Šalgovíkom - Laca Novomeského - Švábska - Železničná stanica - ... - Sídlisko III - ... - Železničná stanica - Švábska - Laca Novomeského - Pod Šalgovíkom
- Rušia sa linky 34S a 36A.
- Vznikajú nové linky:
- 13 Veľká pošta - Rusínska - Karpatská - Ľubotice - Pažica - Šebastová - Herlianska - Vyšná Šebastová / Severná
- 30 Železničná stanica - Jilemnického - Budovateľská - Štúrova - Železničná stanica
- Zmeny v obsluhe zastávok:
- Rušia sa zastávky Slávik a Slanská
- Novým názvom zastávky Severná bude Šidlovská
- Zastávka Limbová sa presúva za križovatku na ulicu Herlianska
Okrem týchto zmien začína od rovnakého dátumu platnosť prázdninových cestovných poriadkov.
Vladimír
Je pravdou, že L19 je historicky spojnicou (časti) Solivaru s nemocnicou, ale žiaden nárok na takéto spojenie neexistuje. Bolo by zaujímavé zistiť, koľko ľudí za deň z toho Solivaru k nemocnici cestuje. Tipnem si.. Desiati?
Ohľadne L13 si odporuješ aj sám. Najprv píšeš, že má blbú trasu cez Sekčov a Ľubotice a vzápätí ľutuješ, že Ľubotičania už nebudú mať spoj na Sekčov. Akože nebudú mať? Veď L13 v plnom rozsahu nahrádza zrušenú L34S! Naopak, L13 v trase cez mesto a Dukliansku by bola nelogickou duplicitou nosnej a ešte k tomu elektrifikovanej L1.
Funkciou L30 je zabezpečiť pre cezpoľných žiadané spojenie zo stanice na Budovateľskú a opačne. Navrhnutá trasa toto presne a vysoko efektívne spĺňa. Naopak, trasovaním cez Obrancov mieru by sa zrušilo rýchle spojenie Budovateľskej so stanicou, nehovoriac o súbehu s inými linkami.