Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #25411:
Myslim, ze na tuto stavbu sa nevydavalo stavebko, lebo pozemky, odvolavacky blabla. Podobne ako Terchovska ci Za Kalvariou. Tym padom sa zrejme nemal DPmP ako zapojit do pripomienkovania. No a ked sa ralizuje projekt bez stavebka, tak je to zvacsa na realizatorovi stavby, ze co si nakresli. A on si zrejme nakreslil novy povrch na chodnikoch a ceste + obrubniky a "strcil" do toho zastavkove niky, lebo sa vedelo, ze MHD stoji v jazdom pruhu a blokuje (vtedy) vytazenu cestu. No na TV sa proste zabudlo, obzvlast ked sa to robi od stola.
Reakcia na: Solider #25411:
Celkom otvorene povedané, tu by som sa vykašľal na nejaké projektovanie, tam stačí postriekať skrutky WD40, povoliť a vedenie posunúť o meter k chodníku. Akurát že na Budovateľskej sú príliš krátke výložníky.
Reakcia na: Dispecer #25406:
Projektant trolejbusových zastávok predsa musí vedieť o tom, že keď nakreslí zastávku priďaleko od osi vedenia, potom tam jednoducho nedočiahnu špagáty. Ale ak to neprekážalo z odovzdaného projektu ani žiadnemu úradníkovi z odboru dopravy, či priamo nikomu z dopravného podniku, potom je to ešte oveľa horšie.

Pretože ja tomu rozumiem, prekládka vedenia s budovaním nových stĺpov je drahšia, než betón na tých zastávkach.
Reakcia na: Jan Vartas #25408:
Nemá reklamu
Reakcia na: Jan Vartas #25407:
Zoznam spojov pre jednotlivé zastávky sa generuje automaticky z dát od dopravného podniku. Bohužiaľ, dáta od dopravného podniku chodia s každou jednou zmenou cestovných poriadkov vadné, s chybnými poznámkami, trasami, či chýbajúcimi spojmi a moje možnosti manuálnej opravy sú dosť oklieštené. Linke T chýba úsek Železničná stanica - Solivarská a má chybne uvedenú zastávku RÚVZ.
Nevie niekto s akou reklamou jazdí 400-vka a odkedy? Ja to sledujem len cez kamery, tak to neviem presne určiť.
V zozname spojov, čo jazdia cez zastávku Železničná stanica chýba školský spoj T.
Reakcia na: Solider #25405:
Tu podľa mňa ani nejde o chybu projektanta, ale toho, čo toto objednal... Lebo ak v objednávke projektu na zastávku v zálive nebolo zadefinovaná aj požiadavka na prekládku trolejového vedenia, tak projektant si to nemôže samovoľne nakresliť.
Reakcia na: Dispecer #25404:
Ale toto je bežný problém projektantov, že navrhnú niečo, čo je v bežnej prevádzke nepoužiteľné - napríklad príliš ostré vjazdy do zálivu, zastávku s kasselským obrubníkom v oblúku, či samotnú zastávku priďaleko od vedenia.

Čo je horšie, že nikto to nepripomienkuje, postaví sa to a potom všetci nariekajú, že ako to je možné...
Reakcia na: Jur@j #25403:
Zastávkový pruh má 3,5 metra, nie? (V zmysle príslušných noriem by mala mať, ak sa nemýlim.)

Ak vedenie nie je v ose jazdného pruhu, ale bližšie k ose samotnej cesty, tak sa ani nečudujem, že to nedočiahne.
Reakcia na: Bmpeer #25402:
Môžem potvrdiť, že sa pristaviť k okraju naozaj nedá. Štúrova je na tom ešte ako-tak dobre, ale Priemyselné centrum a Pekárne nula bodov. 24 Tr bez šance a 30 Tr krátko po rekonštrukcii tiež viackrát ťahala Tatra, pretože sa im síce podarilo do zálivu na Štúrovej zájsť, ale v zapätí vypadli zberače a vodiči ich už nedokázali založiť späť, proste to nedosiahne... A presne ako spomína Dávid, minulé leto sa aj tu stalo (tuším to bolo aj v Korzári alebo podobnom plátku), že vodič sa kvôli starkým snažil pristaviť čo najbližšie ako to len šlo a hneď na to mu kamión urval lano...

Pre S499 - áno, vozidlo je stavané na jazdu do 3,5 m od osi troleja. Ale tu to 3,5 m nie je ani zďaleka... Tam proste nikdy niky neboli, zrazu ich postavili, netuším podľa čoho to merali a výsledok môžeš vidieť aj tu: https://imhd.sk/po/galeria-media/184205/705-linka-7-Budovateľská-ul-zastávka-Pekárne?gsd=0&ghp=Budovatelska&ref=po%2Fgaleria%3Fgsd%3D0%26ghp%3DBudovatelska
Reakcia na: S499.1023 #25401:
https://imhd.sk/po/galeria-media/u/11367/Letn%C3%A9-rekon%C5%A1trukcie-zast%C3%A1vok-11-9-2017/181343/733-linka-5-Budovate%C4%BEsk%C3%A1-ul-zast%C3%A1vka-%C5%A0t%C3%BArova?gsd=0&ref=po%2Fgaleria%2Fu%2F11367%2FLetn%25C3%25A9-rekon%25C5%25A1trukcie-zast%25C3%25A1vok%3Fgsd%3D0

Podľa mňa by to ešte bližšie pristaviť šlo, no až k obrubníku nie. No a k tomu by som ešte po skúsenosti s urvaním zberača nákladným vozidlom mal strach z toho, že mi to tam zas niekto ohlodá. 🙂
Reakcia na: Jur@j #25400:
Neviem, či sú fotky na Google Maps aktuálne, ale ak hej, nevidím dôvod, prečo by sa nedalo zachádzať do niky. Naopak, trakčné vedenie nemá zbytočne odbočovať do zálivov, však vozidlo je stavané na jazdu do 3,5 m od osi troleja.
Čím nechcem povedať, že tie niky tam majú byť, to rozhodne nie.
Reakcia na: Tomas #25399:
Za ostatných hovoriť nemôžem a za DP tiež nie, ale môj osobný názor je, že je to zbytočná investícia. Resp. nie zbytočná, len jej podoba je nevhodná.

Všade je trendom niky rušiť a zámerne blokovať IAD tým, že zastávka sa umiestni priamo do jazdného pruhu, čím sa MHD preferuje. Takže ja osobne by som aj tu privítal takéto riešenie a nie ďalšie zbytočné niky. Niekto by sa možno oháňal zákonom, že vodič je povinný umožniť vozidlu MHD zaradenie do jazdného pruhu, atď., ale všetci veľmi dobre vieme, aká je prax.

Dokonalým príkladom toho, ako sa to nerobí (do psej matere...) sú zastávky na Budovateľskej, kde sa vybudovali monštruózne niky, rekonštrukcia TV samozrejme nebola súčasťou investície a o niečo na to ešte aj otvorili obchvat na Nábrežnej. Takže výsledkom je totálne prázdna Budovateľská so zbytočnými nikami, kde aj tak nie je možné zájsť s trolejbusom, lebo poloha TV to fyzicky neumožňuje... A zodpovednosť za tento stav samozrejme nikto nenesie už štvrtý či piaty rok.

V prípade SIII je potešujúce aspoň to, že projekt ráta aj s úpravou polohy TV, vďaka novým trakčným stožiarom. Takže budeme mať niky, kde aj naozaj môžeme pohodlne nastúpiť/vystúpiť.
Reakcia na: Jur@j #25397:
A ako to vnimate tu na stranke? Nie je zriadenie zastavkovych nik krok spat a opak preferencie MHD?
Na zajtrajšom MsZ sa okrem iného bude schvaľovať aj návrh na podanie žiadostí o NFP, viď verejne dostupný materiál https://presov.digitalnemesto.sk/DmApi/fileDownloadDZ/cb120336-ab90-4996-b1fb-7b345eea2247

Okrem cykloinfraštruktúry a iných vecí sa bude schvaľovať aj projekt zastávkových ník na Sídlisku III, čiže zastávky Volgogradská a Námestie Kráľovnej pokoja.

Po realizácii projektu by na istý čas poslednou nezrekonštruovanou zastávkou na SIII ostala zastávka Vukov v smere na konečnú. K nej ale už mesto hľadá projektanta: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/434578
Reakcia na: T6A5.3 #25395:
Myslím, že odpoveď je jasná 🙂
121 je vyradená alebo je na oprave?
V poslednom čase sa stalo štandardom, že nové CP na tejto stránke majú chýb ako maku. Predtým to nebývalo. Je pravda, že dosť chýb obsahujú aj CP na dpmp.sk, ale tu je ich ešte viac.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.