Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Lubomir #60:
V západnej Európe som skôr videl, že malé mesto má trebárs 2 linky, ak je to možné, tak aj s pravidelnými intervalmi, ale rozhodne bez takýchto nezmyselných vetvení.

Podľa mňa to nie je dobrá prax, zavádzať x variant linky, podľa toho akej skupine (dôchodcov) to práve vyhovuje a ktorá si to vylobuje. Lebo odvezieš 10 - 15 preferovaných ľudí priamo, ale stratíš 30, ktorí MHD nepoužíjú z toho dôvodu, že je systém neprehľadný. Určité špeciálne spoje pre pracujúcich samozrejme áno, ale nie až takýto guláš.

A na záver by som si Ťa dovolil upozorniť, že cez PB jazdia rýchliky viacmenej v dvojhodinovom takte.
Reakcia na: N/A #55:
Co mi vadi ? V podstate nic. Rozhodne je iMHD stranka, kde si cestujuci lahko zistia, kedy im ide spoj atd. Sam ju pouzivam. V tomto smere to bude pre nich ulahcenim. Len vacsina navstevnikov z vacsich miest je zmlsana a neuvedomuje si, ze linkove vedenie a tiez vedenie konkretnych spojov byva casto prisposobovane poziadavkami cestujucich (spoje k vlakom a z vlakov, spoje privazajuce pracovnikov na smeny a zo smien, vozenie deti do skol atd.) a intervalova doprava sa neda zaviest kvoli nizkemu obsadeniu spoja v ostatnych casoch. Rovnako tak ak si porovname ceny NP Citelisu a Karos 950 a 960, vezmeme si v uvahu navratnost investicii a vyuzitie vozidiel, dojdeme nutne k zaveru, ze vozovy park MDS je priam luxusny.

A k informaciam - holt kazdeho zaujima nieco ine. Ja som dufal v to, ze sa Vam podari vyhrabat nejaky zdroj, ktory som prehliadol a doplnit tak aspon nejaku z tych vela dier co este je v historii dopravy v tomto meste za cias SAD a CSAD (hlavne co sa tyka vozidiel).
Reakcia na: N/A #56:
neni zac ? rado sa stalo, ako vies k tejto sekcii mam blizsie ako k ostatnym a uz som nevydrzal citat tie hlody co sa tu popisali bez toho aby som sa k tomu nevyjadril, to sa proste nedalo ?
no bravo:) gratulujem k uz konecne spustenej PB sekcii:):):)
Reakcia na: N/A #55:
Výhoda takto chorého CP je, že sa môžeš pri jeho prepisovaní do CePa baviť skladaním písmenok tak, aby ti pri niektorých odchodoch vznikli zábavné slovíčka, napr. "31f*ck" a podobne. 😃
Reakcia na: Andres28 #18:
neviem z ktoreho prsta si si vycucal ze Piestany su prepadak ale sak dobre tvoja hlupost...

Re #25 zakaznik: Re #27 draxter: dakujem za poklonu ?

Re #30 toso0077: povies mi preco rozoberas zilinu v PB sekcii, nema nahodou zilina vlastnu???? ?

Re #35 Lubomir: ty keby si aspon raz nekritizoval nieco na imhd.sk asi by ti prsty na klavesnicu upadli, radsej by si si mohol spravit poriadok vo fotogalerii na md.net ako som ti pisal uz asi pred pol rokom ? ako neviem co ti vadi, ale na md.net je toho o MHD v PB dokopy nic tak nekritizuj to co sam robis... Co sa tyka deti tak tych je tu viac nez dost staci sa pozret na uroven vacsiny prispevkov ktore tu doteraz boli napisane...

Re #40 marek231: som nevedel ze PB sekcia je len diskusne forum a nic viac...

Re #42 barack40: prosim ta nevyjadruj sa k tomu do coho nevidis. dakujem

Re #45 barack40: berem spat co som ti napisal o dva riadky hore, MHD v BA neni idealna ale aspon na nej nefunguje SADisticky princip tarify..

Re #46 Valec: cele linkove vedenie v PB je choree, skor by som cakal vznik liniek 3100 a 3200 a potom 31000 a 32000 len som zvedavy kto to bude pisat do CePa ?

Re #47 barack40: mojko chcel by som videt ako by si vyriesil subeh 201 a 202 ked su to trolejbusove linky a draty inokade nejdu a este jedna vec, ich interval je v preklade a v rannej spicke ani to nestaci. ach dalsi odbornik na dopravu

Re #50 barack40: zakladna 84 nema husty interval a tak isto cela zmena 84 s vytvorenim 184 bola blbost..

Re #51 draxter: v cestovnych poriadkoch generovanych Emtestom poznamky skoro niesu, proste vsetko sa da vycitat z tabulky, tu na imhd je to horsie, u linky 310 pismenka k poznamkam nepostacovali, vsimni si tu dzunglu ?

a teraz cakam ban ?
Reakcia na: barack40 #50:
To ze v primestskej doprave je milion poznamok (mimochodom urcite nie tolko ako v tych CP co su tu) neznamena ze je to v poriadku.
na akych linkach a v akej hustote premavaju klby? premavaju aj v sedle? cez vikend asi urcite nie, ci byvaju u vas aj take situacie? dik za odpoved:)
Re Ľubomír #35: Nepoznám problematiku PB do hĺbky, ale hlavný problém bude asi nadmerný výskyt lobistov, kvôli ktorým sa linkové vedenie tak zdeformovalo.
Reakcia na: Valec #46:
úplny súhlas. Vzhľadom k tomu, že MHD PB poznám dobre, tiež tvrdím že od zmien k "lepšiemu" to má ďaleko. Tu treba niečo spraviť s tým CP a lá "Roundown in the jungle". Sa divím, že ešte vždy stačia písmenká k znamienkam ? .
Reakcia na: 810zssk #49:
nehádam sa, že sa to nedá aj ináč, ale ako som už písal, MDS prevádzkuje MHD hlavne do okolitých dedín. Vnútromestských liniek je fakt minimum, takže možno by bolo lepšie porovnávať MHD v PB k prímestskej doprave, v prímestskej je tiež 500 poznámok. Je to riešené tak, že zo všetkých dedín jazdí MHD k Železničnej stanici a určené spoje jazdia pre školákov, babky do kostola, robotníkov... Ak by mali ľudia zakaždým prestupovať, museli by si kupovať nový lístok - preto je to riešené takto...
Ale si pozri napr. 84 a 184 v BA. Ten istý princíp. Rozdiel je v tom, že základná 84 má hustý interval a posilová 184 jazdí párkrát za deň kvôli študentom. V PB, bohužiaľ, aj tie základné linky jazdia len párkrát za deň a v kombinácii s posilovými nám to jazdí raz za 1-2 hodiny. Máme to tiež kombinované so SAD a vlakmi, takže ak je niekde diera, ide vtedy vlak alebo autobus SAD. Schválne odporúčam si pozrieť odchody autobusov linky 8 z Milochova, takisto vlaky z Milochova...
Reakcia na: barack40 #47:
"A to, že má skoro každý spoj extra číslo a extra trasu... veď PB je malé mesto, ináč sa to ani nedá... " - praveze v malom meste je to jednoduhsie. Natiahni si 3 linky, niekde sprav prestupny bod a ides.. (samozrejme obrazne povedane) ono je to skor o tom ci sa chce.. pokial chce prevadzkovatel 500 poznamok tak ich tam mat bude.
Reakcia na: barack40 #45:

Ad. 41: To nic nemeni na fakte ze napriek tomu ide o zlepsenie. Navyse, mensi interval na tej linke je blbost.
Ad. infosystem: Predpokladam ze si siel na tento fakt upozornit vodica, ze?
Problem s prestupmi nie je. Denne cestujem s prestupmi a nemam problem.

End of OT please, ak chces pokracovat v diskusii ozvi sa mi na mail 😉
Reakcia na: Valec #46:
tie mimoriadne udalosti som myslel napr. aj keď si revízor odstaví vozidlo na konečnej kvôli čiernemu pasažierovi. To, že ostatní platiaci cestujúci čakajú ich kapánek neštve... Mimoriadne udalosti typu dopravný kolaps - to nekritizujem, to sa stáva jak v BA tak v PB... Ale treba uznať, že v BA sa tie mimoriadne udalosti stávajú často (požiare, vykoľajenia električiek, atď atď)
Práve nové číslovanie liniek pomáha cestujúcim orientovať sa. Nebudú predsa hľadať v cestovnom poriadku, kade ten ich spoj ide. Ak chcú ísť tade, pozrú tú linku a ak hentade pozrú inú linku. To voľakedy nebolo, stávalo sa, že vpredu bolo napísané č. 4 a vzadu 5 (ináč, stalo sa mi aj v Bratislave - 201 krížená s 202 ? )
a keď mala linka 4-5 konečných a 3 trasy, z tabule sa nič nedozvedeli, tak buď hádali podľa času odchodu alebo sa pýtali vodiča. A to, že má skoro každý spoj extra číslo a extra trasu... veď PB je malé mesto, ináč sa to ani nedá...
K tým intervalom: PB má "pretiahly" tvar, čiže vo vlastnom meste linka 3 postačuje, obsluhuje všetky dôležité miesta (Stanice, centrum, Nemocnicu, najväčšie sídlisko SNP). Ostatné linky zabezpečujú dopravu do okolitých dedín, ktoré patria PB, preto tie "intervaly". A okrem toho - linka 3 nie je jediná s intervalovým CP, majú ho takisto aj TESCO linky či linka 99 Hypernova, to sú všetko vnútromestské linky, ostatné sú do dedín. Ja viem, 10 a 11 sú tiež vnútromestské bez intervalov - ale na Sídlisko Rozkvet nikto MHD nevyužíva, všade sa dostanú pešo...
Reakcia na: barack40 #42:
Na toto sa (ak nechcem byť vulgárny) ani nedá reagovať, ale pokúsim sa.

"druhý spoj nejde buď pre nejakú poruchu, nedostatok vodičov alebo nejaké mimoriadne udalosti "
- to ste si už vybavili. Len by som sem mimoriadne udalosti neplietol, tie sa môžu stať aj v PB.

"Koľkokrát si využil Považskobystrickú MHD?? Určite ani raz, lebo ináč by si vedel, že za poslednú dobu prešla zmenami - k lepšiemu"
- tak to by má schválne zaujímalo, čo sa v PB MHD zlepšilo? Teda ohliadnuc od toho, že (z dôvodu vzniku nového prevádzkovateľa) bol vymenený vozidlový park.

"viď úžasné zmeny v Petržalke po sprevádzkovaní mosta Apollo"
- tak to áno, hlavne že v PB sa po každej zmene cestovného poriadku stáva cestovanie stále neprehľadnejšie. Veď už pomaly každý spoj extra číslo linky a trasu. Stačí si pozrieť tie preľadné cestovné poriadky s desiatkami poznámok.

"nekritizujte MHD v PB len pre to, že nemá intervalový CP (ale má, len na linkách, ktoré jazdia do dedín budeme asi ťažko zavádzať intervaly)"
- tak to potom bude celá PB asi len jednou veľkou dedinou. Jediný čiastočne intervalový CP má len a len linka 3. Už len čakám pri že pri najbližšej zmene CP vznikne linka 30.

? ? ?
Reakcia na: 810zssk #43:
Aj ja žijem v Bratislave. To, že polovica spojov nejde som myslel obrazne. Avšak keď mi cez víkend na 74 jazdia dva autobusy (a cez týždeň mimo špičku detto) , z toho sa jeden pokazí tak jazdí každý druhý v nádhernom intervale 60 min a kým niekto pošle ZV tak vynechá aj niekoľko spojov...
K linke 41 len toľko, že síce jazdí až na Búdkovú, ale s úžasným 20 minútovým intervalom v špičke a 30 minútovým intervalom s hodinovými dierami mimo nej, čo sa mi zdá úbohé na širšie centrum hlavného mesta. Ja viem, že v 41 sa veľa ľudí nevozí, ale určitý štandard by mal byť zachovaný, aspoň tých 15 min v špičke...
Čo sa týka nového označovania, ja si nesťažujem, je to lepšie ako voľakedy. Síce stále sa stáva, že občas ukazuje inú zastávku, ako má, dokonca aj iný smer občas (fajn pre turistov, ja osobne už nikomu neodporúčam riadiť sa tým).
Ku zmene MHD v Petržalke: Nemám problém aj 10x prestúpiť, ale vzhľadom na nespoľahlivosť MHD (poruchy, nedostatok vodičov, bratislavská preferencia MHD a iné), časové lístky, vďaka ktorým neprestúpim (10 min je nič, 30 min v špičke skoro žiadna šanca na prestup a 60 min za 22 korún ďakujem pekne), to nie je bohvie čo. V Petržalke sú síce intervaly celkom prijateľné, ale čo ak sa ja potrebujem dostať inde ako do Petržalky??? Čo taká linka 87??? Ten jej interval 12/20/30 min., no úžasné niečo. Denno denne zažívam situácie, ako ľudia nadávajú, že nestihli 87, ako sú naštvaní, že musia čakať na ďalšiu a cvikať ďalší lístok. Ak by VŠETKY linky v Bratislave chodili tak, že nebude problém s prestupmi, tak s nimi ani problém nebude. V súčasnej situácii je to problém a dosť veľký. Toť všetko odo mňa zatiaľ...
Tak aj ja želám tejto sekcii všetko naj ? Mám ešte otázočku. Kedy vznikla MHD v Považskej Bystrici? Viem že v 1958 už bola 1 linka 17317 MHD v PB. Jazdila na trase Žel.st-nám.-Bolebruch-nová nemocnica.
Reakcia na: barack40 #42:
MHD v PB nepoznam, preto sa k nej nevyjadrim, ale nesuhlasim s tym co si napisal o Bratislave.

"každý druhý spoj nejde buď pre nejakú poruchu, nedostatok vodičov alebo nejaké mimoriadne udalosti " - zvlastne ze mne na 95% spoj pride.. a to v Bratislave zijem.

"Určite ani raz, lebo ináč by si vedel, že za poslednú dobu prešla zmenami - k lepšiemu (čo sa o Bratislave nedá povedať" - vo viacerych oblastiach aj MHD v BA presla zmenami k lepsiemu. Ci uz predlzenie 41, nove linky, lepsie oznacovanie. Zmeny v Petrzalke po otvoreni Apolla boli tiez POZITIVNE. To ze niektory ludia maju stale dojem ze MHD ma chodit odvsadial vsade bez prestupu v intervale 180 minut neznamena ze je to pravda.

Tot vsjo.
Reakcia na: Peti108 #34:

citujem: "Aj ja by som bol macher keby ze ma moj vozovy park 25 vozidiel a preto kupit na dva supi vsetky vozidla a potom sa 10-12 rokov nestarat sa o to. To neni ako vozovo parky v Kosiciach, Presove alebo Bratislave. "
takže... aký rozpočet má Bratislava, Košice, Prešov??? Aké dotácie dostávajú tvoje spomínané podniky a aké MDS? Rozmýšľaj trochu... aj keď majú 25 autobusov, ich rozpočet tomu aj zodpovedá a určite majú MHD lepšie vyriešenú ako napr. v Bratislave, kde sa niekedy bojím do vozidla aj nastúpiť a každý druhý spoj nejde buď pre nejakú poruchu, nedostatok vodičov alebo nejaké mimoriadne udalosti (stáva sa ich dosť poslednú dobu). Koľkokrát si využil Považskobystrickú MHD?? Určite ani raz, lebo ináč by si vedel, že za poslednú dobu prešla zmenami - k lepšiemu (čo sa o Bratislave nedá povedať - viď úžasné zmeny v Petržalke po sprevádzkovaní mosta Apollo). Takže láskavo tu nekritizujte MHD v PB len pre to, že nemá intervalový CP (ale má, len na linkách, ktoré jazdia do dedín budeme asi ťažko zavádzať intervaly) že má len 25 vozidiel, a len jeden nízkopodlažný (ten jeden bohate obslúži linku 3 AS - ŽST - Nemocnica - Tesco - Sídlisko SNP a na ostatných linkách by sa ani nízkopodlažné vozidlo nedalo použiť, veď do tých kopcov a po tých cestách by nevyšlo), málo kĺbakov (tam, kde sú potrebné, stačia a inde ak sú potrebné nemôžu byť nasadené, lebo sa tam jednoducho nedostanú).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.