DPMK obstaráva nové kĺbové elektrobusy

Okrem nákupu nových elektrobusov chce dopravný podnik vybudovať pre ne aj nové nabíjacie miesta.

Dopravný podnik mesta Košice vyhlásil začiatkom marca verejnú súťaž na dodávateľa nových kĺbových elektrobusov a zhotoviteľa nových nabíjacích staníc pre elektrobusy.

Výsledkom súťaže bude rámcová zmluva, ktorá dopravnému podniku umožní nakúpiť najviac 30 nových elektrobusov a zmluva o dielo na vybudovanie nabíjacej infraštruktúry v autobusovej vozovni na Trolejbusovej ulici a na obratisku MHD na ulici Jána Pavla II. Dodacia lehota pre elektrobusy bude do 18 mesiacov od ich objednania, pričom kúpne zmluvy budú uzatvárané vždy najviac na 11 elektrobusov. Vybudovanie nabíjacej infraštruktúry je požadované do 15 mesiacov.

Elektrobusy majú byť dĺžky 18 metrov s trakčnými akumulátormi umožňujúcimi dojazd najmenej 100 km. Podrobná špecifikácia elektrobusov je uvedená v súťažných podkladoch.

Nabíjacia infraštruktúra vo vozovni bude pozostávať z 12 miest pre nabíjanie elektrobusov prostredníctvom krátkych trolejových stôp pre pantografové nabíjanie. V obratisku J. Pavla II sa plánuje zriadiť statické dobíjanie pre najviac 8 elektrobusov na samostatnej trolejovej stope s dĺžkou asi 180 metrov.

Odhadovaná cena zákazky je v prípade elektrobusov 24,375 mil. € a pre nabíjaciu infraštruktúru 4,307 mil. €. Nákup elektrobusov bude financovaný prostredníctvom ľubovoľného získaného zdroja financií, vybudovanie infraštruktúry sa plánuje prefinancovať z eurofondov. Na financovanie nákupu elektrobusov bola v minulom roku vyhlásená výzva v rámci Programu Slovensko, do ktorej sa mohol zapojiť aj DPMK.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LUKYmhd #60:
Jedenásťstich?
Reakcia na: LUKYmhd #60:
Ešte raz si prečítaj článok tu na imhd.sk, napr. 2. vetu v 2. odseku. 😉

P. S. Samotné VO ešte nebolo ukončené, iba bolo zabezpečené financovanie pre prvú objednávku...
Reakcia na: Matejo #57:
Odporník je súsatava rezistorov.
Reakcia na: Matejo #57:
Odporník, cudzím slovom rezistor, je lepšie vyjadrenie toho, že ide o súčiastku (resp. ak je väčší, tak o konštrukčný celok). Odpor je menej jednoznačné slovo, lebo sa ním pomenováva aj fyzikálna veličina (impedancia), nielen konštrukčný celok. Preto sa v tých odvetviach elektrotechniky, kde je potrebné rutinne pracovať s obidvomi pojmami, používajú slová rezistor (resp. odporník) a impedancia. Slovo odpor sa tam nepoužíva vôbec. Podobne ako žiadny obkladač nepoužíva ľudové slovo kachličky. Buď sa riešia dlaždice (na podlahu) alebo obkladačky (na stenu).
Reakcia na: S499.1023 #55:
*po slovensky odpor, nie odporník 😉
Reakcia na: SixSixTrooper #54:
Slovami klasika z českých fastfoodových lúhov a hájov... "Nezapomeň na baterii!" 😉
Reakcia na: SixSixTrooper #54:
Keď je to do brzdového rezistoru, po slovensky odporníka, tak to nie je rekuperácia.
Reakcia na: Drew5 #52:
"Rekuperacia" nastáva tak či tak. Otázka je či ju chceš naspäť do vedenia alebo do brzdového rezistoru na trolejbuse
Reakcia na: Drew5 #52:
Tak to toho asi veľa nevieš. Samozrejme je možné rekuperáciu vypnúť.
Reakcia na: Viko #46:
Neviem o tom, že by bolo možné rekuperáciu vypnúť.
Reakcia na: Terepin #50:
Zrejme nákladiak strhol trolejové vedenie pri (momentálne rekonštruovanej) plavárni
Reakcia na: tom393 #47:
Čo sa tam stalo?
Reakcia na: tbus #48:
presne, keď to zvládajú už 8 rokov tak by to pár dní zvládli
Reakcia na: tom393 #47:
nevadi, na tych par dni, kym to opravia budu na 71/72 premavat autobusy
Reakcia na: Folasik #45:
Teraz je aj tak strhnuté trolejove vedenie na jakobovom paláci.
Reakcia na: Drew5 #44:
No a? Rekuperovanie nie je povinné.
Reakcia na: Drew5 #44:
To je pravda, síce neviem čo sa od roku 2020 kedy bol prevádzkovaný dobrý trolejbus každú nedeľu zmenilo na stave TV a podobne ale vtedy aspoň tá trať bola nejakým spôsobom využívaná teraz už využívaná vôbec nie je ( max. nejaké objednávky ktoré tiež sú možno každé 3-4 mesiace ) čiže aspoň prevádzkovať 1 trolejbus 1 deň v týždni na nejakej možno aj špeciálnej linke ( nebavím sa teraz priamo o tom odkúpení nejakého iného trolejbusu ale o tých čo aktuálne máme ) by nezaškodilo, avšak nechcem moc predbiehať lebo neviem v akom technickom stave sú 14TrM a 15Tr tak či by sa to vôbec dalo, a hlavne pri záujme magistrátu o trolejbusy asi skôr nie ako áno 😁
Pokiaľ viem, tak meniareň nevie zvládnuť prevádzku trolejbusov s rekuperáciou. Možno jeden, možno dva, ale s troma by už bol problém. Prevádzkovať toto torzo z Lingova po Bottovu je ozaj nezmysel. Ale znalejší meniarní a TV nech doplnia.
Reakcia na: Petto #42:
Akože neironicky možno by aj nášmu DP pomohlo keby sa kúpili už jazdené trolejbusy odniekiaľ pretože by pravdepodobne neboli ani také drahé. Ak som teraz trepol blbosť opravte ma prosím
Reakcia na: Drew5 #41:
Pri Polackovi nie. Bratislava bude mat odzajtra dalsie volne 30tr k dispozicii z linky 44, ktore budu nahradne so Skoda 32tr - keby nahodou to tu dakto cital z DPMK. 😁
Stále si niekto myslí, že tu ešte raz trolejbusy jazdiť budú?
Reakcia na: mi.v #39:
Ty ale trepeš ukrutné nezmysly. Skutočnosť je taká, že povieš 5% pravdy, doplníš to 95% konšpiračných hovädzín a vykrikuješ, že si vyhral
Reakcia na: Viko #37:
Ďakujem za odpoveď. Takže predsa my sami a naši ľudia...
Pobavilo ma, že napíšem veci, ktoré sú pravdivé, vy ich doplníte, ja dostanem mínusky, vy plusky. Niekomu sa možno nepáči, že píšem, že v EÚ fungujeme podobne ako za socíku, ale objektívne sa to dá potvrdiť. Podobne ako keď sa poukáže na to, že progresívci sú vlastne Marxisti a majú myšlienky zhodné s komunistami. Kto to nepozná, myslí si, že sú opakom komunistov, lebo sa od nich dištancujú, ale všetky ideové základy (vrátane hlásenia sa k Marxovej filozofii) a ciele (usporiadanie spoločnosti, triedny boj, ako má myslieť jednotlivec atď.) majú vlastne rovnaké.
Reakcia na: Viko #37:
Štát rozoberá z vnútra sám seba, mesto sa len rozpadá a trpíme to mi celkovo teraz vo vedení mesta nesedí nikto koho by zaujímala doprava (treba tam viac šotoušov😅). Primátor vyhnal generálneho riaditeľa DPMK len pre to že sa (zjednodušene) povadili, ja už len čakám kedy sa sám Polaček menuje generálnym DPMK, BPMK, Mestskej zelene a neviem čoho všetkého ešte. Ďalej napr. DSZO (Dopravní Společnost Zlín-Otrokovice) organizuje stretnutia pre priaznivcov MHD a podobných priamo s vedením a tu nič tu sa človek môže domáhať možno len odpovede na email...
Reakcia na: mi.v #36:
Fondy si plánujeme my sami. Z EÚ v podstate príde len rámec, čo zohľadniť (napr. sociálna pomoc, klimatické ciele...) a základné pravidlá nakladania s peniazmi. Na ministerstve vymyslia operačný program, jeho priority (napr. doprava? akou formou?), pravidlá hodnotenia projektov, podmienky čerpania... Hotový ho schváli vláda a odsúhlasí EÚ. Jednotlivé výzvy na čerpanie opäť vyhlasujú slovenskí úradníci. Čiže keď sa otvorí výzva na nezmysly, môžeme si za to sami, nikto zvonka nám ju nepísal. A keďže fondy nám na striedačku riadia také "kapacity" ako Raši a Remišová, výsledok sa dal očakávať.
Reakcia na: Terepin #1:
Viem si predstaviť žiť s tým, že sa EÚ vrátila k systému socialistických päťročníc (hoci sú s inou dĺžkou obdobia) a istým spôsobom tento systém plánovacích období má svoju opodstatnenosť. ALE nepamätám si, že by sa socialistické päťročnice plošne vypisovali na "nápady" neosvedčené v praxi. Ak sú teraz otvorené fondy len na elektrobusy, a nie trolejbusy, čo to je za nezmysel? Ak neskôr budú chcieť jazdiť na vodík, prečo taký nezmysel? Nemci s tým už končia, 53 plničiek ide do šrotu. A súdruhovia plány v päťročnici nezmenia ani za svet, lebo vyrábať vodík z elektriny a vody je síce ukrutne drahé, ale grín díl je kúl. Prečo sa občas zdá, že ešte aj komunisti mali viac rozumu v plánovaní? Elektrobus má v Košiciach svoje mnohé obmedzenia už vyskúšané, komu ešte chýba? Kto plánoval tie fondy pre Slovensko na túto "päťročnicu"? Prečo to nerobia kompetentní ľudia, ale nejakí nie celkom zorientovaní aktivisti?
Reakcia na: Terepin #34:
Za mna nepouzitelne, neprakticke , nepriestranne nadalej. Vlecka rovnaka s NB18. Predok a umiestnenie 2.dveri riesene zle. Za 2.dverami je az 5 radov sedadiel v rozlozeni 2+2 , nasledne uzky klb a potom 2 sedadla umiestnene bočne. To z toho robi zase stiesneny voz kde aj par stojacich "preplni" voz. Ale ano vyzera to aspon v exterieri je lepsie.
Reakcia na: Petto #33:
Tie nové SORky vôbec nevyzerajú zle.
Reakcia na: BMko #31:
Bodaj by si mal pravdu.
Reakcia na: maco.mhd #11:
Stavim sa s tebou, ze to vyhra Solaris
Reakcia na: Viko #22:
Objednávkové jazdy sa konajú a dokonca aj údržba na troleji, no pokiaľ sa vrchňaci len tak nevozia.
Reakcia na: Folasik #28:
"skracujeme intervaly na linkách MHD aby sme zefektívnili MHD"
Ak po tejto ****ovine sa ešte stále nájde niekto, kto je schopní veriť čomukoľvek čo vypadne z ich úst, tak je idiot.
Reakcia na: Yogi616 #26:
Viem, ale myslím si že téma trolejbusy v Košiciach nie je téma ktorá zaostáva, a téma u nášho primátora je určite iná než mestská hromadná doprava a práve preto som spomenul že sa o tom nehovorí u kompetentných lebo náš primátor veľmi rád zverejňuje to čo má pribudnúť alebo to čo sa má rekonštruovať v meste, veľmi rád o tom hovorí už dopredu na sociálnych sieťach, od roku 2019 uplynulo už 5 rokov a stále sa nič nedeje, mrhajú príležitosťami a potom hovoria do sveta ako si to popísal že "skracujeme intervaly na linkách MHD aby sme zefektívnili MHD" a áno vážne toto napísali, alebo ich obľúbená veta že "chceme znížiť počet individuálnych motoristov a ľudí premiestniť do MHD alebo presvedčiť aby MHD cestovali" lenže oni vedome robia presný opak, a pre tých ktorí si myslia že útočím na DPMK tak nie, viem že mesto je 100% akcionár DPMK čiže moja kritika sa presúva skôr na mesto Košice, je to až priam viditeľné že jednou z priorít nie je MHD čo by mala byť lebo bez tejto verejnej dopravy by mesto zažilo kolaps.
Reakcia na: Yogi616 #26:
A čo pozitívne sa v MHD za Polačeka udialo? Hovno. To, že si niekto čosi šušká za zatvorenými dverami je úplne irelevantné. Faktom je, že MHD v Košiciach je v totálnych sračkách a bludom typu "treba počkať - bude lepšie" veria hádam už len blázni. Alebo riťolezci Poláčeka.
Reakcia na: Folasik #25:
To, že sa niečo nekváka do sveta, ale neznamená, že sa nič nedeje.
Reakcia na: maco.mhd #23:
Ja by som si veľmi vedel predstaviť Ťahanovce ako "trolejbusové sídlisko" čiže taká 27čka ktorá by išla na baterky od Tesca po sofijskú, čiže potiahnúť sieť až na staničné námestie a 71tka by išla aj cez stanicu, dalo by sa to aj teraz zrealizovať pridala by sa jej 1 zastávka z oboch smerov, proste čo sa týka obnovy vozového parku, elektrifikácie liniek nevidno žiadny posun v tom, keby aspoň človek videl že sa niečo rieši alebo sa o tom rozpráva u kompetentných ale proste nič, na obnovu vozového parku je už za mňa neskoro, toto sa malo snáď riešiť 2-3 roky dozadu, nemyslíte ? takto to aj riešili iné mestá, Prešov, Bratislava a pozrime sa kde sú dnes a kde sme my dnes, spadli sme na úplne dno....
Reakcia na: maco.mhd #11:
No neviem neviem. To sme si mysleli aj v BA a hla 2020 vyhral Otokar na diesle s cenovkou 50 tisic menej oproti SORu. Ci to bola vyhra je kazdeho nazor. Otokar uz ma tiez klbovu elektromasinu aj SOR ale aj Solaris ci sci-fi Medak 😈
Reakcia na: Terepin #20:
Keby mesto chcelo, tak tu máme trolejbusy a sieť takú že až. Keď sa po meste prechádzam väčšinou si hovorím že "Hm, táto linka by sa dala hodiť pod drôty..." či už z dôvodu že väčšina alebo časť danej linky je pod trolejovým vedením ale keďže mesto nechce tak to sú len utopické predstavy ale inde na Slovensku by to už dávno bolo spravené...
Reakcia na: Yogi616 #21:
"Momentálne nie je plne funkčné." - pre koho by aj bolo, keď po nom nič nejazdí, všakže.
Buďme nohami na zemi. Za 20 rokov jazdenia a 10 rokov pasívnej prevádzky bez zaťaženia sa na ňom čo tak nenávratne pokazilo, že by na úvod nestačila bežná údržba?
Reakcia na: Terepin #20:
Nevylučuje? Momentálne nie je plne funkčné.

A dostať peniaze na trolejbusy nie je tak, že chceme trolejbusy, dajte nám ich. Taktiež nevieš v akom štádiu je jej obnova.
Reakcia na: Yogi616 #2:
Že potrebuje rekonštrukciu sa nijako nevylučuje s faktom, že je plne funkčné. Ale je zaujímavé, že podnik sa nevedel dostať k peniazom na rekonštrukciu a nové trolejbusy, ale zázrakom sa vedel sa dostať k peniaze na VYBUDOVANIE infraštruktúry a na nové elektrobusy. Za celé tie roky, odkedy je Poláček primátorom, sa každé slovenské mesto dostalo k dotáciám na nové trolejbusy a dokonca aj nové trate. Ale podľa neandertálcov na magistráte sa to v Košiciach "nedalo" urobiť. Takže čokoľvek čo vylezie z ich úst je pre mňa automaticky klamstvo.
A že tie baterkobusy nebudú chodiť LEN na L71 a L72? To je argument na úrovni základnej školy. Aj keby tam čo i len jeden tak je to retardácia najhrubšieho zrna. Ak by to bolo dočasné riešenie, pretože trolejbusová doprava je v štádiu aktívneho riešenia, tak nepoviem ani mäkké f. Lenže s ňou sa nerobí absolútne nič a podnik sa len drží správy, ktorú si dal sám vypracovať a tá jasne hovorí, že L71 by mala byť elektrifikovaná v roku 2024. A keďže kolektívne IQ celého magistrátu sa zmestí do škatuľky od zápaliek, tak sa to rozhodli elektrifikovať TROLEJBUSOVÚ linku zakúpením elektrobusov. Ako môže ktokoľvek obhajovať takúto zvrátenú zhovadilosť je nad moje chápanie.
Reakcia na: Furčan #12:
Presne tak, napokon aj tie trolejbusy sú vozidlá s nulovými emisiami.
Reakcia na: Yogi616 #17:
To je pravda hlavne ak chceme mať trolejbusovú sieť a riadnu tie len takú že "Aha aj my máme" tak to treba robiť poriadne, dúfam že ak sa bude kupovať tak nie nejakých 10 trolejbusov lebo to k ničomu nebude
Reakcia na: Folasik #16:
Akurát, že plánovanie má na starosti niekto iný.
Jeho vyjadrenie ohľadom projektov je správne. Len ak sa tu roky niečo zanedbalo, tak to nepôjde zaviesť "lusknutím prsta".
Reakcia na: cepheus #13:
Pozerávam jeho každý live-stream v štvrtky a furt sa ľudia pýtajú na MHD a spomenul akurát len že pripravujú projekty ohľadom parciálnych trolejbusov a obnovení infraštruktúry ale každý dobre vie kde končí polačekove plánovanie😃
Reakcia na: cepheus #13:
Polaček a jeho facebook je menej predvídateľný ako neriadená strela takže asi tak o parciáloch
Reakcia na: cepheus #13:
O vodíku sa niečo spomína tu: https://imhd.sk/ke/doc/sk/23193/N%C3%A1vrh-rozpo%C4%8Dtu-mesta-na-rok-2024-z-poh%C4%BEadu-MHD ale to je až rok ´26 a taká predpoveď je pri DPMK celkom na dlhé lakte
a parcialne trolejbusy nist? ci to ma byt toto co planovalo vedenie mesta a dpmk? lebo primator na svojom FB pisal resp spominal cca mesiac dozadu ze mesto planuje aj parcialne trolejbusy tak chcem vediet ci to je uz toto? a na vodik neplanuju kupovat nic?
Reakcia na: Yogi616 #2:
ja za tie roky, furt neviem ci nechapem aku rekonstruciu? po ČSR su starsie aj trolejove trate aj meniarne aj podzemne vedenie a vyuzivane dodnes, pride mi to stale ako vyhovorky ako sa vyhnut trolejbusovej doprave, samozrejme keby ju chceli, tak najprv by asi riesili modernizaciu vsetkeho a popri tom vozidla a uz ne s pantografom
Koľko stavíte na to že to vyhrá zase SOR? 😂
Reakcia na: tbus #9:
Tak ako mzdy a odvody za šoférov sú na DPMK (teda meste) už teraz a trúfam si povedať, že tvoria vyššiu sumu (minimálne v prepočte na počet vodičov/vozidiel). 😉

Stále to nič nemení na tom, že peniaze z výzvy nazvanej "Podpora verejnej osobnej dopravy s nulovými emisiami" čarovným prútikom sa nestanú peniaze na mzdy.
( https://public.itms2014.sk/vyzva?id=b79dd9a8-4121-47dc-9450-00dbe1ddd712 )
Reakcia na: Yogi616 #2:
Z eurofondov sa financuje len nakup, prevadzka/udrzba na desiatky rokov ostane na meste...
Reakcia na: Dispecer #7:
mal 😁
Reakcia na: Yogi616 #2:
Nemal si na mysli 214/2021 Z. z.?
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2021/214/
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #3:
Bude to možné, ale je tam aj možnosť cez klasickú zásuvku, viď súťažné podmienky:
3.2.11 Rozhranie pre nabíjanie trakčných akumulátorov

Elektrobus musí byť vybavený zariadením na nabíjanie trakčných akumulátorov z nižšie uvedených rozhraní:

3.2.11.1 Dvojpólová trolejbusová trolej 750 V DC
a) Napájacie charakteristiky podľa STN EN 50163: 8/2005 pre stredné hodnoty napájacej DC siete:
b) Menovité napätie Un = 750 V, Najnižšie krátkodobé Umin2 a trvalé napätie Umin1 zhodne 500 V, najvyššie trvalé napätie Umax1 = 900V; Najvyššie krátkodobé napätie Umax2 = 1 000 V, krátkodobé prepätie Umax3 = 1 270 V
c) Trolej trvale pod napätím, vizuálna identifikácia stavu pod napätím/bez napätia pre vodiča, vzdialený dohľad (GSM rozhranie) na stav napájania troleja z Energetického dispečingu (elektrodispečingu) obstarávateľa v rámci existujúceho systému riadenia napájacej siete električiek a trolejbusov.
d) Dvojlištový pantograf pre zníženie tepelnej záťaže nadzemného trolejového vedenia umiestnený v prednej polovici strechy vozidla, maximálny odoberaný prúd do vozidla cez pantograf – 250 A (nabíjanie vrátane príkonu kúrenia a pomocných pohonov) dodávateľ musí prispôsobiť kontaktné plochy tak, aby pri odbere nedošlo k poškodeniu.
e) Tlmič dojazdu pantografu do spodnej koncovej polohy.
f) Výška nadzemného trolejového vedenia – minimálny pracovný rozsah prúdového zberača je 4,3 – 5,9 m od vozovky.
g) Rozstup trolejových vodičov 0,6 m.
h) Trolejový drôt má prierez 100 mm2, minimálny trvalý nabíjací prúd vozidla 100 A bez započítania odberu pomocných agregátov, kúrenia a klimatizácie. Obstarávateľpripúšťa, že v prípade úrovne nabitia akumulátorov blížiacej sa maximálnej (nad 80%), bude nabíjací prúd znižovaný.
i) Možnosť bezobslužného pomalého nočného nabíjania a balansovania batérií prostredníctvom strešného pantografu z trolejbusovej troleje.
j) Galvanické oddelenie od napájacej siete je súčasťou vozidla.
k) Zabezpečenie zabráneniu rozjazdu vozidla v prípade vysunutého pantografu, resp. do doby stiahnutia do jeho spodnej koncovej polohy.
l) Napájací systém bez priamej komunikácie s vozidlom (komunikácia bude riešená prostredníctvom energetického manažmentu vozidiel s energetickým dispečingom GSM rozhraním).

3.2.11.2 Zásuvný systém nabíjania – pomalé nabíjanie max. 32 A
a) Rozhranie štandardu CCS-2. Vstupné napätie mobilnej nabíjacej stanice napájanej zo štandardnej trojfázovej zásuvky 3 x 400 V AC, maximálny odoberaný prúd do vozidla cez nabíjačku s konektorom typ CCS-2 – 32 A. Zariadenie, ktoré bude tvoriť súčasť systému nabíjania a súčasne nebude pevnou súčasťou vozidla musí byť použiteľné vo vonkajšom prostredí a svojou konštrukciou zodpovedať stupňu krytia min. IP 54.
b) Obstarávateľ požaduje dodanie mobilnej nabíjacej stanice s konektorom typ CCS-2 napájaná zo štandardnej trojfázovej zásuvky 3 x 400 V AC, max. 32 A v počte 1 ks mobilnej nabíjacej stanice na každé 2 ks dodaných elektrobusov.
3.2.11.3 Pre všetky rozhrania platí:
a) Možnosť nástupu a výstupu vodiča počas nabíjania vrátane možnosti otvárania a zatvárania aspoň predných dverí. Zaistenie možnosti vykurovania a klimatizovania interiéru vozidla pri nabíjaní.
b) Softvérové a hardvérovévybavenie pre vzdialený dohľad (GSM rozhranie) nabíjania a stavu v reálnom čase všetkých dobíjaných vozidiel na vzdialenej stanici (PC) zadávateľa (viď. Špecifikácia systému energetického managementu vozidla – str. 27) z Energetického dispečingu (elektrodispečingu).
Reakcia na: MATU1 #4:
Jak míňať peniaze na vozidlový park, však to je financované z EÚ fondov a peniaze ktoré sú určené na tento projekt sa len tak nemôžu presunúť a použiť na výplaty to je nezmysel, čiže áno tieto eurofondy sú stanovené na nákup elektrobusov a infraštruktúru pre ne
Opravte ma, lebo sa asi mýlim, no v Košiciach je stále počuť o nedostatku šoférov (celkom závažnejší ako inde) a idú radšej míňať financie na vozidlový park? Nebolo by lepšie dvihnúť platy? Alebo tu ide skôr o eurofondy, ktoré inde nejde použiť?
Reakcia na: Yogi616 #2:
Nebolo by možné pri kláštore elektrobusy dobíjať z už existujúceho trolejového vedenia?
Reakcia na: Terepin #1:
Trolej(bus)oval infraštruktúra potrebuje rekonštrukciu, takže tvoja interpretácia nie je presná.
Výzva bola teraz na elektrobusy, tak je, podľs mňa, logické, že sa do toho DPMK pustil. Vzhľadom aj na potrebu splnenia limitov v rámci zákona 332/2023.
A nikde nie je napísané, že tie vozidlá budú premávať iba na 71/72.
Som poctený, nie - dojatý, že mám tú česť žiť v meste, ktoré ide vysoliť 29 miliónov eur za elektrobusy, aby ich mohlo prevádzkovať pod plne funkčným trolejovým vedením. Vskutku, tak inovatívne MHD nemá ani Kyjev.