Nočné linky vykonajú každý deň o jeden odchod menej.
Od pondelka 30. januára 2023 dôjde k čiastočnému obmedzeniu nočných liniek N1 N2 N3 N4 N5 N6 N7. Počas nocí pred pracovným dňom bude doprava počas noci zrušená, ponechané budú len neskoré večerné spoje a skorý ranný spoj.
V oboch režimoch vykonajú nočné linky o jeden odchod menej, počas nocí pred pracovným dňom bude zrušený rozjazd o 1:15 zo Staničného námestia (vrátane spojov okolo 1:00 zo sídlisk), počas nocí pred voľným dňom bude zrušený rozjazd o 2:15 zo Staničného námestia (vrátane spojov okolo 2:00 zo sídlisk).
Nočná doprava od 30. januára 2023
Spoločné odchody liniek N1 N2 N4 N5 N6 N7 zo zastávky Staničné námestie budú:
- Pracovné dni: 23:15, 00:15, 03:45,
- Voľné dni: 23:15, 00:15, 01:15, 03:45.
Odchody linky N3 zo zastávky Staničné námestie budú:
- Pracovné dni: 00:00, 04:15,
- Voľné dni: 00:00, 01:45, 04:15.
BA2301
Na druhej strane, ak úsporné opatrenia zoškrtajú vodičov, tak sa to nutne prejaví na dopravnej obslužnosti. Takže tadiaľ cesta nevedie. Možno by v DPMK mohli urobiť analýzu, či sa nedajú zoškrtať pracovné miesta v "byrokracii" mimo prevádzky - t.j. nie vodiči, nie mechanici,...
A mesto sa musí rozhodnúť, či zabezpečí dopravu ako verejnú službu, ktorú si občania platia v daniach - a teda, či neexistujú miesta vo mestskej verejnej správe, kde by sa dalo ušetriť.
Nehovoriac o tom, že budúca vláda a parlament (v súčasnosti tomu nádej nedávam) by mala prehodnostiť rozdelenie kompetencii medzi rôznymi úrovňami - centrálna vláda, krajské samosprávy, mestská samospráva atď.
Jednou s otázok je, prečo majú Košice tak veľa mestských častí, každú s vlastným plateným aparátom a či by istá centralizácia nepriniesla úspory vo financiach, ktoré by bolo možné presmerovať do školstva, dopravy, ...