DPMK na základe podpísaného dodatku k zmluve kúpi aj zvyšných 13 vysúťažených električiek.
Dopravný podnik mesta Košice v utorok 8. marca 2016 podpísal dodatok ku kúplnej zmluve 84/2014, ktorou si uplatňuje vysúťaženú opciu na dodávku zvyšných 13 kusov električky Pragoimex/TWT Vario LF2+. Cena jedného kusu ostáva oproti pôvodnej zmluve nezmenená – 1,449 milióna €. Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6.
Dodávka prvých 23 električiek LF2+ prebiehala postupne od polovice roku 2014 do augusta 2015. Prvé tri kusy boli po homologizačných jazdách zaradené do bežnej premávky v decembri 2014. Po zabezpečení ďalšej dotácie európskych peňazí bola uplatnená časť opcie na dodávku ďalších desiatich kusov, ktorá bola naplnená v októbri 2015. Po ukončení výluk v centre mesta sú LF2+ nasadzované na linky 2 3 4 7 a R.
mi.v
Dopravné podniky mimo kominterny (komunistickej internacionály), ktoré sa revolučným silám nepodarilo ustrážiť a ktoré sa preto opäť dostali do rúk samostatne hospodáriacej buržoázie (fuj), zemný plyn v busoch doteraz PREFERUJÚ, lebo na ňom enormne šetria. V kominterne sa na plyne ušetriť "nedá" (čítaj: nesmie dať) pretože, ako niekto písal, plyn sa nedá v noci odčerpávať a odnášať cez plot!
Takisto, ďalší zdroj uvádza, že v ropnom priemysle je dlhoročný zvyk, že vhodní ľudia u každého veľkoodberateľa benzínu/nafty dostávajú motivačné percentíčko (alebo iné "malé pozornosti"). U zemného plynu tento zvyk rozvinutý nie je, čo je jeho ďalšia výrazná nevýhoda oproti nafte!
Aj tu v Košiciach automobilisti s CNG jazdia za polovicu nákladov oproti benzínu (a rovnako ako inde, vychádza to dokonca o niekoľko percent lacnejšie ako LPG) – len na busoch sa to "nedá" (a preto, súdruhovia, sa treba vrátiť k nafťákom, čo sa už aj našťastie deje).
(Predpokladám, že revolučný závod kominterny v BA je na tom dosť podobne.)