Dopravný podnik si uplatní celú opciu na Variá

DPMK na základe podpísaného dodatku k zmluve kúpi aj zvyšných 13 vysúťažených električiek.

Dopravný podnik mesta Košice v utorok 8. marca 2016 podpísal dodatok ku kúplnej zmluve 84/2014, ktorou si uplatňuje vysúťaženú opciu na dodávku zvyšných 13 kusov električky Pragoimex/TWT Vario LF2+. Cena jedného kusu ostáva oproti pôvodnej zmluve nezmenená – 1,449 milióna €. Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6.

Dodávka prvých 23 električiek LF2+ prebiehala postupne od polovice roku 2014 do augusta 2015. Prvé tri kusy boli po homologizačných jazdách zaradené do bežnej premávky v decembri 2014. Po zabezpečení ďalšej dotácie európskych peňazí bola uplatnená časť opcie na dodávku ďalších desiatich kusov, ktorá bola naplnená v októbri 2015. Po ukončení výluk v centre mesta sú LF2+ nasadzované na linky 2 3 4 7 a R.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nerozumiem? ? ?
Reakcia na: Petto #54:
"plynový fetiš na začiatku milénia..." - zareagujem:

Dopravné podniky mimo kominterny (komunistickej internacionály), ktoré sa revolučným silám nepodarilo ustrážiť a ktoré sa preto opäť dostali do rúk samostatne hospodáriacej buržoázie (fuj), zemný plyn v busoch doteraz PREFERUJÚ, lebo na ňom enormne šetria. V kominterne sa na plyne ušetriť "nedá" (čítaj: nesmie dať) pretože, ako niekto písal, plyn sa nedá v noci odčerpávať a odnášať cez plot!
Takisto, ďalší zdroj uvádza, že v ropnom priemysle je dlhoročný zvyk, že vhodní ľudia u každého veľkoodberateľa benzínu/nafty dostávajú motivačné percentíčko (alebo iné "malé pozornosti"). U zemného plynu tento zvyk rozvinutý nie je, čo je jeho ďalšia výrazná nevýhoda oproti nafte!
Aj tu v Košiciach automobilisti s CNG jazdia za polovicu nákladov oproti benzínu (a rovnako ako inde, vychádza to dokonca o niekoľko percent lacnejšie ako LPG) – len na busoch sa to "nedá" (a preto, súdruhovia, sa treba vrátiť k nafťákom, čo sa už aj našťastie deje).
(Predpokladám, že revolučný závod kominterny v BA je na tom dosť podobne.)
Reakcia na: veteran #56:
Zato v najvychodnejsiej EU gubernerii sme si do 31tr napchatli tolko sedadiel ze je problem tam vopchat 2 kociky a bicykel samostatne ani nevravim. No aspon nove elektricky su naozaj skvost v interieri - bez ironie. ? Mozno trochu len vysoke vodorovne madla - nie vsetci maju aspon 180 aby dotiahli na madlo vo vyske cca 190cm.
Reakcia na: Petto #55:
Definuj slovo postačujú ? Tuto v najzápadnejšej ukrajinskej gubernii sa snažíme do vozidiel pojať čo najviac stojacich cestujúcich (opäť citát z tunajších reálií), takže v takom prípade postačujú ? ?
Reakcia na: orlov #53:
To som zase nepovedal ? . 22metrove vozidla vam viacmenej postacuju nie ? Okrem tej spominanej L9
Reakcia na: KosickyTiger #51:
BA mala nevyhodu ze K2S sa nedala predlzit udajne na NP verziu K3. Nezabudni na plynovy fetiš na zaciatku milenia a plno CNG Vrakos
Reakcia na: Petto #46:
Máš pravdu, netreba nám dlhšie električky, aby chodili poloprázdné ... ? ... A vôbec - netreba nám žiadne električky. Úspešne sme zrušili trolejbusy, zrušíme ďalšie trolejové svinstvo. Za ušetrené peňeži nakúpime moderné baterkové SORky - tie určite nebudú poloprázdne, ale zaplnené do posledného miesta ?
Reakcia na: KosickyTiger #51:
Ja by som sa tiež nesmial, tie rekonštrukcie KT8 boli Ultra Social Edition...
Reakcia na: Petto #46:
Zase bars še ňešmejce, Bratislavčaňe, bo kým my sme mali už nízkopodlažné KT8D5rn.2, tak vy sce še cešili, keďz sce še odviezli modernizovanou K2. ?
Reakcia na: S499.1023 #48:
Pokiaľ viem, tak im bolo povedané, že na vozidlo dĺžky klasického sóla im peniaze nedajú. Neviem, či tam dokonca nepadali konkrétne (minimálne) metráže. Asi to malo čosi dočinenia s tým, že pokiaľ potrebuje niekto nakupovať sólo električky, tak to rovno môže prevádzkovať niekoľkonásobne lacnejšie gumokolové prostriedky.
Reakcia na: S499.1023 #48:
nech zije sudruh FICO!
Reakcia na: veteran #47:
Prečo nebolo sólo "prefinancovateľné"?
Reakcia na: Petto #46:
Predpokladám, že reálne nikto, len poniektoré indivíduá potrebovali byť ešte viac užitočné, než bolo treba a trieskali takéto voloviny do telky ?

K tomu čo treba a čo nie. Pokiaľ sa budú objednané vozkm škrtať a nikto nebude robiť poriadky s nezmyselnými súbehmi ED vs. AD, tak tu bude vždy postačovať to, čo tu bolo do príchodu Taškentšmejdov. 22-metrové električky neboli to, čo podnik chcel, len smola, že klasické sólo nebolo z €rrorfondov prefinancovateľné.
Reakcia na: veteran #45:
WTF, to kto vam zavidi ? ? . Uprimne ale treba vam vobec dlhsie elektricky ? Taka nasa 29T by vam bola asi zbytocna nie ? Mozno okrem linky 9, na ktoru mate aj tak dost zatial schopnych KT8 ?
Reakcia na: Petto #44:
Nechceme, lebo potom nám v Čechách nebudú závidieť obnovu vozidlového parku ? A to si nemôžeme dovoliť.
Ked uz mate taky ošiaľ po 22m električkách - nechcete aj naše bratislavské novostavby K2S ? Ved velky rozdiel tam neni a nejaky ten podvozok navyse pre 1435 tam hadam ate pre prerobenie na sklade. ?
Reakcia na: snowman2 #42:
Keby aspon EVO2, ale Vario?
vidim ze tu vsetkym vyhovuju pragoshitexy..tak nech sa paci smeracikovia uzivajte si to co vam do papulky vas Risko dal..ale potom nestazujte si.. demencia toto ? a kludne ma minuskujte dalej ,som predsa vas "verejny nepriatel" ?
Reakcia na: tbus #40:
Mám obavy z toho, kam SMERuje táto diskusia. ? ? ?
Reakcia na: snowman2 #37:
čiže chceš robiť to isté, čo robí J§T a SOR a Pragoimex a proti čomu vlastne bojuješ a čo sa ti nepáči ?