Mestské zastupiteľstvo schválilo rekonštrukcie ďalších električkových tratí

V nasledujúcich rokoch by mala byť postupne zrekonštruovaná takmer celá koľajová sieť.

Poslanci Mestského zastupiteľstva (MZ) v pondelok 14. decembra 2015 schválili predloženie žiadosti o nenávratný finančný prostriedok (NFP) v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na realizáciu projektu Modernizácia električkových tratí v meste Košice (MET). Predpokladané náklady na stavebné práce sú odhadované na približne 88 miliónov eur bez DPH. Európska únia v prípade schválenia NFP uhradí 85% z tejto sumy, desiatimi percentami sa bude podieľať štát a piatimi percentami mesto. 

Projekt MET nadviaže na už zrealizované projekty IKD a MEU. Po jeho zrealizovaní budú kompletne obnovené trasy liniek 2 a 6, prevažne manipulačná trať na Bardejovskej ulici a trať na uliciach Zimná a Němcovej. Rekonštrukcia prvých dvoch menovaných úsekov bola podmienkou pre udelenie NFP na modernizáciu vozidlového parku električiek. Trať po obratisko neďaleko Botanickej záhrady do projektu pribudla po rozdelení pôvodného projektu MET na MEU a MET.

Projekt je rozdelený do 8 ucelených častí stavby (UČS):

  • UČS 08: Moldavská cesta, úsek trate Krajský súd – kruhový objazd,
  • UČS 09: Kruhová križovatka Moldavská,
  • UČS 10: Trieda SNP, úsek trate križovatka Bardejovská – križovatka Laborecká,
  • UČS 11: Trieda SNP, úsek trate križovatka Laborecká – obratisko Amfiteáter,
  • UČS 12: Zimná a Němcovej ulica,
  • UČS 13: Obratisko Botanická záhrada,
  • UČS 14: Komenského ulica, úsek trate Námestie Maratónu mieru – obratisko Havlíčkova,
  • UČS 15: Križovatka VSS.

Najstaršou UČS je Križovatka VSS zrealizovaná v roku 1983, ktorá je zároveň aj v najkritickejšom technickom stave. Trate v ostatných UČS prešli poslednou modernizáciou v rokoch 1987 (UČS 12 a 13) až 1989 (UČS 09, 10, 11 a 14).

Modernizácia týchto úsekov by mala prebiehať postupne od leta 2016 do roku 2018.

MZ zároveň schválilo začatie projektovej prípravy projektu Modernizácia električkových tratí 2, ktorý priamo nadviaže na predchádzajúce projekty. Zahŕňať bude nasledujúce úseky tratí:

  • Verejný cintorín – križovatka VSS (posledná modernizácia v roku 1984),
  • Križovatka VSS – Barca (posledná modernizácia v roku 1984),
  • Kruhová križovatka Moldavská – Alejová – križovatka VSS (zrealizované v roku 1989),
  • Križovatka VSS – Nad jazerom – Važecká (zrealizované v roku 1983).

Po zrealizovaní projektu MET 2 tak zostane v koľajovej sieti Košíc jediná nezrekonštruovaná trať – rýchlodráha do U. S. Steel. 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Rudyke902 #4:
Aj na Slaneckej je most...

A áno, s Budapešťou sa porovnávať nemôžeme. Už len z pohľadu kvality prevedených prác a samotných projektov.
Reakcia na: veteran #2:
No časť trate na jazero (Vss križovatka - levočska) - ten otvorený zvršok) už bola rekonštruovana, komplet vymenené koľaje, teda to sa projektovať nemuselo - myslel som len doslova BKV trať na jazere (tak ako je na Nemcovej a Letnej) to by sa do toho balíka zmestilo ... No je to teraz jedno o tom diskutovať - len dufam že ten kto o tom rozhodol bral do uvahy všetko a rozhodol dobre - len aby ta trať dovtedy (minimalne do roku 2020) aj vydržala ešte, a aby vôbec sa na to aj financie (z EU) nejake aj našli,,, Ostáva len modliť sa .. A porovnávať s Budapeštou sa nemôžme - u nás tie plusky aj tak jazdia a budu jazdiť na všetkých linkách a trasach - bez ohľadu na stav trate..
Je dost skoda, ze sa opat obnovia obchadzky s dopravny chaos. Rozumiem, ze sa to neda vsetko naraz ale po 1,5 roku bez elektriciek bude opat odstavena TUKE Terasa a Komenskeho. Snad budu aspon UCS 10,11 a 12,13 robit naraz.
Reakcia na: Rudyke902 #1:
Nijako, tie UČS tam boli pridané po rozpade projektu MET v pôvodnom rozsahu na MEU a MET, aby sa dočerpal celý balík peňazí. Pridaná bola aj UČS VSS, križovatka.

Na vyprojektovanie Jazera nebolo dosť peňazí v balíku z predošlého obdobia. Okrem iného tam treba vyprojektovať opravu mostného telesa, čo je v porovnaní s Němcovej o dosť zložitejšia a pracnejšia záležitosť.

Mimochodom to zapadlo do požiadavky ucelenosti zmodernizovaných úsekov. Po pridaní Němcovej bude súvisle zrekonštruovaná celá severná časť koľajovej siete.

Podobne na tom boli v Budapešti, kde ucelene rekonštruovali a predlžovali linku 3, aby tam mohli prevádzkovať nové električky (CAF). Detto obnova ich linky 1 a rekonštrukcie a novostavby na budínskej strane.
Len by ma zaujímalo - ako súvisí realizácia USČ 12 + USČ 13 celým projektom MET liniek 2 a 6 ??
Miesto toho sa tam mohla dostať trať na jazere + obratisko Važecka (su rovnako staré a v kritickom stave tak ako Vss križovatka - usč 15) ? ved je to tam aj uvedené v zátvorkách (roky) ..