Vo štvrtok 28. augusta 2014 bol vo večerných hodinách do premávky na linku 22 zaradený midibus SOR BN 9.5 #6702, ktorý nahradil odstavený midibus Iveco First #5902, ktorý bol ponúknutý na odpredaj. V najbližšom čase budú na linky MHD zaradené aj zvyšné štyri nové midibusy.
Od začiatku septembra sa okrem piatich midibusov do premávky zaraďujú aj zvyšné nezaradené kĺbové autobusy SOR NB 18 City #4750 - 4756. V premávke je tak už 122 autobusov SOR, kompletnú 127-kusovú flotilu autobusov SOR doplní ešte päť elektrobusov, ktoré by mali byť podľa našich informácií dodané v septembri.
Dispecer
- prevádzka linky len v trase Heringeš > Lingov > Heringeš by bola veľmi stratová (aj keby na nej jazdili len midibusy) = potreba ďalšej funkcie
- existujúca požiadavka na obsluhu a dokonca aj existujúca infraštruktúra (zastávkové zálivy) na Charkovskej a Krosnianskej ulici
Pôvodná myšlienka bola Heringeš - Darg. hrdinov, MiÚ - Lingov - nová zastávka na Krosnianskej - nová zastávka na Charkovskej - Exnárova a späť. U nej:
- reálne použiteľným prestupným miestom by bol len Lingov; na Exnárovej by sa dalo prestupovať len na 15 a na Polikliniku Východ by bol nutný peší presun (Viem, nie je to ďaleko...)
+ v úseku Lingov - Exnárova by mohla byť zónou „hail-and-ride“ (po bratislavsky DRT), čo znamená, že na znamenie zastaví kdekoľvek (aj mimo zastávky)
Aby som zlepšil možnosti prestupu, upravil som ju na okružnú linku predĺžením o trasu ... - Poliklinika Východ - Zupkova - Postupimská - Darg. hrdinov, MiÚ - Lingov - Heringeš, čím okrem vyššie spomenutého by vznikli tieto + a -:
+ priama možnosť prestupu na linky na Tr. arm. gen. L. Svobodu
- ďalšia linka na Tr. arm. gen. L. Svobodu
Ale začínam mať pocit, že čím ďalej vymýšľame niečo, aby tam mal opodstatnenie aspoň ten midibus na fotke, tým z toho väčšia blbosť vznikne...
Čiže, najlepšie bude urobiť linku Heringeš - Lingov, na ktorej by premával osobný automobil (napr. niektorý z Peugeotov Partner vo vlastníctve DPMK), ktorému by bol nainštalovaný palubný počítač a označovač a cestujúci by si ho volali telefonicky cez dispečing. (Na to, aby sa to robilo cez internet sú v DPMK ešte veľký hipsteri.) Teda v podstate je to taxík, akurát s pevnou trasou. ?
(Ináč, vo Švajčiarsku aj celkom bežná vec, akurát s taxíkmi. V maďarskom Miskolc to testovali vrámci projektu ATTAC a možno to funguje až dodnes. A niečo vzdialene podobné sme kedysi veľmi dávno mali na nočákoch aj my...)