Na linke 52 bude počas júla v úseku Krásna - Nám. osloboditeľov vo večerných hodinách premávať spoj každú polhodinu.
Dopravný podnik mesta Košice oznamuje cestujúcej verejnosti, že od soboty (5.7.2014) do konca júla (31.7.2014) bude vo večerných hodinách posilnená autobusová linka 52 v úseku Krásna – Námestie osloboditeľov a späť.
Odchody posilových spojov:
- z Krásnej: 21:05 a 22:05 (spolu s bežnou linkou 52 budú odchody o: 20:35, 21:05, 21:35, 22:05 a 22:35)
- z Námestia osloboditeľov: 21:34 a 22:34 (spolu s bežnou linkou 52 budú odchody o: 21:04, 21:34, 21:59, 22:34 a 22:54)
veteran
5:25, 5:38x, 5:45x, 5:50, 5:55x
6:10, 6:30, 6:40x, 6:45x, 6:50, 6:55x
7:10, 7:30, 7:30x, 7:34x, 7:38x, 7:42x, 7:46x, 7:50, 7:54x
8:10, 8:30, 8:50
x: spoje len od Námestia osloboditeľov
52ka vznikla pretransformovaním bývalých liniek RA Košice-VSŽ, RA Košice-Hydrostav a Košice-Šaca (v drvivej väčšine účelové spoje) a pridaním školských spojov kvôli SOU J. A. Gagarina (po jeho postavení v druhej polovici 70. rokov). Popri tom sa k linke zapojila vetva z Jazera/Krásnej. Najmä kvôli Jazeru, ktoré bolo novým sídliskom bez vybavenia a bolo potrebné dopravovať väčšie masy ľudí do centra. Linka slúžila aj ako prípoj na eRky do železiarní (z Krásnej i Jazera), keďže na niektoré smeny nebolo možné zabezpečiť toľko priamych spojov zo sídliska/Krásnej na areál.
Expresné "päťdesiatky" boli často účelové spoje. Nie v zmysle RAčiek, lebo mali svoj pravidelný takt (aj keď našli by sa aj výnimky). Často vznikli z dôvodov, že v istej časti nejakého sídliska dostali byty zamestnanci istého podniku v inej časti mesta a bolo ich treba do roboty dopraviť rýchlo. To bol zmysel expresov. Okrem toho aj spomínaný presun obyvateľstva nedokončeného sídliska za občianskym vybavením v centre.