Do areálu Dopravného podniku mesta Košice na Bardejovskej ulici dnes, 24. júna 2014 v noci, dorazila prvá nová kĺbová nízkopodlažná električka Vario LF2+. V rokoch 2014 a 2015 by malo byť do Košíc postupne dodaných 28 električiek tohto typu. Cena jednej električky je 1 449 000 €, spolufinancované sú 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK.
Fotografie novej električky a bližšie informácie Vám prinesieme po jej oficiálnom predstavení.
Rudyke902
No dá sa porovnávať kultura cestovania či určitý štandard pre cestujucich (klima atd..), v tomto sme v ED u nás trochu pozadu stále voči iným mestám..
No a ešte - do buducna nevieme ako to bude celé s financovaním nášho DP, ani akym smerom sa bude uberať.. Možno (budem teraz trochu fantazírovať) že sa všetko obráti k lepšiemu-teoreticky, možno o pár rokov pri ďalšom možnom financovani z EU sa uberieme aj tým smerom - viacčlankove vozy (Škoda napríklad) ako v BA, ak bude treba vyradiť postupne najstaršie KT8, to nikto teraz nevie.. A možno aby potom tie vozy aj cez víkend nestáli a nehnili v depe a boli využite na najvyťaženejšej linke, urobila by sa zmena v linkovom vedeni a vytvorila by sa taká nosná najvyťaženejšia linka (ako maju v Maďarsku), napriklad ako kedysi u nás jazdiaca linka 5 s predlžením až na Havličkovu - spojila by s centrom mesta prakticky všetky väčšie MČ kde jazdi ED (Stare mesto, Terasu, juh aj Jazero) a boli by aj tie vozy využite .... napríklad.
Samozrejme je to len teoreticky a ako som písal,tdo buducna nikto nevie akým smerom sa celá naša MHD bude uberať.. Tak aj keď to nieje všetko čo sa deje teraz každému po chuti, musime byť spokojní aj s tým čo nám sučastna doba a vedenie sem do KE do MHD dokáže zabezpečiť.. Takže nech už tie vozy všetky tu máme čim skôr, a dufajuc že trate sa postupne daju do poriadku (lebo musia)... A verim že potom by sa aj nejake percento ludi opäť vrátilo k MHD..