DPMK vyhlásil verejné obstarávanie na nové trolejbusy

DPMK plánuje nakúpiť štyri nové kĺbové trolejbusy

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dňa 17. júna 2014 vo Vestníku verejného obstarávania č. 116/2014 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania. Predmetom zákazky je modernizácia vozového parku trolejbusov, konkrétne dodávka 4 kusov nových dvojčlánkových kĺbových nízkopodlažných trolejbusov. O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
  • Cena za predmet zákazky - 80
  • Doba dodania predmetu zákazky - 20
Predpokladaná hodnota zákazky 2,138 mil. € bez DPH, financovaná by mala byť kombinovane, zo štrukturálnych fondov (Operačný program Životné prostredie) a z vlastných prostriedkov DPMK. Trolejbusy by mali byť dodané do siedmich mesiacov od zadania zákazky.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslím celé tančeky okolo obstarávania trolejbusov sú len kvôli komunálnym voľbám v novembri 🙂 Reálne je trolejbusová doprava v Košiciach vďaka nákupu 127 nových autobusov mŕtva.
Reakcia na: Davidoshmhd #32:
Existuje ešte šanca, že DPMK prejaví záujem o trolejbusy?
Reakcia na: Davidoshmhd #32:
ANI MA NEHNE!!!? ? ? ? ? ? Zajtra sa otvárajú ponuky zatiaľ čo hlavné mesto neonacistického kraja dostane peniaze do hrtana. Teraz to môžeme všetky zahodiť. A tých zvyšných "1,8 milióna €, možno aj viac" nech si prosím pekne strčia dakde...☠ ☠ ☠
Reakcia na: Davidoshmhd #32:
Takže je to jasné. Trolejbusy v Košiciach skončili. Takže aspoň budú mať tie klbáky využite.
Reakcia na: myslavcan #30:
žiaľ asi nie pre nesplnenie termínu; ten BB stihla .
Banská Bystrica zrušila súťaž na trolejbusy... http://imhd.sk/transport/doc/sk/13586/Dopravny-podnik-zrusil-sutaz-na-nakup-trolejbusov-bude-ju-opakovat.html Tak, žeby sme sa nakoniec fakt dočkali zázraku? ?
Reakcia na: Yogi616 #22:
Aj ja si myslim ze to tak bude bude sa to striedat tak ako teraz chodia trolejbusy s autobusmi spolu, nove trolejbusy nahradia tie v najhoršom stave.
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #27:
Chybička se vloudila... namiesto Starozagorskej tam má byť Hodonínska. Trať sa tam mala napojiť na dnešnú trať na Toryskej, viď. samotná schéma http://imhd.sk/ke/media/mn/00000836/Plany-do-buducnosti-Plan-trolejbusovej-dopravy-1986.pdf
Reakcia na: Dispecer #25:
Povedal by som, že skôr to bol akýsi "zámer" zo strany DP. Našťastie, že z týchto plánov vycúvali (po prvé v 2007-mom, po druhé v 2012-om).

A čo sa týka výstavby trolejbusových tratí, ako prioritu by som zaradil dlhé roky sľubovanú trať NMM - Vojenská - Nová nemocnica - Starozagorská, po tom neskôr úsek NO - Sečovská cesta - Lingov. No a neskôr by došlo aj na realizáciu tratí v iných častiach mesta. Ale to by nesmeli byť prázdne sľuby ?
Reakcia na: Jacobs #14:
Vyhlásenie VO je podmienkou získania NFP...
Reakcia na: Tatranka #24:
Ale išlo, ale o takú, ktorú nik nepozná, iba autor... ?
Reakcia na: LABTEC #21:
Pri pokusoch o zrušenie trolejbusov vôbec nešlo o žiadnu ekológiu ani ekonomiku...?
Ten nákup trolejbusov bude prašť anebo uhoď...ani tak, ani tak
Reakcia na: AutobusovyManik #20:
Ja to vidím na to zloženie SOR 18 + nové trolejbusy + 15Tr. Kedže zopár trolejbusov už vyradili, tak len novými ich nenahradia. A určite ešte niečo vyradia, veď plno ich je v hroznom stave. Takže aj tak tu budú musieť behať autobusy. A v konečnom dôsledku, je ich tu plno. Veď je zaradených 35 klbákov a už sa to dáva na linky, kde dovtedy klbáky nebehali, a to ešte 21 má byť zaradených. Verím tomu, že určite sa klbáky hodia, ale určite ostanú aj zvyšné a bude sa rozhodovať čo s nimi a tak ich ešte zopár pôjde na TD.
Reakcia na: Rudyke902 #15:
Áno ,nakúpili sa cng autobusy ,lebo sú ekologické. Nafťáky IK 280 sa zrušili ako zastaralé a neekologické. Trolejbusy pred nedávnom chceli zrušiť, že vraj sú neekologické ,keďže elektrina pre trolíky sa vyrába z fosílnych palív. Potom sa nakúpi kopa soriek (Naftových, čisto ekologických.)
Len hlava mi neberie ako môže nafťák ,aj keď euro 6 byť ekologickejší ,než trolejbus.
A teraz sa z nejakého nelogického dôvodu idú robiť prípravy na nákup 4-och trolejbusov.
Ale čo na tom, že je tu niečo nelogické , dôležité je to, že sa aj s trolejbusmi niečo začína robiť.
Podľa mňa to je smiešne, 4 trolejbusy na linkách a zbytok budú SORky či ako si to predstavujú? Či aj nové + SORky + 15Trky? Sa vôbec vyplatí prevádzkovať trolejbusovú dopravu? Komu treba do vrecka na letnú dovolenku? ?
Reakcia na: Rudyke902 #15:
Ani neviem ze tu niekedy jazdili Ikarusy 250?
Reakcia na: Rudyke902 #15:
Ale ty kde žiješ? Veď keď chce mesto resp. DPMK kúpiť 4 trolejbusy, to nejde tak ľahko ako keď ty si chceš kúpiť 4 rožky... A keď chce zrekonštruovať trate, to tak isto nejde tak rýchlo ako, že ty sa rozhodneš, že sa ti nepáčia žlté steny v detskej izbe, tak na druhý deň ideš, kúpiš vedro primalexu a prefarbíš si ich... Všetko chvíľu trvá. Na takéto projekty treba milión potvrdení a musí to prejsť cez desiatky rôznych inštitúcií... Ak by si trochu videl do problematiky eurofondov, tak by si pochopil, že aj oveľa menšie projekty sa väčšinou pripravujú dlhšie obdobie a že u nás, ak sa podarí hlavne MET, tak to bude v rekordnom čase... Či si myslíš, že napríklad v Miškovci sa v januári rozhodli, že chcú nové električky a už v nich jazdia? Mali vypracovaný komplexný projekt na roky 2008-2013. Toto by ťa malo trápiť... Že prečo sa to aj u nás nedá robiť komplexne a plánovať dlhodobo a nie len systémom, že sa končí programovacie obdobie, tak treba narýchlo zbúchať nejaké projekty...
Reakcia na: Rudyke902 #15:
EU je tak jedno kam tie vozy nasadzujes..ani ne
tuši že miesto trolejbusov jazda autobusy na ich linkach.
Reakcia na: Rudyke902 #15:
najradšej by si bol ak by sa nepísalo níč, o ničom by sa nevedelo, teda by nič nikto nevedel a všetko by bolo v poriadku
Reakcia na: Jacobs #14:
Ved to je špecificke u nás v KE.. Hovori a píše sa dopredu už hocičo - a kým sa niečo schváli, a začne vôbec okolo toho niečo robiť, prejde času ako vody v hornáde.. ? ? Ved stači sa pozrieť na tie reko trate+kupa električiek z EU fondov,, už je to tušim vyše roka čo nám a BA pridelili balík z fondov ,,, a stale sme v rovine teórie.. ?

A ešte jedna vec - roky sa pomaly ale isto investovalo do CNG (ohľad na životne prostredie..,Tedom, citelis z fondov EU), rušili sa IK 250, DP má snahu zrušiť TD, potom sa nakúpi znova hromada nafťákov, teraz sa nasadili miesto trolikov do výpravy - a teraz ideme žiadať o príspevok na kupu nových trolíkov opäť z fondov EU (Životne prostredie) ?! Tak ak toto nám EU zožerie, tak neviem ? ?
Reakcia na: Dispecer #13:
Takže ešte nie je ani isté, či vôbec príspevok bude pridelený a už sa o kúpe hovorí ako o hotovej veci ? ?
Hm, ak sa dobre pamätám rozhodnutie o pridelení NFP má padnúť niekedy do polovice augusta. V oznámení VO je napísané, že lehota dodania tých trolejbusov má byť 7 mesiacov od zadania zákazky, pričom súťaž má byť vyhodnotená 29.7.2014. Čiže najneskôr koncom najbližšej zimy tu majú prísť, ale nikdy nehovor nikdy...
Reakcia na: tbus #10:
Ešte stále je tu možnosť, že sa prihlási aj Solaris a nejakým zázrakom ponúkne nižšiu cenu. ?
Reakcia na: tbus #10:
Doteraz bola vždy požadovaná homologizácia na území SR, prípadne viac dverí. ? V tomto VO je požiadavka na homologizáciu v EÚ ak sa nemýlim. A to už 27 Tr má.
Reakcia na: Davidoshmhd #9:
Nie len vzhľadom na cenu ale v rámci unifikácie a servisu je škodovke určite výhodnejšie ponúknuť 31 Tr. Tam nie je o čom špekulovať. A vzhľadom na zloženie vozidlového parku trolejbusov všetkých 5 prevádzok trolejbusov na Slovensku môžeme predpokladať, že to opäť vyhrá Škoda. Na SR má už niekoľko desaťročí v rámci trolejbusov monopol. ?
27 Tr pre Zlín: 515 441 €
31 Tr pre Prešov: 509 750 €
- čiže až taký priepastný rozdiel tam nie je.
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #3:
Myslíš tie, z ktorých 2 pôjdu na nočáky a ostatné tri nechané napospas osudu vo vozovni? ?

Ak nie je aktuálne v pláne výstavba nových trolejbusových tratí a na linkách 71 a 72 sú sólo trolejbusy skôr na oštaru ako prínosom (hlavne na 71), tak by bol nákup sólo vozov skôr klincom do rakvy ako prvá (a posledná) pomoc (veď donedávna sme mali 7 sólo trolejbusov, čo od zrušenia linky 70 sme poriadne nevedeli využiť /mať vozidlá len pre nočné linky je blbosť/ a posielali na trhané služby), čo trolejbusová doprava teraz nutne potrebuje...
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #3:
To že tam nie je požiadavka ohľadom dverí, neznamená, že DPMK nemá záujem o 31 Tr (stačí si prečítať, za čo je 80 bodov, za čo 20 a urobiť si vlastný záver, či naozaj nechcú 31 Tr).
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #1:
kupujú sa 4 - frfle sa že len štyri
kupuje sa 10 - frfle sa že to je iba kšeft pre spriaznenú firmu
kupuje sa 20 - frfle sa že prečo všetky naraz a nie po menej a postupne
...
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #3:
V Košiciach nemá význam kupovať krátke trolejbusy... by mali využitie len n a nočákoch
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #1:
To je jedno kolko ich bude bud rad že budu lebo este prednedavnom ich DPMK chcel zrušiť. A časom sa daju dokupiť k nim dlasie nemusi byt všetko naraz.
Reakcia na: Dispecer #2:
Možno cca. 5 krátkych, ale je to len čisto hypotetická úvaha. Samozrejme, s ohľadom na cenu.

Inak, nevidím tu požiadavku na počet dverí. Azda nemá DPMK záujem o typ Škoda 31Tr? ?
Reakcia na: 2TheMHDmarek2 #1:
By som chcel vidieť, koľko by sa ti ich podarilo kúpiť za 2 138 000 € bez DPH... ?
Myslím, že je potrebné dodať viac nových trolejbusov ako tie štyri ? ?