Súťaž na dodávku nových električiek vyhral Pragoimex

Český výrobca dodá 23 jednosmerných električiek Vario LF2+ s opciou na ďalších 23 kusov.

Verejnú súťaž na 23 jednosmerných mestských električiek vyhrala spoločnosť Pragoimex, a. s. z Prahy. Okrem samotnej dodávky nízkopodlažných električiek typu Vario LF2+ by mal výrobca zabezpečiť aj poskytnutie záručného a pozáručného servisu a opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku. V súťažných kritériách celková cena, priemerné ročné náklady na údržbu a úroveň technického riešenia Pragoimex predbehol dvoch ďalších uchádzačov - spoločnosti Pars nova, a. s. a CAF. Nové električky by mali byť spolufinancované z fondov Európskej únie.

Pragoimex nebude v Košiciach novinkou, od roku 2011 jazdí v Košiciach jedna električka Praxoimex Vario LF. Spoločnosť Pragoimex spolupracuje aj s Krnovskými opravnami a strojírnami s.r.o., ktoré vykonali generálne opravy ôsmich košických električiek KT8D5.RN2.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Timi9367 #60:
Dobrá otázka - padla tu už veľakrát - no je to vo hviezdach - možno sa stane aj to že jednoducho nič nove nebude - ak sa to ešte povlečie trochu a čas nám vyprší.. ? ?
A kedy budu tie elektricky v KE???
no tak reku, co je noveho ohladom tych elektriciek ?
Reakcia na: Yogi616 #56:
IDS sa malo stavat v '95 a oprava trati mala byt uz hotova...
Reakcia na: monoblok #55:
Tak trate by už mali byť od jari realitou. Malo by sa už začať stavať.
Mna by zaujimalo, co stale vidite na tych skodovackych xyTckach? Osobne si myslim, ze nikomu tie skodovky nemusime zavidiet. Kazdopadne, ked sa nestihnu dodat elektricky nacas, tak je zodpovedne predsa vedenie DPMK. Oni musia zabezpecit transparentny tender a zodpovedaju aj za jeho vysledok. Uznavam, ze Varia nie su uplne top stroje v 21.storoci, no najskor treba mat na to dostatocnu kvalitu trati a hlavne kvalitnu udrzbu a ziadne vybrakovavanie vozov a praktiky ala 14.storocie, o akych sa mozeme v tomto fore docitat.
Reakcia na: LC #17:
Východniari,nevravte a nenadávajte na Bratislavu! Keď sa vám nepáči nemusíte sem chodiť!
Nie je pravdou skôr to,že Slovensko je skorumpované a preto tu máme to čo máme? Veď aj keby sa prihlásili iný výrobcovia tak nemôžu respektíve nechcú lebo vedia ako to tu je. Vy ste už mali dopredu vyrobené vozidlá Sor a ešte nebol víťaz známi!
Reakcia na: tbus #52:
Cize v kriteriach celkova cena a priemerne rocne naklady Vario mohlo s prehladom vyhrat, neviem vsak co obnasalo kriterium "uroven technickeho riesenia", bol by som zvedavy v com bolo Vario najlepsie tu.
Reakcia na: Triplex #50:
100 nemusi hned znamenat 100% zhodu, niektore obstaravania sa robia sposobom, ze 100% ziska ten, kto najlepsie splni kriterium, ponuknuta najnizsia cena dostane teda plny pocet bodov, a ostatne ponuknute ceny sa rataju podla vzorca (najnizsia cena/ponuknuta cena uchadzaca)*vaha

Celkova cena Pragoimex-u bola dajme tomu 10 mil., Pars 15 a CAF mal cenu 20, vaha kriteria cena je 60 bodov - vtedy Pragoimex za toto kriterum dostane 100% (10/10 * 60= 60 bodov), Pars (10/15*60 = 40 bodov) a CAF (10/20 *60 = 30 bodov) no a ked takto vo vsetkych troch mal Pragoimex najlepsi vysledok, tak je jasne ze ma 100% ?
Reakcia na: Triplex #50:
Tak ona len hovorí to, čo jej napíšu. Svoj hnev skôr adresuj H&S. ?
Reakcia na: Yogi616 #49:
potom fakt radsej nech nic nevyrabaju a nedodavaju, radsej fakt nemat nic ako sa vozit v tych vysokopodlaznych skatuliach na kolajach co si hovoria briky ? resp radsej ziadne ako polovicate riesenia alebo tretinove, ktore nikam nevedu,je to len zbytocne vyhodenie penazi do vzduchu a plytvanie eurofondami.. ? T3 skatule mame aj teraz tak naco dalsie "prerobene"? ? a tie smiesne kvazi "argumenty" p.Karafiatovej" z DPMK nezakladajuce sa na pravde, no hnus velebnosti.. ☠ ? tak otvorene klamat verejnosti, ze ta mrcha hanby nema..!keby sa naozaj realne hodnotilo ani 50%realna zhoda by tam nebola a ona to velmi dobre vie..svojimi "rozhodnutiami cela tato banda v DPMK len umelo brzdia rozvoj elektrickovej dopravy v meste..prebohaziveho ved sme v 21storoci!!ale to asi poniektorym v DPMK zrejme nedochadza.. byt na mieste sefa DPMK tak taki ludia ako ona a jej podobni by do minuty v DPMK nerobili.. ?‍☠️
Reakcia na: Triplex #46:
Ak by sa to hnalo pred európsky súd, tak by to už strácalo zmysel. Aktuálne ostávajú 2 celé roky na to, aby tu dodal víťaz električky. Ak si pripočítam vláčenie sa po súdoch, vývoj novej električky, plus čas od stavby po dodanie, tak to v pohode môže presiahnuť tú hranicu a nikto nebude mať z toho nič. DPMK nedostane električky a CAF, Škoda a Pragoimex nebude musieť nič vyrábať.
Reakcia na: 110mat110 #47:
jasne ved tak je..a preco varia? tak asi aby sa mohly viac nabalit,na 30t by tolko neusetrili.ale fakt.ked v madarsku si dovolia 26t tak ja neviem.
Reakcia na: Alex06 #45:
Zakazku musia namietat skor, ako bude schvalena. Ako nahle ju schvalia CAF sa moze aj na hlavu postavit a nic nezmoze
blave mozme len tisko zavidiet.. http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-30-t/ ? a my ideme kupovat srackove prerobene T3 varia co je spiatocka do komunizmu ..a este vysokopodlazne a bez klimy ? ..no comment ..ti ktori tie briky vyberali v komisii co su za tento zlocin zodpovedny by som im najradsej krky povykrucal.. ? J&T mafia a smeracky tunel jak delo.. niekto sa spinavo nabalil z eurofondov.. verim ze to CAF len tak lahko nevzda a pozenie to ked bude treba hoc aj na europsky sud..
Reakcia na: dewj #44:
Zastavi,ak ozaj uvazuju o preruseni zakazky tak uz vcera bolo neskoro,kazda hodina je draha,max ked to zastavia v polovici,a potom povedia ze koli cca 15 elektrickam sa neoplati spekulovat,uvidime koncom leta asi .ktovie kolko sa toho vyrobilo
verim ze urad to zastavi a nejakym zazrakom vyhra CAF, elektricka 21.storocia !
Reakcia na: Yogi616 #41:
hlavne Zdenko Gebuľa už 15 rokov najprv ako primátor, potom predseda VÚC velice úspešne buduje košický IDS
Reakcia na: 110mat110 #39:
eurobus je sukromna firma, kraj si u nej iba objednava dopravu a preplaca zlavnene listky a stratu
Reakcia na: 110mat110 #39:
Vyšší územný celok:
- vykonáva štátny dozor na mestských dráhach,
- vydáva a zrušuje povolenie na prevádzkovanie mestských dráh,
- udeľuje a odníma dopravné licencie na pravidelnú dopravu okrem mestskej dopravy a vedie ich evidenciu
Ja by som tiez rad aspon neaku zo skody 30,29,28,26Tcko alebo aj ta riga,proste nieco ine,nove,nieco ako BA bude mat,lebo vario je asi len rozdiel ze je ciastocne nizkopodlazny a zvonku inac vyzera ako t3 ,len dufam ze bude stacit kapacitne nasadena lf2 miesto dvoch t3...ano viem vraj kapacitne budu stacit,kapacitne,ale kde je pisane ze ked sa tam vtesnaju vsetci ze sa musime vzdy tlacit,
Reakcia na: LC #37:
Kraj ma s MHD spolocne len cesty a aj to len niektore. MHD prevadzkuje mesto. Kraj prevadzkuje prímestsku dopravu. Aj ked v pripade eurobusu neviem ci maju priamy dosah na firmu.
Reakcia na: LC #37:
nečital si cely prispevok môj.. a voliť som nebol.. pre mna ako cestujuceho je dôležitejšie či tu niečo nove pride a opravia sa trate - alebo nič nepride a všetko bude po starom.. O tom kde a kto sa obohacuje na nás a na peňazi EU by sa tu dalo písať od rána do večera! ?
Reakcia na: Rudyke902 #32:
Takze ty veselo doprajes ludom a spol z DPMK cca 7mega Kc "odmeny za vyber spravneho dodavatela" na jednej eline, len zato ze tu bude nieco nove? ?
Dneska si bol volit Trebulku vsak kedze tolko toho pre KE spravil?
Reakcia na: Kona #31:
Kosice su rovina voci Libercu, takze argumentovat ze kvoli kopcom neslo sem dodat aspon nizkopodlaznu elinu je blbost. Zimne podmienky KE a Liberca sa ani nedaju porovnat.
Reakcia na: Yogi616 #33:
A KOS sa prihlásili s KT8D5.RN2 ?
Reakcia na: Rudyke902 #32:
Limit je koniec roka 2015, dovtedy tu musia byť všetky vozy (=23 električiek).
Reakcia na: Kona #31:
K2S alebo Astra? Chlapče, to sa ešte vôbec vyrába? ?
Ja už by som bral nech sa to cele už dotiahne do konca, teda vyrobiť a postupne dodat, nech už nam tu čim skorej niečo nove jazdi v ED za tie fondy čo nám boli pridelene.. V Ba už budu jazdiť dávno a tu v KE sa budu ešte "naťahovať" a prešetrovat a kadečo.. Kludne sa može stať potom že o tie peniaze prideme, ktovie či je nejaký časový limit na to čerpanie.. ale už je koniec tohto roka raz dva... Len aby sme potom neobstáli tak že nebudeme mať nič, ani trate rekonštruovane a ani jednu briku novu.. Radšej to LF2+ nech už je niekto spokojny alebo nie, ako nič !!! Aj ked k suťaži a k vyberovým konaniam v takých to "obchodoch" máj tiež svoj názor, tu ho vyjadriť nemôžem..

Teraz keď vidím ten výsledok... Musí sa to prešetriť. Kebyže Pragoimex ponúkol EVO2, tak by mohol v niečom konkurovať, ale takto sprosto podvádzať a dať menej bodov celonízkopodlažnej električke - je to zlodejna. To ešte T3P-čku by dali 100 bodov, nie❓ Veď "je to Pragoimex". Ale ani sa nedivím, že neponúkli EVO2. Je to ešte veľmi mladý projekt a nemá ešte vychytané všetky muchy, takže pre nás by to bolo veľmi riskantné. Ostatne - Do mestského kopcovitého terénu sa veľmi nehodí, skôr mimo mesta na otvorený zvršok ako v Liberci a EVO pôvodne vzniklo pre Liberec. Najväčšia hovadina je práve to, že sa môže niekto odvolať. VO sa iba predlžuje a predlžuje, len kvôli tomu, že niekomu neuznali električku len preto, že je o centimeter dlhšia, alebo že sa nemôže zúčastniť, lebo také nevyrába. Ale dúfam teda, že nezrušia tender, len ponuky vyhodnotia opätovne (a teda podľa pravidiel).

Btw - Veľmi by ma inak zaujímalo, s čím sa prihlásila Pars Nova, teda vlastne Škoda. Tipujem K2S, alebo Astra.
Dufajme ze kontrola zastavi tento tender. Nastavene podmienky sutaze v ktorom dosiahne ten spravny vyrobca 100/100 je podobna sutazi z KE a BA na SOR, kde autobus musel mat ten spravny pocet dveri 4 a dlzku vozu presne na milimeter plnil len jeden a to ten spravny vyrobca.
V Liberci jazdi EVO 2. Neni to nic extra, aspon podla reakci co som pocul, ja som este nemal to stastie sa zviest. Kazdopadne zaujimava je zase cena za ktoru sa to tu nakupilo, ved si to porovnajte, kurz je cca 26Kc/1Euro.
http://www.liberec-me-bavi.cz/cs/prakticke-info/mhd-liberec-doprava/liberec-ledova-tramvaj-dostala-zelenou.html
Reakcia na: Sheep221 #19:
Urcite by som uz nevolil toho co uz raz s-klamal ?
Stale sa najdu nezavisle osobnosti, ktore stoji zato podporit, bohuzial v KE ich prevalcuje stado co voli iba podla stran ...KDH, SDKU, SMER a podobne ?
Reakcia na: Alex06 #26:
Železiarom stačia aj stare džady...?
...este som vsimol ze EVO ma nizky predok,masku.vzime by to mohlo byt neprakticke,hlavne ked su niekde cez 20cm zaveje,hlavne na linke R.napr cez vikend ci sviatok ked nejazdia tak casto tak sa to zafuka..myslim pocas kalamit.
Ahojte,tak co sa tyka mna.LF sa mi viac paci ako LFplus,myslim exterier.Evo je vzhladovo futuristickejsie.tiez mi je luto ze na niektorych busoch ci elektrickach viac pristane original farba ako ta nada modrobielo zlta,farby ujdu ale tvar by som dal iny.
...ktym sedadlam,to je jasne,ak stojite oproti niekomu kto sedi chrbtom k oknu tak to urcite neni prijemne ,teda ak to neni fesna caja.
...tiez som cital o evo ze maju asi lepsie podvozky a asi su aj stipku sirsie.
... 🙂 a teraz k teme.co sa tyka kupy podla kapacity.ja by som radsej cca 6 trojdverove, 10 stvordverove a 2 pät dverove...ja vyuzivam vecsinou linky 7,9,6...a ked idu ziaci a robotnici,cize v spicke tak je trochu pomenej miesta,a ked tam daju tie nove 4dverove to bude blbe...tiez ma hneva,dobre kapacitne budu viuzite,ale vsimajte si vecsinou ti isty ludia sedia ci stoja,a ja za tie peniaze by som rad sedel aspon kazdu tretiu jazdu,hlavne ked cesta trva 20min.
Obcas sa zidu aj tie xxl elektricky 6dverove,myslim ze pri evo 7boly,aj ked asi 3uzke.
...a ano aj ja som za celonizkopodlazne,aby sme si nemusely zvykat kde su tie schodiky hlavne ak je plny voz.
Ak by som mal napisat ktoru by som bral neviem,kazda ma +a- .a aj preto by som najprv objednal viac druhov na vyskusanie,ved ajtak treba aj kratku strednu a aj tu dlhsiu....... 🙂 asi tolko...a tesim sa,hlavne ak zmyznu z tyciek tie umele reklamne drzadla do ktorych si furt trepnem hlavu.
A ps... 🙂 bolo by fajn keby boly tlacidla (neviem ci tlacitkove ci senzorove) ,hlavne nech su na dverach
Reakcia na: Triplex #23:
No tiež by som radšej EVO,keď už to "musí" byť.
U LFplusky nie som nadšený z usporiadania interiéru,to pozdĺžne usporiadanie sedadiel mi vôbec nereže.A samozrejme nie 100% nízkopodlažnosť...?
ja zas verim ze to budu prave nizkopodlazky EVO2 ,by sa celkom hodili ? http://www.pragoimex.cz/l.php?id=142 o to viac pokial sa planuje aj vymena kolajnic, boli by urcite pohodlnejsie a modernejsie..
Reakcia na: master5228 #21:
hej, tak ak je to tak ako vravis, tak posli link na dokaz, kde to pisu..alebo si vari niekto z DPMK,ze to uz vies dopredu? ? ?‍☠️
Reakcia na: Petto #11:
Budú to LF2+ ?
Reakcia na: Sheep221 #19:
Sme malý národ,každý s každým rodina,každý s každým kamarát...?
Reakcia na: LC #15:
Tak sa tvaris ze ak by niekto iny bol zvoleny zeby to bolo nejake ine. Do politiky idu stale ini ludia ale budu robit to iste, pretoze ten kto by aj nieco zmenit chcel tam nepojde pretoze vie ze jeho ciele sa mu nepodari splnit. Uz som to tu pisal viac krat, sme taka narodnost, drbe nam, aj ty keby si tam isiel a zvolili by ta tak by si mozno este viac kradol ako oni teraz.
Reakcia na: LC #15:
V čase nákupu by mali byť vozidlá so životnosťou cca dvadsať rokov na takej technickej úrovni,aká by bola ešte postačujúca budúcim možným nárokom na konci ich životnosti.V tomto bol projekt PCC geniálny,ale čo bolo,bolo...
Este aj skorumpovana Blava si nakupi http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-30-t/ a to uz je co povedat. Samozrejme zatial SOR nema co ponuknut, aby doplnil tu hrozu na nasich cestach ?
Reakcia na: myslavcan #6:
nahradit ano ale ne za kus modernizovanu T3, to sme mohli nechat "lacno" modernizovat tie co mame alebo odkupit z Prahy, toto je jednoznacne vyhodenie penazi (ak to nenazvem presnejsie, ale muselo by sa pipat)
pozri si ako je riesene nove vozidlo (priestorovo) z toho miskolca a ako tato prefarbena T3
Nove to je uznavam, ale v prvom rade ak sa uz nieco kupuje v roku 2013, skor teda 2014 je prva a nevyhnutelna podmienka modernizacie uplna nizkopodlaznost vozidla.
Ked sa pozriete kam tie svoje stroje dodavaju tak je to cisto len na vychod, lebo na zapade by si takuto elektricku uz nikdo naozaj nikdo nekupil!
Takze vysledok je zase len polovicny a ked uz kosicania nikam nechodia tak si mozu aspon porovnat v miskolci kam chodia na nakup, ako maju vyzerat moderne standardne stroje.
Skodovka (alebo niekdo iny) by nam samozrejme vedela dodat aj nieco ine, pripadne upravit na nase podmienky, ale to sme zase u toho ako funguje DPMK (provizie a neschopnost) a celkovo cele mesto s Rasim a Trebulom na cele.
Najhorsie natom je ze Kosicania sa daju opit rohlikom a este ako radi pojdu toto vedenie znova zvolit vo volbach ... ale to uz je iny pribeh.
No tak či tak - ak to budu LF 2 bude to zase niečo "nove" čo sme tu ešte nemali.. No ale viem si ich predstaviť vo výprave - napríklad na linke 3 cez pracovne dni, aj linke 7, a aj cez volne dni - teraz NP poradie vykonáva KT cez víkendy (prepych podľa mna), potom to Vario bude akurát.. A tak isto na linkách R počas víkendu, a aj počas pracovneho dna.. Podľa mna takýto typ električky sa dá použiť aj v našich podmienkach.. Len či sa použije aj spojenie do súpravy 2x LF2, to asi nie.. kapacitne to bude viac ako sučastne KT8 a dnes okrem linky 9 si neviem predstaviť kde by taká súprava jazdila.. No uvidíme čo nakoniec fakt príde, a hlavne kedy! ?
Reakcia na: Petto #11:
Nechajme sa prekvapiť. Čo príde, to príde ?
Reakcia na: LC #5:
Ako sa to vezme...?
Reakcia na: TARKAN #9:
Aj je to dakde oficialne napisane ? Lebo to moze byt aj LF2+ alebo nove EVO2
Reakcia na: myslavcan #6:
Potrebujú ako potrebujú... Pre využívanie na linkách 1 a 2 im bohato stačí i jednosmerná električka. (Všetky 3 v súčasnosti používané konečné sú klasické obratiská.)

V Miškovci však myslia i na mimoriadnosti, či posilové spoje, preto v rámci rekonštrukcie trate linky 1 vzniklo/zachovalo veľa prepojovacích výhybiek umožňujúcich dostať električku z pôvodného smeru na opačný, či v zastávke pri gympli v Diosgyöre úvraťovú koľaj.

(Priznávam, neviem, či tie výhybky boli i predtým, Miskolc som navštívil tento rok prvý krát v živote. ? )
Vario LF2 - Yes!!!!
Sorry za blbu otazku, ale ja stale neviem aky typ eliny dostanu Kosice ? V clanku vidim len Pragoimex a fotka je z toho 1 ks vozidla čo už máte. Spomínate tu nejake 22,5 m vozidlo,čiže Košice dostanu LF2 ?
Reakcia na: myslavcan #6:
Mne tiež otázky okolo výpravy vŕtajú hlavou?
Reakcia na: LC #5:
Teraz sa kupovali 22,5 metrove elektricky... 30 metrove sa planuju v dalsom programovacom obdobi (2014-2020)... Kedze teraz je potrebne nahradit najstarsie kosicke T3jky... KT8 este par rokov vydrzia...
Ja by som Miskolc za priklad nedaval... Ich elektrickova "siet" sa da prirovnat k nasej trolejbusovej, potrebuju obojsmerne vozidla, pre nich je to optimalne vozidlo... No my mame rozne linky s roznymi kapacitnymi narokmi...
Ci ale bude potrebne aby sme tu mali 46 22,5 metrovych elektriciek je diskutabilne... Hlavne bude otazkou, na ktore linky ich bude DPMK vypravovat...
No zato ty si nerobis starosti s nicim ?
Zase jeden dalsi kauf, tak a teraz si to kosicania porovnajte co bude jazdit v KE a co v Miskolci.
http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-26-t/

nehovoriac o rekonstrukcii trati. Stale Vam pride safarenie v DPMK normalne???
Reakcia na: Rudyke902 #3:
Tvoje starosti na moju hlavu...?
Tak a dalo sa to čakať .. ? Dufam ale že nebudu potom všetky tie vozy tak často mimo prevádzky - bo nebude čo do výpravy dať ? No a zvedavy som na tu (NE)fungujucu kombinaciu Buse/EMtest displevov ? A ešte jedna vec - či dostanu všetky tiež krstné ženské mená ? ? ?
Reakcia na: Dispecer #1:
Pars Nova a nové električky??
A ja som si myslel, že Pars nova sa už volá Škoda... ?