Súťaž na dodávku nových električiek vyhral Pragoimex

Český výrobca dodá 23 jednosmerných električiek Vario LF2+ s opciou na ďalších 23 kusov.

Verejnú súťaž na 23 jednosmerných mestských električiek vyhrala spoločnosť Pragoimex, a. s. z Prahy. Okrem samotnej dodávky nízkopodlažných električiek typu Vario LF2+ by mal výrobca zabezpečiť aj poskytnutie záručného a pozáručného servisu a opráv pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku. V súťažných kritériách celková cena, priemerné ročné náklady na údržbu a úroveň technického riešenia Pragoimex predbehol dvoch ďalších uchádzačov - spoločnosti Pars nova, a. s. a CAF. Nové električky by mali byť spolufinancované z fondov Európskej únie.

Pragoimex nebude v Košiciach novinkou, od roku 2011 jazdí v Košiciach jedna električka Praxoimex Vario LF. Spoločnosť Pragoimex spolupracuje aj s Krnovskými opravnami a strojírnami s.r.o., ktoré vykonali generálne opravy ôsmich košických električiek KT8D5.RN2.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Timi9367 #60:
Dobrá otázka - padla tu už veľakrát - no je to vo hviezdach - možno sa stane aj to že jednoducho nič nove nebude - ak sa to ešte povlečie trochu a čas nám vyprší.. ? ?
A kedy budu tie elektricky v KE???
no tak reku, co je noveho ohladom tych elektriciek ?
Reakcia na: Yogi616 #56:
IDS sa malo stavat v '95 a oprava trati mala byt uz hotova...
Reakcia na: monoblok #55:
Tak trate by už mali byť od jari realitou. Malo by sa už začať stavať.
Mna by zaujimalo, co stale vidite na tych skodovackych xyTckach? Osobne si myslim, ze nikomu tie skodovky nemusime zavidiet. Kazdopadne, ked sa nestihnu dodat elektricky nacas, tak je zodpovedne predsa vedenie DPMK. Oni musia zabezpecit transparentny tender a zodpovedaju aj za jeho vysledok. Uznavam, ze Varia nie su uplne top stroje v 21.storoci, no najskor treba mat na to dostatocnu kvalitu trati a hlavne kvalitnu udrzbu a ziadne vybrakovavanie vozov a praktiky ala 14.storocie, o akych sa mozeme v tomto fore docitat.
Reakcia na: LC #17:
Východniari,nevravte a nenadávajte na Bratislavu! Keď sa vám nepáči nemusíte sem chodiť!
Nie je pravdou skôr to,že Slovensko je skorumpované a preto tu máme to čo máme? Veď aj keby sa prihlásili iný výrobcovia tak nemôžu respektíve nechcú lebo vedia ako to tu je. Vy ste už mali dopredu vyrobené vozidlá Sor a ešte nebol víťaz známi!
Reakcia na: tbus #52:
Cize v kriteriach celkova cena a priemerne rocne naklady Vario mohlo s prehladom vyhrat, neviem vsak co obnasalo kriterium "uroven technickeho riesenia", bol by som zvedavy v com bolo Vario najlepsie tu.
Reakcia na: Triplex #50:
100 nemusi hned znamenat 100% zhodu, niektore obstaravania sa robia sposobom, ze 100% ziska ten, kto najlepsie splni kriterium, ponuknuta najnizsia cena dostane teda plny pocet bodov, a ostatne ponuknute ceny sa rataju podla vzorca (najnizsia cena/ponuknuta cena uchadzaca)*vaha

Celkova cena Pragoimex-u bola dajme tomu 10 mil., Pars 15 a CAF mal cenu 20, vaha kriteria cena je 60 bodov - vtedy Pragoimex za toto kriterum dostane 100% (10/10 * 60= 60 bodov), Pars (10/15*60 = 40 bodov) a CAF (10/20 *60 = 30 bodov) no a ked takto vo vsetkych troch mal Pragoimex najlepsi vysledok, tak je jasne ze ma 100% ?
Reakcia na: Triplex #50:
Tak ona len hovorí to, čo jej napíšu. Svoj hnev skôr adresuj H&S. ?
Reakcia na: Yogi616 #49:
potom fakt radsej nech nic nevyrabaju a nedodavaju, radsej fakt nemat nic ako sa vozit v tych vysokopodlaznych skatuliach na kolajach co si hovoria briky ? resp radsej ziadne ako polovicate riesenia alebo tretinove, ktore nikam nevedu,je to len zbytocne vyhodenie penazi do vzduchu a plytvanie eurofondami.. ? T3 skatule mame aj teraz tak naco dalsie "prerobene"? ? a tie smiesne kvazi "argumenty" p.Karafiatovej" z DPMK nezakladajuce sa na pravde, no hnus velebnosti.. ☠ ? tak otvorene klamat verejnosti, ze ta mrcha hanby nema..!keby sa naozaj realne hodnotilo ani 50%realna zhoda by tam nebola a ona to velmi dobre vie..svojimi "rozhodnutiami cela tato banda v DPMK len umelo brzdia rozvoj elektrickovej dopravy v meste..prebohaziveho ved sme v 21storoci!!ale to asi poniektorym v DPMK zrejme nedochadza.. byt na mieste sefa DPMK tak taki ludia ako ona a jej podobni by do minuty v DPMK nerobili.. ?‍☠️
Reakcia na: Triplex #46:
Ak by sa to hnalo pred európsky súd, tak by to už strácalo zmysel. Aktuálne ostávajú 2 celé roky na to, aby tu dodal víťaz električky. Ak si pripočítam vláčenie sa po súdoch, vývoj novej električky, plus čas od stavby po dodanie, tak to v pohode môže presiahnuť tú hranicu a nikto nebude mať z toho nič. DPMK nedostane električky a CAF, Škoda a Pragoimex nebude musieť nič vyrábať.
Reakcia na: 110mat110 #47:
jasne ved tak je..a preco varia? tak asi aby sa mohly viac nabalit,na 30t by tolko neusetrili.ale fakt.ked v madarsku si dovolia 26t tak ja neviem.
Reakcia na: Alex06 #45:
Zakazku musia namietat skor, ako bude schvalena. Ako nahle ju schvalia CAF sa moze aj na hlavu postavit a nic nezmoze
blave mozme len tisko zavidiet.. http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-30-t/ ? a my ideme kupovat srackove prerobene T3 varia co je spiatocka do komunizmu ..a este vysokopodlazne a bez klimy ? ..no comment ..ti ktori tie briky vyberali v komisii co su za tento zlocin zodpovedny by som im najradsej krky povykrucal.. ? J&T mafia a smeracky tunel jak delo.. niekto sa spinavo nabalil z eurofondov.. verim ze to CAF len tak lahko nevzda a pozenie to ked bude treba hoc aj na europsky sud..
Reakcia na: dewj #44:
Zastavi,ak ozaj uvazuju o preruseni zakazky tak uz vcera bolo neskoro,kazda hodina je draha,max ked to zastavia v polovici,a potom povedia ze koli cca 15 elektrickam sa neoplati spekulovat,uvidime koncom leta asi .ktovie kolko sa toho vyrobilo
verim ze urad to zastavi a nejakym zazrakom vyhra CAF, elektricka 21.storocia !
Reakcia na: Yogi616 #41:
hlavne Zdenko Gebuľa už 15 rokov najprv ako primátor, potom predseda VÚC velice úspešne buduje košický IDS
Reakcia na: 110mat110 #39:
eurobus je sukromna firma, kraj si u nej iba objednava dopravu a preplaca zlavnene listky a stratu