DPMK vyhlásil verejné obstarávanie na 127 autobusov

DPMK chce nakúpiť štandardné, kĺbové, malokapacitné autobusy a elektrobusy za 28,4 mil. eur.

Dopravný podnik mesta Košice zverejnil dňa 3. mája 2013 vo Vestníku verejného obstarávania č. 86/2013 oznámenie o vyhlásení verejného obstarávaniaPredmetom zákazky je nákup nových autobusov pre potreby Dopravného podniku mesta Košice v nasledovnom množstve: 
  • celo nízkopodlažný mestský kĺbový autobus: 56 ks,
  • celo nízkopodlažný štandardný mestský autobus: 61 ks,
  • malokapacitný nízkopodlažný mestský autobus: 5 ks,
  • elektrobus: 5 ks.
Predpokladaná hodnota zákazky 28,4 mil. € bez DPH.  O víťazovi obstarávania rozhodne ekonomicky najvýhodnejšia ponuka, v ktorej sa budú hodnotiť kritériá s nasledujúcimi relatívnymi váhami:
  • Celková cena v EUR bez DPH. - 98
  • Prevádzkové náklady na spotrebu energie počas životnosti vozidiel. - 1
  • Prevádzkové náklady na emisie CO2, NOx, NMHC, tuhé častice počas životnosti vozidiel - 1

Týmto krokom pokračuje realizácia Stratégie stabilizácie a rozvoja DPMK, ktorú schválili poslanci mestského zastupiteľstva v decembri 2012. Po zverejnení oznámenia majú uchádzači možnosť vyžiadať si súťažné podklady, ktorých obsahom sú technické parametre a podmienky verejnej súťaže. Uchádzači musia v zákonnej lehote preukázať technickú a finančnú spôsobilosť. Súčasťou podmienok sú lehoty na vyžiadanie podkladov, na predkladanie ponúk a termín otvárania ponúk. Po kontrole a vyhodnotení ponúk prebehne elektronická aukcia. S víťazným uchádzačom bude uzatvorená kúpna zmluva. Proces verejného obstarávania by mal byť ukončený v priebehu júla 2013. Dodávka nových autobusov by mala byť zrealizovaná do 30. júla 2014. Nákup 127 autobusov bude financovaný formou dlhodobého investičného úveru. Proces verejného obstarávania pre DPMK, akciová spoločnosť zabezpečuje externá spoločnosť PRO - TENDER s.r.o, vybratá vo verejnej súťaži.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #40:
Áno, osobne to môžem potvrdiť. Tesne pred termínom stiahnutia súťažných podkladov bol zverejnený "dodatok" v ktorých sa výrobcovia pýtali okrem iného aj na to, či môže dodať autobusy aj inej dĺžky ako je v podmienkach. DPMK samozrejme vyhovel a zároveň upravil podmienečné miery. Takže okrem SOR-u sa (možno) zúčastnil aj Solaris. ?
Reakcia na: myslavcan #39:
Podľa nepotvrdených informácií sa podmienky upravovali práve na základe žiadosti Solarisu...
Reakcia na: afeno657 #37:
Takto to urcite nebude, teda v pripade Solarisu... Alpino je kratky ma len 8,6 metra a v podmienkach je 9,2 az 9,7... A ebus ma podmienky 10 - 10,5 metra takze Urbino 12 je dlhy... Takze jediny spravny vyrobca je SOR...
Reakcia na: Dispecer #35:
Až na to, že výluky začnú budúci rok a nevylúči sa celý úsek od NMM po Stanicu.
Tipujem to len na dve znacky (SOR, Solaris)

Solaris ma: celo nizkopodlazny klbovy autobus: Solaris Urbino 18
celo nizkopodlazny standardny autobus : Solaris Urbino 12
malokapacitny nizkopodlazny autobus : Solaris Alpino
elektrobus : Solaris Urbino 12 electric

Sor ma: SOR NB 18
SOR NB 12
SOR BN 9,5
SOR EBN 10,5
Reakcia na: Dispecer #35:
No na toto som zabudol, raz mi dakto spomínal že keď začnú výluky tak DPMK nebude mať dosť autobusov tak že sa nakúpia priebežne nové a na výluke dojazdia staré vraj. Niečo také ako keď Ikarusy jazdili na výluke pri radnici.
No, dnes som sa dočítal, že od konca roka sa začne s modernizáciou tratí vrámci 1. etapy KORIDu... Ak by chceli vylúčiť celú trať naraz, potom by ten vysoký počet kĺbových autobusov bol (aspoň podľa mňa) pochopiteľný... ?
Reakcia na: Kona #32:
ved hej...jednoznacne som za zachovanie trolejbusovej dopravy, radsej sa malo kupit menej busov a vrazit usetrene prachy do obnovy vozoveho parku trolejbusov, ale rozhodne nie rusit najekologickejsiu dopravu v meste.. ? v tomto ma DPMK neskutocne sklamalo a nasrali ma..keby to chcelo mesto napadnut a zablokovat,aby to volaako nepreslo.. naco nam bude tolko busov, uplne stacilo vymenit a vyradit stare karosy prip este stare novoplany, lenze oni co som pocul chcu rusit aj nizkopodlazne solarisy co je totalne blaznovstvo najvyssieho stupna a maximalne chore.. ?
Reakcia na: Kona #32:
Oni si nechcú priznať vlastnú chybu, tak sa radšej na všetky svetové strany tvária jak by sa nič nestalo ?
Reakcia na: stn35 #31:
Zbytočne to tu píšeš.
Po prvé: každý, kto sa o to zaujíma vie, že veľa výrobcov trolejbusov nie je,
po druhé: my s tým nič neurobíme,
a po tretie: Keď už by sa kupovali nové trolejbusy, tak už len dlhé, krátke dnes už nestačia.
Ja som DPMK stokrát písal tiež o tomto, ale vyhovorili sa na to, že trolejbusová doprava je u nás drahá a náročná na údržbu. Ešte som im dokonca vytýkal podplácanie, keď sa hovorilo o externom prevádzkovateľovi, ale len mi napísali, aby som vážil slová ?
trolejbusy by mohli vymenit za taketo solarisy http://www.skoda.cz/cs/produkty/trolejbusy/trolejbus-27-tr-solaris/ alebo kratke http://www.skoda.cz/cs/produkty/trolejbusy/trolejbus-26-tr-solaris/ prip sor-y http://www.skoda.cz/cs/produkty/trolejbusy/trolejbus-31-tr-sor/ nie len autobusy menit, trolejbusy by som rozhodne nerusil ale tiez treba obnovit vozovy park, nielen do bludu a zbytocne vela autobusov kupovat..
Reakcia na: Adamcool #28:
Ja si myslím, že je potrebné vyradiť tie najväčšie vraky a nie spolu s nimi aj lepšie vozy...
Reakcia na: Stapfel #27:
Tak to na 100 %, lebo ak som správne počítal, tak na vyradenie by bolo dokopy 25 klbákov (okrem Citelisov) a pri kúpe 56 to určite pôjde aj za trolejbusy...
Mňa skôr udivuje počet malých autobusov... len Karôs je toľko na vyradenie a kde sú Ikarusy, Novoplany a Solarisy?!
trolejbusy adios.... ?
už iba trolejbusy chýbajú ?
Reakcia na: Kona #22:
no ano, to som uz zistil v priebehu pisania prispevku, ale zabudol som tu vetu vymazat ? od pani vyhovorkyne som sa dozvedel ze 12m ale ta asi sutazne podklady necitala ?
Reakcia na: Kona #22:
Už som ich našiel 🙂
Reakcia na: Kona #22:
Sú tie súťažné podklady niekde zverejnené? Mohol by si tu prípadne dať link 🙂
Reakcia na: tbus #20:
12 metrové? V súťažných podkladoch bol údaj 10-10,5 metra ?
Reakcia na: tbus #20:
tbus nemajú. ?
Reakcia na: Kona #18:
Elektrobusy maju byt 12 metrove. Inac trojdverove midibusy ma napriklad DPB. A tie klbaky budu asi rezerva. Najblizsie roky sa nahle zisti, ze trolejbusy su v nevyhovujucom stave, EU na ne nebude chciet dat peniaze (pripadne bude, ale DPMK nebude chciet, lebo netreba), no a okamzite bude za ne moderna vonava nizkopodlazna nahrada. Najlepsie den pred volbami.
Reakcia na: Kona #18:
Figu borovú chcú zhusťovať. Mesto za chíľu nebude mať peniaze ani na udržiavanie súčasného stavu, nieto ešte na posilňovanie spojov.
Tak ako vidím tie súťažné podklady, tak to nahráva do karát SORu ? ? , keďže všetky busy musí dodať iba JEDEN výrobca..... A nebojte sa, nie je to tiež iba predpísaným počtom dverí ☺ Počet dverí nechali u klbáku MINIMÁLNE 4, u 12-metrového autobus MINIMÁLNE 3, ale u elektrobusu IBA 3 ❗
Divné je ale to, že u midibusu je predpísaný počet dverí MINIMÁLNE 3 ? Vyrába vôbec niekto také midibusy ? ❓
Inak midibusy majú byť dĺžky 9,2-9,7 metra a elektrobus 10-10,5 metra.
To len tak píšem, aby ste vedeli. Ale ja si myslím, že ten počet klbákov je buď práve na nahradenie skoro všetkých SU15-iek, lebo dnes už ani nemáme linky, na ktorých je potrebný stredne dlhý bus, alebo chcú na niektorých linkách zhustiť intervaly.
Reakcia na: 110mat110 #16:
nech pridu hoc aj SORy, ale nie na ukor trolejbusov...
Reakcia na: peto12 #15:
neviem, ci tu je dakto, kto pochybuje o soroch. Aj ked vacsina by chcela ine.

Z 932 je zbytocne robit troliky. Vacsina je v takom biednom stave, ze kupa noveho troliku by bola lacnejsia. A myslim, ze mesto s trolikmi dalej nepocita.
Kupia sory... Maju nizsiu spotrebu o asi 16% a robia aj ebus.... A k tym trolejbusom.. pozritee si galeriu co robia v Szegede, celkom cool... Kupit 10 Mercedesi alevo VDL a spravit ich na trolejbusy... ved to by mohli dat opravit B732 a prerobit ich...
Reakcia na: kvorka #12:
Áno, mesto radšej kúpi tzv. CNG "autobusy", ale do trolejbusov neinvestuje ani cent ?
Reakcia na: kvorka #12:
Trolejbus je neekologicky. A samozrejme, kedze trolejbusy koli peticii nebudu zrusne budu proste zrusene.

Viem, ze moje vety su nelogicke, ale odrazaju postup mesta.
ale žeby miesto 30 kĺbakov obstarali aspoň 15 kĺbových trolejbusov....to asi nikto tak neuvažuje
Reakcia na: Kona #8:
štandardný autobus = 12 m
Reakcia na: Kona #6:
Tých elektrobusov zas tak málo nie je...
Rampini - Siemens Alé EL (viď Viedeň)
Solaris Urbino 8,9 electric
Solaris Urbino 12 electric
(Rošero) Iveco First FCLLI EV (alebo tak nejak sa to volá)
Škoda H 12

Reakcia na: Kona #6:
Netreba zabúdať, že elektrobusy vyrába ešte aj Solaris - Solaris Urbino Electric v dĺžke 8,9 M aj 12 M
Reakcia na: tbus #4:
http://kosice.korzar.sme.sk/c/6732609/kosicky-dopravny-podnik-chysta-velky-nakup-autobusov.html

„Z technického hľadiska je vyhovujúci stav u 48, obstaraných v rokoch 2007 až 2010,“ - vychádza to presne na všetky Tedomy a Citelisy + ešte dva Firsty, teda potom podľa DPMK by ostalo iba 50 autobusov a (takmer) všetky ostatné (možno aj Solarisy) by sa vyradili.

Zaujímalo by ma ale, aké autobusy myslia pod pojmom "celo nízkopodlažný štandardný mestský autobus" - či 12 alebo 15 metrový ❓

Podľa mojich prečtov, by sa 56 novými kĺbovými autobusmi vyradili:
2ks Karosa C 744(určite),
4ks Karosa B 741(určite),
5ks Ikarus 435(určite),
11ks Karosa B 941(určite),

a keďže je druhý bod zákazky "celo nízkopodlažný štandardný mestský autobus", pri ktorom sa pravdepodobne jedná iba o 12 metrové autobusy, tak vyradenie:
35ks Solaris Urbino 15.

U druhého bodu zákazky je to komplikovanejšie. Nevieme či sa jedná iba o 12m alebo iba o 15 metrové vozidlá, alebo nebodaj 50 na 50. Predpokladajme, že sa jedná iba o 12-ky, tak teda vyradenie:
35ks Karosa B732+832,
5ks Ikarus 415 #5001 by zostala špeciálne na určenú linku ? ),
takmer všetky Karosy B932.

Nové elektrobusy a midibusy(ak sa teda o ne v treťom bode zákazky jedná), by nahradili prinajväčšom ešte desať 12metrových autobusov, ale o tom pochybujem.

Do prepočtu som nezarátal výcvikové, dielenské a špeciálne vozidlá.

Po novom potom budú teda v Košiciach iba Firsty, Citelisy, Tedomy, Urbino 18 a 12, možno urbino 15 a B952 a potom už len SOR klbáky, obyčajné, elektrobusy a midibusy ? ? ?
Reakcia na: Kona #6:
ak skutočne prídu elektrobusy je otázne, či bude všetkých 5 aj jazdiť, či z toho nakoniec nebudú iba nehnuteľnosti ?
Reakcia na: Citelis Maniak #1:
Záleží na tom, akej dĺžky budú tie elektrobusy. Pokiaľ viem, tak jediným výrobcom elektrobusov je SOR a ten vyrába 8 metrové a 10,5 metrové elektrobusy. Bolo vyrobených už asi 5 kusov (jeden v Poprade/jeden čas tu bol ako prezentačný/ a ďalšie štyri v Ostrave), všetky majú dĺžku 10,5 metra. Takže aké využitie u nás? Predovšetkým podľa kapacity, potom dĺžka linky a nakoniec intervaly linky.
PD - 22, viac liniek ma vážne fakt nenapadá;
VD - cez VD by mali väčšie využitie - 13, 16, 21, 24, 31, 34

Čísla liniek som dal len tak od buka do buka. V Poprade sa jediný elektrobus využíva hlavne na vysokohorské a rekreačné linky (bicykle, lyže...) v Ostrave neviem na aké náročné linky. 8 metrový elektrobus SOR neviem či je niekde v pravidelnej premávke a v evidencii.
Načo kupovať elektrobusy, keď tu máme (zatiaľ) fungujúcu trolejbusovú dopravu??? ?
Reakcia na: veteran #2:
mne sa nezda prave ten pocet 56 klbakov, vysokopodlaznych autobusov mame teraz na nahradenie okolo 25, ostatne su NP, tak ten zvysok bude fakt ako rezerva na 71 a 72 ?
Reakcia na: veteran #2:
Kapacita batérií by im nestačila, takže to nehrozí (výhľadovo línka ktorá nejazdí často a nemá dlhú trasu, alebo neurobí počas dňa veľa kolečiek).
Reakcia na: Citelis Maniak #1:
71 a 72 ?
zaujímalo by ma, že na aké linky by chceli nasadiť elektrobusy ?