Premávka historických vozidiel počas 19. ročníka osláv Dňa mesta Košice (1. & 5.5.2013)

Prvého mája sa na otvorenie detskej železnice odveziete historickým autobusom a električkou. Piateho mája budú historické električky a autobusy na Hlavnej ulici.

Otvorenie sezóny detskej železnice

V stredu, 1. mája 2013 o 09:00, sa v Čermeľskom údolí uskutoční otváracia jazda vláčikom ťahaným 129-ročnou parnou mašinkou Katka. DPMK v súvislosti s otvorením prevádzky detskej železnice mimoriadne vypraví:

  • historickú električku Ringhoffer #104 „Cassovia“, ktorá bude jazdiť v čase od 08:10 do 16:00 na trase linky 2 (Železničná stanica - Havlíčkova a späť) s odchodmi:
Staničné nám. ► Havlíčkova 08:10 09:02 10:02 11:02 12:02 13:02 14:02 15:02
Havlíčkova ► Staničné nám. 08:40 09:37 10:37 11:37 12:37 13:37 14:37 15:37
  • historický autobus Ikarus 280 #4082, ktorý bude jazdiť v čase od 08:00 do 16:00 na mimoriadnej linke 14A po trase Havlíčkova - Čermeľ - Alpinka a späť. Odchody z Havlíčkovej budú po príchode historickej električky.
  • Jazda historickou električkou a autobusom je zdarma.

Aj keď oficiálne otvorenie sezóny detskej železnice je 1. mája, detská železnica začína jazdiť už od soboty 27. apríla 2013.

Na linkách 14 a 29 budú 1. mája premávať kĺbové nízkopodlažné autobusy.

Cassovia Retro 2013

11. ročník medzinárodného stretnutia historických vozidiel sa uskutoční v nedeľu, 5. mája 2013, v čase od 10:30 do 15:30, na Hlavnej ulici pred Štátnym divadlom. Vystavených bude aj 5 historických vozidiel MHD, konkrétne električky Ringhoffer, Tatra - ČKD T1 a T2, a autobusy Ikarus 280 a Karosa ŠL11. Počas trvania výstavy budú k dispozícii aj vodiči, ktorí radi poskytnú informácie týkajúce sa vystavených vozidiel.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andreas.Papak #89:
Takže znova...
T I je opravená do posledného prevádzkového stavu v akom dojazdila v Ostrave.Dať ju do stavu po vyrobení je síce teoreticky možné,ale je to náročné z dôvodu neexistencie a nedosiahnuteľnosti pôvodného vybavenia interiéru/sedadlá,pokladňa,okná,detaily atď./ a taktiež modernizačných zásahov v exteriéri.Všetko by sa muselo vyrábať vo forme replík,čo je finančne veľmi nákladné /kusová výroba/ a celkový prínos rekonštrukcie by bol sporný.Preto bolo rozhodnuté ponechať posledný stav,voz je však originál košický č.203.
T I v pôvodnom stave má Ostrava/tá sa najviac podobá košickým.../,TM Brno/ex.Praha/,Muzeum MHD Praha Střešovice/2 ks/.

T II nie je dokončená.Interiér je v stave,v akom dojazdila v Ostrave/je to pôvodne Ostravská č.219/.Väčšina vybavenia interiéru bola získaná z Brna,takže už to "len" treba urobiť.
Reakcia na: Andreas.Papak #91:
Mali ich podľa teba nechať kvôli tejto chybičke krásy nadobro rozpadnúť, alebo čo?
Reakcia na: Dispecer #90:
Hm, to sú mi zvláštne historické opravy... ?
Reakcia na: Andreas.Papak #89:
Lebo v čase ich opravy pôvodné sedadlá neboli k dispozícii?
Prečo do tých historických T I , T II napchali sedadlá z T3 ? . Dík
Reakcia na: Kona #87:
Síce, fakt... ? Ale ako, pomaličky začínajú byť historickými všetky 15 Tr - o chvíľu už budú mať 20 rokov... ?
Reakcia na: Dispecer #86:
Toto je výstava historičákov, nie pološrotov ?
Ani Vario tam nebude, takže to máš jedno ?
Škoda, že akosi DPMK na trolejbusy "zabudol" a na Hlavnej nebude žiadny zástupca... A to práve dnes vyšla 1017 von...
Reakcia na: myslavcan #84:
na košické pomery je historicky vernejšie nechať vozidlo v ošarpanom stave ?
Reakcia na: Dispecer #83:
No lak 82jky chytil krásnu patinu ? ... Dnes to bola opäť ukážka ako si vážime naše "historické" stroje... krásne ladil ku Cassovii... Ešte že to zachránila T1tka, ktorá vyzerá oveľa lepšie ako väčšina prevádzkovaných T3, ale tak by mali vyzerať všetky historičáky, ako zo škatuľky...
No, z #4082 zjavne začína byť autentický historičák, či to len fotografie klamú? ?
Reakcia na: brika_513 #81:
na 2 premava aj t1 alebo t2
Vidím to tak, že v službe 2903 bude kĺbový solaris ?
Reakcia na: Tatranka #78:
Lepšie sa už slovenská povaha popisať asi ani neda, bazmeg ? ?
Reakcia na: Peter55 #73:
Máš recht!
Pokiaľ najvyšší manažment nepochopí,že aj históriou sa podnik pozitívne reprezentuje,tak my sa môžeme potrhať a zmôžeme akurát kulové...Naprd je,že sa každú chvíľu mení vedenie a to su samí "odborníci" na dopravu,ale to tu všetci tu vieme.

Spravny Slovak ma šedzec v karčme,slopac a nadavac na panoch a na šicko kolo sebe,lamentovac jaky je chudobny a zavidzec sušedovi... ?

Hej IK280 hnije na letisku tiež,ale to je súkromný majetok a ten je v našej rozvinutej kapitalistickej spoločnosti nedotknuteľný...Ktorý ako,koho ako,samozrejme ?
Reakcia na: baumy #76:
No práve "kauza" KVKV mi pripomína to,čo sa udialo pred cca 50timi rokmi so Štiavnickou Ančou ?
Je pravda,že od vtedy sa tam musela vymeniť celá generácia múzejníkov,ale myslenie zostalo...
Dakto si zrejme myslí,že vonku vystavené železničné vozidlá je to isté,ako vonku vystavené električky.Omyl!A ten omyl sa vypomstil už na troch vozoch,čo roky chátrali na Bardejovskej.Výsledok je jeden vrak,jeden opraviteľný vrak a jeden prácne opravený vrak.Stále mi napadá jedna veta od Ing.J.Kubáčka v tom zmysle,že my Slováci najprv všetko necháme zničiť a potom to draho a prácne opravujeme.Ak teda ešte je čo...

Reakcia na: Peter55 #73:
To je ten pristup. Na zapade to beru ako svoju povinnost, je to vizitka podniku ako k svojmu dedicstvu pristupuje.

Nechapem ako taky ludia vobec mozu viest muzeum, toboz technicke. Ked si vezmeme aky smutny osud postihol pod ich rukami aj povodnu parnu masinu z detskej zeleznice...niekto tam ma vazny problem s kolajovou dopravou zrejme.
Reakcia na: 110mat110 #74:
S vysokou pravdepodobnosťou bude 4082 premávať v nadväznosti na odchody DŽ.
Bol by som velmi rad, keby sa sem dali odjazdy (aspon priblizne)