Prekvapenie sa nekoná, záujem o prevádzkovanie MHD prejavili len SAD Zvolen a DPMBB.
V predĺženom termíne do 31. augusta 2020 dali ponuku na prevádzkovanie MHD v Banskej Bystrici jedine súčasní dopravcovia.
Dopravný podnik mesta Banská Bystrica ponúkol cenu 4,04 € bez DPH, maximálny priemerný vek trolejbusov 13 rokov a 3 "duálne" vozidlá. Pri predpokladanom rozsahu 1 113 000 km ročne by to znamenalo ročné náklady 4 496 520 € bez DPH (predpokladaná hodnota 1. časti zákazky bola 33 980 382,00 € bez DPH za 10 rokov).
SAD Zvolen ponúkol cenu 3,93 € bez DPH, maximálny priemerný vek autobusov 13 rokov a 34 nízkoemisných vozidiel. Pri predpokladanom rozsahu 2 575 000 km ročne by to znamenalo ročné náklady 10 119 750 € bez DPH (predpokladaná hodnota 2. časti zákazky bola 63 210 585,00 € bez DPH za 10 rokov).
Obe ponuky musia ešte prejsť overením splnenia podmienok. Členmi komisie sú aj známe mená prof. Ing. Jozef Gnap, PhD a Ing. Ľubomír Palčák.
petik
Horšie je to so zázemím na údržbu, ale to nie je v okolí nákladný dopravca okrem Apolotrans, s ktorým by sa dalo nájsť dočasné riešenie, kým sa nevybuduje nové zázemie?
Tieto cenové ponuky sú zároveň varovaním pre krajskú súťaž. Výsledky môžu byť nepríjemným prekvapením, preto by aj kraj mal začať uvažovať nad alternatívou vlastného krajského dopravného podniku.