Reakcia na: Andrej #6:
Ale to sa dialo postupne. To by bolo na dlhé vysvetľovanie. Bohužiaľ, dialo sa tak bežne. Vyraďovalo sa z kancelárie podľa ev.č a nie podľa reálneho technického stavu, ani podľa kilometrov či už celkových alebo po poslednej oprave. Tak sa stalo, že boli kedysi vyradené Karosy do č.1091, lebo tak vychádzali počty. Posledný voz z tejto série 1092 nebol vtedy vyradený. No a potom už ďalšie nové autobusy prichádzali v malých počtoch, 1092 nemohli vyradiť, dožil sa plynofikácie a nakoniec svojich súrodencov prežil o 16 rokov. Čiže autobusy do 1091 sa dožili 6 rokov, tento až 22! A rozdiel bol daný len tým ev. číslom, nie reálnym technickým stavom. Zober si, ako sa vyraďovali trolejbusy po dodávkach 30 a 31Tr. Vyradili sa 14 a 15Tr temer všetky naraz, bez ohľadu na poslednú prehliadku či dokonca GO v Zlineri. A ani sa nezohľadnil fakt, že mnohé mali 7-10 ročný nový skelet! Z električiek je známy prípad 7757 a mnohé ďalšie. To až teraz sa to začína normalizovať, že sa nerobia ďalšie stupne opráv na vozoch, ktoré sa plánujú vyradiť. Takže prepismi sa v minulosti zachraňovali staršie, ale technicky lepšie vozy.
Andrej