Dopravný podnik znižuje hlučnosť električkových tratí brúsením

V týchto dňoch môže byť počas nocí krátkodobo zvýšená hlučnosť v okolí niektorých električkových tratí z dôvodu ich údržby.

Bratislavský dopravný podnik v týchto dňoch realizuje znižovanie hlučnosti električkových tratí prostredníctvom brúsenia koľajníc. Ide o odstraňovanie tzv. vlnkovitosti hláv koľajníc a iných miestnych závad na koľajniciach, dôsledkom čoho bude prejazd električiek tichší. Brúsenie tratí prebieha v nočných hodinách, kedy nepremávajú električky. Nočné hodiny boli zvolené z dôvodu, aby nemuselo počas dňa prichádzať k výlukám električiek.

V druhom januárovom týždni sa realizovalo prebrúsenie zrekonštruovanej trate na Vajnorskej ulici medzi Tomášikovou a Bojnickou. Následne bude prebiehať brúsenie tratí v centre mesta (Obchodná, Americké nám., Námestie SNP, Kamenné nám., Hurbanovo nám., Štúrova a Špitálska ul.), pri západnom portáli tunela a na Karloveskej radiále v úseku Nad lúčkami - Borská s predpokladaným ukončením prác do 26. januára.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: titomi #29:
Keby si isiel po tej trati pred a po vybruseni, citil a pocul by si ten rozdiel
Reakcia na: titomi #29:
"Robiť prebrúsenie na nedávno rekonštruovanej trati mi príde síce trocha čudné, ale - je to nejaká forma údržby. Vďaka aj za to."
ako "normalna" frekvencia udrzby mi pride brusenie a (pri otvorenom zvrsku) podbijanie tak 1x za 1-2 roky pri takej intenzite prevadzky ako je v BA...
a ta trat je pokial viem prevadzkovana uz dlhsie ako ten rok-dva....

a ak je moj odhad nejako zasadne nespravny, rad sa necham niekym kompetentnym poucit....
Asi by sme mali byť spokojný, že stav nie je taký žalostný ako na vlakových tratiach.
Robiť prebrúsenie na nedávno rekonštruovanej trati mi príde síce trocha čudné, ale - je to nejaká forma údržby. Vďaka aj za to.
A inak správny komentár tu je - kedy dokončia ukončenú "rekonštrukciu" Vajnorskej radiály - je to naozaj čudný pohľad, nehovoriac o bezpečnosti. Takto vyzerá odovzdané dielo? 🤔
Reakcia na: Ma178rek #24:
Nikto presne nevie. Ale medzi faktory, ktoré vznik vlnkovitosti podporujú patria:
- jednotný typ vozidiel s identickými jazdnými vlastnosťami
- rovnaký rázvor podvozkov všetkých vozidiel
- rovnaká charakteristika prenášaných síl (rozjazd, výbeh, brzda) v tých istých úsekoch)

Aspoň tak som čítal.
Reakcia na: Ma178rek #22:
DPB nemá kapacitu robiť rekonštrukcie na skutočnú opravu blaťákov, to sa musí robiť dodávateľsky.
Reakcia na: Ma178rek #18:
To bola plus mínus oprava na úrovni rekonštrukcie Vajnorskej. Tiež sa odbagrovalo štrkové lôžko, zhutnil spodok a položila geotextília. Akurát sa položili pôvodné koľajové polia. Takáto rekonštrukcia sa oplatí robiť na dlhšie obdobie. Len tu všetci čakajú, že sa na Račianskej rozbehne nejaká veľkolepá modernizácia po vzore Karloveskej alebo Ružinovskej, s pevnou jazdnou dráhou a zatrávnením, lenže na niečo také nie sú a nebudú peniaze, keď sa tu majú realizovať aj nové električkové trate.
Inak som zvedavý kedy sa vrátia na Vajnorskú dokončiť ten už zrekonštruovaný úsek.
Zastávky, iba zasypané priecestia , obrubníky .. teraz pri trochu sneženia a malom šmyku sa ľahko môže auto dostať na trať..
Vlastné ako vznikajú vlnky na trati???
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Ja len pre istotu postýkrát zopakujem, že zrušenie mimoúrovňových križovatiek v Petržalke nemalo so šetrením nič spoločné. Postavila sa proti nim MČ pod vedením Bajana, ktorému sa zdalo, že podjazdy budú asociálne prostredie a on predsa už má zanedbaných podchodov v svojej mestskej časti dosť aj bez toho.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Tak najbližšie sa má robiť Ružinovská a Vajnorská, ale aj tak stav trati je nie že zlý, ale určite je to lepšie ako pred pár rokmi kde bolo neúrekom lokálnych obmedzení, pričom si myslím že DPB má veľa šikovných ľudí ktorí by stihli spraviť takéto zle úseky za vikend... Len nejsou money není údržba.. stále sa mohla spraviť technologická elektrická z T3, ktorá by bola brúska s niečím spojená (kľudne aj polievanie cez leto)
Nábrežie je dobrá vec len s nesprávnym načasovanim a zlými parametrami
Keby sa robí v roku 2020 keď začal covid tak by to bolo úplne iné ako nadávky by boli aj tak ale menej...
Snáď sa dožijeme rekonštrukcie nejakej lepšej aj keď Račianska mala rôzne menšie rekonštrukcie v "nedávnych" rokoch (hlavne od Vinohradov po Komisárky)
Reakcia na: Ma178rek #18:
Ja som už značne skeptický k rôznym "veľkým projektom". Už mi to pripadá ako s metrom. Proste RAZ bude nejaké FINÁLNE RIEŠENIE, tak dovtedy to nejako prežijeme. Robia sa projekty na takú modernizáciu, onakú modernizáciu, a trate sa nám zatiaľ sypú. Jediná ozajstná modernizácia - Karloveská - nie je práve ideálna. Duní to. Ja osobne nechápem obsesiu s pevnou jazdnou dráhou, je to brutálne drahé a keď sa to nahovno postaví, čo sa akože nahovno postavilo, tak to duní. O tých "kockatých" oblúkoch (napr. pod Lanfranconi) nehovoriac. A keď vidím, čo stavajú v Petržalke, tak mi fakt rozum stojí. Technologicky najdrahšie možné riešenie samotnej trate, ale ideme šetriť tak, že spravíme všade úrovňové priecestia, dokonca aj tam, kde bola už príprava na mimoúrovňové (investície - zemné práce, urobené pred desaťročiami, sa znehodnotili). Hlavne že sa šetrí na trolejovom vedení. V Karlovke vyliali betónu až až, ale aby tam natiahli reťazovku, ktorá tam patrí, tak to teda nie.

Vallov cyklopruh na nábreží nasral značnú časť voličskej základne, a než sa vôbec začne nejaká systémová modernizácia Račianskej obstarávať a nebodaj realizovať, tak už dávno nemusí byť v úrade a nahradí ho slizák typu Nesrovnal, ktorý všetko zastaví. Je fajn, že sa investuje do Krasňan (aj keď neviem prečo nemohli zrušiť alebo aspoň výrazne zmenšiť dvor a prekryť to celé), snáď sa dočká aj Jurák, kde sa už od jeho otvorenia iba hovorí o zakrytej stojanke. Ten investičný dlh je tu taký obrovský, firmy, ktoré sú schopné to stavať tiež nie sú len tak, a vôbec DPB schopný zabzpečiť náhradnú dopravu, že ináč ako "modelom" Vajnorská sa Račianska pri živote do "veľkej modernizácie" nedožije. Obávam sa, že dva letné mesiace nebudú dosť dlhé na to, aby sa to opravilo jednokoľajnými kúskami.

Situácia je zlá. Nebyť eurofondov, tak by sme to tu mohli fakt zabaliť. A skôr ako sa začne niečo robiť s Račianskou, budeme svedkami výstavby trate Pribinova - Košická - Miletičova a/alebo modernizácia Ružinovskej. Račianska proste musí ešte vydržať. Tak ako Vajnorská.
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
"spoje do Rače" môžu mať v rannej špičke pokojne asymetrický interval oproti smeru do mesta, aby tam vznikali lepšie diery.
Reakcia na: si #17:
Praktické riešenie jednokoľajnej prevádzky (ak by mala byť počas školského roka): nasadiť trojičky na linke 7 a 6 minútový interval (kapacita rovnaká ako s duplákmi a 4 minútach). Blbý preklad s linkou 3, ale iba v rannej špičke. Vzniku vláčikov 3+7, resp. 7+3. V jednokoľajnom úseku by mohol ísť daný vláčik spolu. Spoje do Rače by sa pozdržali, hlavne aby to "sypalo" smerom do mesta. V obratisku v Rači zamestnať "ťahačov", aby mohli vodiči aspoň trochu odpočívať.

Samozrejme, recyklovali by sa iba dobré železobetónové podvaly, nie zhnité drevené.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
Takáto rekonštrukcia sa robila v cca 2014 niekde medzi zastávkami Ursínyho a Pionierska kde cez víkend trať uzavretí a robili podložie .. myslím si že jediné takto by sme vedeli blaťáky opraviť s čo najmenším obmedzením ..
Ale tak verím že aj Račianska sa urobí čoskoro hoc vidím to tak že bude to bude akcia typu Vajnorská alebo až o 10 rokov cca
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
"položiť podvaly (tie sa môžu tiež recyklovať)"
na nemalej casti racianskej radialy boli pouzite drevene podvaly z ktorych mnohe uz ani nie su, na tych usekoch by zas bolo vhodne podoplnat nove (asi betonove); inac je to na usekoch kde zas blataky zatial velmi nie su....
a inac ano, najrozumnejsie by bolo riesit to po kratkych usekoch v jednokolajnej prevadzke, len teda sa to bude musiet dostatocne rozfragmentovat vzhladom na minimalne v spicke nevyhnutny husty interval vozidiel (zachovanie dopravnej kapacity) a kapacitne limitacie vyplyvajuce z jednokolajnej prevadzky...
Reakcia na: Polocan_8998 #14:
Nie, na odstránenie vlnkovitosti sa Schöling použiť nedá. Ale keby pravidelne jazdil, tak by vlnkovitosť nevznikla, resp. by sa jej vznik spomalil. V DPB si asi spočítali, že lacnejšie ako preventívne jazdy Schörlingu bude raz za čas objednať brúsenie dodávateľsky.
Reakcia na: ufo #7:
Emháďáci asi nepoznajú tak dobre železničiarskeho traťmajstra Mráza 😆.
Využijú aj Schörling? Viem že je to historické vozidlo ale aj tak keď už existuje…
Reakcia na: Viko #12:
Zjavne to dokážu. Detaily neviem.
Reakcia na: upravovač fotiek #10:
A ako ten zatrávnený otvorený zvršok Nemci udržiavajú? Pred každým podbitím vybagrujú vegetáciu?