Vlaky budú v okolí Hlavnej stanice jazdiť dočasne slimačím tempom.
Pre zlý stav koľajovej trate na bratislavskej Hlavnej stanici je od 9. novembra 2023 znížená rýchlosť vlakov na 10 km/h v obvode tejto stanice (úsek dlhý cca 2 km). Železničná spoločnosť Slovensko preto upozorňuje cestujúcich, že dotknuté vlaky liniek S20 S50 S60 R20 R50 a R60 môžu meškať kvôli zníženej rýchlosti okolo 5 až 10 minút. Odporúčame cestujúcim zohľadniť túto skutočnosť pri plánovaní ciest.
„Manažér železničnej infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), pracuje na čo najskoršom odstránení nevyhovujúceho stavu infraštruktúry, ktorý bol zistený po prejazde meracieho vlaku ŽSR. Po oprave železničného zvršku v bratislavskej hlavnej stanici budú vlaky jazdiť opäť bez obmedzení a meškaní," uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.
Vladimír
Nútene vystúpilo niekoľko stoviek cestujúcich najrôznejších národností, informáciu o možnosti pokračovania cesty nepodal nikto, a to ani osobne ani prostredníctvom informačného systému. Rozhorčený dav postupne samozisťovaním získal informáciu, že náhradná súprava do Hamburgu je vlastne pravidelné lokálne RE-čko s najbližším odchodom o 50 minút. Regionálnu jednotku si dav podmanil do posledného štvorcového metra (na ďalších staniciach súprava nepoberala). Zlatým klincom osláv nemeckej presnosti a spoľahlivosti bolo neskoršie oznámenie vlakového rozhlasu, že z dôvodu výlukových prác naše RE ukončí svoju jazdu v Neumünsteri a ak niekto chce ísť ďalej do Hamburgu, má si prestúpiť "na nejaký iný vlak".