Možné meškania vlakov v okolí Hlavnej stanice (od 9.11.2023)

Vlaky budú v okolí Hlavnej stanice jazdiť dočasne slimačím tempom.

Pre zlý stav koľajovej trate na bratislavskej Hlavnej stanici je od 9. novembra 2023 znížená rýchlosť vlakov na 10 km/h v obvode tejto stanice (úsek dlhý cca 2 km). Železničná spoločnosť Slovensko preto upozorňuje cestujúcich, že dotknuté vlaky liniek S20 S50 S60 R20 R50 a R60 môžu meškať kvôli zníženej rýchlosti okolo 5 až 10 minút. Odporúčame cestujúcim zohľadniť túto skutočnosť pri plánovaní ciest.

„Manažér železničnej infraštruktúry, Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), pracuje na čo najskoršom odstránení nevyhovujúceho stavu infraštruktúry, ktorý bol zistený po prejazde meracieho vlaku ŽSR. Po oprave železničného zvršku v bratislavskej hlavnej stanici budú vlaky jazdiť opäť bez obmedzení a meškaní," uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #56:
Ďakujem za upresnenie.
Reakcia na: Mhr1 #55:
Tá teória o upratovačke nie je úplne presná, aj keď sa s ňou pôvodne pracovalo. Príčinou nehody bolo že rušňovodič pri odchode na konci služby vozidlo nezabrzdil podľa predpisu a "držalo" len na "zastávkovej brzde" (pardón, neviem aký je oficiálny termín na dráhe). Upratovačka vozidlo upratala a pred odchodom zatvorila dvere, čím sa brzda deaktivovala a vlak rozbehol.
Reakcia na: Miro #54:
Ale záber je zo Stockholmu! Keď som na tejto trati bol naposledy, tak tento koncový úsek bol vo výluke, práve pre likvidáciu následkov nehody na fotke. Spôsobila to upratovačka súpravy, ktorá si to jednoducho chcela vyskúšať...
Reakcia na: 3pa3ck3 #32:
Nový TIOP rýchlo a lacno!
Reakcia na: S499.1023 #50:
Problém je, že sa netrápia ani pri vlakoch ktoré jazdia raz za hodinu. Prístup ÖBB je "nech si počkajú na ďalší". Kľudne aj hodinu niekde v prdelovici bez čakárne. A kľudne tam vhodia celú súpravu, aby stíhali obrat. Pri zlom počasí sa ľudia tlačili v podchode na perón, lebo to bolo jediné ako-tak bezpečné miesto. Počas covidu, bez náhubkov. Chlad, vlhko. Celú hodinu. Plačúce deti. ÖBB mali maximálne na saláme. Nebyť tam tiež, tak neverím, keby mi to niekto tvrdil.
Reakcia na: upravovač fotiek #43:
Na Ukrajine, rovnako ako v celom ex-ZSSR, sa hlavne kvôli brzde Matrosov na klasikách extrémne ležérne brzdí do zastávok. A keď sa potom objaví čosi modernejšieho so stupňovito odbrzditeľnou brzdou, tak sú časové rezervy jaxwiň.
Reakcia na: M@trixX #44:
Pri ich intervaloch sa prestupnými väzbami nejako extrémne trápiť nemusia.
Mam z tejto diskusie vlakovu beznadej 😞
Reakcia na: 810zssk #46:
...a reálne sa mešká 20-60 minút, alebo sa odriekajú vlaky alebo ojedinele nezastavujúce mimoriadne zastavujú (viď S60).
Reakcia na: 810zssk #46:
Tak u ŽSR by bolo treba prekopať aj celý koncept POTR. Je to prechodné tak to nezohľadníme v grafikone; oprava trvá mesiace až roky čiže všetko mešká. Načo mať CP ktorým sa dá riadiť, ľudia predsa dávno vedia, že si majú prirátať náhodnú hodnotu medzi 20 a 40 minútami 😃
Reakcia na: M@trixX #44:
Radšej hodinový posun s akou-takou istotou že prídem vtedy kedy je to avizované, než ŽSR hurá systém bez výlukových cestovných poriadkov, ktoré nahrádza oznam že vlak bude meškať 5 až 45 minút.
Reakcia na: M@trixX #44:
ÖBB dnes ráno neposlali REX8 do Bratislavy, vraj pre technickú poruchu. Len pred dvoma dňami skončila päťtýždňová výluka Marchegg - Schönfeld-Lassee a už sú problémy. Do práce som prišiel o hodinu neskôr. REX8 je najnespoľahlivejšie vlakové spojenie. Neprejde ani týždeň bez toho, aby nebolo zmenené radenie (menej vozňov), výrazné meškanie alebo odrieknutie vlaku. O tom, že je zriedkavé vidieť všetky dvere na súprave funkčné ani písať nemusím. Pri toaletách je skôr výnimkou, ak v nich tečie voda, keď si chce človek umyť ruky, aspoň v tých Rakúskych.
Reakcia na: S499.1023 #30:
Rakusko sa drzi jak drzi. Tiez maju nedostatok vozidiel, preplnene vlaky generuju meskanie na kazdej zastavke, prestupnymi vazbami sa netrapia, odrieknutia bez nahrady su na dennom poriadku a aj vyluky riesia "svojsky" - preco by vlak siel s +15, ked ho mozu vo vylukovom grafikone posunut o hodinu.
Reakcia na: S499.1023 #42:
Mňa fascinovala technika jazdy na Ukrajine, aspoň s "električkami". Plná jazda, rozbeh na 100 km/h, zhodenie z výkonu. Jazda výbehom kým rýchlosť klesla na 80 km/h. Plná jazda až do dosiahnutia rýchlosti 100 km/h, zhodenie z výkonu, atď. Postávanie v poliach bolo časté, ale nie dlhé. Vidieť nastupovať babušku s priviazaným kýblom k nohe, pomocou ktorého sa vôbec vytrepala do vozňa v akejsi zastávke "132. kilometer" uprostred ničoho a bez nástupiska, stojí za to. Následne spomínaný kýbel vytiahla na motúze do vozňa. Musím pochváliť skvelý palubný servis, každých pár zastávok sa cez súpravu predieral predavač zmrzliny, čo sme v lete mimoriadne ocenili.
Reakcia na: Vladimír #41:
Ale daňou za to sú tie neustále postávania v poliach.
Reakcia na: 6503 #40:
Všeobecne to určite neplatí. Napr. na Ukrajine som v živote nezažil ani len 5-minútové meškanie vlaku, a to som tam prejazdil tisíce km.
Cim to je, ze vlaky (ako citam, tak vseobecne) tak strasne meskaju?
Reakcia na: david11 #38:
Buď rád, že vôbec nejaká náhrada je. Francúzi robia srandy typu cezhraničný vlak Lille-Tournai otočiť už u seba, aby obratový spoj nemal škaredú štatistiku meškania... A že niekto spoza hranice možno chcel chytiť v Lille TGV, nimi nehne. (Ale všetka česť, prenocovanie uhradili).
Reakcia na: Vladimír #35:
Toto sa deje bežne na EC do Pešti. Vlak ukončí svoju jazdu v Szobe pre veľké meškanie. Náhradný vlak je bežný OS do Pešti. Opačným smerom sa zase často čaká na rušnovodiča v Štúrove z meškajúceho oproti idúceho EC.