DPB ukončí prevádzku trolejbusov Škoda 15 TrM (5.11.2023)

O niekoľko dní sa definitívne uzavrie kapitola vysokopodlažných trolejbusov v bratislavskej MHD.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) sa v nedeľu 5. novembra 2023 definitívne rozlúči s prevádzkou trolejbusov Škoda 15 Tr. V tento deň DPB vypraví posledné vozidlá na príležitostnú linku 212 na jej pôvodnej trase od bývalej Vojenskej nemocnice (dnes konečná Červený most) cez Kramáre, Hodžovo námestie, Americké námestie a Záhradnícku k bývalému Zimnému štadiónu (dnes Tipos aréna).

Mimoriadna linka 212 s trolejbusmi Škoda 15 TrM bude premávať v čase od 10. do 16. hodiny v intervale 15 minút. Na trase obslúži všetky zastávky a cestujúcich budú trolejbusy na tejto linke prepravovať bezplatne.

Centrom rozlúčky s týmito trolejbusmi bude obratisko Červený most, kde bude mať DPB aj stánok s propagačnými materiálmi a limitovanou edíciou tričiek a plagátov vyrobených špeciálne pre túto rozlúčku. Súčasťou programu bude aj trolejbusové prekvapenie o 20:10 na Hodžovom námestí.

Kĺbové československé trolejbusy Škoda 15 Tr premávali v uliciach Bratislavy od júna 1990, kedy sa do premávky zaradilo prvých 11 vozidiel tohto typu. Spolu s trolejbusmi Škoda Sanos premávali na najvyťaženejších trolejbusových linkách medzi centrom mesta a sídliskom Dolné hony, resp. nemocnicou na Kramároch. V roku 1998 sa do premávky zaradil aj modernizovaný typ Škoda 15 TrM, ktorý cestujúcim ponúkol o niečo vyšší komfort. V tom istom roku zároveň dojazdili posledné kĺbové Sanosy a tak sa trolejbusy Škoda 15 Tr(M) na niekoľko rokov stali jediným typom kĺbového trolejbusu v uliciach hlavného mesta. Posledná séria nových trolejbusov Škoda 15 TrM sa zaradila do premávky začiatkom roka 2003. Spolu sa od roku 1990 zakúpilo 38 trolejbusov Škoda 15 Tr(M), pričom jeden v roku 2001 pre technickú závadu zhorel.

Pre nedostatok financií sa potrebná obnova vozidlového parku kĺbových trolejbusov odkladala a tak sa postupne trolejbusom Škoda 15 Tr(M) životnosť predlžovala generálnymi opravami, ktoré sa realizovali až do roku 2013. Pre akútny nedostatok kĺbových trolejbusov na pokrytie výpravy boli v roku 2010 ešte zakúpené dve jazdené vozidlá pôvodom z Českej republiky a v roku 2013 na krátku dobu prenajaté ďalšie štyri jazdené trolejbusy Škoda 15 TrM. Až možnosť čerpania eurofondov umožnila v rokoch 2014 a 2015 bratislavskému dopravnému podniku takmer úplne obnoviť trolejbusový vozidlový park, čo znamenalo rýchly koniec väčšiny trolejbusov Škoda 15 Tr(M), ktoré v pravidelnej premávke na denných linkách dojazdili v závere januára 2016, hoci mnohé boli len krátko po generálnej oprave. Niektoré vozidlá sa následne podarilo predať a prevádzka štyroch trolejbusov Škoda 15 Tr od decembra 2016 pokračovala v ukrajinskom meste Černovice. V lete 2016 sa pre niektoré trolejbusy Škoda 15 TrM našlo využitie na nočných linkách N44 N47 a N72, na ktoré boli vypravované počas noci pred voľným dňom, od roku 2020 celotýždenne. Počas dňa sa na bežných linkách objavili už len veľmi sporadicky, naposledy v januári 2020, väčšina cestujúcich sa tak s týmito trolejbusmi na linkách nestretla už mnoho rokov.

Ukončenie prevádzky posledných trolejbusov typu Škoda 15 TrM súvisí s dodávku nových moderných nízkopodlažných trolejbusov, pre ktoré dopravca potrebuje uvoľniť miesto vo svojich vozovniach. Po 33 rokoch sa tak éra kĺbových trolejbusov Škoda 15 Tr(M) ukončí symbolickou rozlúčkovou jazdou. V budúcnosti by tento čisto škodovácky typ kĺbového trolejbusu mohlo v zbierke historických vozidiel DPB reprezentovať vozidlo Škoda 15 TrM #6617 z roku 1997, ak sa niekedy nájdu peniažky na dokončenie jeho renovácie.

Zvyšujúci sa význam ekologickej trolejbusovej dopravy v Bratislave môžme vidieť na rastúcom počte nasadzovaných veľkokapacitných vozidiel. Kým v začiatkoch prevádzky trolejbusov Škoda 15 Tr bola v roku 1993 špičková výprava 20 kĺbových trolejbusov na dvoch linkách, o 10 rokov neskôr, v roku 2003, už na troch linkách premávalo v špičke pracovného dňa 30 kĺbových trolejbusov. Po dočasnej kríze v roku 2013, kedy pre nedostatok kĺbových trolejbusov prevzali výkony na linke 202 autobusy, sa situácia opäť otočila a v roku 2023 pokrýva prepravné nároky v špičke spolu 52 kĺbových trolejbusov na piatich linkách. Po sprevádzkovaní 39 nových kĺbových a dvojkĺbových trolejbusov sa výprava veľkokapacitných trolejbusov ešte zvýši, keďže dopravca bude mať vo svojom vozidlovom parku už viac ako stovku takýchto trolejbusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je niekto v obraze kto vie v akom štádiu je 6617 momentálne? Je nejaká šanca že bude dokončená v najbližších 15 rokoch?
Reakcia na: Zollty #101:
Z FB DPB:

"Symbolicky svoje posledné kilometre preto odjazdia 5.11.2023 na trase z Búdkovej na Kolibu. Jeden z trolejbusov vypravíme na prvý odchod nočnej služby s odchodom zo zastávky Depo Hroboňova o 19:21 a z Koliby o 20:02. Po predaní žezla novším bratom na zastávke Hodžovo námestie sa trolejbus 15TrM poslednýkrát aj s cestujúcimi odoberie späť do Depa Hroboňova cez Hroboňovu ulicu. Touto jazdou sa pravidelná premávka trolejbusov 15Tr v Bratislave po dlhých 33 rokoch uzavrie. "
Budú brať ľudí teraz večer aj z Vozovne Hroboňova?
Reakcia na: upravovač fotiek #99:
Super fotky! 😊 👍
Dnes som spravil pár fotiek s mojim veteránom. Skvelá akcia v podaní DPB. Hoci sú 15TrM mladšie, 14Tr je dobové vozidlo (6278 je o 5 rokov mladšia ako moja Škoda 130L).
Inak mozno si to malokto uvedomuje, ale konci jedna velka era - era najdlhsie premavajucich trolejbusov v historii Bratislavy. Ked vezmeme, ze 14Tr a 15Tr su de facto jedna modelova rada, tak vydrzali v premavke 41 rokov. Tieto trolejbusy su rovnakou legendou ako Tatra CKD T3, Ikarus 280, ci Karosa 7xx. 👍
Nemôže byť večer, prekvapením TNS 12, keďže je tu prvá a verejnosti, predstavená ešte nebola? To mi iba, tak napadlo. 😉
Už je jasné, že 6278 zostáva tak ako bola.
Reakcia na: Urbanway 2423 #94:
To podla mna nie lebo 27 Tr uz pre verejnost nie je prekvapenie. Bude to nieco ine.
Reakcia na: 3pa3ck3 #92:
V komentároch pod #6908 niekto písal, že je ešte len v cca polovici testovania bez cestujúcich, takže prekvapenie asi bude nasadenie 27Tr na nočné linky, ako som písal tu:
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=248171#248171
Reakcia na: Andrej #90:
Ak by šlo len o statickú ukážku, stále je v zálohe TNS 12, ten sa zatiaľ objavil iba na fotografiách z vozovne
Reakcia na: 6503 #89:
Má už dvojklbák najazdených dostatok kilometrov, aby mohol jazdiť s cestujúcimi?
Reakcia na: upravovač fotiek #86:
Ak bude 6278, tak určite nie v pôvodnom laku. To bude predsa 6207.
Reakcia na: 6503 #87:
Dvojklbak už bol prezentovaný 2x - 4 septembra, a potom ešte počas DOD.
Reakcia na: 810zssk #88:
Mozno tam bude pristavenych viac novych vozidiel na ukazku. Mozno 2-klbak nepojde hore, mozno pojde 27Tr. Ktovie. Ale ocakavam taketo nieco. Proste prezentacia novych vozidiel verejnosti.
Reakcia na: 6503 #87:
Dosť by ma prekvapilo keby na 44/51 alebo /52 vypravili dvojklbák. Podľa mňa to bude nanajvýš Solaris.
Reakcia na: 3pa3ck3 #85:
Od zaciatku pisem, ze "prekvapenie" bude dvojklbak. Na druhej strane, dobre - pre nas z IMHD to nie je ziadne prekvapko, ale vacsina ludi ani nevie ze take vozidlo v BA je. Pre tych to bude.
Reakcia na: 3pa3ck3 #85:
Dalo sa čakať. Nádej umiera posledná, želal by som si 6278 v pôvodnom červeno-krémovom nátere. Nech sa zaradí medzi 15TrMky.
Obr. 1: Prekvapenie prezradené?
Obr. 2: Napokon DPB otvorene priznal, že vypravovanie starých trolejbusov na pravidelné linky bolo šotoatrakciou

Zdroj: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0Y5sTvi2ksEZjy6ez4y9LKjUTjZw1Sjq5SrbNeTdTHM4HQbjQDWqR2jcXTmcRdyWrl&id=100064650431307
Reakcia na: martin6310 #83:
#8344 by nemohla robiť námrazovky, keď je to meracie vozidlo?
Netreba zabúdať aj na námrazovky. 6207 tam asi nedajú😄 Aj preto (aspoň zatiaľ) 6278
Reakcia na: Solider #81:
Možno by sa mohli 14 a 15Tr(M) brať ako jeden typ. #6207 by bola v pôvodnom stave, #6617 v stave z roku 2000 a potom možno nejaký trolejbus v červenom nátere.
Reakcia na: Andrej #80:
Myslel som dve 14 Tr – 6207 a 8144. Nevidím reálne, že tu budú tri prevádzkové 14 Tr. Netuším, aká je teraz aktuálna predstava, ale mne by dávalo zmysel mať 6207 v stave po dodaní a 8144 v stave „rok 2000“, čiže po prelakovaní do červeno-bielo-tmavošedého náteru s predným štvorcovým držiakom pre žlté tabuľky a s pôvodným interiérom.

To je ako pri električkách, jednoducho nie je to ani finančne utiahnuteľné, aby tu bol typ s takými displejmi, s takými zberačmi, ďalší voz s takou podlahou, a nakoniec tu bude desať električiek a z toho každá v žalostnom stave, lebo na nič nebudú peniaze.
Reakcia na: Solider #79:
Vraj majú byť obe.

https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/2/Dispe%C4%8Dersk%C3%A9-f%C3%B3rum?dfpi=176149#176149

Avšak sa obávam, že najbližších 10 rokov do ulíc nevyjdú, keďže pri súčasnom tempe mi skôr príde reálne, že o rok tu už nebude vôbec žiadna MHD. V rámci šetrenia. 🙃
Reakcia na: Andrej #78:
To som si všimol, avšak väčší zmysel ako historické vozidlo má 8144 so zachovalejším interiérom a menším počtom najazdených kilometrov. Teda ak by mali byť zachované dve 14 Tr ako historické.
Reakcia na: Solider #71:
6278 je uvedená vo vozidlovom katalógu ako historická.
Reakcia na: Mhr1 #73:
Myslel som, že novými tramvajami nahradia GT8 ešte zo 60. rokov, ale vyzerá to, že pôjdu preč K2YU. Zjavne majú viac rozumu ako v Bratislave, keď vyraďujú vozidlá pre nízku kapacitu. Stále som rozladený z toho, že T3G majú končiť skôr ako K2S.
Reakcia na: upravovač fotiek #68:
Ja by som bol tiež za zachovanie niektorej z novostavieb. Typ je to rovnaký, dvere typickejšie a naviac tu bude ešte pár rokov jazdiť, takže odpadnú zatiaľ starosti, kam s ňou. A keďže sú o > 35 rokov mladšie, mali by byť v lepšom stave. A keďže máme už 317, nevidím zmysel v zachovaní 2 vozov z rovnakej série. Skôr by ma potešila 7086.
Reakcia na: upravovač fotiek #65:
Hej. Je to 314-ka, len papiere má zo 7066. Inak o 7102 sa kedysi dávno, krátko po vyrobení, hovorilo, že to bola najmenej kvalitná GO.
Reakcia na: upravovač fotiek #63:
Sarajevo práve objednalo nové NP električky od Stadleru, pochybujem, že by mali o VP električky záujem. Maximálne Ukrajina, ale to by museli vymeniť podvozky - a stredné na novo vyrobiť, alebo v Ľvove zrekonštruovať trate, lebo naše električky sú o 30 cm širšie. Písalo sa o Vinici, ale tam netuším, akú majú vzdialenosť medzi koľajami, resp. či tam majú jednokoľajky, kde by to nevadilo.
Reakcia na: Solider #71:
Zatiaľ sa zachovala, nikde som nenapísal, že tu bude navždy.
Reakcia na: mirec240 #66:
A kde berieš istotu, že sa 6278 zachová?
Reakcia na: Andrej #69:
Ja budem vďačný, ak sa pre 6278 a 6635 nájde aj miesto aspoň v areáli DPB, kde ich nerozkradnú. Kľudne môžu stáť aj vonku. Pod strechu je nutné dať hlavne to, čo si naozaj chceme nechať dlhodobo. Vozy, ktoré mienime humpľovať, prežijú aj vonku. Najmä ak sú pojazdné. Aspoň raz za mesiach ich poposúvať, nech sa prebehnú, aj keby to malo byť iba na otočku z vozovne na Patrónku a späť.
Reakcia na: mirec240 #66:
Už neviem odkiaľ som to počul, ale bol som v tom že 7103 po prehliadke už není to čo raz bola a preto sa plánovalo zachovanie 7102 namiesto nej. Keď teraz neviem kde som to počul tak samozrejme neviem či je to vôbec pravda 😁

To zachovanie červenej Mky je super správa. Len dúfam že pre ňu a 6278 majú zázemie v interiéri aby sa nemusel opakovať príbeh 6617 ak sa raz nájdu peniaze na tú retrolinku.
Reakcia na: mirec240 #66:
Ja by som neprotestoval, ak by sa zachovala miesto 7103 nejaká novostavba K2S so skladacími dverami. Vzhľadovo je to typická K2S, platňových bolo iba prvých 6 kusov. Ale je mi to jedno aká K2S sa odloží.
Reakcia na: upravovač fotiek #65:
Na rozlúčku (212) zrejme pošlú 6635-38.
Reakcia na: Andrej #64:
S jednou 15TrM po GO sa vraj ešte počíta na príležitostných jazdách (tak ako sa zachovala 6278) a o zachovaní 7102 som nikdy nepočul, vždy sa hovorilo o 7103, teda aj to nie na oficiálnej úrovni, takže neviem či je v pláne jej zachovanie.
Reakcia na: Andrej #64:
Tak už vieme ktorá 15TrM bude na rozlúčke. Historická K2S má byť 7103. Je z rovnakej série ako historická K2 317.
Reakcia na: Viliam22 #62:
Zaujímavé že 6635 na tom zozname nie je.

Tiež ma zaujalo že 7102 na tom zozname je. Špekulovalo sa že práve tá mala zostať ako historičák. Počíta sa teda so 7103?
Reakcia na: Viliam22 #62:
Dúfam, že K2S kúpi Sarajevo - nie je to zlá cena, a trolejbusy pôjdu na Ukrajinu. Snáď neskončia v šrote. Neviem či je Minimálna výška kúpnej ceny v EUR bez DPH suma, za ktorú tie vozy vykúpi šrotovacia firma. Lebo ak ich DPB nepredá a pôjdu do šrotu, bude to škoda.
Reakcia na: TeBeCe #60:
To bude nejaká kačica.
Jaj pardon, to este len bude, ja som myslel ze to bolo minulu nedelu 🙂
Viete niekto ake bolo to prekvapenie? Bol tam 3-clankovy trolejbus? 🙂
Reakcia na: Andrej #55:
Nakoniec bude prekvapenie predstavenie ďalšieho cyklopruhu, ktorý vznikne na úkor BUS pruhu na Štefánikovej.
Reakcia na: ES499.0001 #53:
V nijakom, je v takom stave, v akom dorazila, nie sú ľudia ani peniaze...
Reakcia na: 07017412 17327 C #54:
Prvý kus do 5.11 určite nebude pripravený do premávky, takže maximálne by ho mohli prezentovať. Lenže ak všetci o ňom už vieme, a navyše sa s ním DPB chválil na sociálnych sieťach, tak to vôbec nie je prekvapenie.
Reakcia na: 6503 #8:
podľa mňa to bude toto:

https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/1036/SOR-TNS-12
Už prišiel prvý kus🤔
Reakcia na: trolejbus6207 #45:
V akom stave je rekonštrukcia Tatry T 400 #9368? Už ubehlo 6 rokov od jej nájdenia a stále nie sú žiadne informácie o jej stave.
Reakcia na: ES499.0001 #44:
Ale hybaj. To chceš Oerlikon modernizovať na Oerlikon-M? 😅
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
Švajčiari sú v tom nevinne. Oni ten trolejbus iba vyrobili.
Reakcia na: trolejbus6207 #43:
Aj keby stykačová výzbroj 9Tr bola (z Brna), nezmestí sa tam a ani ju nepotrebujeme. Spojazdenie Oerlikonu je beh na dlhú trať. Aj keby ti spadli z neba všetky súčiastky, bez dokumentácie to bude minimálne 2 roky, než sa spojazdní.
Reakcia na: S499.1023 #48:
Švajčiari to nebrzdili. To je teraz už jedno.
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
Prístup Švajčiarov je stále rovnaký, to len my si ich priveľmi idealizujeme.
Reakcia na: trolejbus6207 #45:
Však cvakanie sa dá emulovať a keď dajú poriadne vybehaný zadávací potenciometer, tak aj prískokovitý rozjazd bude.
Škoda že už nebudú jazdiť. 😞
Reakcia na: ES499.0001 #44:
To by bola zvrhlosť 🙂
Reakcia na: trolejbus6207 #43:
A čo tak výzbroj z 14/15 Tr alebo novších trolejbusov? Síce by to pôsobilo divne ale aspoň by mohol jazdiť.
Reakcia na: ES499.0001 #42:
Neviem, ak ma pamäť neklame, tak tu niekto (žeby Upravovač fotiek?) písal, že výzbroj z 9Tr sa do neho nezmestí. Aj keby to bolo možné, tak by Kremienok do takejto varianty určite nešiel. A v princípe ani nie je k dispozícii, v 91-om sa všetko zlikvidovalo
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
Uvažovalo sa aj o inštalácii inej výzbroje ako pôvednej?
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Obávam sa, že na výzbroj Oerlikona môžeme pri terajšom prístupe Švajčiarov s kľudom zabudnúť...
Reakcia na: Urbanway 2423 #31:
Táto informácia je v karte vozidla minimálne od septembra, a myslím si že ju asi doplnili keď objavili že 6617 nie je novostavba v júli:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/703/Opraven%C3%BD-trolejbus-6617-u%C5%BE-pri%C5%A1iel?text=6617

Neviem či je rozumné dúfať že 6617 konečne dokončili, ale určite si myslím že to bude dačo historické. Ak nie trolejbusové, tak autobusové. Okrem 2881 nikto nevedel že hocijaký historický voz z posledných 10 rokov bol dokončený, a v niektorých prípadoch sme ani nevedeli že sa na na nich pracovalo (napr 275). Všetci vieme, že nové Solarisy tu sú, a o chvíľu budú jazdiť, takže by z nich bolo o ničom prekvapenie. A ak večer nie je vhodný čas na predstavenie HV, tak určite nie je vhodný ani na predstavenie nového voza, lebo u bežných smrteľníkov je ešte menší podiel ľudí, ktorí vedia fotiť v noci, než u šotodetí. Ani si nemyslím, že by sme z toho textu v článku, že 6617 by mala v budúcnosti byť HV ak nájdu peniaze, mali dačo chápať, lebo ak by som mal pripravené HV ako prekvapko, tak sa určite s tým nechválim, že len čakám na dobrú príležitosť aby som ho predstavil verejnosti.

Čokoľvek to nakoniec bude, dúfam že 6617 bude dokončená čo najrýchlejšie. Ten voz chcem odfotiť už 10 rokov bez šťastia. ☹️ na rozlúčke bohužiaľ nebudem mať príležitosť byť takže pre mňa by historická 15 TrM bola pekná kompenzácia. 😁
Reakcia na: ES499.0001 #38:
T400 budeme radi, ak sa ju raz podarí dať do stavu, v ktorom je dnes Oerlikon. A čo sa toho týka, tak s výzborjou ho ukázať môžu, ak by chceli. Len neviem kde chcú tú výzbroj ukázať. Možno v presklenej maringotke. 😆
Reakcia na: upravovač fotiek #35:
Možno sa ako tak podarilo opraviť Tatru T 400 #9368, prekvapením môže byť aj Oerlikon #80 s výzbrojou. Avšak veľmi pochybujem o oboch možnostiach.
Reakcia na: Viko #32:
Odkiaľ by ju mal, keď ten typ nešiel okolo SK ani náhodou...
Reakcia na: Thomas55 #34:
Áno, je
Reakcia na: Thomas55 #34:
Neviem. Možno bude prekvapenie Škoda 27Tr. Alebo nás DPB prekvapí trolisorom.
Reakcia na: upravovač fotiek #33:
6278 je stále v prevádzkyschopnom stave ?
Reakcia na: Dadino #26:
Čím už môže DPB prekvapiť? 6617 to nebude. Možno sa ukáže jedna 9Tr, o Sanose pochybujem. Možno ukážu 6278 v pôvodnom laku, to by bolo prekvapenie. No uvidíme.
Reakcia na: Petto #30:
22Tr pravdepodobne ani nemá schválenie na premávku po dráhach na Slovensku, ale Brno ju predalo ako funkčnú.
Reakcia na: Petto #30:
Zdá sa mi to, alebo sa len pred pár dňami v karte #6617 objavilo toto "Renovácia do pôvodného stavu v dielňach DPB (prebieha)," čo by v znamenalo, že prekvapením bude možno práve ona. 🙂
Reakcia na: mirec240 #27:
22 Tr by bol gol ale to by na 99,99 nebolo pojazdne a uz by to niekto vysnoril, ze ju rekonstruuju. Verim tej 6617 s ktorou sa uvazovalo.
Reakcia na: 6503 #28:
3605 z DPMB - https://seznam-autobusu.cz/vuz/4722
Reakcia na: mirec240 #27:
Aka 22Tr je v TO a co tam robi??
Reakcia na: Dadino #26:
Alebo dotiahnu 22Tr z Topoľčian 😁 😁 to by teda dosť prekvapilo aj mňa.

Osobne si myslím, že na večernú 44 pôjdu ešte 15TrM a na Hodžku bude krátka spoločná fotozastávka s "prekvapením". Veď uvidíme...
Reakcia na: Petto #24:
Sú dve možnosti. Buď dotiahli 6617 do nejakého historicko pojazdného stavu alebo TNS ale možno budeme prekvapený lebo v oboch variantách je niečo čo mi to zároveň aj neguje. 😃 Takže uvidíme.
Na stránke dpb sú aj CP. Paradoxne na mňa vyskočili na českej stránke😅
Nebude prekvapenie nahodou novy SOR TNS12 ?
Reakcia na: TomJ #2:
Podľa FB DPB pôjde v smere do centra cez Záhorácku.
Reakcia na: 810zssk #15:
Šotodeti sa eše nenaučili fotiť v zhoršených svetelných podmienkach 😀
Reakcia na: TomJ #19:
Keď som chodil na strednú tak cestou domov do DNV išla aj L21 ešte ďalej...proste vodič nezišiel z dialnice a bafkal si ďalej...ludia v panike vyvolávali a dispečéri ho zastavili až pred Lozornom 🤣 nafúkal 1,8 promile 🙈
Reakcia na: mirec240 #11:
Dočkáme sa možno jubilejnej desaťmilióntej nočnej fotky pri hrade 🤣
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
Len aby do toho niekto na Patrónke nenastúpil v domnení, že to ide do Stupavy. 😁
Zmestia sa tam tie vozy, keď tam budú prestávkovať bežné L42 a 47?

Nebude prekvapenie náhodou jazda po všetkých trolejbusových tratiach? Ak by boli nasadné na L44, tak tá odchádza smer Búdková o 20:11 a 20:41 a prekvapko má byť od 20:10.
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
Som si celkom istý že cestujúcich čo nastúpia do bezplatného trolejbusu s IDS lístkom nikto nevyhodí.
Inak nebude cestujúcich mýliť, keď táto mimoriadna linka bude mať klasické trojmiestne IDS číslo, avšak na nej nebude platiť IDS tarifa?
Reakcia na: mirec240 #11:
Mne je inak ľúto že šotoakcie sa stále robia iba v relatívne skorých hodinách (aj táto rozlúčka má končiť už o 16.). Môj veľký sen je nejaká nočná šotoakcia, napr. mohla byť v 2017 pri príležitosti 10 rokov nočákovej reformy. Vypraviť pár historičákov na bývalé 5xx linky by bola celkom zábava 🙂
Reakcia na: J1457 #13:
len by bolo dobre tie vozidla aspon uskladnit pod strechou, aby potom ked budu vzacnejsie nebolo potrebne na nich takmer vsetko nakladne vymenit....
Reakcia na: mirec240 #12:
Aj šotouši by sa mali v tomto meste konečne uskromniť. Za posledné roky mali zábavy oveľa viac, než je udržateľné. Dostanú peknú a bohatú rozlúčku, treba na tie vozidlá potom aj trocha zabudnúť a počkať si, než budú vzácnejšie.
Reakcia na: Andrej #9:
Viem že by si rád videl opravenú 6617, ale keďže sa v texte spomína "ak sa niekedy nájdu peniaze na dokončenie renovácie", tak si nemyslím, že sa tak skoro dočkáme. Ja by som rád videl v blízkej budúcnosti 8144, ktorá by bola dobrou dočasnou náhradou, kým bude hotová 6207. Myslím že by s ňou nemalo byť viac práce ako napr s 1710 (ktorá je navyše dosť poruchová) a keď sa rozhadzovali peniaze na hlúposti (napr. asistenti prepravy), tak verím, že aj v dnešnej dobe by sa peniaze na prelakovanie a doplnenie kabíny vodiča z inej 14Tr našli...
Reakcia na: 6503 #10:
Niekto si zase bude robiť verejnú "nočnú" fotojazdu 😁 fotky pred hradom, na Kolibe s panorámou mesta a pod. Tak ako to bolo s Karosami po rozlúčke alebo s Otokarmi v prvý deň premávky. Ak to bude 44/51, tak "prekvapko" pôjde zjavne z Trnávky, preto to dali až na ten odchod smer Búdková.
Reakcia na: Andrej #9:
Mozno bude prave vtedy uvedeny do prevadzky. Treba si uvedomit, ze prekvapenie ma byt o 20:10 - to je uz tma, skoro koniec dna. To by neukazali novy historicak.
Reakcia na: 6503 #8:
Ak toto je pravda, je to neuveriteľné biedne "prekvapenie". V minulosti prezentovali dokončené historičáky ktoré nikto nevedel že dokončili (s výnimkou Ikarusu), a teraz by to mal byť nejaký nový stroj o ktorom už všetci dávno vieme že o chvíľu bude sprevádzkovaný 🙄
Som zvedavá na to prekvapenie.
Škoda, že v ten deň pracujem až do 17:00. Ale trolejbusové prekvapenie stíham 🙂
Reakcia na: SixSixTrooper #3:
Na Červenom moste stačí preložiť palice na vedľajšiu stopu a trať zo Záhoráckej je už zaústená výhybkou do Limbovej.
Reakcia na: SixSixTrooper #3:
Tá trať je stále použiteľná v prípade mimoriadností, samozrejme za predpokladu ručného prekladania palíc. Keď už tam DPB bude mať stánok, mohli by tam postaviť aj nejakého "prekladača", aspoň by prítomní mali ukážku...

Pri súčasnom vedení DPB by som sa vôbec nedivil, keby tam poslali vrchárov, namontovali výhybku a po akcii ju zase zložili, samozrejme za poldňového vylúčenia premávky 😁
Reakcia na: TomJ #2:
Na cervenom moste niesu vyhybky na takyto manever. Jedine ze by sa odgulal.
Pôjde 212 trasou cez Záhorácku ako kedysi alebo normálne cez Patrónku?
"Ukončenie prevádzky posledných trolejbusov typu Škoda 15 TrM súvisí s dodávku nových moderných nízkopodlažných trolejbusov, pre ktoré dopravca potrebuje uvoľniť miesto vo svojich vozovniach."
Páči sa mi že DPB sa ani nesnaží predstierať že tie vraky vyraďujú preto lebo majú dostatok novších a civilizovanejších vozidiel, ale priamo uvádza že jediný dôvod je nedostatok miesta vo vozovni, inak by to na tú 44/51 a 44/52 vypravovali ešte ďalších sto rokov.