Stav podchodu na zastávke pri OD Saratov je po niekoľkoročnej rekonštrukcii žalostný.
Od začiatku augusta tohto roka majú na zastávke Podvornice v Dúbravke konečnú tri autobusové linky (20, 23, 30), pre cestujúcich však táto zastávka nie je práve najvhodnejším prestupným uzlom. Medzi nástupišťami autobusov a električiek sa tu dá legálne prechádzať iba cez podchod, keďže úrovňové priechody pre chodcov sa pri tejto zastávke nenachádzajú. Podchod sa hlavné mesto v uplynulých rokoch pokúsilo zrekonštruovať, no požadovaný výsledok sa nedostavil. Rekonštrukciu zastrešovala mestská organizácia Generálny investor Bratislavy. Zhotoviteľovi sa zrejme nepodarilo odstrániť zatekanie vody z povrchu do podchodu, čo spôsobuje výrazné problémy. Práve zatekanie do podchodu bolo jedným z dôvodov, pre ktoré sa musela prepracovať projektová dokumentácia.
V týchto dňoch je podchod opäť staveniskom. Iba niekoľko mesiacov od položenia novej dlažby prebieha v podchode rekonštrukcia tejto dlažby. Rekonštrukciu si však pýtajú aj ďalšie súčasti opraveného podchodu. Kovové prvky napadla korózia, poškodená je omietka v podchode a voda spôsobuje problémy aj výťahom, ktoré predstavujú jedinú bezbariérovú možnosť presunu medzi nástupišťami. Výťah z električkovej zastávky smerom z centra je pre poškodenie vodou už niekoľko mesiacov mimo prevádzky. Niet preto divu, že veľká časť cestujúcich zrekonštruovaný podchod obchádza a volí rýchlejší presun po povrchu cez cestu a koľajisko.
titomi
@tbus - verím, že si už počul o senzoroch. Keby bolo keby, tak by boli na križovatkách, a dobre naprogramované, aby dynamicky (čo je zautomatizovaný proces, ktorý su popísal) riadili križovatku, nie podľa prednastavených parametrov. Nie aby som v noci na prázdnej križovatke musel čakať na to, kedy "konečne" nastane interval zo zelenou pre môj smer. A to vrátane preferencie MHD dopravy. To je ale iná story.
Podstata je ta, že podchod bol zrekonštruovaný veľmi biedne. Zodpovedná osoba na magistráte by mala žiadať nápravu od dodávateľa prác, a hlavne (!!) to ísť kontrolovať aj priebežne, aj po deklarovanom skončení prác. Tak, ako sa to pri stavených činnostiach má robiť.