Pred zaradením do premávky absolvuje nová električka a nový trolejbus homologizačné skúšky.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) v uplynulých dňoch obdržal prvé z objednaných nových električiek a trolejbusov. Do Bratislavy už boli dodané dve jednosmerné veľkokapacitné električky Škoda 29T3 ForCity Plus a jeden hybridný 18-metrový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris. V najbližších mesiacoch by mal DPB od výrobcov obdržať spolu 20 jednosmerných električiek, 10 obojsmerných električiek, 23 kĺbových hybridných trolejbusov, 16 dvojkĺbových hybridných trolejbusov a 11 hybridných dvanásťmetrových trolejbusov. Vozidlá boli zakúpene s podporou eurofondov.
Na prvých dodaných vozidlách budú v najbližších týždňoch prebiehať v uliciach mesta homologizačné skúšky. Nasadenie vozidiel do "ostrej" prevádzky sa očakáva v priebehu jesene. „Počas schvaľovacieho procestu sú overované technické a jazdné vlastnosti najprv bez cestujúcich. Školení pracovníci absolvujú s vozidlami predpísaný počet jázd a kilometrov. Prvá nová električka by mohla byť nasadená do premávky s cestujúcimi už v polovici septembra, nové trolejbusy odvezú prvých cestujúcich na prelome októbra a novembra tohto roka," priblížil tento proces Martin Chlebovec, hovorca DPB.
Predstavený hybridný kĺbový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris je určený pre linku 61 medzi Hlavnou stanicou a Letiskom. Trolejbus je preto v špeciálnej úprave s policami na cestovnú batožinu v prednom aj zadnom článku vozidla. Druhé dvere trolejbusu sú tzv. predsuvné, podobne ako pri nových električkách, ostatné dvere sú klasické otvárajúce sa dovnútra. Ďalšia výbava vozidla je v obvyklom štandarde, ktorý poznáme z najnovších autobusov. Trolejbus je vybavený trakčnými batériami, ktoré umožňujú jazdu mimo trolejového vedenia. Batérie sa dobíjajú počas jazdy pod trolejovým vedením, takže trolejbus nepotrebuje samostatnú nabíjaciu stanicu, ako je to v prípade elektrobusu.
Nová električka Škoda 29T3 ForCity Plus je na prvý pohľad rovnaká ako vozidlá dodané v rokoch 2015 a 2016. Pri bližšom pohľade môžeme zvonku vidieť niekoľko odlišností - plnofarebné vonkajšie displeje či čierne lemovanie okolo svetiel na čelách vozidla. O niečo viac noviniek sa dá nájsť vo vnútri električky. Sedadlá pre cestujúcich so zníženou pohyblivosťou v prednej časti vozidla sú čalúnené modrou textílou, ostatné sedadlá majú klasické čalúnenie červenou látkou, známe zo starších električiek. Zmenené bolo aj usporiadanie sedadiel, v niektorých častiach sedadlá ubudli v prospech stojacich cestujúcich. Oproti tretím a piatym dverám pribudli pod oknami operadlá namiesto sedadiel. V električke sa nachádza aj niekoľko nabíjacích USB zásuviek pri sedadlách (v prednej vyvýšenej časti a pri kĺboch). Všetky označovače cestovných lístkov už umožňujú aj kúpu lístka bankovou kartou (prostredníctvom služby Kartuj). Medzi novinky, ktoré bežní cestujúci nevidia, patrí inovovaný brzdový a riadiaci systém, pevnejší rám električky, alebo nový typ klimatizácie. Nové električky po zaradení do premávky zvýšia počet nízkopodlažných spojov na linkách 1 4 a 9, kde ešte v súčasnosti premávajú staršie vysokopodlažné električky.
Pri označovaní nových vozidiel sa po prvý raz v Bratislave použilo označovanie dráhových vozidiel podľa vyhlášky Ministerstva dopravy a výstavby SR č. 254/2020 Z. z. Evidenčné číslo dráhového vozidla, ktoré je jeho jedinečným identifikátorom, pozostáva zo skratky dráhového podniku (DPB) a medzerou oddeleného štvorčíslia (napr. 6719). Skratka podniku sa nemusí uvádzať na vozidlách (na karosérii a na stanovišti vodiča) v prípade, ak vozidlo nemôže vlastnou silou opustiť dráhu (električka, trolejbus bez prídavného pohonu). Ak má dráhový podnik viac vozovní, v interiéri vozidla na kabíne vodiča sa uvádza aj názov vozovne, do ktorej vozidlo patrí.
6207
Ten trolejbus po dizajnovej stranke nic moc (zrejme nejaky starsi dizajn Solarisu?). Na aktualne SORy to nema. To logo vpredu (ako uz niekto spominal) je tam ako past na oko. Tam kludne mohlo zostat Solaris logo a Skoda by sa dalo nad, alebo pod to (ak tam uz musi byt). Tie police vnutri sa fakt vyuzivaju? Ved ludia si nepolozia batozinu na letisku na vsetky tie police a pojdu si sadnut dakam prec. Vacsinou to chcu mat po ruke. Neviem nakolko su tie police vyuzivane, necestujem tou linkou, ale moc neverim tomu vyuzitiu.