Počas modernizácie Vajnorskej radiály sa zrejme vybuduje náhradná jednokoľajná trať

Modernizácia Vajnorskej električkovej radiály mala byť podľa pôvodných plánov hotová v roku 2020, dodnes nie je dokončená ani projektová dokumentácia.

Podľa pôvodných plánov hlavného mesta mali byť v súčasnosti zmodernizované už tri električkové radiály - Karlovesko-dúbravská, Ružinovská a Vajnorská. Z nich sa zatiaľ podarilo zmodernizovať iba prvú spomenutú. Pre ďalšie dve sa stále iba spracováva projektová dokumentácia. Sklz nastal už v roku 2015 kedy zhotoviteľ projektovej dokumentácie nestihol termín tak, aby mohla byť preplatená z Operačného programu Doprava. Následne mesto v roku 2018 obstarávalo projektantov na dopracovanie projektových dokumentácií. Ďalšie oneskorenie pri príprave projektu pri oboch radiálach spôsobili dodatočné požiadavky mesta. Projektová dokumentácia pre Ružinovskú radiálu by tak mala byť dokončená do konca tohto roka, pre Vajnorskú radiálu do leta 2023.

V prípade projektu modernizácie Vajnorskej radiály hlavné mesto v minulom roku zahrnulo do požiadaviek komplexnú rekonštrukciu Vajnorskej ulice od fasády k fasáde medzi Trnavským mýtom a Za kasárňou, vybudovanie obratiska pre regionálne autobusy na Zlatých pieskoch, navrhnutie trate na rýchlosť električiek 65 km/h, zvýšenie výkonu meniarní a posilnenie napájacích vedení.

Počas stavebných prác sa pôvodne požadovalo zachovanie jednokoľajnej premávky električiek na Vajnorskej ulici, aby počas prác neprišlo k úplnému odrezaniu najväčšej električkovej vozovne a dielní od zvyšku siete. Modernizácia tak mala prebiehať najskôr na jednej koľaji, následne na druhej. V októbri 2022 bol podpísaný ďalší dodatok k zmluve na vypracovanie projektovej dokumentácie, lebo počas prípravy dokumentácie pre územné rozhodnutie (DÚR) sa ukázalo, že zachovanie jednokoľajnej premávky by bolo na väčšine stavebných úsekov nerealizovateľné. Medzi hlavnými dôvodmi projektant spomína obmedzené priestorové možnosti, bezpečnostné a najmä technologické dôvody, ktoré by mohli ovplyvniť kvalitu diela (napr. komplikované preložky inžinierskych sietí po častiach, či realizácia protihlukových opatrení pod električkovou traťou). Na základe toho projektant navrhol alternatívne riešenie, ktoré zahŕňalo počas dvoch rokov dve úplné 6-mesačné výluky električiek, aj to len v ideálnom prípade pri "enormnom nasadení kapacít a zdrojov, predĺženej pracovnej dobe a dokonalej koordinácii prác". Takéto riešenie mesto spolu s dopravným podnikom neakceptovali a vykonali analýzu možností organizácie výstavby, ich dopadov, realizovateľnosti riešení a ich nákladov.

V zdôvodnení podpísaného dodatku sa uvádza, že v analýze boli posudzované nasledujúce riešenia:

  • úplná výluka električiek,
  • úplná výluka električiek + obmedzenie prevádzky,
  • úplná výluka električiek + výstavba novej vozovne Bory,
  • jednokoľajná prevádzka na Vajnorskej radiále po dočasnej trati.

Ako prijateľné sa ukázali posledné dve možnosti, hoci trať ani vozovňa na Boroch sa zatiaľ ani neprojektuje. Z nich nakoniec mesto aj na základe analýzy dopravného podniku ako hospodárnejšiu vybralo poslednú možnosť - vybudovanie dočasnej jednokoľajnej trate, čo by zabezpečilo zachovanie premávky električiek v celom meste po väčšinu času modernizácie, okrem pripájania dočasných preložiek na zvyšok siete. Cena za vypracovanie projektovej dokumentácie pre Vajnorskú radiálu sa týmito zmenami zvýši o ďalších 328-tisíc € na 1,272 mil. € bez DPH.

V minulosti sa preložky električkových tratí počas stavebných projektov používali častejšie (napr. pri prestavbe Trnavského mýta či Hodžovho námestia). Naposledy bola preložka električkovej trate v Bratislave použitá začiatkom 1990-tych rokov na Lafranconi počas výstavby diaľničného mosta a následnej rekonštrukcie Karloveskej radiály.

Foto: Ivan Jaborník, zbierka, 1990

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adam3 #95:
Vďaka tebe som zistil, že výpravu K2 v r. 2018 som zle spočítal, a ospravedlňujem sa za chybu. Aj v novembri 2018 bolo vypravených v pracovných dňoch 5 električkových ZV, z toho K2 boli 2.
Správne má byť K2:
2018 - 28 - z toho 7 na e-2, 11 na e-7, 8 na e-6+9 (vzájomné prejazdy), 2 ZV
Ostatné údaje z #88 sú správne (znovu som ich prepočítal).
V #92 má byť tým pádom u K2 v r. 2018 predpísaná výprava 28 ks (78 percent z evidenčného stavu), ostatné údaje sú správne.

Počet 5 električkových ZV považujem za primeraný konfigurácii siete električkových tratí - dlhé radiály bez spojovacích tangenciálnych tratí.
Reakcia na: Erasmus #88:
Dakujem za podrobny vypis. Takze v sumari sa v roku 2018 denne vypravilo + 4ks K2 a +1ks suprava. To bude asi sposobene dlhsimi prestavkami u vodicov v poobednej spicke ako pise Erasmus v #86. Teraz ale vypravujeme aj o 2ks ZV naviac, ktore keby sa radsej pouzili k posilneniu vypravy nam chybaju iba 3 vozy. A teda vazne sme tak na hrane s vypravou, ze do celodenneho 4min intervalu nemame odkial zobrat tie 3 vozy? Ja si to nemyslim...
Reakcia na: Erasmus #92:
Áno, bez rezervy to nejde. No si musíme uvedomiť, že len kolesá, ktoré sa točia zarábajú.
Reakcia na: lostrail #91:
Dopyt môžeš do istej miery vytvoriť ponukou, avšak pri kapacite parkovísk pri ZP a Shopping Palace a priemernej obsadenosti áut menej ako 2 osoby nevytvoríš dopyt na 30m električku v int. 10 min. mimo špičku tam, kde teraz jazdí 12m abus v int. 30 min. mimo špičku.

Ako som už povedal, dostavajme najprv buspruhy na Trnavskej ceste a tej časti Rožňavskej, kde jazdia aj trolejbusy, A zriaďme pre a-53 priamo pod nadchodom pri Shopping Palace zastávku aspoň smer Vajnory tam, kde sa podľa VDZ z 3 pruhov stávajú 2, ale vozovka je široká na 3 pruhy. Potom môžme vyskúšať posilniť a-53 a potom sa bavme, čo ďalej.

A keď sme pri vytváraní dopytu zlepšením ponuky, prečo po x rokoch od zavedenia súčasnej trasy stále a-65 nestojí pri Avione v smere z Vrakune do Rače?
Reakcia na: N/A #90:
To, že musí existovať rezerva pre prípady nehôd, porúch, opráv a autoškoly samozrejme viem. Otázne je iba, ako veľká tá rezerva musí byť. Písal som o počte poradí, na ktoré majú byť vypravené rôzne druhy vozov, ale pozrime sa, koľko percent máme rezervy.
Berme teraz, že 30T môžu byť vypravené len na petržalské linky a príslušné ZV. Ako súpravy pre zjednodušenie uvádzam spolu 2xT3, 2xT6A5 a 29T - jednosmerné električkové vlaky približne 30 m dlhé.

30T = evidenčný stav 30 ks
Výprava 2018 i 2022 = 23 ks (77 percent)
K dnešku odstavené viac ako 2 týždne 1 ks (7512)

"Súpravy" = evidenčný stav 79 ks (z toho 29T = 30 ks, 2xT6A5 = 29 ks, 2xT3 = 20 ks)
Výprava 2018 = 58 ks (73 percent), 2022 = 60 ks (76 percent)
K dnešku odstavené viac ako 2 týždne 4 ks (7417, 7935+7936, 7947+7948, 7303+7304), z toho viac ako 6 mesiacov 1 ks (7417)

K2 = evidenčný stav 36 ks
Výprava 2018 = 29 ks (80 percent), 2022 = 22 ks (61 percent)
K dnešku odstavené viac ako 2 týždne 11 ks, z toho viac ako 6 mesiacov 4 ks.

Viem, že reálne je snaha vypraviť čo najviac 30T/29T a menej 2xT3. Myslím, že určité zvýšenie výpravy súprav by bolo možné, aj keď na úkor % garantovaných NP spojov.
Čo sa týka počtu odstavených K2, kým máme rezervy iných vozov, do väčších opráv a prehliadok K2 už nemá zmysel investovať, keďže budúci rok príde 20 ks nových 29T.
Reakcia na: Erasmus #67:
Dopyt je mozne vytvorit prave ponukou. Mozno aj dopyt na to parkovanie a nasledny presun busom. Napr. taka linka, ktora by zachadzala k zastavkam L56 Shopping Palace...
Elektricka je od toho parkingu daleko. Ano, niekto moze namietat, ze toto parkovisko nema sluzit ako zachytne, lebo nepatri mestu. Ja nesuhlasim. Radsej taketo, ako ziadne.
Aktualne ziadna linka nie je vedena blizko k parkovisku. Mozno aj preto nie je dopyt.
Reakcia na: Erasmus #88:
Odpočítaj:
1. E stojace po nehodách
2. E stojace na dlhodobé poruchy (problém s náhradnými dielmi)
3. E stojace na veľké opravy
4. E autoškola
Reakcia na: Erasmus #88:
Rezervy súprav sa podľa mňa schovávajú ešte aj na L1. Tá jedna obojsmerka, čo sa tam prakticky denne vyskytuje, by bola užitočnejšia na L3. Chápem, že nejaké 29T tam sú aj kvôli nízkopodlažnosti, ale keby bola výprava naozaj na hrane, tu je kam ustupovať.
Reakcia na: Adam3 #87:
Schválne som si pozrel výpravu električiek za 12.-16.11.2018, teda pracovný týždeň v čase dvojlinkového variantu a porovnal ju s dnešným stavom. Evidenčný stav električiek sa za tie 4 roky nezmenil, výprava áno.

Poradia, kde majú byť vypravené T3/T6A5/29T/30T:
2018 - 58 - z toho 18 na e-4, 19 na e-5, 9 na e-8, 12 na e-6+9 (vzájomné prejazdy)
2022 - 60 - z toho 5 na e-1, 30 na e-4, 23 na e-9, 2 na ZV

Poradia, kde majú byť vypravené 30T
2018 - 23 - z toho 9 na e-1, 11 na e-3, 3 na ZV
2022 - 23 - z toho 21 na e-3, 2 na ZV

Poradia, kde majú byť vypravené K2
2018 - 29 - z toho 7 na e-2, 11 na e-7, 8 na e-6+9 (vzájomné prejazdy)
2022 - 22 - z toho 4 na e-1, 17 na e-7, 1 na ZV

V praxi sa v danom týždni roku 2018 vždy aspoň na 3 poradia e-7 vypravili súpravy miesto K2, takže reálne ich v daných dňoch bolo v premávke o 1 viac, ako dnes.

Neviem, ako veľké rezervy vozov potrebuje DPB na bezproblémové zaistenie výpravy. Rezervy súprav máme približne rovnaké, ako v roku 2018, rezervu K2 máme teraz väčšiu.
Ved ale roky sa jazdilo s 4 minutovymi intervalmi v celej sieti a hlavne cely den. Zrusilo sa to iba kvoli setreniu pocas covidu ale nemyslim si, ze by mal byt problem vo vozoch alebo vodicoch.
Reakcia na: david1 #83:
Poobedná špička trvá o niečo dlhšie ako ranná, čo môže znamenať nutnosť povinných prestávok pre vodičov.
Kvôli nim by tak možno bolo pri posilnení e-3 na int. 4 min. v poobednej špičke potrebných viac vozov ako 21 potrebných na int. 4 min. ráno, a 30T žiaľ nemáme nazvyš.

Uznávam, že pre prestupy je lepší jednotný interval alebo násobky. Takže ak treba poobede posilniť zo všetkých radiál len Račiansku, predĺžme e-7 do Rače. E-7 má ráno 17 poradí, poobede len 5, naviac je vypravovaná z Krasňan, takže pri súčasnej dĺžke jej poobednej premávky sa dá vyjazdiť bez nutnosti povinných prestávok vodičov. Pri e-3 musíme počítať aj s výjazdom a dojazdom z/do Jurajovho dvora.

Systémovým riešením do budúcna sú 48 metrové vozy na e-3.
Reakcia na: Valec #84:
Väčšinou vchádzajú hneď za sebou L3,L9 alebo naopak čiže pobyt skoro rovnaký. No tá druhá na 95% vždy vyčkáva.
Reakcia na: david1 #80:
Za 2xT/Škodovkou sa zastaviť dá bez problémov, za kačicou nie, lebo by si bol v obvode výhybky alebo stál 10 metrov za ňou. Druhá vec je potom, či sa za ňou zastavovať oplatí (najmä v špičke). Lebo ak prvý voz odíde 3 sekundy po tom, čo druhý otvorí dvere, tak jednak nik neprestúpi a naviac o to dlhšie blokuje zastávku tým, že musia dobiehať ľudia 30 metrov od označníka.
Reakcia na: Petto #82:
Keď sa dá vyjazdiť ráno tak musia to vedieť aj poobede.
Prípadne aj rýchlejšie spojazdniť pokazené vozy.
Reakcia na: david1 #81:
Mala byt byt posilnena L3 ale aktualne nemas dost suprav na dalsie posilnenie. Jedine ak ich zoberes z L1.
Reakcia na: TomJ #79:
Linky by mali mať taký interval alebo kapacitu , aby stíhali rovnomerne odviesť dopyt na nej.
Čiže momentálne by L3 mala byť už dávno posilnená minimálne v špičkách. Na L1 ,4 ,9 to však nie je potrebné.
Ak nechceme rozbíjať teda rovnaký interval , kvôli prestupom tak treba nechať jazdiť L7 až do Rače a predĺžiť jej prevádzku smer Rača aspoň do 19 h.
Reakcia na: TomJ #79:
Blumentál si dal zlý príklad lebo , kvôli výhybkám aj keby si mohol prestúpiť tak smola. Obsluhuje ju jeden voz a ďalší čaká pred zastávkou.. Výnimku tvoria niektorý vodiči kačíc , ktorý otvoria dvere aj ako druhý v poradí. Niektorý škodovkári dokonca čakajú aj na odjazd krátkej L94.
Reakcia na: Solider #78:
Myslím si, že kým máme len 5 električkových liniek, že by mohli mať aspoň rovnaký interval (alebo aspoň jeho násobky). Lebo ak bude mať linka 3 interval 3 alebo 4 minúty a linka 9 interval 5 minút, rozhasia sa prestupy medzi nimi. Čakať 5 minút síce nie je nič hrozné, ale nie je ani príjemné prichádzať od Rače na Blumentál a vidieť ako 9 práve odchádza a kým príde ďalšia, tak stihne prísť ešte jedna trojka z Rače. U bežného cestujúceho by to len zvýšilo túžbu po obnovení linky 5.
Reakcia na: Erasmus #77:
Ja si osobne nemyslím, že v poobedňajšej špičke treba posilniť aj takú 4 alebo 9 v Karlovke. Jednolinkový variant umožňuje odlišné intervaly liniek - linka 3 sa môže posilniť aj osobitne. Prípadne aj spolu s linkou 7.
Reakcia na: david1 #71:
Stíhala, ak by jazdila s intervalom 2 minúty v rannej špičke a 3 min. v poobednej 😉

+ #69
Nosná a-50 by si ako zaslúžila opatrenia na zvýšenie spoľahlivosti (buspruhy, preferencie), keďže ET Pribinova - Košická bude možno v roku 2030 a ET Tomášikova - Riazanská je žiaľ zatiaľ v nedohľadne.

Interval 5 min. na električkách v dopoludňajšom sedle stačí, v poobednej špičke by ale mal byť int. 4 min. Súhlas, že int. 10 min. večer a skoro ráno cez víkend je zlý, lebo rozbíja prestupy na a-busy napr. na Detvianskej či na ZP.

Ja som za zvýšenie celkových odjazdených vozokilometrov, ale s rozmyslom, nemôžeme len tak zavádzať nové linky, ktoré budu jazdiť poloprázdne. Prioritné pri zvýšení výkonov by mali byť zavedenie obsluhy MHD novej výstavby a zjednotenie intervalu večer a cez víkend z 20 a 15 min. na 15 min.
Reakcia na: kohut2012 #74:
Malickosti ak mas tlaciaren na peniaze. 😁 Nebyt EU fondov, tak su tu asi stare T3 doteraz.
Reakcia na: kohut2012 #74:
..."premiestnit semafory"..."ziadne stavebne prace sa nemusia robit, samozrejme okrem vozovne Krasnany,"
mas dojem ze semafory len tak povievaju vo vzduchu alebo su iba tak volne postavene na chodniku ? 😃 (a teda este okrem "statickej" casti projektu potrebuju aj nejaku kabelaz)
a meniaren tiez "neupgradnes" len tak ze si povies ze idem upgradnut, uplne kludne mozes narazit aj na priestorove problemy a budes musiet aj pristavavat, ale ak aj nie, tak tiez tam musis riesit projekty, upravy kabelaze, .... (aj ked myslim si ze samotna dlzka vozidla nejaky priamy vplyv na meniaren nema, tam skor zohrava rolu pocet vozidiel x ich prikon v jednotlivych napajacich usekoch)
Reakcia na: Petto #73:
Zmenit nastavenie krizovatky, upgradovat meniaren, alebo premiestnit semafory, su podla mna malickosti, ktore sa daju jednoducho vyriesit. Myslim si, ze ziadne stavebne prace sa nemusia robit, samozrejme okrem vozovne Krasnany, ta sa musi prisposobit, ale mysim, ze to je v plane. Pravda, elektricky mozu prist az ked bude ta vozovna na ne pripravena. Podobne trolejove upravy a upgrade meniarni sa robia aj v suvislosti s prichodom 24m trolejbusov.
Reakcia na: kohut2012 #72:
To neni len tak kupit 60m elektricku. Musis poriesit aj krizovatky, meniarne. Zastavky, ze mame nestaci. Uz len myslienka ze sa dovali 60m elektricka na Safko z Petrzalky a za nou hned L4 dostane zelenu a si v kybli s krizovatkou.
Vystavba trate do Petrzalky je uz v plnom prude o 14 mesiacov by sa malo zacat po nej jazdit a na 50-metrove elektricky este ani nebolo vyhlasene verejne obstaravanie. Sutaz a vyroba bude trvat dlhsie. Idealne by bolo, keby ich kapacita bola co najvacsia, myslim, ze existujuce zastavky maju dlzku minimalne 60 metrov, tak aj vozy by mohli mat 60 m.
Reakcia na: Petto #70:
Sama by ani nestíhala
Reakcia na: Erasmus #68:
Ja dufam,ze po otvoreni trate na Janikov dvor naozaj neuvazuju LEN o L3 samotnej v Petrzalke. 💀
Reakcia na: Erasmus #66:
L50 je nespolahlivá v špičke. Jazdí vo vláčikoch. Hádam si nemyslíš , že niekto bude jazdiť na Vajnorskú , Trnavské mýto či ďalej zbytočne cez preplnenú hlavnú stanicu , kde MHD nestíha už teraz počas spoločných príjazdov vlakov.
Dogma jednolinku ti nevydrží dlho , keď sa dokončí Petržalka a nebodaj spojka cez Košickú do Ružinova.
L6 by mohla jazdiť v 8 min. prípadne 10 min. intervale ak nezrušia ten prázdninový grafikon. Áno vozokilometre sa mali navýšiť už zo spustením parkovacej politiky. Nielen ich prelievať stále z linky na linku. Momentálne aj držaním prázdninového intervalu na električkách okrem jednej hod.ráno.
Večerné sedlo 10 min. a skoré ranné je tiež otras . Nevychádzajú prestupy na nadväzujúce busy.
Reakcia na: Solider #64:
Súhlas s predĺžením e-7 do Rače aj popoludní ako riešenie aktuálnej situácie. Ale ako trvalé riešenie vidím nákup nových 48m električiek (dĺžkový ekvivalent 3xT) pre e-3, ktorý by bolo vhodné už pripravovať. Cez víkend, kedy e-7 nejazdí, je už teraz e-3 využívanejšia ako e-4 a e-9, takže ak chceme jednotný interval električiek, 48m vozy by sa na e-3 uživili celotýždenne (+ cez víkend by mali byť štandardom sediaci cestujúci).

Po dokončení 2. etapy petržalskej električky tam samotná e-3 v špičkách stačiť nebude, a e-1 by bola vhodnejšia na Pribinovej a Košickej, než v Petržalke. A bez ohľadu na konkrétne linkové vedenie platí, že kapacita električkových tratí v cente nie je nekonečná a vodičov tiež nie je zrovna nadbytok.
Reakcia na: lostrail #61:
Postaviť dočasnú jednokoľajnú trať v jazdnom pruhu pre autá na Vajnorskej je omnoho lacnejšie a jednoduchšie (technicky i administratívne) ako stavať dočasnú jednokoľajnú trať v zelenom páse na Trnavskej ceste a Rožňavskej.

+ #59
Ja nepopieram efekt spojených nádob, iba brzdím nereálne očakávania. Tam, kde jazdí jediná a-bus linka v int. 30 min. mimo špičky, zjavne nebude tak vysoký dopyt cestujúcich, aby sa oplatila stavba ET a naplnila nosná električková linka. Ak by vďaka P+R a buspruhom vzrástol počet cestujúcich tak, že mimo špičiek by sa a-53 z int. 30 posilnila na int. 15 min., bolo by to super. Aj posilnenie a-65 z int. 30 min na int. 15 min. celotýždenne prilákalo nejakých nových cestujúcich. Ale električka v trase celej a-65 by sa neuživila.
Reakcia na: david1 #60:
Kapacita električkových tratí v centre je obmedzená, preto jazdí e-7 na Hlavnú stanicu, hoci okruh Špitálska - Nám. SNP - Obchodná by bol pre cestujúcich zaujímavejší. Tvoju e-6 vidím preto problematicky. Okrem toho by bolo zbytočné míňať vozokilometre navyše na Vajnorskej radiále, ktorá je v súčasnosti zo všetkých električkových radiál najmenej využívaná cestujúcimi. Máme v sieti veľa liniek, kde by boli pridané vozokilometre užitočnejšie, atraktivite MHD by napr. pomohlo zlepšenie víkendového intervalu plošne z 20 na 15 min. - kratšie čakanie a lepšie prestupy medzi a-busmi a t-busmi.

+ #52
Všetky REXy i Os od Komárna v súčasnom GVD končia na Hlavnej stanici, odkiaľ je priame spojenie do centra MHD. Všetky REX od Prievidze smerujúce na Nové Mesto by mali zastavovať na Predmestí (v pešej dostupnosti Stanice Vinohrady), odkiaľ je priame spojenie do centra MHD. Takže zachádzanie električiek na Stn. Nové Mesto v tomto kontexte nepovažujem za nevyhnutné.
Reakcia na: Solider #64:
Akurat som si rano hovoril, ake su tie elektricky od Riviery do mesta plne... ;-P. Kym prideme po Rivieru, je to pomerne lazo-plazo.
Reakcia na: Petto #57:
Onedlho začne obdobie električkových výluk, keď bude opäť na zopár rokov rozhasené linkové vedenie. Začne sa robiť Krížna alebo Ružinov a už všetko bude ináč.

Linka 7 má dobrú trasu, aj keď lepší by bol pôvodný okruh cez centrum, čo však kvôli semaforom a hustote dopravy iných liniek nie je celkom možné. Skôr by som sa zaoberal poobedňajším predĺžením do Rače, aby sa aspoň trochu odľahčila beztak brutálne preplnená linka 3. To ste už v Karlovke zabudli na také tlačenice, aké sú na Račianskej
😉
Reakcia na: Petto #62:
Kačíc máme habadej.. a prídu aj nové vozy.
Reakcia na: david1 #60:
Mohla ale uz dnes jazdis na hrane s elektrickami - aspon supravy/Skodovky. Tj uz na dalsiu L6 nemas vozidla jedine ak chces kačky K2S, ktore uz pojdu po dodani Skodoviek na srot/do UA.
Reakcia na: Erasmus #50:
Iste netvrdim, ze elektricka na Roznavskej a Trnavskej ma byt priorita, len v tomto meste to tak uz byva, ze ked sa postavi nieco docasne, zvykne to tu s nami pobudnut podstatne dlhsie, ako bolo povodne zamyslane. A takto by sice uplne neprioritne, ale zato skor, vzniknut takato "transverzala", v ramci jednotky docasnosti jeden furt. Nespochybnujem dolezitost radialneho prepojenia, ani inych ET v meste.
Reakcia na: Petto #57:
L7 je dobre ako je. Z N.Mesta by mohla chodiť v špičke špičke v trase ex.L6 na Obchodnú. Prípadne aj okruh cez nábrežie a Jesenského.
Blumental obchádzať s L7 to nemyslíš asi vážne..
Reakcia na: Erasmus #41:
Aj tu sa moze prejavovat efekt spojenych nadob. Nie je ponuka = cestujuci hladaju ine spojenia. Atraktivnejsie by to na zaciatok bolo napr. aj vdaka tomu BUS pruhu, ze by ta L53 nestala s autami.
Reakcia na: Petto #57:
preto by aj takato linka mala ist dakam dalej do mesta a tocit ju aspon cez nam. SNP alebo L. Stura....
Reakcia na: Solider #49:
Ak by sli vsetky spickove L4 na ZP, tak NM ostane bez elektriciek. Co by mohla vyriesit presmerovana L7 z HS na NM. No z dopravnych prieskumom vyplynulo,ze vacsina ludi ide dalej ako na TrMy tak taka L7 Nove Mesto - Vazovova - Vinohrady by bola asi zbytocna, este by obisla aj Blumental.
Reakcia na: david1 #53:
Rusit sa bude. 64tku ma prebrat posilnena 61tka predsa podla schvaleneho projektu. A 32 na Jelacicku predlzena. 64 na DD bol 1.plan este pred koronou 2018-2020 cca.
Reakcia na: Petto #44:
všeobecne mi pri kope nadchodov chýba možnosť pre rýchlych pešiakov, ako sa bezpečne a legálne dostať na druhú stranu cesty(niekedy len z jednej cesty na druhú, nachádzajúcu sa priamo pod ňou, viď estakáda Jantárováx Einsteinova) a pri tom netráviť zbytočné minúty točením sa po rampách s minimálnym sklonom.
Reakcia na: david1 #52:
na BANM zatiaľ žiadne vlaky z trate 131 nekončia. Za prvotných čias ZSSK na BANM nejaké vlaky po 131 začínali/končili(v GVD 2011/12 to bol 4441 7:41 smer DS, 4449 16:02 smer KN, v X 6:43 z DS a v X 15:21 z KN) , ale to už je minimálne 10 rokov a dúfam, že sa grafikon v tomto štýle na túto trať už nevráti.
Reakcia na: TomJ #47:
L64 sa určite rušiť nebude , len sa predĺži na DD.
Reakcia na: Erasmus #50:
Na Novom meste ti končia Rexy od Komárna a po novom budú aj od Prievidze. Električka tam jednoducho musí zachádzať. Určite aspoň v špičke. L50 je vtedy nespoľahlivá a jazdí vo vláčikoch.
Reakcia na: si #42:
Na spojenie Zlaté Piesky - Trnavské mýto slúži prioritne e-4, takže kto má záujem zaparkovať auto na Zlatých a ísť do mesta električkou, možnosť má. Problémom je, že parkoviská pri Zlatých Pieskoch aj Shoping Palace sú na opačnej strane Cesty na Senec ako električka, a dlhý peší presun cez nadchody časť automobilistov odradí. Problém nadchodov však samotná električková trať cez Rožňavskú nevyrieši.

Áut po Rožňavskej jazdí dosť, ale otázkou je, kde sú zdroje a ciele ciest ich vodičov. Ja som za výrazný rozvoj elektrickej trakcie v bratislavskej MHD, ale máme veľa úsekov, kde je stavba električkovej trate omnoho potrebnejšia ako na Rožňavskej (Pribinova - Košická, Košická - Mlynské nivy - Prístavný most, Riazanská - Tomášikova, Bory, Štefánikova, Hlavná stanica - Patrónka - Harmincova).

Na Rožňavskej a Trnavskej ceste je vhodnejšie dobudovať buspruhy, ktoré využijú aj trolejbusy, než tam stavať električkovú trať, keď nám chýba veľa iných ET. Dobudujme najskôr súvislé buspruhy Zimný štadión - TrMy, TrMy - Bajkalská - Klientske centrum, obojsmerne Klientske centrum - Slovinská. Potom môžme skúsiť posilniť a-busy v relácii Zlaté Piesky - Rožňavská a uvidíme, o koľko sa tam zvýši počet cestujúcich.
Reakcia na: TomJ #47:
V rámci modernizácie Vajnorskej radiály sa má na Zlatých Pieskoch postaviť obratisko regiobusov, čím odpadne nutnosť použiť pri prestupe nadchod. Potom bude vhodné končiť tam všetky regiobusy a všetky spoje e-4 viesť celotýždenne na Zlaté Piesky. Súčasne by bolo vhodné zriadiť združenú zastávku električiek a busov na Kuchajde, ako aj na Odborárskej (tú by bolo zároveň vhodné presunúť niekde na úroveň ČS OMV).

Na Stn. Nové Mesto by električky zatiaľ (*) nejazdili, sú na to 4 dôvody:
1.) samotná l. 4 na Vajnorskej medzi TrMy a Kuchajdou stačí, posilniť treba radšej celoplošne interval električiek v popoludňajšej špičke z 5 na 4 min.
2.) všetky vlaky idúce na Stn. Nové Mesto zastavujú buď na stanici Predmestie, alebo na Hlavnej stanici, z oboch je dobré spojenie do centra.
3.) Stn. Nové Mesto obsluhuje nosná a-50, z ktorej by malo byť možné na Kuchajde na hrane prestúpiť na e-4 (a samotnou a-50 sa od vlaku dá dostať k OC Vivo).
4.) presunutím Odborárskej k OMV by bol možný peší presun na vlak od e-4 pre tých, ktorí uprednostnia pár minút chôdze pred prestupom na a-50 na hrane (+ by presunutie Odborárskej pomohlo aj prestupom z e-4 na a-51 a a-58)

* zatiaľ = do vybudovania ET Riazanská - Tomášikova, ktorá by mala byť podľa mňa prioritná (považujem ju za omnoho dôležitejšiu ako napr. prípadnú ET po Rožňavskej). Jednak je vhodné nahradiť vyťaženú a-50 električkami, a jednak by koľajové prepojenie Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej dosť pomohlo pri výlukách a mimoriadnostiach.
Reakcia na: Petto #46:
Čo s linkou 7?
Reakcia na: david1 #45:
53 mala už jazdiť na Vajnorskej po ET a obsluhovať aj električkové zastávky, ale do rekonštrukcie ET to asi nebude možné. 53 je dosť praktická, ak ideš nejakým autobusom zo Šancovej, vtedy je pohodlnejšie prestúpiť na hrane na 53 ako ísť podchodom na TrMy na 4. Práve pre týchto cestujúcich je 53 celkom praktická aj pri ceste na ZP, ale súhlasím, že to nástupište na TrMy je dosť odveci. Možno by ju bolo lepšie otáčať ako 163 na Račianskom mýte (cestou späť by nešla po Vajnorskej ale okolo Zimného štadiónu), ale ťažko povedať, či by bol takej trase dopyt?
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
V budúcnosti, ak sa viac liniek PAD utne na Zlatých, tak určite bude treba aj posilniť linku 4. Teda minimálne v špičke viesť všetky spoje až na ZP. No zároveň by sme v špičke nemali odrezať Stn. Nové Mesto od električky, takže časom asi bude treba na Vajnorskú zaviesť druhú linku.
Čo sa týka posilnenia 53, tak aj tú možno bude treba, lebo keď sa na 61 nasadia t-busy a bude jazdiť cez Trnávku a 63 odklonia okolo Martinského cintorína, tak v trase Bojnická - TrMy možno bude treba pridať (duplom, ak by sa zároveň s presmerovaním 61 zrušila linka 64).
Reakcia na: david1 #45:
Do buducna by som uz uvazoval o vsetkych spojoch L4 v spicke (aj ranna aj poobedna) na Zlate piesky. Sedlo nech ostane striedavo NM/ZP. Zeby spojenie s L7 ?
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
Ja zase presne naopak. L53 má na Trnavskom dosť odveci nástupište. Poobede zase trčí v zápchach na Vajnorskej a výpadovke. Nadchod na Zlatých mi absolútne neprekáža. Rampa ide rovno z výstupišťa. Ten 30 min.int je preto lebo tam stále jazdí X liniek podobne ako v Lamači , ktoré majú pseudo preklad od Zlatých.. Na Rožnavskej máš zase od vozovne aj 63,96 a ďalej trolíky. Skôr je problém interval na L4 ako na L53.
Reakcia na: Urbanway 2423 #43:
Nemyslim si ze sa L53 docka posilnenia v sedle. Ked ten vztah TrMy-ZP vieme prevadzkovat kolajovou dopravou tak autobus posilnit mi pride blbost. Ale argument nadchod beriem , ten by presvedcil aj mna . Staci mi ten idiotsky pri Shopping palace a stupal mi tlak pri myslienke ze s nim pojdem o chvilu peso. Nadchod pri ZP o nic lepsi.
Reakcia na: Erasmus #41:
Stačí sa pozrieť, koľko ľudí využíva 53 v špičke, keď jazdí každých 15 minút. Tých ľudí je celkom dosť a nie všetci idú až do Vajnor, veľa z nich ide len po Zlaté Piesky, kde prestúpi na PAD. Ja osobne pri ceste z TrMy na ZP vždy uprednostním 53 pred 4, pretože 53 býva spravidla rýchlejšia (s buspruhom na Trnavskej ceste by bola ešte rýchlejšia) ako 4 a tiež netreba ísť cez nadchod. Ak sa raz skrátia ďalšie regionálne linky po ZP (časť z nich by sa ale aj tak mala viesť až po Bajkalskú), tak 53 dostane ešte väčší zmysel. 53 teda potenciál určite má, len by na nej bolo treba zlepšiť interval v úseku TrMy - ZP na 15 v sedle a 10 v špičke.
Reakcia na: Erasmus #41:
pokial mi na nejaku cestu v meste budes ponukat linku s 30 minutovym intervalom, tak sa nediv ak miesto nej pouzijem radsej auto....
a ze tych aut po tej roznavskej neprechadza malo, sa mozes ist presvedcit kazdy den....
pokial tam ale strcis nejaku husto premavajucu linku, tak potom mas sancu ze zacne nejaka cast vodicov aj rozmyslat nad tym ze to auto necha doma (obyvatelia mesta) alebo na parkovisku na zlatych pieskoch a prestupia na verejnu dopravu.... obvzvlast ak by ta linka mala svoje vlastne teleso (elektricka) segregovane od cestnej dopravy....
Reakcia na: lostrail #40:
Počty cestujúcich medzi Zlatými Pieskami a Rožňavskou / Trnavskou cestou sú v súčasnosti také, že mimo špičky na toto priame spojenie stačí a-53 s int. 30 min. To rozhodne nie je dosť cestujúcich na náhradu autobusov trolejbusmi.
Reakcia na: birch #38:
Na zaciatok by mozno stacil BUS pruh a troleje az neskor. Verim, ze by si to naslo svoju klientelu, obzvlast ked by slo o spojenie s Trnavskym Mytom. Napokon Zlate Piesky su bezplatne zachytne parkovisko, aj ked mesto si buduje vselijake dalsie kade-tade po krkahajoch. Su cestujuci, ktori nejdu do centra, ale k stadionu, do oblasti Tomasikovej a podobne, pricom aktualne nemaju velku motivaciu prave tito zaparkovat tam.
Reakcia na: birch #38:
ad oplatenie buspruhu: ten by sa oplatil aj zrýchleným regiobusom a možno aj diaľkáčom.
Reakcia na: lostrail #37:
Akú frekvenciu cestujúcich očakávaš medzi Bojnickou/Galvaniho a Zlatými pieskami, aby sa tam oplatilo budovať bus pruh a trolejové vedenie, keď nosnou do centra má byť električka a spojenie týchto lokalít cez Starú Vajnorskú zabezpečujúce dopravu po Bojnickej a Galvaniho sa rušiť neplánuje?
Reakcia na: Solider #36:
Ak to tam s ponukou trolejbusov a autobusov myslia v DPB baozaj vazne, mali by byt samozrejmostou BUS pruhy v oboch smeroch a to az na Zlate Piesky k elektricke (spolu s linkou, ktora by toto spojenie zabezpecovala).
Reakcia na: Erasmus #35:
Osobne si skôr myslím, že prospešnejší by bol chýbajúci buspruh v opačnom smere, čiže od Zimného štadióna smerom von z mesta.
Reakcia na: lostrail #34:
Asi tým myslel buspruh. Od Klientskeho centra až po Zimný štadión v smere do centra buspruh je, ďalej na Trnavské mýto buspruh chýba, pričom miesto naň by bolo (na úkor zelene pri ceste), a MHD by dosť pomohol.
Reakcia na: david1 #33:
Ospravedlnujem sa, ale potrebujem dovysvetlit, co myslis oznacenim "to".
Reakcia na: lostrail #32:
Veď to vedia rozšíriť po Trnavské mýto keby sa chcelo.
Reakcia na: david1 #22:
Hm, nosne trolejbusy bez BUS pruhov, ktore stoja v zapchach a k tomu chybajuce spojenie od vozovne / Trnavky samotnej k Zlatym Pieskom. Iste, aj inak sa to da riesit, ale sucasny stav na tejto "radiale" povazujem za nedorieseny.
Reakcia na: Geravy #30:
https://www.yimba.sk/nosny-system-mestskej-hromadnej-dopravy-ii-etapa/ake-su-dalsie-plany-pre-rozvoj-elektrickovej-siete-v-bratislave
janovsie informacie z roku 2022 o stave pripravy elektrickovych prac.
Predĺženia električkových tratí v Dúbravke a Ružinove sa píše:
Mesto je v oboch prípadoch od realizácie stavieb ešte pomerne ďaleko. „V súčasnosti prebiehajú rokovania medzi hlavným mestom SR Bratislava a jeho partnermi vo veci spolupráce pri plánovanom predĺžení električkovej trate v trase od obratiska v mestskej časti Bratislava-Dúbravka do územia Bory s jej pokračovaním až do mestskej časti Bratislava-Devínska Nová Ves, a to pre 1. etapu, po obytný súbor Bory Home I,“ špecifikuje stav v prípade západnej Bratislavy hovorkyňa mesta. „Predpoklad pre spracovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie je do dvoch rokov. Následne bude spracovávaná dokumentácia pre stavebné povolenie. Ukončenie povoľovacích procesov, a tým aj začiatok realizácie, je závislý od viacerých faktorov, avšak predpoklad pre začatie realizácie pri priaznivej situácii je do štyroch rokov.“
Reakcia na: Viko #29:
Ako ja som za predlzenie az na BORY samozrejme! Len som pastol co poslal chalanisko z toho uznesenia - predlzenie k TIOP v plane nie je a BORY sa tam nikde ani len nespominaju zial. Takze si myslim, ze s elektrickou na BORY sa vobec neuvazuje (uz). Bodaj by to bolo inak samozrejme. Ale vychadzam len z toho, co chalanisko pisal.
Reakcia na: Geravy #26:
Ale predĺženie iba k TIOPu a potiahnutie až medzi bytovky na Boroch rozhodne nie je jedno a to isté.
Reakcia na: pressburger #27:
Áno, ide prioritne o dojazdy a výjazdy. Ale viem si predstaviť aj jednokoľajnú premávku s ľuďmi ak by sa zredukoval interval a kompenzoval nasadením väčší súprav (napr. výlučne Škodovky, alebo 3xT). To by v praxi vyžadovalo roztrhnutie linky 4 v centre mesta.

Úsek Trnavské mýto - Kuchajda má jazdnú dobu 6 minút, čiže pri intervale 12 minút by si nepotreboval vozidlá križovať vôbec. Ak by si mal na trase jednu výhybňu, vieš jazdiť po 8-10 minútach bez problémov, čo už je celkom v pohode.

Problém by boli skôr zastávky podľa mňa, ale možno by to šlo nejak spraviť.

Mňa by zaujímalo ako náročné (technicky, finančne, administratívne) je budovanie dočasnej koľaje oproti vybudovaniu nejakej novej spojky medzi radiálami, ktorá by bola dlhodobo prínosnejšia.
Ja si pri súčasnej intenzívnej premávke neviem prestaviť ako by L4 premávala po jednokoľajke. To by sa tá Vajnorská musela modernizovať po malých úsekoch. Ako najreálnejšie vidím vzhľadom na to ako to v BA funguje, že tá dočasná trať bude slúžiť len na dojazdy/výjazdy, aby nebola vozovňa odrezaná od sveta
Reakcia na: birch #25:
Co sa trate do Borov tyka, odpoved mas o 2 prispevky nizsie:

4.Karlovka Dubravka- predĺženie k TIOP- zdá však že trasa a predĺženie nemá prakticky zmyslel, lebo ma zmysle ťahať električku jedine ak sa prevezie ňou 18.000/ľudí prevoz v danom smere/2019-2020/. Neplánuje sa robiť štúdia uskutočnitelńosti.
Reakcia na: si #24:
(Dočasná) trať na Trnavskej by znamenala zrušenie zeleného deliaceho pásu, prerobenie všetkých križovatiek a signalizácie plus kapacitné problémy (keďže pred/za križovatkami je zelený pás zúžený na minimum) alebo, ešte horšie, by sa vybudovala na mieste dnešného bus-pruhu a počas výstavby bude stáť MHD v kolónach. Neslúžila by na lokálnu obsluhu Trnávky a Ružinova. Cena takejto stavby by minimálne dvojnásobne prevyšovala cenu za rekonštrukciu celej Vajnorskej radiály.

Ak by sme tie peniaze aj mali, poďme za ne postaviť nejakú užitočnejšiu trať, napr. do Borov alebo na ul. Mlynské Nivy s prípravou pokračovania ďalej na východ.
Reakcia na: david1 #22:
ja by som tam tu elektricku tiez nezatracoval, len aby to malo vyznam tak by to muselo byt hned od zaciatku dvojkolajne.... a kedze su tam aj trolejbusy ktore robia zakladnu obsluhu, tak ta elektricka by zaroven mohla byt "expresnejsia" (=nestat pri kazdej vrbe) a teda zaujimavejsia napriklad na dopravu zo zachytneho parkoviska na zlatych pieskoch do centra mesta.....
DOPRAVA: na základe preverovania dopravného modelu z roku 2019,uvádzam len poznámky, keďže prezentáciu a dopravnej komisii neprezentovali, ale mali ju pripravenú.
Z informácii od odborných pracovníkov mesta som vyrozumel, že sa v zmysle platného generelu ma v praxi overiť formou štúdie cca 6 MHD tras ( v zmysle zámerov koncepcie MHD 2016 z uložením úlohy z februára 2019.
Možno sa medzi ty´m niečo zmenilo v roku 2022:

1. Modernizácia Vajnorskej radiály - riešilo sa stále obratisko električiek aby bolo v súbehu železničnej stanice Nové Mesto.
2. Modernizácia Ružinovskej radiály
Ružinov TIOP- čakalo sa na ZSR na štúdiu, lebo od toho bude závisieť plán trate električky, ktorá sa musí potom predlžiť/predĺžiť o 100-200 m v zmysle štúdie ZSR. Zosúladenie.

3.Študia realizovateľnosti smer Podunajské Biskupice – bude sa realizovať

4.Karlovka Dubravka- predĺženie k TIOP- zdá však že trasa a predĺženie nemá prakticky zmyslel, lebo ma zmysle ťahať električku jedine ak sa prevezie ňou 18.000/ľudí prevoz v danom smere/2019-2020/. Neplánuje sa robiť štúdia uskutočnitelńosti.

5. Trasa prepojenie Račianskej radili a Tomášikovej- smer Podunajské Biskupice. tam je len problém s ,,nejakým,, domom v ceste od nemenovaného developera. Nechceli konkretizovať. Ten dom už zasahuje do plánu cesty/ navrhovanej električky.
6.Modernizácia Vajnorskej radiály a predĺźenie trate
Radila vajnorská sa nedá predlžiť až po Železničnú stanicu Vajnory, a to z dôvodu, že v ceste je plynové potrubie ( v časti ako je firma Mercedes) a do hĺbky 6 metrov plus ochrany pas ZONY, sa nemôže vŕtať ani kopať. SPP dalo návrh, že ak to chcú preložiť, koľko to bude stáť. Z informácií a kalkulácií cenovej ponuky zišlo, že zabezpečenie celej prekládky by to viac ako postavenie danej novej električkovej trate.

Spojnica Rača - Vajnory – Kukučinova - Riazanská – tam je problém so svetelnou križovatkou rampami vlaky ZSR a budúcimi električkami, keďže ich interval by bol 2-3, a budúceho vlaku 10 minút, tak i automobilová doprava by prakticky stála celá, pokiaľ by tam chodil pravidelne vlak. Dôvodom je, že z pohľadu dopravy by rampy železnice boli skoro stále spustené dole, keby tade fičal vlak. Kolaps dopravy.

Medzi tým developeri spracovávali časť dokumentácie a údajov ( k efektívnosti vedenia trati električiek cez jednotlivé ulice), a tie ktoré budú chyba bude dopracovávať mesto formou štúdie ,len stále nevedia akou súťažou to bude a ani časový harmonogram.
Mali by mať k dispozícií prezentáciu dopravných modelov.
Reakcia na: lostrail #21:
Tam máš nosné trolejbusy. Skôr treba riešiť prepojenia východných radiál.
Takto rozmyslam, ci by nestalo za to vybudovat takuto docasnu trat na Trnavskej a Roznavskej, zaustenu na oboch koncoch (TrnMy a ZP), pripadne aj s moznostou otocenia do opacneho smeru po komplementarnej trase. Samozrejme zabezpecit aj vyjazd z vozovne na tuto trat. A pri jednotke docasnosti, ktora tu stale plati, by sa casom "uz len" doplnila druha kolaj. Siet rozsirena, moznosti napojenia dalej napr. Gagarinova, Trnavska za klientskym centrom, ci Tomasikova a zaroven moznost vedenia odklonov ;-P.
Reakcia na: upravovač fotiek #11:
prestup bude na Zlatych, cize pri JD sa nebude robit dalsi
Reakcia na: S499.1023 #5:
jaj no ale ono sa chce ta trat rekonstruovat skor ako o 30 rokov 😃
Reakcia na: Viko #16:
Ak sa pri Kuchajde upraví smer mesto tak bude fungovať ako všetky ostatné v špičke.
Reakcia na: Geravy #9:
Je tam územná rezerva pre toto prepojenie.
Reakcia na: Geravy #15:
Áno, územko je platné hádam ešte od 2007, v textovej časti sa doslova uvádza "V mieste terajšej prístupovej komunikácie k parkovisku LIDL vyústi navrhovaná
Tomášikova ulica napojením sa v úrovňovej svetelne riadenej križovatke" - čiže ihrisko bude len nejaká dočasná stavba na zalepenie očí kupujúcim, kým im pred oknami začne rásť násyp nadjazdu.

Elina je imho vymýšľaná cez Riazanskú preto, že už samotnú cestu je cez Zátišie ťažké niekde prepchať, nehovoriac o tom, ako by asi v špičke fungovala štvorramenná úrovňová križovatka pri Kuchajde.
Reakcia na: Viko #13:
Viko, myslis cez toto nove detske ihrisko?
https://goo.gl/maps/f39NhxM726W3QYmZ6
A ako bude riešené križovanie so železničnou traťou na Filiálku? Alebo sa počíta, že v čase výstavy už nebude existovať/bude zakopaná pod zem?
Reakcia na: Geravy #9:
Bytovka je postavená tak, že ráta s územnou rezervou na prepojenie ulíc, stačí sa pozrieť do dokumentov.
Reakcia na: S499.1023 #5:
Radšej vybudovať predĺženie Bojnickej (ktoré tak či tak treba) aj s dočasnou traťou (lebo ÚP) s tradičnou jednotkou dočasnosti.
Navrhujem výstavbu dočasnej trate ŽST Nové mesto - Ružinovská po Tomášikovej ulici. Dočasťnosť predpokladám podobnú ako pri iných dopravných projektoch v BA.

Mimochodom, rád by som videl ten prestupný uzol pri vozovni Jurajov dvor. Teda terminál prímestskej autobusovej dopravy či ako sa tomu dnes hovorí. Nejaké nápady k tomu som mal, ale po skúsenosti s tým, ako ma mesto, resp. MIB, resp. ktokoľvek ignoruje, som sa na to vysral a nenakreslil som nič. Budem úprimný, som rád. Aspoň už viac neživím moju duševnú úchylku navrhovať a kresliť križovatky a pod. Nakoniec, nemám žiadne formálne vzdelanie v tomto smere. Ja to ponímam umelecky. Pre mňa je dobre navrhnutý prestupný uzol doslova umeleckým dielom. Pri dobrom umeleckom diele človek doslova emocionálne reaguje na to, čo vidí/počuje/atď. Môj posledný zážitok, kedy som precítil umenie bol pred dvoma dňami v Zürichu. A to prosím hneď na viacerých miestach.
Trať po Tomášikovej a napojenie na Ružinovskú radiálu by stála za to, veď to aj v nejakej dlhodobej koncepcii je! A ak sa postaví trať cez Košickú a Pribinovu, bude spojka z Ružinova po Tomášikovej na Vajnorskú potrebná ako soľ - náhrada a-50 električkou v celej dĺžke.
Reakcia na: david1 #8:
Cez Riazansku si to este ako tak predstavit viem (aj ked pri VIVE je Riazanska uzsia), ale okolo Lidla uz po vystavbe tej bytovky miesto zial nie je.
Reakcia na: Geravy #7:
To by malo ísť popri násype a esíčkom poza Lidl na Račiansku..
Električka sa však posledne plánovala cez Riazanskú.
Reakcia na: S499.1023 #5:
Ta spojka cez Zatisie by bola idealna, ale ci to tam je este vobec kadial napojit na Raciansku?
Reakcia na: 3pa3ck3 #3:
A to ma aky suvis s tymto ? Ale jasne ze bude 🙃. Malo by sa tam zmestit vraj 12 suprav tusim na 4 kolajach
Keby vybudovali pre napojenie vozovne trať cez Zátišie alebo cez Vajnory, nemusela by byť ani dočasná.
Reakcia na: 3pa3ck3 #3:
A aký má zmysel, aby tam bola tretia veľká vozovňa? Tam úplne postačuje tá odstavná hala pre zopár končiaciach/začínajúcich vozov.
A vozovňa Janíkov dvor sa teda neplánuje?
Reakcia na: diky #1:
Vozovna Bory sa bude stavat podla mna az ked sa na sv.Dindi zacne budovat ET Saratovska + TIOP Bory.
Škoda tej vozovne Bory, takto by sa konečne aj v západnej časti mesta spravila vozovňa.Takto sa opäť roky nič nevybuduje a najazdia sa zbytočné km či už električky alebo autobusy. Nuž ale aj táto možnosť je lepšia ako tie úplné výluky.