Okrem revízorov môžu cestujúci v prostriedkoch bratislavskej MHD stretnúť už aj prepravných asistentov.
Dopravný podnik Bratislava s cieľom zatraktívnenia MHD prichádza s novinkou, ktorá pomôže cestujúcim s rôznymi situáciami pri cestovaní bratislavskou MHD. Vo vozidlách MHD môžu cestujúci stretnúť už aj asistentov cestovania, ktorí sa starajú o pohodlie cestujúcich pri cestovaní. Cestujúci ich môžu spoznať vďaka modrej uniforme dopravného podniku.
Prepravní asistenti pomôžu cestujúcim pri nástupe a výstupe s detským kočíkom, zabezpečia bezpečné nastupovanie a vystupovanie cestujúcim s obmedzenou schopnosťou pohybu a v prípade potreby si u nich môže cestujúci zakúpiť aj cestovný lístok. V prípade zmien organizácie dopravy pomáhajú informovať cestujúcich o aktuálnych zmenách, rozdávajú informačné letáky, ale poradia aj turistom s orientáciou v hlavnom meste. Dohliadajú aj na dodržiavanie prepravného poriadku, pôsobia preventívne v oblasti bezpečnosti pri preprave a cestujúci sa na nich môžu obrátiť v prípade, ak majú nejaký podnet k mestskej hromadnej doprave.
Okrem asistentov cestovania cestujúcim častokrát ochotne pomôžu pri nastupovaní a vystupovaní, prípadne pri orientácii aj samotní vodiči vozidiel MHD.
keks
Potom môže zamrznúť celý označovač - opäť SW problém, ktorý musí byť detegovaný zvonku, teda napr. palubákom.
A potom sú tu problémy s HW, ktorý sa najčastejšie prejavuje tým, že senzor nezaznamená lístok. To už ten označovač ani žiaden iný prístroj tak ľahko nezistí (ak teda problém nie je v tom, že senzor lístok zachytí, ale zamrznutý proces toto volanie nespracuje, teda opäť SW problém).
Niektoré problémy si vie ten označovač zaznamenať už teraz (to vieme vďaka super hláške, že označovač nefunguje).
Otázne sú ale viaceré veci:
1. Ktoré z chýb, ktoré reálne vedia byť monitorované aj reálne kontrolované sú?
2. Prečo označovač, ktorý zachytí chybu neurobí ako prvý krok pokus o samoreštart?
3. Prečo v tejto dobe, kedy všetko fičí cez sieť, nemôže fungovať služba, kedy revízor príde do vozidla, napojí sa na jeho internú sieť a uvidí všetky vady označovačov za poslednú napr. pol hodinu (úplne stačí niečo v zmysle že "Označovač 1, porucha od 12:03"). Aspoň pre poruhy ktoré vie opznačovač zaznamenať sám by to bolo oveľa praktickejšie ako utekanie cez pol (ideálne plného) vozidla za vodičom.