Od septembra sa obnovuje pravidelné autobusové spojenie medzi Bratislavou a Hainburgom.
Od 5. septembra 2022 bude opäť premávať cezhraničná regionálna linka 901 z Bratislavy do rakúskeho Hainburgu. Dopravu bude zabezpečovať regionálny dopravca Arriva Mobility Solutions.
Autobus linky 901 bude premávať po trase Bratislava, Most SNP - Einsteinova - Wolfsthal - Hainburg an der Donau celotýždenne podľa cestovného poriadku.
Vnútroštátna preprava na území Slovenska a Rakúska nebude povolená, možná je len cezhraničná preprava.
Na linke bude platiť aktualizovaný prepravný poriadok a tarifa Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji.
Zastávky na území Rakúska budú v tarifnej zóne 190 (tzv. prihraničná zóna), v ktorej neplatia sieťové lístky IDS BK. Všetky zastávky budú charakteru na znamenie.
Druhy cestovných lístkov pre linku 901:
- Jednosmerný neprestupný lístok na 1 cestu zakúpený v hotovosti u vodiča, alebo elektronicky bankovou/dopravnou kartou bude stáť 2,50 € obyčajný, resp. 1,50 € zľavnený.
- Lístok zakúpený cez mobilnú aplikáciu IDS BK bude platiť 60 minút v zónach 100+101+190 (mesto Bratislava + Rakúsko) a bude stáť 2,50 € obyčajný, resp. 1,25 € zľavnený.
- K dispozícii budú aj predplatné cestovné lístky na 7, 30, 90 a 365 dní pre zóny 100+101+190, alebo pre zóny 100+101+190 a 1 až 7 regionálnych zón.
- Bežný sieťový predplatný lístok IDS BK nebude platiť v zóne 190. V mobilnej aplikácii bude ale možné zakúpiť si aj sieťový predplatný lístok IDS BK aj so zónou 190 (za vyššiu cenu).
- Predplatné lístky bude možné zakúpiť si na dopravnú kartu v pokladni na bratislavskej autobusovej stanici Mlynské nivy a tiež v mobilnej aplikácii IDS BK.
- Cenník predplatných lístkov je uvedený v Tarife IDS BK na strane 43.
810zssk
Btw, ak by sa do tej linky išlo, ja by som veľmi výrazne preferoval aby pokračovala až do Jaroviec. Kittsee - Jarovce je presne príklad tej trasy ktorá verejnou dopravou trvá rádovo dlhšie ako autom. V takom prípade by zároveň mala mať CP nastavený tak aby slúžila ako prípoj k vlakom z Viedne na Jarovce (a tam zas nadväzovala 91 smer Čunovo) a vice versa.
Imho vzhľadom na neintegráciu 901 by bolo lepšie keby sme sa na nej nehrali na IDS a tarifné zóny, lebo takto to na mape zón akurát pôsobí zavádzajúco. Reálne tam žiaden IDS lístok neplatí. Rozumiem že reálny svet má viac obmedzení ako naše sny na imhd, čiže tá tarifa zrejme nejde spraviť výrazne lepšie ako je navrhnutá, ale bolo by potom dobré sa aspoň nehrať sa na integráciu. Jednak to ľudí môže miasť (a celkom logicky môžu očakávať že tam platia lístky IDS) a jednak to podporuje image IDS BK ako zložitého a neprehľadného systému s milión výnimkami.