Do konca júla prebieha prerokovanie ďalších zmien a doplnkov územného plánu hlavného mesta.
Hlavné mesto SR Bratislava pripravilo ďalšie zmeny a doplnky územného plánu mesta. V termíne od 10. júna do 31. júla 2022 sa uskutočňuje prerokovanie tohto návrhu Zmien a doplnkov 09. Návrh obsahuje aj niekoľko aktualizácií územného plánu v oblasti vybavenia mestskej hromadnej dopravy.
Doplnený územný plán by mal umožniť jednoduchšie budovanie trolejbusových tratí. Okrem doplnenia dvoch trolejbusových tratí do navrhovaného doplnkového systému MHD pre rok 2030 (Trenčianska - Hraničná a Bulharská - Galvaniho) bude umožnené realizovať trolejbusové trate na každej komunikácii, kde je to prevádzkovo potrebné a priestorovo možné.
Ďalšia časť dopravných zmien zahŕňa doplnenie územnej rezervy pre meniarne na Račianskej, Astronomickej, pri ŽST Nové Mesto a na Petržalskej radiále v súvislosti s modernizáciou, resp. výstavbou električkových tratí. Naopak, z územného plánu sa navrhuje vypustiť rezervu pre trolejbusovú meniareň Machnáč na ulici Slávičie údolie.
V oblasti železničnej dopravy na území Bratislavy sa má rezervovať územie pre strojkoľajnenie železničnej trate v úseku Hlavná stanica - Devínska Nová Ves a zdvojkoľajnenie trate v úseku ŽST Bratislava predmestie - odbočka Močiar. Spolu s vypustením nového prístavu v lokalite Vlčie hrdlo sa vypúšťa aj rezerva pre železničnú vlečku do tohto prístavu.
Dokumentácia k zmenám a doplnkom územného plánu 09 je k dispozícii na stránke https://public.bratislava.sk/dokumenty/. Osobne sa bude môcť verejnosť s návrhom oboznámiť 22. júna 2022 v čase medzi 14:00 a 18:00 v konzultačnom stánku vo Faustovej sieni Starej radnice. Ďalšie informácie o dostupnosti dokumentácie a možnosti uplatniť pripomienky k zmenám a doplnkom sú zverejnené na stránke magistrátu.
lostrail
Alternativne riesenia by som videl dve, ale nepredpokladam, ze je politicka alebo akakolvek ina vola pustat sa do komplikovanych tras, zjednosmernovania, ci stavania mimourovnovych ramp z terajsich uzkych ulic. Postavit TT cez Mlynsku dolinu a spojit ju s existujucou sietou je jednoduche a "lacne". Rovnako dobudovanie spojok na krizovatkach k hlavnej stanici.
Co by som vsak uvital, by bola aj TT od Patronky priamo na Prazsku, aby sa nemuselo zakazdym chodit cez Kramare. Snahu obsluzit husto zastavanu oblast nepopieram, len atraktivite MHD by istotne pomohli zrychlene spoje, ako aj alternativne trasy pre pripad mimoriadnosti (a ze ich na Kramaroch byva pozehnane).