DPB získal príspevok z eurofondov na nákup obojsmerných električiek

Ďalších 10 obojsmerných električiek môže dopravný podnik nakúpiť vďaka eurofondom.

Dopravný podnik Bratislava podpísal s Ministerstvom dopravy a výstavby SR zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku (NFP) pre projekt "Električky pre Bratislavu". Cieľom projektu je nákup 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek. DPB v minulom roku vysúťažil dodávateľa týchto električiek, ktorým sa stalo konzorcium Škoda Transportation a Škoda Transtech Oy s električkou Škoda 30T3.

Výška NFP bude predstavovať najviac 25 659 791 €, pričom zvyšných 5 % nákladov projektu zaplatí DPB z vlastných zdrojov. Projekt bude rozdelený na dve fázy, pričom prvá fáza bude zrealizovaná v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (programové obdobie 2014 - 2020) a druhá fáza bude realizovaná v nasledujúcom programovom období 2021 - 2027 v rámci Programu Slovensko (PSK). Aj prvá fáza môže byť rozdelená na dve časti s tým, že prvá časť sa preplatí z OPII, druhá časť z PSK.

Doplnené: V nadväznosti na získanie NFP podpísal DPB dňa 26. mája 2022 zmluvu so Škodou Transportation a Škodou Transtech Oy na nákup uvedených desiatich električiek. Výrobca sa zaviazal dodať a sprevádzkovať električky do 24 mesiacov od vystavenia objednávky. V ideálnom prípade by tak električky mali začať voziť Bratislavčanov v lete 2024. Cena jednej električky bude 2 648 800 € bez DPH.

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Presne tak, moja rec.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Oprava predposledného slova: podradný 😁
Reakcia na: S499.1023 #28:
V tom pripade je mozno lepsie, ze si to nepamatam.
Reakcia na: Pe67 #42:
Dakujem za info 👍
Reakcia na: Andrej #40:
Posledná 5ka z Kapucínskej do Dúbravky išla po 21h, opačným smerom cca o hodinu neskôr. Potom ostala táto zastávka úplne bez obsluhy. Chodilo sa na Poštovú na linku 1, alebo linkami 31,39 na Lafranconi a tam prestup na 1,12.
Reakcia na: Arrivaderci #35:
Ja som sa pýtal na to ako si prišiel k tomu, ze na Krčacoch by stačila K2 resp. nízkopodlažný ekvivalent.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Inac, pokial sme pri teme 3 linkoveho variantu, nepamata si niekto ako sa riesil dopyt na Kapucinsku vo vecernych hodinach v casoch, ked L1 jazdila po trase Dubravka - Nabrezie - HLST? Isli tadial nejake vecerne spoje ci sa podnik na tuto zastavku vykaslal?
Reakcia na: Viko #36:
A vies mi povedat KDE som povedal, ze Kacice ci ich nahrada by bola jedina linka v KV? Predsa celu dobu hovorim, ze (ak si zoberieme analogiu sucasnych liniek)

- L4 by sa presmerovala cez Patronku a potiahla do Borov
- Vznikla by L5, ktora by isla cez KV do mesta od Borov, TIOP Bory alebo len od Dubravky
- Ostala by L9.

Vazne mi chces povedat, ze na tuto hypoteticku L5 by sme potrebovali plnokapacitne elektricky?
Reakcia na: si #34:
Nocne linky, doplnkove linky (ci v Prahe su tiez padnuti na hlavu, ked prevadzkuju sola?), rozne menej vytazene trate/odbocky/vikendy (nebudeme mat hadam donekonecna "metro styl elektriciek", kde jedine krizenie trati je v centre a ked nastane MU tak sa cela radiala odpali, ale aj rozne tangencialne linky, ci?).

A k spotrebe: urcite tam "nie je tak zasadne odlisna"? Vacsia elektricka = vacsia hmotnost, potreba viac motorov na pohon (aby netrpeli lenivostou kacic), klimu navyse/silnejsiu klimu...

Kazdy rozdiel o 0,1 kWh/km by to pri sucasnom pomere kacic a kilometrov oproti supravam, a cenach energie vychadzalo cca 8000 - 10000 eur bez dph rocne.
Reakcia na: Arrivaderci #35:
Ak pracujeme s premisou, že všetci cestujú iba z vrchu Dúbravky do okolia Zochovej, tak to platí. Ale rozličné trasy sú rozličné práve preto, že po ceste pokrývajú iné body záujmu.
Reakcia na: upravovač fotiek #33:
Na to hádam ani netreba dopravný model, stačí otvoriť oči, spočítať koľko budov pribúda na nábreží, koľko ich bude pribúdať na Krčacoch a aká je šanca, že väčšina Karlovešťanov z dnes plných súprav bude zrazu priťahovaná okľukou cez Patrónku ako magnetom.

Ale prečo by som u nás čakal mentálny posun od "odvšadiaľ všade" k novotám ako pásmová obsluha alebo plánovanie dlhšie než dozajtra? 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #33:
Cize ak budes mat trasu Zaluhy - Tesco Lamac - Patronka - Prazska - Stefanikova (ktora trva 83/84 13-15 minut) vs Zaluhy - Karlovka - Molecova - Nabrezie - Kapucinska (ktore ti s 4/9 trva cca 20-22 minut) tak mi chces tvrdit, ze viac ludi pojde cez Karlovku? Ci ako "model" ti nestaci 83/84 chodiace kazde 4/5 minut v spickach dost plne s Capacity?
Reakcia na: Arrivaderci #30:
ak by si chcel obstaravat ine vozidla o kapacite K2, skus mi napisat jeden zmysluplny argument preco by malo byt cielom prevadzkovat take vozidla na tratiach....
potreba vodica rovnaka, elektricka spotreba az tak zasadne odlisna od dlhsich voznov tiez nebude a radsej uvidim prazdnejsi vozen (=viac pohodlia pre cestujucich) ako pri v podstate podobnych nakladoch prehanat po kolajniciach mensie konzervy sardiniek....
Reakcia na: Arrivaderci #31:
"Ak by bola trat cez Patronku, tak okrem doplnkovej linky ci obchadzkovej trasy by tam nemalo cez Krcace snad nic viac ako kacice/menej kapacitne elektricky zmysel."

A to si došiel ako? Máš nejaký dopravný model?
Reakcia na: Arrivaderci #30:
Nesúhlasím. Vozidlo o kapacite K2 nemá žiadne miesto na potenciálnych tratiach v Bratislave. Už choďte všetci do kelu s K2 a ekvivaletne kapacitnými električkami. Ak by sa kúpili nízkopodlažné ekvivalenty, tak by to bol rovnaký fail ako novostavby vysokopodlažných K2S v rokoch 2008 a 2009. Ak by aj hypoteticky bola nejaká linka, ako to bude o 20 rokov? Stále budeme potrebovať vozidlo o kapacite K2? Alebo vymyslíme pre vozdlá o kapacite K2 špeciálnu linku? Ja určite nechcem mať znovu túto obludnosť v linkovom vedení, len aby sme mali linky pre vozne o kapacite K2: https://imhd.sk/ba/media/mn/00000375/Elektri%C4%8Dky-20080902.pdf

Ak sa majú kupovať vozidlá odlišnej dĺžky ako 32,5 metra, tak rozhodne 50 až 52 metrové.
Reakcia na: Viko #25:
Precitaj si to este raz a mozno pochopis, ze som myslel ine elektricky, ktore by kapacitnejsie a rychlejsie doplnali "vymetakove" K2 resp. ich alternativy cez KV od Borov.

Ak by bola trat cez Patronku, tak okrem doplnkovej linky ci obchadzkovej trasy by tam nemalo cez Krcace snad nic viac ako kacice/menej kapacitne elektricky zmysel.
Reakcia na: si #24:
Preto som napisal "resp. vozidlo o kapacite K2"
Reakcia na: S499.1023 #28:
Dovlím si tvrdiť, že aj v polovici 90. rokov. 20. storočia.
Reakcia na: lostrail #23:
To si zjavne nepamätáš, ako vyzerali trate v polovici 80. rokov.
Reakcia na: si #24:
#vlniteplechyforever 😂