Modernizácie trolejbusových tratí na Miletičovej a Karadžičovej sa môžu začať.
Magistrát hlavného mesta podpísal koncom apríla tohto roka zmluvy so zhotoviteľom na modernizáciu trolejbusových tratí Miletičova - Jelačičova a Karadžičova - Záhradnícka. Víťazom verejnej súťaže na tieto modernizácie sa stala spoločnosť ELZA - Elektromontážny závod Bratislava. Cieľom modernizácií je okrem zlepšenia stavu tratí aj ich príprava na prevádzku nových trolejbusov, ktoré budú dodané v budúcom roku.
Modernizácia trate Miletičova - Jelačičova bude pozostávať z výmeny trolejového vedenia v dĺžke 990 m jednostopovo, výmeny štyroch trolejových výhybiek (z toho jednej elektrickej) na križovatke Miletičova - Žellova a na Jelačičovej ulici, uloženia 220 metrov nového napájacieho kábla a nového náteru 50 trakčných stožiarov. Výjazd z obratiska na Žellovej ulici bude prispôsobený aj pre prevádzku 24-metrových trolejbusov. Zmluvná cena za modernizáciu tejto trate je vo výške 312 404 € bez DPH. Podľa harmonogramu by modernizácia trate mala trvať dva mesiace.
Pri modernizácii trate na Karadžičovej (od Páričkovej po Krížnu) a priľahlého úseku na Záhradníckej ulici bude vymenených 2640 metrov trolejového vedenia jednostopovo, inštalované budú štyri elektrické a dve mechanické trolejové výhybky, osadené budú nové traťové rozvádzače a 94 trakčných stožiarov dostane nový náter. Cena tejto modernizácie bude 640 630 € bez DPH a predpokladané trvanie prác sú 4 mesiace.
Obe modernizácie budú spolufinancované príspevkom z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Doplnené: Modernizácia trate na Miletičovej začala 17. mája 2022 prácami v obratisku Jelačičova.
tr3mp
Mimochodom, ak máš vodičský preukaz, tak vieš, že cyklisti nemajú rovnaké postavenie ako vodiči motorových vozidiel, ani z hľadiska povinností (nepotrebujú vodičský preukaz), ani z hľadiska práv (nemôžu ísť napríklad na diaľnicu). Na bicyklovanie, podobne ako na chodenie pešo nepotrebuješ skúšku v autoškole, takže ťa z nej ani nemôžu vysmiať a vyhodiť
Ber to tak, že obzvlášť segregované cyklotrasy by mali byť natoľko bezpečné, že po nich budú vedieť samostatne jazdiť 10 ročné deti do školy. Chceme takýmto deťom robiť zámerne zložitejšie podmienky, než je nutné? A vysmievať sa im, že nevedia prejsť zložitú a nebezpečnú križovatku?
"nie, cez tuto krizovatku nemozem ist lebo musim sledovat 4 rozne smery aby ma nikto nenabural" - Lenže problém je v tom, že pre autá sa ani náhodou nenavrhujú také šialenosti ako pre cyklistov. Alebo mi vieš uviesť príklad, kde vodič motorového vozidla musí dávať prednosť rovnako ako na križovatke Ružovej doliny a Trenčianskej? Teda kde je splnené súčasne:
1. dávanie prednosti vozidlám idúci sprava a zľava
2. dávanie prenosti protiidúcim odbočujúcim vozidlám (čiže naopak, ako je to normálne, keď prednosť dáva odbočujúce vozidlo)
3. dávanie prednosti vozidlám idúcim spoza tvojho chrbta
4. a do toho všetkého ešte križujúce autá, ktorým dávaš prednosť, blokujú tvoj priamy smer, keď dávajú prednosť autám, ktoré idú súbežne s tebou (a majú prednosť, ale ty ju nemáš)
Máš teda sledovať 270° uhol.
Fakt ma zaujíma, či niečo podobné nájdeš. Pre autá by bol problém takéto dávanie prednosti vôbec vyznačiť. Ak by existovala, nechcel by som vidieť tie nehody, keďže by bola zúfalo neprehľadná a neštandardná.