Dve nové železničné zastávky na Boroch a na Čiližskej budú čoskoro realitou.
Železnice Slovenskej republiky podpísali 30. marca 2022 zmluvy o dielo so zhotoviteľom projektovej dokumentácie a stavebných prác pre nové železničné zastávky (terminály integrovanej osobnej prepravy - TIOP) Vrakuňa a Lamačská brána. Víťazom verejného obstarávania v oboch prípadoch bola spoločnosť TSS Grade. Zmluvná cena realizácie TIOP Vrakuňa je 3,918 mil. € a zastávka Lamačská brána bude stáť 7,832 mil. €. Oba projekty budú financované cez eurofondový Operačný program Integrovaná infraštruktúra.
Nová železničná zastávka Vrakuňa sa bude nachádzať pri obratisku MHD Čiližská na Dolných honoch. Lehota na jej výstavbu je 20 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy. Ak nenastanú komplikácie, cestujúci by novú zastávku mohli využívať koncom roka 2023.
Železničnú zastávku Lamačská brána v susedstve obchodného centra Bory sa zhotoviteľ zaviazal zrealizovať do 730 dní, takže cestujúci ju budú môcť pravdepodobne využívať od jari 2024. V budúcnosti by TIOP Lamačská brána mal slúžiť najmä ako prestupný bod medzi vlakmi a električkami, keďže mesto uvažuje v nasledujúcich rokoch s predĺžením električkovej trate po nemocnicu Bory. Dovtedy budú môcť cestujúci z vlakov prestupovať na autobusové linky obsluhujúce zastávku OC Bory, prípadne zastávku Agátová (po predĺžení Saratovskej ulice popod železnicu).
upravovač fotiek
Železnica:
Textovú časť som nečátal, vychádzam iba z toho čo vidím na obrázku. Dúfam že mimoúrovňové križovanie železnice so Saratovskou bude postavané tak, že umožní jednoduché doplnenie 3. koľaje.
Cestná doprava:
Autá idúce z Dúbravky na D2 budú mať pravú odbočku, tam nie je problém. Ľavá odbočka na tento smer, tak ako je navrhnutá, má aj tak príliš krátky radiaci priestor. Tieto autá sa môžu ísť kľudne otočiť na kruháč.
Zrušenie nájazdu z Janka Alexyho? To sa na Harmincovej potešia, najmä ak ostane dvojpruhová s obojstrannou zastávkou Lipského v jazdných pruhoch. Navyše prepletací úsek napojenia D2 z Harmincovej a odbočky z D2 smerom na Patrónku má iba 200 metrov a bude sa v ňom križovať kvantum dopravy. Je to v pravotočivom oblúku s blbou viditeľnosťou, najmä pre autá idúce z diaľnice (v späťáku nevidíš pravý pruh). V opačnom smere je prepletací úsek 250 metrov bez smerových oblúkov a tam bývajú problémy, lebo sa tam vytvára zápcha. Aj keď tú má na svedomí slabá priepustnosť križovatky pri napojení na Lamačskú cestu.
Cyklo:
Sa mi poplietki cyklocesty a chdoníky.
Električka:
Ak má električka úrovňovo križovať celú šírku 505/II a byť vedená východne od Saratovskej, tak ľavé cestné odbočnie zo Saratovskej do DNV môže mať voľno spolu s voľnom pre električky, nebudú sa križovať. Tieto dve fázy sa dajú v riadení CDS zohľadniť bez problémov. Naopak, ľavá odbočka z 505/II na Saratovskú je v kolízii s električkou.
Záver:
Stále trvám na tom, že ľavá odbočka zo Saratovskej do DNV by mala byť súčasťou križovatky pri prestupnom termináli a považujem ju za dôležitejšiu než ľavú odbočku z 505/II na Saratovskú. Dôvody som napísal v predošlom príspevku.