Dopravný podnik podpísal rámcovú zmluvu na dodanie maximálne 80 nových naftových 12-metrových autobusov.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) krátko pred Vianocami podpísal rámcovú zmluvu na dodanie najviac 80 nových nízkopodlažných 12-metrových autobusov s naftovým pohonom s víťazom verejnej súťaže, českou firmou SOR. Podľa hovorcu DPB by prvé desiatky nových autobusov mali byť dodané v roku 2022. Pôjde o vozidlá typu SOR NS 12 Diesel, ktoré v naftovej verzii ešte v Bratislave nejazdia, no DPB prevádzkuje od roku 2018 viacero týchto vozidiel s elektrickým pohonom.
Vysúťažená cena nových autobusov je spolu 19,08 mil. €, čo predstavuje 238 500 € bez DPH za jedno vozidlo. Dodacia doba vozidiel je do 12 mesiacov od zadania objednávky. Autobusy s prepravnou kapacitou 104 cestujúcich budú poháňané naftovým motorom s výkonom 210 kW a automatickou prevodovkou ZF Ecolife. Vozidlá budú vybavené klimatizáciou Eberspächer Sütrak AC 520 IV s chladiacim výkonom 30 kW, vodič bude mať samostatnú klimatizáciu rovnakého výrobcu typu K403-E s výkonom 6 kW. Novinkou oproti doterajším výbavám autobusov bude systém monitorovania mŕtveho uhla so signalizáciou pre vodiča pri predbiehaní iným vozidlom z ľavej alebo pravej strany a pri odbočovaní. Pôjde o systém Rosho – Turncam 01/A s rozsahom sledovania 2,9 m od bočnice vozidla a 9 m na dĺžku vozidla.
ikarus31
Mne to tiež vychádza že budeme asi v najbližšej dobe potrebovať asi 60 autobusov ale my chceme predsa kupovať do roka až dvoch aj CNG, vodík a elektrobusy (alebo len niečo z toho) no keď si všetko staré teraz nahradíme týmito dieslami tak čo budeme vyradovať keď kúpime dalšie druhy pohonov. Potom zostávajú len novšie Urbany alebo Urbino 10. Akože neprekážalo by mi nahradenie Urbanwayov niečím novším ale príde mi potom divné vyraďovať 6-8 ročný autobus keď nám tu zároveň budú v rovnakom čase jazdiť staré kĺbové sorky z 2010.
Ináč zaujíma ma že ako to nakoniec dopadne s tými ostatnými druhmi pohonov že či sa nakoniec niečo kúpi.