DPB nakúpi naftové autobusy SOR NS 12 Diesel

Dopravný podnik podpísal rámcovú zmluvu na dodanie maximálne 80 nových naftových 12-metrových autobusov.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) krátko pred Vianocami podpísal rámcovú zmluvu na dodanie najviac 80 nových nízkopodlažných 12-metrových autobusov s naftovým pohonom s víťazom verejnej súťaže, českou firmou SOR. Podľa hovorcu DPB by prvé desiatky nových autobusov mali byť dodané v roku 2022. Pôjde o vozidlá typu SOR NS 12 Diesel, ktoré v naftovej verzii ešte v Bratislave nejazdia, no DPB prevádzkuje od roku 2018 viacero týchto vozidiel s elektrickým pohonom.

Vysúťažená cena nových autobusov je spolu 19,08 mil. €, čo predstavuje 238 500 € bez DPH za jedno vozidlo. Dodacia doba vozidiel je do 12 mesiacov od zadania objednávky. Autobusy s prepravnou kapacitou 104 cestujúcich budú poháňané naftovým motorom s výkonom 210 kW a automatickou prevodovkou ZF Ecolife. Vozidlá budú vybavené klimatizáciou Eberspächer Sütrak AC 520 IV s chladiacim výkonom 30 kW, vodič bude mať samostatnú klimatizáciu rovnakého výrobcu typu K403-E s výkonom 6 kW. Novinkou oproti doterajším výbavám autobusov bude systém monitorovania mŕtveho uhla so signalizáciou pre vodiča pri predbiehaní iným vozidlom z ľavej alebo pravej strany a pri odbočovaní. Pôjde o systém Rosho – Turncam 01/A s rozsahom sledovania 2,9 m od bočnice vozidla a 9 m na dĺžku vozidla.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #24:
Citelisy prvý majiteľ (Eurobus; DPMK sólo Citelisy nikdy neobstarával) aj prevzal, len nemal s nimi kde v Košiciach jazdiť, lebo nedostal licenciu na prevádzkovanie liniek MHD v zmysle predstáv prvého majiteľa (expresné linky na najvyťaženejších trasách počas dopravných špičiek).

Dosť sa o tom popísalo dokonca aj na bratislavskom imhd.sk, stačí pohľadať:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/7560/DPB-v-tichosti-zaobstaral-35-autobusov-Citelis-12M
Reakcia na: Petto #23:
Už raz ich neprevzali, myslíš že druhý raz by to prešlo? 😃
Reakcia na: LUKYmhd #21:
Citelisy aj zadarmo si berte po dodani NS12 😁
Reakcia na: LUKYmhd #21:
CNG karosy! ANOOO
Reakcia na: ikarus31 #10:
Mate vela vozidiel? predajte nejake do KE zidu sa 🙂
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Ak by Otokar taký autobus doposiaľ nemal, bolo by logické, že by sa nechcel zaviazať na dodávku do roka, ak by mal kapacity vyťažené aj inými zákazkami.
Prerobiť interiér či dokonca celkovú konštrukciu vozidla tak, aby bola väčšia časť nízkopodlažná, zostalo miesto na batožinu a zároveň vychádzal parameter obsaditeľnosti, nie je lacná ani rýchla záležitosť. A k tomu zabezpečenie kvality výroby a testy na vychytanie múch, to v bežnej firme fakt nie je otázka mesiacov.

Ten sprchový kút by bol asi jednoduchší, rýchlejší aj lacnejší, ale tam zase bude problém s homologizáciou 😉
Reakcia na: FFF13 #18:
Tiez som si nebol isty ci dobre citam, ze tu niekto navrhuje vyradovat SU10. Niektori mi tu uz pridu uplne zmyslov zbaveni.
Reakcia na: ikarus31 #10:
SU10 by vyraďoval len hlupák, tie vozy nie sú vôbec staré, pôsobia moderným dojmom a viaceré z nich sú v dosť dobrom stave, ba až v lepšom ako Urbanway 10,5M ktorý sa už už ide rosypať😶
Reakcia na: TeBeCe #13:
Díky. Škoda, SORky poznám (a nemám k nim žiaden výrazný vzťah). Rozprávku o nedostatočnom počte NP sedadiel, ktorú som niekde čítal, som nezožral. Výrobca určite nemá problém dať do autobusu aj sprchový kút, ak bude v zadaní súťaže.
Som si istý, že keby sa objednalo menej vozov, tak by sa tu to ofrflalo, že sa kupuje málo vozov 😂
Reakcia na: frenky #14:
Pozri si ale, koľko z tých vozov je dlhodobo odstavených a aj tie neodstavené nezvyknú jazdiť všetky. Crosswaye a C Sorky podľa mňa netreba nahrádzať vôbec. Pri kúpe 60 vozov tak zostane v premávke len nejakých 5 starých vozov a pokiaľ nejaká linka prejde na kĺbáky, tak potom bude tých 60 sól postačovať.
Reakcia na: Petto #8:
Podla tu dostupnych udajov, ak zratam dosial nevyradene Hrbace 10,5, Tedomy, Citelisy a Crossway s C Sorkami, tak som na cisle 95
Tak nerozumiem, co riesis. 80 vozidiel mi pride relativne v pohode.
Tie pocty do sutaze zadaval asi niekto, kto ma snad nejaky prehlad a necucal si ich nejaky Jozko z prsta.
Reakcia na: upravovač fotiek #6:
Uz su zverejnene zapisnice z vyhodnocovania.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/3182701

Ponuka Otokaru bola 229 000 €, ale nedodal indikativny casovy plan, preto bol vyluceny.
Reakcia na: Petto #4:
Neviem ci treba este uvazovat o vyradeni SU10. Vyradit autobus po 10 rokoch prevadzky sa mi zda prehnane.
Reakcia na: ikarus31 #10:
Veď ale ak sa obstaráva poistenie na 60 vozov, znamená to, že to bude 60 dieslov a 0 alternatívnych pohonov?
Reakcia na: Viko #5:
Mne sa to tiež zdá až príliš veľa vozidiel. Hlavne C 10.5 sa na MHD roky nepoužíva a určite by som ho tam nezarátaval. Z hrbáčov jazdí maximálne denne tak polovica nikdy ich nie je v premávke viac ani cez pracovné dni. Tedomy cez pracovné dni tiež nikdy nejazdili všetky (cez prázdniny nie sú potrebné takmer vôbec) a tých 7 vyše 3 roky odstavených určite nie je potrebné ničím nahradzovať. Hlavne tie Citelisy je potrebné nahradiť.

Mne to tiež vychádza že budeme asi v najbližšej dobe potrebovať asi 60 autobusov ale my chceme predsa kupovať do roka až dvoch aj CNG, vodík a elektrobusy (alebo len niečo z toho) no keď si všetko staré teraz nahradíme týmito dieslami tak čo budeme vyradovať keď kúpime dalšie druhy pohonov. Potom zostávajú len novšie Urbany alebo Urbino 10. Akože neprekážalo by mi nahradenie Urbanwayov niečím novším ale príde mi potom divné vyraďovať 6-8 ročný autobus keď nám tu zároveň budú v rovnakom čase jazdiť staré kĺbové sorky z 2010.

Ináč zaujíma ma že ako to nakoniec dopadne s tými ostatnými druhmi pohonov že či sa nakoniec niečo kúpi.
Reakcia na: Viko #5:
Ano, zda. Kúpime 60 vozov, ktore chceme aby predsa jazdili. Z tych starých t12, bn10 a city12 je kolko denne v premávke sk.dni? 40-50?
Reakcia na: Viko #5:
60 vozov je tak akurát, keďže veľa vozov je dlhodobo odstavených. C10.5 by som tam tiež zrovna nepočítal, keďže z tých už jazdia iba 2 vozy na školských spojoch, aj to nie vždy. Kľudne by sa dali nahradiť tými dvomi Crosswaymi. Spolu je teda prevádzkových Citelisov, Tedomov a BN-iek +- 62, takže ak sa ponechajú nejaké BN-ky/Tedomy (otázne je, čo bude s tými vylepšenými Tedomami na 163, keďže to budú jediné plynové autobusy?), tak ďalšie krátke autobusy bude treba až keď doslúžia Urbanwaye.
Jeden kĺbový Otokar 254 950 € bez DPH.
Jeden sólo SOR NS12 238 500 € bez DPH.

Zanedbateľný rozdiel. Škoda že sólo autobusy nedodá taktiež Otokar.

https://imhd.sk/ba/doc/sk/20981/V-tendri-na-dodanie-12-metrov%C3%BDch-naftov%C3%BDch-autobusov-uspel-%C4%8Desk%C3%BD-SOR

"Ponuka Otokaru sa medzi vyhodnocovanými ponukami neuvádza."

Vie niekto viac k tomu?