Nové kĺbové autobusy Otokar Kent C postupne prichádzajú do Bratislavy

V najbližších dňoch začnú cestujúcich v bratislavskej MHD voziť nové kĺbové autobusy Otokar.

Bratislavský dopravný podnik (DPB) obdržal 17. decembra 2021 prvé z nových kĺbových autobusov Otokar Kent C 18,75. Ide o moderne vybavené nízkopodlažné a plne klimatizované autobusy s naftovým pohonom od tureckého výrobcu Otokar, pričom spolu má byť dodaných 70 týchto autobusov. Vysúťažená cena jedného autobusu bola 254 950 € bez DPH.

V priestrannom interiéri nové autobusy ponúkajú cestujúcim sedadlá s koženkovým poťahom, nerezové prídržné tyče, chýbať nebude ani vyhradený priestor pre umiestnenie kočíka (pri 2. a 3. dverách), invalidného vozíka a bicykla. Vozidlá sú vybavené modernými technológiami - WiFi pripojením k internetu, kvalitným kamerovým systémom, systémom automatického počítania cestujúcich, nabíjacími USB zásuvkami a optickým i akustickým informačným systémom s plnofarebnými vonkajšími LED tabuľami a vnútornými LCD displejmi. Autobusy majú dve výkonné strešné klimatizácie priestoru pre cestujúcich a jednu samostatnú elektrickú klimatizáciu pracoviska vodiča.

Dôkazom, že ide o kvalitné a moderné vozidlá sú aj technické komponenty pochádzajúce z Nemecka. Výkonný dieselový motor DAF spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d a spriahnutý je so 6-stupňovou automatickou prevodovku ZF. DPB záležalo na finálnom vyhotovení vozidiel, preto bol proces výroby dôkladne kontrolovaný zamestnancami divízie autobusov, odboru techniky a dopravy a oddelenia informačných systémov," uviedol hovorca DPB Martin Chlebovec. Podľa našich informácií mal DPB na výrobcu zatiaľ najnáročnejšie požiadavky na autobusy.

Nové autobusy budú do premávky zaradené postupne v najbližších dňoch po vybavení potrebných formalít.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #44:
Dnes už si títo východní podnikatelia vedia zaplatiť dobré systémy kvality a vedia pozitívne prekvapiť. Na internetoch píšu, že materská firma je v rebríčku Fortune Global 500. Six Sigma vraj aplikujú od r. 2004. Takže už to asi nie sú výrobky z kravína. Uvidíme. 😁
Reakcia na: gejza #57:
Miesto týchto šotodohadov by bolo lepšie počkať na skutočné vypravenie. Myslím, že je viac než pravdepodobné, že autobusy sa budú vypravovať aj tam, kde robili skúšobné jazdy v uplynulé dni.
Reakcia na: gejza #57:
nie žeby to cestujúcich využívajúcich 75 nepotešilo, ale buďme realisti 😂
Reakcia na: Minko #53:
možno by nás mohli súdruhovia z DPB príjemné prekvapiť a zaviesť celodennú premávku linky 75, na ktorú dajú OTOKAR-y 😂
Reakcia na: spejsikx #52:
Hovorí sa, že prvé by mali ísť von budúci týždeň.
Reakcia na: Minko #53:
Nemáš úplne pravdu, prvé dni sa pravdepodobne budú vypravovať na delené služby, aby sa prípadné nedostatky mohli vychytať medzi ranným a poobedným dielom služby. Takže sa môžu vyskytnúť aj na tej 75ke.
Reakcia na: spejsikx #52:
Čo sa týka umiestnenia vo vo vozovniach, písalo sa v dispečerskom fóre, že si to rovnomerne rozdelia Jurák a Trnávka (20:20). Podľa katalógu vozidiel je tu zatiaľ 17 vozidiel a všetky išli do Juráku. Na Trnávke boli asi len na predstavení sa novinárom.
Reakcia na: spejsikx #52:
na 75 určite nepôjdu- nemá zmysel ich dávať na linku ktorá nejazdí v celodennom intervale, to by bolo plytvaním 🙂
Skusme tu trosku odist od totalne mimo hadky o slovenskych potravinach, ktora mala byt uz davno v offtopicu – mozem sa spytat, vie niekto, kedy asi cca tieto busy mozeme cakat v premavke a na akych linkach? Aka bude vozovna atd.? Fotka vyzera na Trnavku.

Za mna by sedeli aj na 88, kde Solarisy uz davno nemali jazdit, pretoze doslova takmer kazdy jeden zateka a ked prsi vonku, prsi z nich. A ked ide do zakruty, tak na vas na sedadle vyfrkne kopu vody. Ale rad sa necham poucit, asi aj stare Sorky uz potrebuju pomoct.

Predpokladam ze uplne priamo Karosy a jazdenky na 39 a 75 nevymenia, skor na ne pojdu starsie Sorky a tieto nove pojdu na klbove linky, ktore dpb ocividne vnima ako kultivovanejsie, typu 21.
Reakcia na: Valec #50:
"kosenie betónového letiska" by som si do úst nebral. problematika bola ďaleko zložitejšia ako by sa mohlo zdať 🙂 pre novinárov to však nebolo zaujímavé 🙂
Reakcia na: Ike #35:
Tie potraviny konkurujú najmä cenou. A tú si francúzsky farmár môže dovoliť nižšiu už len z dôvodu inej štruktúry a výšky dotácií do poľnohospodárstva. Kým vo FR dostane farmár € za vypestované zemiaky, u nás ich dostane "farmár" za kosenie betónového letiska. A to druhé žiaľ nevieme zúžitkovať ani doma, nie sa s tým uplatniť ešte aj v cudzine.
Reakcia na: Dadino #47:
Bude otazka, ako to ludia zasa "vezmu za svoje". Ziadne leto v ani jednej SORke som necitil potrebny vykon. Teplo zhruba ako vonku. Kupodivu, v tych Skodovackych elektrickach nebol problem. Ale chapem, to sposobuje ludska natura, ktora nastupi do busu, ktory este nie je dobre vychladeny a prve, co urobi - otvori okno, lebo ved je teplo. Tak snad bude nejaky automaticky uzamykaci mechanizmus v tychto busoch. Ako tak pozeram, vela tych otvaratelnych okienok nema, tak snad to nebude taka vazna vec.
Reakcia na: N/A #41:
Neplanujem v tom pokracovat, len bolo treba oddelit jablka od hrusiek, kedze davat suvis medzi autobusom a potravinami z hladiska "lokalnosti" bolo vazne pritiahnute za vlasy.
Reakcia na: Martinos #46:
Tak to aj vo všetkých nových obstarávaniach DPB požadoval. Pri nefunkčnej klimatizácií sa voz odstavuje a ak si dobre pamatám do 5 dní musí byť zjednaná náprava od dodávateľa v rámci záruky. V prípade nestihnutia je za každý deň pokuta. Uvidíme realitu keď sa pokazí klíma v Solarise IV alebo Otokari niektorom.
Reakcia na: shaggy #37:
Ked nefunguje klima, tak ten autobus nema co hladat v premavke!
Reakcia na: irizar #44:
Ja som ju riadil tiež, a páčila sa mi viac Temsa ale beriem tvoj názor. Je to aj o tom v akej verzii voz príde. Ak sa môžem opýtať, kedy približne si na nej jazdil?

Nechcem tu riešiť Troligu, no z časti súhlasím a z časti nie. Tie kúsky z 2018 neboli zlé. Pre mňa boli slovenské autobusy vždy taká guilty pleasure, no niektoré výtvory z Levoče boli skutočne otrasné
Reakcia na: milanko79 #42:
Kludne ti opak budem hovorit. Na rozdiel od teba som ako dialkovu Temsu, tak aj Tourismo a Conecto realne riadil. A kludne sa opytaj ekonomickeho alebo servisneho personalu lubovolneho prevadzkovatela, ktory s tymi tureckymi legami mal do cinenia. Pri tvrdeni, ze Temsa je kvalitnejsia nez Mercedes, sa prerehocu k mrtvici. Firma, kde som robil, Temsu vratila z mesacneho testovania o tyzden skor s tym, ze toto teda naozaj nie.
A Troligy boli sracky uplne vsetky do radu, od prvej do tej poslednej, co minuly tyzden zhorela.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Vallo na FB písal, že budúci rok ich máme mať 70ks.
Reakcia na: irizar #28:
Trochu sa ukľudni, ja som na Troligu nikdy žiaden chvalospev nehovoril a uznávam že najmä staršie modely boli úplne sra*ky, myslím že som ju hodnotil objektívne . Tu sa však bavíme o tom že Otokar a Temsa majú skutočne vyššiu výslednú kvalitu výrobkov než dnešný Mercedes. Ved si sadni do nového Medveďa, interiér bude vŕzgať, plasty zle lícovat, elektrika nebude po čase fungovať úplne ako má. Už to nie je ten Mercedes čo bol pred 10-20 rokmi a nehovor mi opak, v 20 ročnom Actrose toho nebude vŕzgať, pukať a neviem čo ešte ako v novom, mám to odskúšané. Môžem sa opýtať na základe čoho súdiš, že to čo som povedal je "žvást" keďže som nepočul jediný argument prečo by mal byť dnes Mercedes lepší. Taký MAN, Solaris, VDL je stále kvalita no Mercedes ide v mojich očiach od 10 k 5.
Reakcia na: shaggy #39:
@Ike + @lostrail + @810zssk, môžte prosím pokračovať ohľadom kvality potravín do Off-topicu, tu by bolo fajn zostať pri Otokaroch.